bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Oprava XVS1100 a poděkování firmě Moto-Ulrich
Zdar kolegové tak se pomalu blížím do finále a snad se taky zase svezu. Je to něco přez rok co jsem si chtěl splnit sen tak jsem vybral všechny prachy co jsem měl a začal se poohlížet po dračeně.Po prostudování hory návodů na co si dát pozor a podobně jsem natrefil na dračenu v oblíbené barvě strávil jsem jejím oblejzáním a prohlížením neskutečnou dobu ale byla prostě dokonale připravená k prodeji. Trochu se mi podařilo usmlouvat cenu tak jsem do toho šel. Každopádně jsem chtěl mít jistotu tak první cesta vedla do Yamaha servisu s požadavkem výměny náplní a kompletní kontroly celého motocyklu.Byl jsem ujištěn že motocyklu nic není a byla to "dobrá koupě" no kdo jinej by to měl líp poznat že, takže jsem tomu věřil. Stejnej servist jsem navštívil ještě párkrát každopádně pokaždé to stálo hodně peněz a nikdy se nic nedotahlo do konce hlavně když začaly problémy se startérem. Startér jsem si nakonec opravil sám a tím jsem se servisem ukončil spolupráci.
V průběhu sezony začal z mašiny téct olej. Začalo pátrání po tom co to je apod...
Zjištění znáte šlo o ukroucenou hřídel kardanu opravenou jen za účelem prodeje (nejspíš kdesi v cizině)
Pak nastal další problém najít servis, kterej by si na to troufnul a hlavně něco o dané věci věděl. Ono tuhle matici kardanu nestačí jen dorvat na krev jak si někteří mechanici do dnes myslí. Bohužel se za pomocí této matice vymezuje vůle na ozubených kolech posledního převodu v motoru. Servis jsem našel dokonce v době mého dotazu měli na stole motor se stejným problémem a šlo opravdu o profesionály. Samozřejmně bych jím tímto rád poděkoval za bezchybný přístup a kvalitně odvedenou práci šlo o servis Moto-Ulrich Stará Boleslav, který určitě znáte.

No a pokud jde o náklady na opravu tak celková cena se zastavila někde okolo 40,000 za půlení motoru,výměnu soukolí kardanu a když už to bylo rozebrané tak za výměnu volnoběžky.
Do servisu jsem vezl pouze motor. Tím bych rád poděkoval kamarádovi Mírovi za pomoc při vyndání a nandání motoru v jednom to fakt neuděláte.

Pokud jde o díly volnoběžku jsem si scháněl sám jinak by byla cena ještě o hodně vyšší.
Každopádně při schánění volnoběžky jsem zjistil že nejhorším místem kde by jste mohli schánět díly je v této zemi oficiální zastoupení Yamahy z jejich argumentu, že oni s cenou nic neudělají, že díly tak draze nakupují je mi na blití. Pokud umí díly nabídnout (v rámci ČR) někdo jiný za lepší cenu, je to jen jejich neschopnost zpracovat si dodavatele.

No každopádně pokud by jste někdo chtěl někdy pomoct s nákupem Dragstara tak teď už bych věděl kam se dívat a rád pomohu. Stejně tak i pokud budete mít nějaký technický dotaz.
Závěrem pár fotek:












Naposledy editováno 22.03.2014 08:43:05
Předchozí
1 2 3
Následující

Oprava XVS1100 a poděkování firmě Moto-Ulrich

28.3.2014 v 21:12 | Nahoru | #61
Zajímavý je, že se to ozve jen v tom jednom stavu motoru. Kdyby byla špatná vůle v tom úhlovým převodu bude to dělat pořád

(reakce na) Oprava XVS1100 a poděkování firmě Moto-Ulrich

28.3.2014 v 21:18 | Nahoru | #62
Bimbo-ze-Žižkova> Tady máš koncovky taky unikum doufám že to má nějakej zvuk mě na noťasu nefunguje ....

Oprava XVS1100 a poděkování firmě Moto-Ulrich

28.3.2014 v 21:20 | Nahoru | #63
Nejhorší na tom je že do servisu to mam 100km takže zase auto vlek ... to by se z toho jeden podělal

(reakce na) Oprava XVS1100 a poděkování firmě Moto-Ulrich

28.3.2014 v 21:28 | Nahoru | #64

Bimbo-ze-Žižkova píše: OndrasHodek> máš nervy?Hele nejlíp možná uděláš když tam s tim zajedeš a ať na to kouknou,jestli máš jistotu že neni nikde nic volnýho co by se rozklepalo tak jim to dej a že to předtím nedělalo že to zkurvily a když sebudou cukat tak že přijedu Máš stejnou mezeru mezi kardanem a kolem?Já to jednou nějak na kokot dotáhnul a celý se to zkřížilo a taky fajn zvuk.A tu klapku vyoperuj,to má řvát aby si právě neslyšel tyhle pazvuky.



Klapka je ovladatelná viz video... Kardan běhá lehce tam je všechno tak jak bylo předtím dokonce si tam někdo předemnou udělal značky barvou a podle nich je všechno tam kde bylo. ten zvuk jde z motoru

1 reakcí na tento příspěvek Oprava XVS1100 a poděkování firmě Moto-Ulrich

28.3.2014 v 21:29 | Nahoru | #65
proto si právě myslim že je něco volný a jenom se to rozvibruje.Radši to celý prolez a podotahuj ať nejsi za játro.Koncovky dobrý,taková ojebávka pro policajty
na konci je slyšet kopanec od starý volnoběžky ,starý video,už je celá zase překopaná

(reakce na) Oprava XVS1100 a poděkování firmě Moto-Ulrich

28.3.2014 v 21:38 | Nahoru | #66
Bimbo-ze-Žižkova> A že mi to dalo než jsem k nim vymyslel to ovládání (je vyrobený z dílů ze dvou starejch otočnejch židlí) originál tam chybělo. Původně jsem tam chtěl dát servo ale když jsem si představil jak by se to furt sralo tak zvítězila mechanika. Jen tedy sundat vejfuky s tema lankama je pěknej voser.

Ty hele to musej dělat nějaký vozubený kola, volnej šroub na motoru by ti tohle těžko udělal a nic jinýho tam nikde není nebo alespoň jsem nic takového neměl v ruce... Navíc jsem tak poctivě kurva všechny šrouby zalepil že bych se z toho posral to zas tahat ven

Jinak stavbu to máš pěknou, taky jsem koukal po zlatym ... jenže modrej vypadal líp a byl novější a dražší

Naposledy editováno 28.03.2014 21:39:17

Oprava XVS1100 a poděkování firmě Moto-Ulrich

28.3.2014 v 21:57 | Nahoru | #67
já si nemyslím že kola by to dělali jen v určitym rozsahu otáček.To by asi šustilo pořád a i při ručnim pohybu na místě,třeba otáčením tý kliky.Třeba to neni přímo v motoru ale někde něco kolem něj co se ho z lehka dotýká a jak se rozvibruje tak do drnční.
Stavba byla pěkná,teď je všechno posvářený,obroušený,nedodělaný a asi letos ani nestihnu dodělat.Nějak se to táhne,k tomu fušky na jinejch motorkách a ještě jsem dostal nabídku práce na druhý straně kontinentu tak uvidim jestli to klapne.Když jo tak letos ani nevyjedu.
U auta jsem měl třeba chycený ložisko u altiku,ale přidíralo se jen občas a když tak to rozvibrovalo klíňák a ten začal mrdat celym motorem že jsem myslel že mi vypadne motor ven,taky jenom v určitejch otáčkách.A když jsem koukal pod kapotu tak nic,všechno se tvářilo v pohodě.Až když jsem si vzpoměl že je na altiku volnoběžka tak jsem sundal řemen a zkusil to rukou,viděl jsem že se to jednou točí v pohodě a pak skoro vůbec.Pičovina.Koukni na všechno kolem motoru co si rozebral a povolil a pak v nouzi hledej uvnitř.resp. reklamace

Oprava XVS1100 a poděkování firmě Moto-Ulrich

28.3.2014 v 22:01 | Nahoru | #68
teď budeš teprve nasranej,i s kitem na filtr v patroně aby si nemusel sundavat vejfuky (.)(.)

1 reakcí na tento příspěvek Oprava XVS1100 a poděkování firmě Moto-Ulrich

28.3.2014 v 22:19 | Nahoru | #69
Zvlastni je ze to kdyz pridavas je vsechno vporadku kdyz brzdis motorem taky. Je to jen ve chvili kdy do sebe kola v motoru nezabiraj silou. Mel jsem. Vyndanej i starter kolo mezi starterem a volnobezkou se na hridelce posunuje z leva do prava ale at ho das kam ho das niceho se nedotyka.. zejtra zavolam do servisu mail asi zatim necetly. A uvidime.

Oprava XVS1100 a poděkování firmě Moto-Ulrich

28.3.2014 v 22:21 | Nahoru | #70
jj nic jinýho stejně nevymyslíme

Oprava XVS1100 a poděkování firmě Moto-Ulrich

28.3.2014 v 22:27 | Nahoru | #71
na tom ebay jsou stejně dobrodruzi,teď jsem tam našel tu tvojí hřídel s ulomenou maticí a chtěji za to 1600 kdo si to koupí?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava XVS1100 a poděkování firmě Moto-Ulrich

29.3.2014 v 01:38 | Nahoru | #72
OndrasHodek>Podle toho co je slyšet z nahrávky a co píšeš za sebe tipuji!! ten uhl.převod ono nejde jen o správnou zubovou vůli,musí být bez vůle uložení hřídelí ale hlavně o vzájemné postavení kol(stopu zubů)to se nastavuje oběma koly pokud je zde něco špatně může se to projevovat třeba jen v určitých ot.,zatížení-odlehčení,změně směru sil.Zkusil bych za jízdy vyřadit a vypnout motor pokud se to projeví vyloučíš si motor-spojku.

(reakce na) Oprava XVS1100 a poděkování firmě Moto-Ulrich

29.3.2014 v 08:03 | Nahoru | #73
coffman> Pokud bych za jízdy vypnul motor nic se neozve, když vyřadím na neutrál a jedu setrvačností nec se neozývá dokud nepřidám plyn. Ozve se to přesně ve chvíli kdy se vyrovnají otáčky převodovky od zadního kola a otačky převodovky od motoru.Začíná to bejt mimo moje chápání převody určitě rozebraný neměli (řazení) zbejvá ještě tlumič záběru a nebo pak buh ví co. úhlovej převod se z jedný strany vemezuje podložkama ale pokud je stejná skříňmotoru zůstavaj stejný a z druhý strany tou matkou co drží vidličku kardanu. (mimochodem to je to nejdebilnější technický řešení o jaký jsem v životě zavadil)

Oprava XVS1100 a poděkování firmě Moto-Ulrich

29.3.2014 v 22:43 | Nahoru | #74
Hosi. Mrknete se mi nekdo prosim zda mate vuli v klobu kardanu. Staci chytit za hridel jestli jde u motoru doprava doleva nahoru dolu? To je totiz jediny co jsem nasel okolo motoru jinak uz jen vevnitr.... dik

Oprava XVS1100 a poděkování firmě Moto-Ulrich

29.3.2014 v 23:45 | Nahoru | #75
Jak popisuješ to nastavení(pokud to máš z manuálu) je zvláštní ale podstatně jednodušší. Běžně se nastavuje vzdálenost pastorku při výměně soukolí a ne obalu(ta se určuje při výrobě soukolí popřípadě kontrolou otisku-na barvu). No a motor musely půlit ,hřídele asi nechaly v kártru ale klidně se jim mohlo něco ohnout (třeba vidlička) nebo vypadnout, ten zvuk je dost rychlý vůči rpm možná jako čela ozub.kol o sebe?Ten tlumič-kdyby unašeč nedosedal do vidličky-třeba váznul na drážkách nové hřídele bude tam vůle a může rachotit.Na tom kardanu máš vůli v kříži v jehlových ložiskách (na zkrut) to je špatně nebo podložky v čelech kříže tam by nepatrná neměla vadit ale má to být bez vůle.

1 reakcí na tento příspěvek Oprava XVS1100 a poděkování firmě Moto-Ulrich

30.3.2014 v 17:17 | Nahoru | #76
Tak ja tam vuli mam ve vsech smerech a zadny divny zvuky nepozoruju...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava XVS1100 a poděkování firmě Moto-Ulrich

31.3.2014 v 13:12 | Nahoru | #77
kubikula78> JJ to bylo jediný co jsem našel kolem motoru, jinak musí bejt problém vevnitř. Zejtra to zas vezu zpátky do servisu tak uvidíme

(reakce na) Oprava XVS1100 a poděkování firmě Moto-Ulrich

31.3.2014 v 16:38 | Nahoru | #78
OndrasHodek>Ahoj Ondrášku, už mi tě začíná být až líto, pořad nějaký problém. Ty musíš mít ocelové nervy. Nevím co bych dělal já na tvém místě, tolik prachů to stálo a pořád to není ono. Takže ti držím pěsti pro štěstí, ať už tu Dračenu vyléčíte k tvé spokojenosti. Snad to nebude nic dramatického. Zatím zdar Jiří

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava XVS1100 a poděkování firmě Moto-Ulrich

31.3.2014 v 19:55 | Nahoru | #79
OndrasHodek>A to je vůle v kříži?Není to jen v drážkách na unašeči kardanu?No a chyba se může stát každému jde o to jak se k tomu postaví,přeji ti abys nemusel zakládat vlákno s novým názvem

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava XVS1100 a poděkování firmě Moto-Ulrich

1.4.2014 v 10:21 | Nahoru | #80
coffman> Vůle je v ložiskách v kříži ale jen na posun do stran ve smyslu záběru vůle není. Každopádně dračena už je na vleku... no uvidíme kdyžtak do nadpisu doplním uvozovky ale nerad bych... jestli budu muset zas vyndat motor tak už mně z toho asi klepne... kdyby mi to servis odmitnul tak už bych mohl rovnou nakoupit připravky a začít sám ...

Naposledy editováno 03.04.2014 13:05:09

1 reakcí na tento příspěvek Oprava XVS1100 a poděkování firmě Moto-Ulrich

1.4.2014 v 21:13 | Nahoru | #81
Tak Dračena zůstala v servisu... Mechanici se budou snažit o nápravu zatím přístup jak má být... Akorat na vyjížďku můžu ještě na docela dlouho zapomenout

(reakce na) Oprava XVS1100 a poděkování firmě Moto-Ulrich

2.4.2014 v 20:09 | Nahoru | #82
OndrasHodek>Tak snad se jim zadaří ke tvé spokojenosti.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava XVS1100 a poděkování firmě Moto-Ulrich

2.4.2014 v 22:29 | Nahoru | #83
OndrasHodek>Ono to není jen o přípravcích(to že si někdo koupí moment. klíč z něho hned neudělá špičkového mechanika což určitě víš,proto jsi to dal do servisu ne?No a tam jsou bohužel taky jenom lidi,to co se ti stalo je chyba ale zase oni to nemohly ani projet po opravě...Ten kříž,za mě bych ho časem vyměnil asi už si,,zažil´´svoje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava XVS1100 a poděkování firmě Moto-Ulrich

2.4.2014 v 22:37 | Nahoru | #84
OndrasHodek> mam pripravek na pridrzeni a stazeni setrvaku z XVS1100 a BT1100
zamestnas me?




1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava XVS1100 a poděkování firmě Moto-Ulrich

3.4.2014 v 12:55 | Nahoru | #85
coffman> Tak přirozeně, vzhledem k tomu že jsem za život opravoval "půlil" jen hromadu dvoutaktů tak se mi do toho nechtělo. Ono kdyby šlo jen o momentové klíče, tech mám dost potřebuji je ke své profesi ale na výměnu hřídele u XVS je potřeba spousta Yamaha přípravků, jasný spousta se dá vyrobit ale když si člověk spočítá tech starostí a riziko, že se něco nepovede přišlo mi rozumnější svěřit to servisu a věnovat se raději tomu čím se živím což je elektrikařina. Když jsem tam motor vezl zrovna dodělávali BT se stejnou závadou takže už zkušenosti mají dost. Chyba se může stát vždycky ale vzhledem k tomu že se nebrání jí řešit nemám s tím problém.

Pokud jde o ty ložiska kříže nevím jestli výměna bude mít na něco vliv vúle je mezi protějšíma ložiskama na kříži ne v záběru na krut.To by novější ložiska museli bejt o kousek delší. Vymezovací podložka tam žádná být nemá a ložisko je zajištěný závlačkou tam kde má být...

(reakce na) Oprava XVS1100 a poděkování firmě Moto-Ulrich

3.4.2014 v 13:03 | Nahoru | #86
Bimbo-ze-Žižkova> Jasný Stejně by mě to lákalo zkusit ten motor rozpůlit, zajimálo by mně jak by to dopadlo, jenže při cenách dílů a těsnění .......... se mi do toho nechce... tak jedině že by někdo obětoval motor na pokusy

(reakce na) Oprava XVS1100 a poděkování firmě Moto-Ulrich

3.4.2014 v 21:53 | Nahoru | #87
OndrasHodek> a k tomu kříži:skládá se z radiálních ložisek(jehly)ty budou ok a axiálních(většinou podložky na čelech kříže z ložiskového materiálu bronz,plast) a ty jsem myslel(trpí přetěžováním i rázy v převodu např. volný unašeč,)sice přímo nepřenáší kroutící moment ale vedou kříž v ose.Ale může to být i ohnutou (rozevřenou)vidličkou na unašeči.

Oprava XVS1100 a poděkování firmě Moto-Ulrich

6.4.2014 v 11:29 | Nahoru | #88
Ahoj Ondráši, tak co už víš něco nového, co je s Dračenou?
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rodina Yamahy Yamaha XVS 1100A Dragstar Classic, Yamaha XVS 1300A ... jidashek 26 Dnes v 11:56 Monty_78
Stabilizator do paliva Yamaha XVS 1100A Dragstar Classic Rooks 18 Včera v 10:39 jandaxx
Megazipnet Yamaha XVS 1100A Dragstar Classic Rooks 8 25.4.2024 v 16:33 Rooks
Yamaha XVS 1100 Yamaha XVS 1100 DragStar oko31 30 15.4.2024 v 20:14 Rooks
Posraný karburátor aneb jak na to Yamaha XVS 1100A Dragstar Classic Rooks 4 8.4.2024 v 08:43 Rooks


TOPlist