bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: nehoda za deště rady?
Zdarec lidi měl sem včera nehodu na varanoj silnice byla pěkně mokrá a pořád pršelo jel jsem dal jsem směrovku ,že budu odbočovat přibrzdil jsem myslím přední a lehce a cca v 50 jsem se dostal do smyku a jel jsem po zemi motorka odřená a já něco s kolenem jde mi o to ,že 1. přesně nevím kde jsem udělal chybu mohlo to být tím ,že jsem ještě při tom odbočování najel na tu bílou přerušovanou čáru nebo více zmáčkl přední brzdu nebo nevím no ale chci se zeptat jak se má brzdit za mokra jestli jenom zadní nebo opatrně přední nebo oběma? www.youtube.com/watch stalo se mi to samí jen ve vyšší rychlosti...
Předchozí
1 2
Následující

nehoda za deště rady?

Skvělá odpověď, děkuji! 29.4.2014 v 15:04 | Nahoru | #1
Estli si najel za deště při odbočování na čáru,asi je jasný čím to bylo,mě to rozvlní motku i za sucha

nehoda za deště rady?

29.4.2014 v 15:06 | Nahoru | #2
jo nejpíš to bude ono ale sere mě to ,že to klouže jak kráva ale nic s tím neudělám pro příště se těm čarám budu snažit vyhejbat obloukem né ,že bych na ně najížděl schválně ale člověk si to neuvědomí...

Naposledy editováno 29.04.2014 15:09:19

1 reakcí na tento příspěvek nehoda za deště rady?

Skvělá odpověď, děkuji! 29.4.2014 v 15:07 | Nahoru | #3
Odpověděl sis sám - i v testech je přece otázka, co může způsobit pád motocyklu v zatáčkách - odpovědí jest "vodorovné dopravní značení". Zkrátka jsi přebrzdil předek a kor najetí na čáru na mokrém povrchu tomu hodně napomohlo. Dávat univerzální rady dost dobře nejde, ale obecně je lepší za takových podmínek brzdit spíše zadkem - pokud jsi někdy jezdil cross, nebo enduro, tak víš, že kor když sedneš co nejvíce dopředu, tak co dělá zadek("tancování" do stran), Tě nemusí moc zajímat, hlavní je udržet předek. A když klouzne předek, tak prostě "odšlápneš" - proto se tam zatáčky jezdí s vytrčenou nohou. Odšlápnutí ale pochopitelně nejde dost dobře udělat na asfaltu a kor ve vyšší rychlosti. Ale i přesto platí, že když, zvlášť při přímé jízdě, přebrzdíš a zablokuješ zadek, tak motorku docela v klidu udržíš, pokud tedy nejsi ve smyku a kolo neuvolníš a to se "nechytne" zrovna v okamžiku, kdy motorka jede "bokem". Pak následuje "highsider". Ale pokud zablokuješ přední kolo, je skoro vždy po ptákách.
Bohužel už s tím včil nenaděláš nic a hlavně se modli, ať se to koleno rychle napraví a je to bez komplikací.

nehoda za deště rady?

Skvělá odpověď, děkuji! 29.4.2014 v 15:07 | Nahoru | #4
Já brzdím oběma prakticky vždy, samozřejmě i za mokra, ale s citem. Na čáry bacha, některý kloužou i za sucha. A taky bacha na takový ty "hady" (spoje), ty taky pěkně kloužou ...

nehoda za deště rady?

Skvělá odpověď, děkuji! 29.4.2014 v 15:08 | Nahoru | #5
vylita nafta, vylitej olej, psi hovno, moc jsi vzal za brzdu, pricin muze byt nekolik

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nehoda za deště rady?

29.4.2014 v 15:14 | Nahoru | #6

J.M.K. píše: Odpověděl sis sám - i v testech je přece otázka, co může způsobit pád motocyklu v zatáčkách - odpovědí jest "vodorovné dopravní značení". Zkrátka jsi přebrzdil předek a kor najetí na čáru na mokrém povrchu tomu hodně napomohlo. Dávat univerzální rady dost dobře nejde, ale obecně je lepší za takových podmínek brzdit spíše zadkem - pokud jsi někdy jezdil cross, nebo enduro, tak víš, že kor když sedneš co nejvíce dopředu, tak co dělá zadek("tancování" do stran), Tě nemusí moc zajímat, hlavní je udržet předek. A když klouzne předek, tak prostě "odšlápneš" - proto se tam zatáčky jezdí s vytrčenou nohou. Odšlápnutí ale pochopitelně nejde dost dobře udělat na asfaltu a kor ve vyšší rychlosti. Ale i přesto platí, že když, zvlášť při přímé jízdě, přebrzdíš a zablokuješ zadek, tak motorku docela v klidu udržíš, pokud tedy nejsi ve smyku a kolo neuvolníš a to se "nechytne" zrovna v okamžiku, kdy motorka jede "bokem". Pak následuje "highsider". Ale pokud zablokuješ přední kolo, je skoro vždy po ptákách.
Bohužel už s tím včil nenaděláš nic a hlavně se modli, ať se to koleno rychle napraví a je to bez komplikací.



zatáčky se jezdí s vytrčenou nohou kvůli rovnováze, odšlápnout v téhle pozici je o zlomeninu

(reakce na) nehoda za deště rady?

29.4.2014 v 15:18 | Nahoru | #7
mariano> Jasně, tak odšlapuje se v terénu, v ostrých zatáčkách a v malé rychlosti. I když kamarádovo strýc si jednou "odšlápl" FE450 v cca 70km/h a sice to ustál, ale kurýroval koleno a kotník jakou dobu.

nehoda za deště rady?

29.4.2014 v 15:21 | Nahoru | #8
Já si jednou takhle "odšlápnul" na asfaltu na Pan Europeanu, v zatáčce, rychlost tak asi 40 km/h. Byl tam štěrk, podjelo mi kolo. Ani nevim, kde jsem tak rychlou reakci vzal. Noha mě bolela tejden anžto ST1300 váží 330 kg a já přes metrák

nehoda za deště rady?

29.4.2014 v 15:24 | Nahoru | #9
behem tejdne jsem po letech brzdeni zhadni brzdou presel na brzdeni predni...uf byla to makacka nez jsem se naucil mit dva prsty na brzde a pritom tocit plynem,ale ouha za mokra pod mostem jsem zatahl jemne za predni a uz me predni kolo jelo smykem,jen tak tak ze sem si nerozbil hubu,v zatace to same..tzn od ted za mokra jedine brzdeni motorem nebo obema...ruzne pruhy,koleje a dlazebky jezdim do zatacky co nejmin a kdyz tak jedine z nohama nazemi protoze nikdy nevis zda tam bude vyliteho trochu sajrajtu(a ver ze staci jen trocha saponatu co tam za deste stece) a to je pak jak na lede..

Naposledy editováno 29.04.2014 15:28:03

3 reakcí na tento příspěvek nehoda za deště rady?

29.4.2014 v 16:08 | Nahoru | #10
Brzdi objema najednou nebo jenom zadní ale nikdy ne jenom přední.

(reakce na) nehoda za deště rady?

29.4.2014 v 18:03 | Nahoru | #11

GXR píše: Brzdi objema najednou nebo jenom zadní ale nikdy ne jenom přední.

Co to meleš?

nehoda za deště rady?

Skvělá odpověď, děkuji! 29.4.2014 v 18:22 | Nahoru | #12
brzdi oběma s citem. Pokud máš gumy v dobrým stavu, ubrdí to líp než myslíš. na lajnách se nebrzdí

(reakce na) nehoda za deště rady?

29.4.2014 v 18:55 | Nahoru | #13

GXR píše: Brzdi objema najednou nebo jenom zadní ale nikdy ne jenom přední.


Co to meleš?

nehoda za deště rady?

Skvělá odpověď, děkuji! 29.4.2014 v 19:17 | Nahoru | #14
Na CBR mi to loni v zatáčce na mokru klouzlo, ale zadek, takže to člověk ustojí v pohodě. Odpověď zní jasně, čáry na mokru kloužou jako prase, jak už bylo řečeno, tak i ti "slimáci" kterých je na silnici taky mraky. A všechno to klouže i za sucha, natož za mokra. Lepší na brzdy v tu chvíli moc nehrabat. A když, tak hlavně s citem.

nehoda za deště rady?

29.4.2014 v 19:23 | Nahoru | #15
jo,jo,to je hned....

nehoda za deště rady?

Skvělá odpověď, děkuji! 29.4.2014 v 19:36 | Nahoru | #16
jak je mokro a vidim caru tak se ji vyhejbam jako cert krizi

(reakce na) nehoda za deště rady?

29.4.2014 v 19:37 | Nahoru | #17
GXR> Dafuq???

2 reakcí na tento příspěvek nehoda za deště rady?

Skvělá odpověď, děkuji! 29.4.2014 v 19:50 | Nahoru | #18
Mokrá čára v souvislosti s cestou je hodně naprd .
V dalších souvislostech je to jenom dobře

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nehoda za deště rady?

29.4.2014 v 19:54 | Nahoru | #19
Legolend>

(reakce na) nehoda za deště rady?

29.4.2014 v 19:56 | Nahoru | #20

Piwell píše: Legolend>



(reakce na) nehoda za deště rady?

29.4.2014 v 20:30 | Nahoru | #21

Legolend píše: Mokrá čára v souvislosti s cestou je hodně naprd .
V dalších souvislostech je to jenom dobře


ty umíš pobavit :D hned mi je líp

Naposledy editováno 29.04.2014 20:31:01

nehoda za deště rady?

29.4.2014 v 20:59 | Nahoru | #22
Já takhle "odšlápnul" naftu na sjezdu z Jižní spojky na Průmyslovou. Furt jsem si říkal co to cejtím za povědomej smrad. Bylo mi hned jasno, když mi ustřelila prdel. Jak rychle jsem jel si nevybavuju - odhadem 40km/h. Taky nevím, kde se ve mě vzala ta rychlost, ale ustál jsem to. Drobátko mě bolelo chodidlo. Dupnul jsem si dost silou.
Maník jedoucí za mnou v dodávce se asi dobře bavil, když mě viděl.

Jinak "hadi", bílé čáry, olej, nafta - všechno klouže jak sviňa.
Brácha jednou prubnul i rozsypaný zrní. Naštěstí autem. V jedný stopě by to neustál.

nehoda za deště rady?

29.4.2014 v 21:33 | Nahoru | #23
Spatne sem pochopil text no tak sorry.

2 reakcí na tento příspěvek nehoda za deště rady?

29.4.2014 v 21:53 | Nahoru | #24
Koukám na to video a žádná čára tam nebyla. Možná jsi přejel písmeno E u slova Exit. Ale podle mě ti to ujelo až tak metr za tím E. Zdá se mi že ve tvé stopě za písmenem E je na zemi nějaká nalepená nebo rozlitá sračka. Vzal jsi trochu za brzdu a na tý sračce ti to ujelo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nehoda za deště rady?

29.4.2014 v 22:00 | Nahoru | #25

seikos píše: Koukám na to video a žádná čára tam nebyla. Možná jsi přejel písmeno E u slova Exit. Ale podle mě ti to ujelo až tak metr za tím E. Zdá se mi že ve tvé stopě za písmenem E je na zemi nějaká nalepená nebo rozlitá sračka. Vzal jsi trochu za brzdu a na tý sračce ti to ujelo.



Za odkazem píše "stalo se mi to samí jen ve vyšší rychlosti... "
Takže video není jeho ...

(reakce na) nehoda za deště rady?

29.4.2014 v 22:06 | Nahoru | #26
seikos> Na tom videu to nebyl on (sorry, byl sem pomalý... 6 minut sem nenačetl stránku )
Jinak na mokru na tu přední brzdu pozor, hlavně na čarách. Teď sem si vyzkoušel jízdu v parádní bouřce a můžu říct, že i kostky byly jako led. I na rovince bez brzd to trochu tancovalo. Na mokru je možná dobré krom přední brzdy používat i tu zadní, ale taky s citem. Brzo sa vyleč, takový ještě bude

Naposledy editováno 29.04.2014 22:06:51

(reakce na) nehoda za deště rady?

29.4.2014 v 22:06 | Nahoru | #27

Piwell píše: Za odkazem píše "stalo se mi to samí jen ve vyšší rychlosti... "
Takže video není jeho ...

aha

nehoda za deště rady?

29.4.2014 v 22:13 | Nahoru | #28
Na videu je jasně vidět přebžděný přední kolo a přijde mi, že mimo bílou barvu.

nehoda za deště rady?

29.4.2014 v 22:35 | Nahoru | #29
Pod videem píše, že tam byl led, tak asi přibrzdil kvůli tomu autu zprava a už jel...

Jinak ty bílé čáry a hadi jsou masakr za mokra no, když to musím přejíždět při zatáčení, dostatečně si přibrzdím předtím, radši víc než míň a pak už při přejíždění nebrzdím. Tak ať se noha brzy spraví

nehoda za deště rady?

30.4.2014 v 00:02 | Nahoru | #30
na bílej čáře to klouže i na suchu já to jednou přehnal s plynem na přechodu kterej je v zatáčce a bylo to docela výživný
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nestartuje Varadero 125 Honda XL 125V Varadero Trollik1 6 13.4.2024 v 08:37 krokoš
Brzda přibržďuje za studena Honda XL 125V Varadero Namalorazce2408 7 19.3.2024 v 22:26 Slávek-TDM
Klepání od motoru po přidání víc ne... Honda XL 125V Varadero Moutindown 7 10.3.2024 v 22:57 Slávek-TDM
palivový filtr Honda XL 125V Varadero jardic 7 24.2.2024 v 23:13 Palucha
Rozebrání motoru Honda XL125 V Vara... Honda XL 125V Varadero Lokyn1 10 23.2.2024 v 21:42 Lokyn1


TOPlist