bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: oleják z auta
 
25.3.2014 v 21:51
Zdarec chlapíci, potřebuju poradit. Nechal jsem si měnit olej a borci mi tam dali olejový filtr co se normálně dává do aut. Poraďte, řešit, neřešit?

(reakce na) oleják z auta

29.3.2014 v 10:01 | Nahoru | #61

Frantass píše: ALESANDREA> přesvědčil si mě, zítra jdu měnit.



Mně by docela zajímalo, jak jsi přišel na to, že Ti tam dali filtr, kterej tam nepatří. Jen proto, že ho kupovali v místní Autotechně, a ne ve značkový Yamahotechně?

(reakce na) oleják z auta

29.3.2014 v 10:17 | Nahoru | #62

mira-xj píše: Zpetny ventil nema s filtrem nic spolecneho.to ze udrzi maly tlak do dalsiho startu je nesmysl.protoze vsechen tlak utece vulemana na kluznych loziskach. Da se souhlasit s prvni a posledni vetou.



Možná sem špatně napsal že drží tlak ,ale spíš ten ventil jen zabraňuje tomu aby olej stekl. Ikdyž je to neměřitelný a slovíčkaříme tak nějakej tlak udržuje.A pokud mě tady budeš tvrdit že zpětný ventil nemá s filtrem nic společnýho tak si podle mě ten filtr nikdy ani nedržel v ruce. Do každého filtru když pusou foukneš tak na jednu stranu to jde a na druhou ne. Jasně sou vyjímky a nebo u některých to netěsní ideálně takže vzduch při foukání propustí ale sloupec oleje udržet musí. Některé motory mají tento ventil v sobě integrovaný a to většinou když se místo celého filtru vyměňuje jen vložka ,skoro celé VW GROUP používá system ,ventil dole pod vložkou filtru. Ale u motorek sem to ještě neviděl. Ještě navíc je ve většině motoru v mazacím kanálu ventil ,kterej když se ucpe filtr tak přepouští olej obtokem bez filtrování aby se nezadřel a u použití jiného fitru ani nemusíš poznat že nefiltruješ.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) oleják z auta

29.3.2014 v 10:36 | Nahoru | #63
Frantass> počkat, já to ale nemyslel jako urážku, to zase prrr
já jen napsal svůj názor a to všeobecně, tak si to neber hned osobně, nic na tvojí osobu jsem přímo nepsal!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) oleják z auta

29.3.2014 v 10:37 | Nahoru | #64
lionLH>
To co píšeš není pravda, obtokový ventil ve filtru se otevře nebo neotevře podle toho, jaký je rozdíl tlaků před ním a za ním, absolutní tlak jaký je v mazací soustavě ten ventil nepozná. Filtrovat to nebude, když někdo nebude měnit filtr a filtrační papír bude tak ucpaný, že rozdíl tlaků před a za filtrem otevře ventil.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) oleják z auta

29.3.2014 v 11:08 | Nahoru | #65

mára929r píše: docela mě zaujala ta poznámka o těch brzdách, asi bych si nelajznul dát brzdy z fildy na svou R1, protože si ani nedokážu představit jak by to asi brzdilo
ty bych dal tak max na panelku (samozřejmě myslim to obrazně a zcela teoreticky, pro rejpaly - vim že tam jsou bubnové brzdy )
a co se týká olejů, asi bych si nelajznul dát automobilový olej do motorky (i kdyby byl společný s mokrou spojkou) protože se motorky vyvyjejí a stejně tak i věci kolem nich (spotřební a provozní zboží)



Tak jako na felicii se dají koupit čínské brzdové destičky co blbě brzdí, tak stejné kšunty se dají koupit i na motorku.
To ale platí naopak i na felicii si můžeš koupit destičky se stejnou směsí, co používájí závodní speciály a co bude perfektně fungovat na motorce. Vše je jen o penězích. Čínské přední destičky na feldu se dají koupit za 100kč (4ks). A nebo si tam můžeš dát sadu za 5tis Kč. Takže tady nehraje roli z jakého auta, ale jaké destičky.

V 90letech žádná norma JASO neexistovala a do motorek se dával třeba Mogul GX-FE 10W-40, kde výrobce dodnes uvádí "Používá se s úspěchem i pro čtyřdobé motory moderních motocyklů www.oleje.cz/p/mogul-gx-fe-10w-40-1-l-nalevany--2769

A světe div se, spojka neklouzala a motorky z 90tých let jezdí dodnes i když na žádný motorkový olej nejezdili.

Naposledy editováno 29.03.2014 11:11:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) oleják z auta

29.3.2014 v 11:24 | Nahoru | #66
AndělČK> to ale zabíháš do detailů, řekl bych až do extrémů
protože brzdové destičky z číny vyrobené z lisovaného sena by si dal na motorku (nebo i auto) jen idiot nebo sebevrah!
a máš recht, já si pamatuju když jsem zdědil po dědkovi fichtla, tak v tom nebyl olej, ale žlutá sračka, kterou 10 let nikdo neměnil, protože to prostě jelo, a věřim že by to jelo i dneska, kdybych fichtla nezhuntoval
ale do své nové motorky (sice stará 10 let, ale najeto 9 tkm) leju jen to nejlepší co doporučuje výrobce, i když věřim že by to jelo i na ten olej co uvádíš

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) oleják z auta

29.3.2014 v 11:48 | Nahoru | #67

mára929r píše: AndělČK> to ale zabíháš do detailů, řekl bych až do extrémů
protože brzdové destičky z číny vyrobené z lisovaného sena by si dal na motorku (nebo i auto) jen idiot nebo sebevrah!
a máš recht, já si pamatuju když jsem zdědil po dědkovi fichtla, tak v tom nebyl olej, ale žlutá sračka, kterou 10 let nikdo neměnil, protože to prostě jelo, a věřim že by to jelo i dneska, kdybych fichtla nezhuntoval
ale do své nové motorky (sice stará 10 let, ale najeto 9 tkm) leju jen to nejlepší co doporučuje výrobce, i když věřim že by to jelo i na ten olej co uvádíš



"Značkový" výrobci destiček nemájí žádné speciální smesi pro felicie. Třeba ferodo dělá celou řadu směsí dle kvality a použití. A je jedno, na jaké auto to máš. Stejnou směs dostane 400HP auto a úplně stejnou felicie. Ale na Feldu je koupíš za 600Kč a na 400HP auto budou stát třeba 5000Kč. Ale to co je v destičce je stejné. Chápeš?

Mohu se zeptat, co leješ do motorky?

(reakce na) oleják z auta

29.3.2014 v 11:51 | Nahoru | #68
AndělČK> Svatá pravda,princip brzdění na autě i moto je stejný a vše ostatní je jen o kvalitě materiálů a tudíž i o penězích,to samé platí i o olejích které je potřeba použít s ohledem na namáhání motoru u auta i moto.Na to lisované seno jak píše Mára929r Ti klidně Číňan napíše Mane in USA a lidi to tam za několikanásobně vyšší cenu budou dávat a budou to vychvalovat do nebe.Lidi bohužel ještě nepochopily že žijeme v době povodu a nikdy nevíš co a jakou kvalitu kupuješ.Zkus si koupit Adidas,vyrobeno v číně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) oleják z auta

29.3.2014 v 12:17 | Nahoru | #69

AndělČK píše: "Značkový" výrobci destiček nemájí žádné speciální smesi pro felicie. Třeba ferodo dělá celou řadu směsí dle kvality a použití. A je jedno, na jaké auto to máš. Stejnou směs dostane 400HP auto a úplně stejnou felicie. Ale na Feldu je koupíš za 600Kč a na 400HP auto budou stát třeba 5000Kč. Ale to co je v destičce je stejné. Chápeš?

Mohu se zeptat, co leješ do motorky?



já to chápu, ale nepředpokládám že stejná směs bude u destiček na fildu a stejná na R1 (i když tomu prd rozumim) toto jsem měl zase na mysli já, víš?
a do svý R1 leju to, co předepisuje výrobce, to jest Castrol Power Racing 10W50 (dřív to mělo jiný název, na který si nevzpomenu, ale mám to v servisce, jestli na tom trváš, mrknu se)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) oleják z auta

29.3.2014 v 12:36 | Nahoru | #70

mára929r píše: já to chápu, ale nepředpokládám že stejná směs bude u destiček na fildu a stejná na R1 (i když tomu prd rozumim) toto jsem měl zase na mysli já, víš?
a do svý R1 leju to, co předepisuje výrobce, to jest Castrol Power Racing 10W50 (dřív to mělo jiný název, na který si nevzpomenu, ale mám to v servisce, jestli na tom trváš, mrknu se)



No a ona právě muže být stejná.

Dle servisní servisního manuálu výrobce pro tvou motorku nepředepisuje motorkovou normu JASO MA.Vůbec s ní nepočítá.
Předepisuje pouze viskozitu 20w40 či 10w30 dle "teploty okolí". Takže tam dáváš jinou viskozitu, než ti doporučuje výrobce. Olej musí splňovat výkonovou specifikaci API SE

SE - oleje pro velmi vysoké namáhání, spňující požadavky výrobců motorů vyrobených od roku 1971do roku 1979

To čumíš. Na to koukám i já. Že R1 stačí takový olej.

Naposledy editováno 29.03.2014 12:38:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) oleják z auta

29.3.2014 v 12:40 | Nahoru | #71

AndělČK píše: No a ona právě muže být stejná.

Dle servisní servisního manuálu výrobce pro tvou motorku nepředepisuje motorkovou normu JASO MA.Vůbec s ní nepočítá.
Předepisuje pouze viskozitu 20w40 či 10w30 dle "teploty okolí". Takže tam dáváš jinou viskozitu, než ti doporučuje výrobce. Olej musí splňovat výkonovou specifikaci API SE

SE - oleje pro velmi vysoké namáhání, spňující požadavky výrobců motorů vyrobených od roku 1971do roku 1979

To čumíš. Na to koukám i já. Že R1 stačí takový olej.



no, otázka je, zda koukáš na R1 roku výroby 2004, protože starší typ to tak může mít jak ty píšeš, v opačném případě máš asi nepřesné (nebo spíše mylné) info

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) oleják z auta

29.3.2014 v 12:47 | Nahoru | #72

mára929r píše: no, otázka je, zda koukáš na R1 roku výroby 2004, protože starší typ to tak může mít jak ty píšeš, v opačném případě máš asi nepřesné (nebo spíše mylné) info



Ano koukám na servisní manuál pro ročník 2004.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) oleják z auta

29.3.2014 v 12:49 | Nahoru | #73

AndělČK píše: Ano koukám na servisní manuál pro ročník 2004.



v tom případě je doporučený olej od výrobce Castrol Power Racing 10W50

(reakce na) oleják z auta

29.3.2014 v 14:33 | Nahoru | #74

Maxipes_Fík píše: lionLH>
To co píšeš není pravda, obtokový ventil ve filtru se otevře nebo neotevře podle toho, jaký je rozdíl tlaků před ním a za ním, absolutní tlak jaký je v mazací soustavě ten ventil nepozná. Filtrovat to nebude, když někdo nebude měnit filtr a filtrační papír bude tak ucpaný, že rozdíl tlaků před a za filtrem otevře ventil.


Jo, máš pravdu, jde tam o rozdíl tlaků , sorry

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) oleják z auta

29.3.2014 v 18:20 | Nahoru | #75

mára929r píše: v tom případě je doporučený olej od výrobce Castrol Power Racing 10W50



Tady máš servisní manuál www.motorkari.cz/downloader.php
Tady máš uživatelský manuál www.motorkari.cz/downloader.php

Oba dva manuály uvádí přesně to, co jsem napsal. Nikde není žádný 10w50.
A oba dva manuály uvádí, že stačí olej SE. Což je docela masakr.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) oleják z auta

29.3.2014 v 19:26 | Nahoru | #76
AndělČK> to bude napsané v uživatelské příručce. U moto olejů nemá moc cenu koukat na normy, stačí dodržet viskozitu tam kde je to vysloveně předepsáno, a vybrat si kvalitní olej kterýmu věřím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) oleják z auta

29.3.2014 v 19:43 | Nahoru | #77

Stev píše: AndělČK> to bude napsané v uživatelské příručce. U moto olejů nemá moc cenu koukat na normy, stačí dodržet viskozitu tam kde je to vysloveně předepsáno, a vybrat si kvalitní olej kterýmu věřím.



Větší blábol jsem dlouho nečetl a neslyšel.

Přeloženo " Není důležité jestli to maže a jestli olej neničí motorové části", hlavní je aby byl správně viskózní.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) oleják z auta

29.3.2014 v 19:50 | Nahoru | #78
AndělČK> vzato prakticky skoro všechny manuály pro motorky předepisujou to samý, tak nevím co se tam dá vymejšlet. Možná si to přečti ještě jednou a pořádně.

Bláboly tu naopak píšeš ty, protože striktně podle manuálu bys tam nalil jakejkoliv motorovej olej 10W30 co se vyrábí, pochybuju že bys našel nějakej pod API SE. A je hodně olejů se kterejma bys štěstí neudělal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) oleják z auta

29.3.2014 v 19:58 | Nahoru | #79

Stev píše: AndělČK> vzato prakticky skoro všechny manuály pro motorky předepisujou to samý, tak nevím co se tam dá vymejšlet. Možná si to přečti ještě jednou a pořádně.

Bláboly tu naopak píšeš ty, protože striktně podle manuálu bys tam nalil jakejkoliv motorovej olej 10W30 co se vyrábí, pochybuju že bys našel nějakej pod API SE. A je hodně olejů se kterejma bys štěstí neudělal.



1. Prakticky vzato, i jedna motorka v jiném roce má předepsaný jiný ojej. Takže kecáš.
2. Pokuď výrobce napíše, že mu stačí olej SE a nebo vyšší ve viskozitě 10w30 či 20w40, tak si snad myslíš, že výrobce to udělal schválně, aby ničil své motorky?

(reakce na) oleják z auta

30.3.2014 v 06:31 | Nahoru | #80

AndělČK píše: Tady máš servisní manuál www.motorkari.cz/downloader.php
Tady máš uživatelský manuál www.motorkari.cz/downloader.php

Oba dva manuály uvádí přesně to, co jsem napsal. Nikde není žádný 10w50.
A oba dva manuály uvádí, že stačí olej SE. Což je docela masakr.



no, že jsi to ty, tak si dám tu práci a ofotím doma svůj manuál (příručku) popř servisku aby sis nemyslel že si to cucám z prstu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) oleják z auta

30.3.2014 v 06:35 | Nahoru | #81

AndělČK píše: 1. Prakticky vzato, i jedna motorka v jiném roce má předepsaný jiný ojej. Takže kecáš.
2. Pokuď výrobce napíše, že mu stačí olej SE a nebo vyšší ve viskozitě 10w30 či 20w40, tak si snad myslíš, že výrobce to udělal schválně, aby ničil své motorky?



jinak máš možná pravdu, viskozita 10W30 popř 20W40 se asi používá, ale tipnul bych si že se to leje někde jinde, kde mají jiné teplotní rozhraní (myslim tim venkovní teplotu, kde je motocykl používán), takže asi jiný olej se bude používat v norsku a jinej ve španělsku
ale u nás je doporučený již mnou zmíněný 10W50

2 reakcí na tento příspěvek oleják z auta

30.3.2014 v 07:20 | Nahoru | #82
Hele Anděli výrobce nedoporučuje jakýkoli olej SE , ale
Yamalube 4 (20W40) or SAE 20W40
type SE motor oil At 15C (60F) or lower Yamalube 4 (10W30) or SAE 10W30.
http://www.yamalube....0w40-yamalube-1l-p-8
což je polosyntetika. Já bych se nepouštěl moc srdnatě do výkladu o olejích protože ty normy jsou víc určeny pro auta a eko a jiné požadavky ženou oleje do oblastí které jsou mimo moto požadavky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) oleják z auta

30.3.2014 v 09:43 | Nahoru | #83
mára929r> "jinak nechápu proč si takovýhle primitivní úkony nedělá motorkář sám?
(to je tak manuálně negramotnej, nemá čas - i když to je irelevantní, a nebo je línej?)"
na toto jsem reagoval. Jinak nejsem nasírací, ale držet hubu a nečině přihlížet nehodlám

(reakce na) oleják z auta

30.3.2014 v 09:58 | Nahoru | #84
Výrobci motocyklů doporučují značky olejů, s kterými mají smlouvu. U té mojí (1995) mám např. Castrol GPS, Honda má Repsol, atd. Důležité je, aby splňovaly normy JASO a API. Co se týče viskozity, tak tu mám v manuálu doporučenou 20W40, teď tam je 20W50, před tím 10W40, 15W40 (autorizovaný servisy), takže to záleží na klimatu, kde moto jezdí. Dneska už je i jedno jestli se jedná o minerál nebo syntetiku, protože kvalitně to jsou ty samý oleje a u některých značek olejů je minerál označován jako syntetika. Dneska bych uvážil s jakou značkou jsou majitelé stejného modelu moto spokojeni a možná jestli je olej esterový.

Toť co jsem všude možně po netu i mimo něj pozjišťoval, nikomu můj názor nenutím ;).

Jinak oleják jsem vyměnil pro jistotu, žádnou změnu nezjišťuju (hlučnost chodu těsně po startu, atd), ale aspoň bude na duši klid.

(reakce na) oleják z auta

30.3.2014 v 10:33 | Nahoru | #85

Vladimir píše: Hele Anděli výrobce nedoporučuje jakýkoli olej SE , ale
Yamalube 4 (20W40) or SAE 20W40
type SE motor oil At 15C (60F) or lower Yamalube 4 (10W30) or SAE 10W30.
http://www.yamalube....0w40-yamalube-1l-p-8
což je polosyntetika. Já bych se nepouštěl moc srdnatě do výkladu o olejích protože ty normy jsou víc určeny pro auta a eko a jiné požadavky ženou oleje do oblastí které jsou mimo moto požadavky.



Víš co znamená slovo "or" Já ti napovím je to " nebo "
Takže dle výrobce se dá použít jakýkoliv olej SE(či vyšší) 20w40 či 10w30 dle teploty.

Výrobci mají spřátelené výrobce, které se snaží propagovat pro vzájemnou výhodnost. Proto se tam objevila i firma Yamalube. Kdyby se dohodli na lepších podmínkách s Mogulem, bude tam napsanej Mogul. Nedávno jsem dokonce četl ve velkém technickém průkazu na Mercedes A140, že jsou povoleny pouze pneumatiky firmy Dunlop. Být majitelem vozidla, tak si začnu s MB dopisovat,aby došlo k úpravě zapisu.

Co nalejvali do motorů dříve, když zádná norma Jaso nebyla? A není to tak dávno. I já jsem v té době brázdil krajinu na motorce a to jsem ještě mlád.

Jinak abych nebyl špatně pochopen. Vůbec neradím v tomto případě používat olej SE. Jsou lepší oleje, které zajistí lepší a delší životnost motoru. Tohle je jen minimální nárok motoru.

Já jen se snažím bojovat pro mýtu, že motorky jsou a potřebují nějaké hyper kosmické materiály.Ne nepotřebují.

Naposledy editováno 30.03.2014 10:44:38

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) oleják z auta

30.3.2014 v 10:41 | Nahoru | #86

Frantass píše: mára929r> "jinak nechápu proč si takovýhle primitivní úkony nedělá motorkář sám?
(to je tak manuálně negramotnej, nemá čas - i když to je irelevantní, a nebo je línej?)"
na toto jsem reagoval. Jinak nejsem nasírací, ale držet hubu a nečině přihlížet nehodlám



ale to nebylo myšleno konkrétně na tvou osobu, ale na motorkáře jako všeobecně, víš? no, jsi trochu víc vztahovačnej, řekl bych

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) oleják z auta

30.3.2014 v 10:47 | Nahoru | #87

mára929r píše: jinak máš možná pravdu, viskozita 10W30 popř 20W40 se asi používá, ale tipnul bych si že se to leje někde jinde, kde mají jiné teplotní rozhraní (myslim tim venkovní teplotu, kde je motocykl používán), takže asi jiný olej se bude používat v norsku a jinej ve španělsku
ale u nás je doporučený již mnou zmíněný 10W50



Ten servisní manual je pro celý svět. Neexistují servisní manuály pro eskymáky a nebo domorodce z pralesa. Proto se je tam graf, kde do určité teploty se má používat 10w30 a od 20w40.

oleják z auta

30.3.2014 v 11:29 | Nahoru | #88
eskymácí mají svoje servisní manuály páč neumí číst

podobně tomá i pan křovák

manuál má jen dvě stránky první je jede druhá nejede třetí nepotřebuje protože to jebe

Naposledy editováno 30.03.2014 11:43:23

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) oleják z auta

30.3.2014 v 13:13 | Nahoru | #89
mára929r> Vzhledem k tomu, že se debata týkala mého problému a všichni mi radili co s tím (než se to zvrtlo v klasiku o olejích), tak jsem to logicky vztahoval na sebe. Jinak o nic nejde, namyslel si to tak, budiž ti odpuštěno

oleják z auta

30.3.2014 v 13:20 | Nahoru | #90
Používáme také filtry Mann

http://www.mannfiltr...lejovy-filter-mw-65/
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist