globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: nehoda za deště rady?
Zdarec lidi měl sem včera nehodu na varanoj silnice byla pěkně mokrá a pořád pršelo jel jsem dal jsem směrovku ,že budu odbočovat přibrzdil jsem myslím přední a lehce a cca v 50 jsem se dostal do smyku a jel jsem po zemi motorka odřená a já něco s kolenem jde mi o to ,že 1. přesně nevím kde jsem udělal chybu mohlo to být tím ,že jsem ještě při tom odbočování najel na tu bílou přerušovanou čáru nebo více zmáčkl přední brzdu nebo nevím no ale chci se zeptat jak se má brzdit za mokra jestli jenom zadní nebo opatrně přední nebo oběma? www.youtube.com/watch stalo se mi to samí jen ve vyšší rychlosti...

1 reakcí na tento příspěvek nehoda za deště rady?

Skvělá odpověď, děkuji! 29.4.2014 v 15:07 | Nahoru | #1
Odpověděl sis sám - i v testech je přece otázka, co může způsobit pád motocyklu v zatáčkách - odpovědí jest "vodorovné dopravní značení". Zkrátka jsi přebrzdil předek a kor najetí na čáru na mokrém povrchu tomu hodně napomohlo. Dávat univerzální rady dost dobře nejde, ale obecně je lepší za takových podmínek brzdit spíše zadkem - pokud jsi někdy jezdil cross, nebo enduro, tak víš, že kor když sedneš co nejvíce dopředu, tak co dělá zadek("tancování" do stran), Tě nemusí moc zajímat, hlavní je udržet předek. A když klouzne předek, tak prostě "odšlápneš" - proto se tam zatáčky jezdí s vytrčenou nohou. Odšlápnutí ale pochopitelně nejde dost dobře udělat na asfaltu a kor ve vyšší rychlosti. Ale i přesto platí, že když, zvlášť při přímé jízdě, přebrzdíš a zablokuješ zadek, tak motorku docela v klidu udržíš, pokud tedy nejsi ve smyku a kolo neuvolníš a to se "nechytne" zrovna v okamžiku, kdy motorka jede "bokem". Pak následuje "highsider". Ale pokud zablokuješ přední kolo, je skoro vždy po ptákách.
Bohužel už s tím včil nenaděláš nic a hlavně se modli, ať se to koleno rychle napraví a je to bez komplikací.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nehoda za deště rady?

29.4.2014 v 15:14 | Nahoru | #2

J.M.K. píše: Odpověděl sis sám - i v testech je přece otázka, co může způsobit pád motocyklu v zatáčkách - odpovědí jest "vodorovné dopravní značení". Zkrátka jsi přebrzdil předek a kor najetí na čáru na mokrém povrchu tomu hodně napomohlo. Dávat univerzální rady dost dobře nejde, ale obecně je lepší za takových podmínek brzdit spíše zadkem - pokud jsi někdy jezdil cross, nebo enduro, tak víš, že kor když sedneš co nejvíce dopředu, tak co dělá zadek("tancování" do stran), Tě nemusí moc zajímat, hlavní je udržet předek. A když klouzne předek, tak prostě "odšlápneš" - proto se tam zatáčky jezdí s vytrčenou nohou. Odšlápnutí ale pochopitelně nejde dost dobře udělat na asfaltu a kor ve vyšší rychlosti. Ale i přesto platí, že když, zvlášť při přímé jízdě, přebrzdíš a zablokuješ zadek, tak motorku docela v klidu udržíš, pokud tedy nejsi ve smyku a kolo neuvolníš a to se "nechytne" zrovna v okamžiku, kdy motorka jede "bokem". Pak následuje "highsider". Ale pokud zablokuješ přední kolo, je skoro vždy po ptákách.
Bohužel už s tím včil nenaděláš nic a hlavně se modli, ať se to koleno rychle napraví a je to bez komplikací.



zatáčky se jezdí s vytrčenou nohou kvůli rovnováze, odšlápnout v téhle pozici je o zlomeninu
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda varadero 125 nemá "výkon" ve ... Honda XL 125V Varadero Topriders 5 7.5.2024 v 01:33 Topriders
Nestartuje Varadero 125 Honda XL 125V Varadero Trollik1 6 13.4.2024 v 08:37 krokoš
Brzda přibržďuje za studena Honda XL 125V Varadero Namalorazce2408 7 19.3.2024 v 22:26 Slávek-TDM
Klepání od motoru po přidání víc ne... Honda XL 125V Varadero Moutindown 7 10.3.2024 v 22:57 Slávek-TDM
palivový filtr Honda XL 125V Varadero jardic 7 24.2.2024 v 23:13 Palucha


TOPlist