paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Oprava XVS1100 a poděkování firmě Moto-Ulrich
Zdar kolegové tak se pomalu blížím do finále a snad se taky zase svezu. Je to něco přez rok co jsem si chtěl splnit sen tak jsem vybral všechny prachy co jsem měl a začal se poohlížet po dračeně.Po prostudování hory návodů na co si dát pozor a podobně jsem natrefil na dračenu v oblíbené barvě strávil jsem jejím oblejzáním a prohlížením neskutečnou dobu ale byla prostě dokonale připravená k prodeji. Trochu se mi podařilo usmlouvat cenu tak jsem do toho šel. Každopádně jsem chtěl mít jistotu tak první cesta vedla do Yamaha servisu s požadavkem výměny náplní a kompletní kontroly celého motocyklu.Byl jsem ujištěn že motocyklu nic není a byla to "dobrá koupě" no kdo jinej by to měl líp poznat že, takže jsem tomu věřil. Stejnej servist jsem navštívil ještě párkrát každopádně pokaždé to stálo hodně peněz a nikdy se nic nedotahlo do konce hlavně když začaly problémy se startérem. Startér jsem si nakonec opravil sám a tím jsem se servisem ukončil spolupráci.
V průběhu sezony začal z mašiny téct olej. Začalo pátrání po tom co to je apod...
Zjištění znáte šlo o ukroucenou hřídel kardanu opravenou jen za účelem prodeje (nejspíš kdesi v cizině)
Pak nastal další problém najít servis, kterej by si na to troufnul a hlavně něco o dané věci věděl. Ono tuhle matici kardanu nestačí jen dorvat na krev jak si někteří mechanici do dnes myslí. Bohužel se za pomocí této matice vymezuje vůle na ozubených kolech posledního převodu v motoru. Servis jsem našel dokonce v době mého dotazu měli na stole motor se stejným problémem a šlo opravdu o profesionály. Samozřejmně bych jím tímto rád poděkoval za bezchybný přístup a kvalitně odvedenou práci šlo o servis Moto-Ulrich Stará Boleslav, který určitě znáte.

No a pokud jde o náklady na opravu tak celková cena se zastavila někde okolo 40,000 za půlení motoru,výměnu soukolí kardanu a když už to bylo rozebrané tak za výměnu volnoběžky.
Do servisu jsem vezl pouze motor. Tím bych rád poděkoval kamarádovi Mírovi za pomoc při vyndání a nandání motoru v jednom to fakt neuděláte.

Pokud jde o díly volnoběžku jsem si scháněl sám jinak by byla cena ještě o hodně vyšší.
Každopádně při schánění volnoběžky jsem zjistil že nejhorším místem kde by jste mohli schánět díly je v této zemi oficiální zastoupení Yamahy z jejich argumentu, že oni s cenou nic neudělají, že díly tak draze nakupují je mi na blití. Pokud umí díly nabídnout (v rámci ČR) někdo jiný za lepší cenu, je to jen jejich neschopnost zpracovat si dodavatele.

No každopádně pokud by jste někdo chtěl někdy pomoct s nákupem Dragstara tak teď už bych věděl kam se dívat a rád pomohu. Stejně tak i pokud budete mít nějaký technický dotaz.
Závěrem pár fotek:

Naposledy editováno 22.03.2014 08:43:05

25.3.2014 v 15:40 | Nahoru | #31
Bimbo-ze-Žižkova> Ja teď podrobuji zkoumání tu hřídel s uloupnutým závitem. Ono totiž to ozubený kolo kvuli kterýmu se měněj obě hřídele je nalisovaný. Chci ho zkusit sundat, udělat samotnou hřídel už by pak nemusel bejt takovej problém.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava XVS1100 a poděkování firmě Moto-Ulrich

25.3.2014 v 17:01 | Nahoru | #32
Bimbo-ze-Žižkova> Prcam na to, mazal jsem celou kyvku minulý rok Hele, co to tam máš za výfuky? Vypadají pěkně

25.3.2014 v 17:17 | Nahoru | #33
kubikula78>to je nezodpovědný
Koncovky,zadní svod a redukce na přední svod od Thunderbike,ale musíš si k tomu dokoupit ještě racing vložky,protože je to s Ečkem a ty plechy na konci jsem nechal vypálit laserem z nerezu.Jinak to je bez nich.Na cenu se neptej a myslim že už je ani nemaji v nabídce,ale ty moje budou možná příští nebo další rok na prodej.Pořád se chystám upravit zadek tak se mi to tam už nevejde,ale mám málo dílů tak pořád odkládám dál a dál

25.3.2014 v 20:46 | Nahoru | #34
OndrasHodek> Ahoj nevím jestli příčinou mé závady je také ta povolená matka ale mně to ještě pro jistotu vylezlo na druhé straně karteru kdy se hřídel provrtala skrz viz foto

25.3.2014 v 20:59 | Nahoru | #35
Seržant67> čau no tak to teda čumim... ta matka vymezuje vůli tech hřídelí který se ti asi snažej podívat ven... jestli tam ta matka vůbec je ... když odhrneš tu prachovku na fotce vpravo bude na ní vidět... Ikdyž v tomhle místě snad musí bejt ložisko to vypadá jak kdyby se zadřelo a razilo si cestu ven jinak si to neumim vysvětlit. Pokračování přesouvám k tebou založenému tématu

Naposledy editováno 25.03.2014 21:09:43

2 reakcí na tento příspěvek Oprava XVS1100 a poděkování firmě Moto-Ulrich

25.3.2014 v 21:34 | Nahoru | #36
Jinak u mne dneska proběhla konečně zkušební jízda,díky odstranění AIS motor přestal střílet, díky nové volnoběžce perfektně startuje, a díky opravenýmu kardanu zmizely některé vibrace a pazvuky. Každopádně převodovka je teď děsně hlučná, ale to si předpokládám sedne vzhledem k tomu, že bylo všechno venku....

25.3.2014 v 21:43 | Nahoru | #37
OndrasHodek> Jéééé já ti normálně závidim, i když kde si dneska jezdil,vždyť pořád chčije

Seržant67>to je taky slušný.

Tenhle rok bude asi krizovej pro Dragstary,radši nevyjedu

25.3.2014 v 21:50 | Nahoru | #38
Bimbo-ze-Žižkova> V Hradci Králové odpoledne slunečno a ani kapka jen teda trochu zima, ale ja už to musel zkusit...

25.3.2014 v 22:05 | Nahoru | #39
OndrasHodek> jó to v Praze se tak dobre nemame

25.3.2014 v 22:08 | Nahoru | #40
OndrasHodek>Záleží co myslíš tím hlučná?Ale pokud vše seřídíš jak se má tak by to nemělo dělat žádný pazvuky hned od začátku(hlavně uhlový převod).

25.3.2014 v 22:25 | Nahoru | #41
coffman> tezko to popsat nekde pri vymacknuty spojce rachotej odlehceny kola v prevodovce ... olej yamalube 20-50 cerstve nalitej do prazdnyho motoru.

Ale spis uz z tech vsech oprav blbnu....

Naposledy editováno 25.03.2014 22:30:31

Oprava XVS1100 a poděkování firmě Moto-Ulrich

25.3.2014 v 22:41 | Nahoru | #42
Plasis jako ja.Kdyz jsem videl tu vybehlou hridel tak jsem k tomu hned letel s baterkou jestli tam nemam taky diru kterou mi to tece do ty gumovy nohavice.Cely jsem to osahal a nic

Naposledy editováno 26.03.2014 00:01:31

25.3.2014 v 23:19 | Nahoru | #43
OndrasHodek> Tak to jo,to chce napřed pořádně projet a vyzkoušet,mě zarazilo to,,děsně´´

26.3.2014 v 17:28 | Nahoru | #44

kubikula78 píše: Bimbo-ze-Žižkova> Ahoj, přesně s tím jsem si taky lámal hlavu....byl tam olej a konektory kabelů k reglům v konektorech spečený. Vyčistil jsem, dal nový konektory a letos tam ten olej byl zas. Nikde mi z motorky nejde ani kapka oleje. Nechápu to

tak me se to tam nejspis dostava buzirkou v ktery vedou kabely od vinuti.Nejak jsem to tam resil kdyz jsem delal volnobezku a mel viko dole,ale asi teda na kokot.Zkusim do ty buzirky nacpat neco savyho co vzdycky po sezone vytahnu a vyhodim.Nejdriv jsem ji chtel zasilikonovat ale asi by to zachvilku bylo plny oleje

Naposledy editováno 26.03.2014 17:30:24

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava XVS1100 a poděkování firmě Moto-Ulrich

26.3.2014 v 19:00 | Nahoru | #45
Bimbo-ze-Žižkova> čeče ja když jsem tam dával tohle víko tak jsem ty kabely protáhl dolů tou dírou za víkem, takže vylejzaj dole. Sralo mě že byly vidět mezi krytama tak doufám že mi z toho teď nechačne chcat olej, ikdyž v motoru by mělo bejt těsnění....

26.3.2014 v 20:35 | Nahoru | #46
OndrasHodek>Ahoj Ondráši, tak první zkušební jízda už proběhla, já ti tedy blahopřeji a neboj to si sedne. Zdar Jiří

26.3.2014 v 21:13 | Nahoru | #47
OndrasHodek> ja si presne nepamatuju jestli ta buzirka jde az dovnitr a nebo pod tim vikem lezej jen kabely.Ale nejspis to jde dovnitr a ten olej co tam caka tak lita i na buzirku kterou to tece jak brckem ven

26.3.2014 v 21:15 | Nahoru | #48
Bimbo-ze-Žižkova> jde dovnitř je to vývod od alternátoru, je na 2 místech zalitej v gumě a tím je to utěsněný... na obrazku pismeno D

Naposledy editováno 26.03.2014 21:39:43

Oprava XVS1100 a poděkování firmě Moto-Ulrich

26.3.2014 v 21:18 | Nahoru | #49
Hoši mám ještě 2 dotazy při brždění motorem a třeba pomalé jízdě na 3ku se mi z motoru ozve podobnej zvuk jako při couvání mýho 16 let starýho auta... Před opravou se nic takového neozývalo pozorujete taky něco takovýho ?

A druhej dotaz máte někdo na dračeně teploměr oleje ?

Ja a ještě jeden dotaz nepojedete někdo vítat sezonu 5.4. do Poděbrad že bychom dali řeč

Naposledy editováno 26.03.2014 21:23:16

26.3.2014 v 22:17 | Nahoru | #50
Tak to tesni na kokot a ted jak to vidim jsem to jeste podmaznul silikonem.Jinak jestli to dela nejaky pazvuky tam je stale neco na kokot.A na Podebradskou me uz nikdo nedostane,vsichni jedou jak bukvy.Malem jsem se z toho smradu priotravil a to je cela jizda.To si za tebou udelam radsi vylet az budu provozu schopnej.Stejne jezdim casto do Chlumce tak k tobe uz je to fous

27.3.2014 v 06:39 | Nahoru | #51
Bimbo-ze-Žižkova> Tak jestli ti to blbě těsní tak holt vyměnit je to jeden celek se statorem v Yamaze ti to rádi za dvacet prodaj (partsdepot 15000)

Pořád si nad výkresem převodovky lámu hlavu odkud by ten zvuk mohl vycházet Ale tak asi počkám až se to opraví samo ...
Nebo možná nakoupim přípravky a začnu se živit servisováním motorů na dragstara, už jsme za tenhle rok 3 s hřídelí na výměnu a to jen co jsem natrefil tady a v servisu. Jestli to takhle půjde dál.....na facebooku má tahle závada dokonce svůj profil
Tady

jj, nebo se taky někdy můžem sejít v chlumci, tady u nás moc dračen asi nejezdí a nebo jezděj když já jsem v práci

27.3.2014 v 10:35 | Nahoru | #52
OndrasHodek>Ten únik oleje mě pomohlo rozdělat odmastit popotáhnout dráty v té gumě potřít trochu tmelem a natáhnout zpátky+dát tmel i do drážky té gumy-tenkou vrstvu a je dobrý nějaký co rychle nezaschne(na xv750 ale je to stejná konstrukce).K tomu zvuku to ti dělá tak moc a jenom na trojku nebo na všechny rychlosti?A při všech ot.motoru?

27.3.2014 v 11:39 | Nahoru | #53
coffman> jj na to utěsnění dobrej postup, v podstatě nic jinýho s tím dělat nejde. Hele ten zvuk se objevuje jen při určitejch otáčkách nejdýl byl slyšet při jízdě rychlostí okolo 30km/h na 2 na 3 rychlost při vyšších rychlostech ne...a teď jak o tom tak přemýšlým tak asi i s vymáčknutou spojkou (ještě zkusím).... to snad dělá volnoběžka... nic jinýho tam není co by běželo i s vymáčknutou spojkou a že by to dělaly rozvody se mi nezdá

28.3.2014 v 09:32 | Nahoru | #54
OndrasHodek> Jak to popisuješ tak ta volnoběžka je dobrý nápad ale myslím že by se sekala i jindy,např.při vyšší rychlosti ale stejných rpm.proto bych ten problém neviděl v motoru ale spíš v převodovce. Máš přímé ozubení tudíž nemá změna směru sil tendenci nic axiálně posunovat mimo zubových spojek řazení(pokud by byly opotřebované popř.nedořazeny), unašeče torzního tlumiče, trošku mám podezření na to seřízení úhl.soukolí to může vydávat pazvuky při změně sil a v určitých ot.,na kardanu kontrola zda nemůže být vyosen popř.prohnut(tos asi dělal kvůli té matce) ale ber to jenom jako různý možnosti nevím třeba to dělá jen něco co se rozvibruje , zkusil bych to hlavně pořádně vysledovat ideal porovnat s jiným.Mimochodem někde jsem četl že při brzdění motorem (razantním)dost trpí to ulož.kardanu u motoru.

28.3.2014 v 12:07 | Nahoru | #55
coffman> jj říká se, že většině lidí se ten konec výstupní hřídele na kardan uloupl při brždění motorem. No před výměnou soukolí se tenhle zvuk určitě neobjevoval, pokud jde o kardan od motoru dozadu tak na něm se nic neměnilo vše je pořád stejné. Zdá se mi že ten zvuk vychází z přední spodní části motoru ale může se to nějak přenášet. Zkusím to ještě vypozorovat a uvidíme. Na jiném Dragstaru jsem jel, sice né daleko ale tenhle zvuk se neobjevoval nebo nemusely nastat ty pravé podmínky.... Budu dál hledat, každopádně už mě to celkem unavuje .....

28.3.2014 v 18:52 | Nahoru | #56
Tak tady je nahrávka toho zvláštního zvuku. Je to z mobilu pokud to etrémně šumí chce to jinej přehravač nebo přehrát v mobilu

tady

Nemá na to vliv zařazená rychlost, vymáčknutá spojka, řazení jako takové, ozývá se pouze při nezatíženém motoru po např. lehkém ubrání plynu ale né brždění motorem

Naposledy editováno 28.03.2014 19:00:58

28.3.2014 v 20:46 | Nahoru | #57
OndrasHodek> přes ty originál koncovky to neslyšim a ten zvuk je jak když je něco volnýho,neřekl bych ani že to dělá ta volnoběžka.Je to takový že se to v určitejch otáčkách,při určitejch vibracích rozezní.Ty si něco ojebal?Ale zvuk je to hnusnej,skoro jako by se něco hoblovalo.Zkus vyndat jenom tak cvičně svíčky,z levý strany vyndej tu ucpávku ve víku aby si se dostal na matici co drží setrvák na klice a zkus s tím motorem točit na prázdno,dopředu,dozadu.Třeba to uslyšíš líp nebo i ucítíš.Zkus i zvednout zadek a toč na prázdno kolem,budeš si tím točit i tím úhlovým převodem tak taky něco třeba uslyšíš.Sice to neopravíš ale budeš aspoň vědět odkud to jde

28.3.2014 v 20:46 | Nahoru | #58
to je k nasrání

28.3.2014 v 21:05 | Nahoru | #59
Bimbo-ze-Žižkova> To nejsou original koncovky to je zvuk se zavřenejma klapkama, zkoušel jsem všechno co mě napadlo když to hodim na zvedák můžu točit čím chci ale nic se neozve... Motor jsem neskládal já, jen jsem nasadil víko alternátorů zbytek dělal servis, ani tu volnoběžku jsem si tam nenamontoval sám kdyby náhodou tak aby neřekly že jsem se v tom hrabal .... se na to už kurva vyseru vrátím se k MZ251ETZ ta je taky rozesraná ale tu zpravim kladivem

28.3.2014 v 21:11 | Nahoru | #60
OndrasHodek> máš nervy?Hele nejlíp možná uděláš když tam s tim zajedeš a ať na to kouknou,jestli máš jistotu že neni nikde nic volnýho co by se rozklepalo tak jim to dej a že to předtím nedělalo že to zkurvily a když sebudou cukat tak že přijedu Máš stejnou mezeru mezi kardanem a kolem?Já to jednou nějak na kokot dotáhnul a celý se to zkřížilo a taky fajn zvuk.A tu klapku vyoperuj,to má řvát aby si právě neslyšel tyhle pazvuky.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Certifikát MTC Yamaha XVS 1100A Dragstar Classic Rooks 17 19.5.2024 v 13:28 Rooks
Yamaha xvs 1100 kontrolka motoru Yamaha XVS 1100A Dragstar Classic Martsiki 2 15.5.2024 v 14:54 Martsiki
Výměna olejového filtru Yamaha 1100... Yamaha XVS 1100A Dragstar Classic Doctor1 11 9.5.2024 v 16:25 Slávek-TDM
Stabilizator do paliva Yamaha XVS 1100A Dragstar Classic Rooks 23 4.5.2024 v 10:41 pepe100
Rodina Yamahy Yamaha XVS 1100A Dragstar Classic, Yamaha XVS 1300A ... jidashek 26 30.4.2024 v 11:56 Monty_78