bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Aprilia Tuono 1000R - Dotaz
20.3.2014 v 20:30
Ahoj všem. Potřebuji poradit, měl jsem teď "Fabriku" u kamaráda na menšim servisu, dělal mi olej, filtr, svíčky a kontrolu ventilů (vůle). Problém je, že motorka začala po nastartování chcípat (po cca 40sec.). Jakmile chcípne, nejde pak nějakou dobu natočit, řekněme cca 3-5min. Prostě zmáčknu startér, a je slyšet někde od motoru takové slabé vrčení (startér? čerpadlo?), ale motor netočí.... Když Fabriku nastartuju a jedu ji projet je vše ok (myslím projet cca 4 minuty, ale i tak je ta hranice chcípání překročena . Jen při volnoběhu po nastartování. Ještě jsem nedávno měnil baterku motobatt+ (konečně pořádně startuje - ale to by na to nemělo mít vliv, ne?). Čím by to mohlo být?? Nemáte někdo podobnou zkušenost?? Mohlo by to být novými svíčkami? Jsou tam NGK. Jo a když už se ptám, tak ještě orientačně - kolik se vejde do Aprilky motorového oleje včetně filtru?? Děkuji těm, kteří se dočetli až sem a poradí mi k tématu. Díky .-kominik-.
Anketa: Co zítra?
Jedu ji pořádně potahat!!!
38%
3
Jedu kochačku...
0%
0
Nejedu nikam - makám...
38%
3
Uvidím, jak se vyspím :-D
25%
2

Aprilia Tuono 1000R - Dotaz

20.3.2014 v 20:53 | Nahoru | #1
Ze zkušeností ostatních můžu doporučit změřit napětí na baterce Podobné problémy se projevují když je baterka před smrtí nebo je vadná - nikdo mi nebyl schopen říct, proč se to takhle projevuje, ale prý to tak skutečně funguje

Krom toho by mě napadly ještě špatně udělané vůle - po zahřátí se vůle zmenší, chcípne to a nechce to startovat, když to vychladne, tak se vůle znovu vymezí a jde to...

Zkusil bych jako první změřit tu baterku, podívat se jestli tam je správnej typ svíček (případně se zamyslet jak dlouho tam jsou a zvážit výměnu za nové) a vůle bych nechal na konec (pokud si je kámoš jistej, že je udělal dobře, tak bych je vyloučil hned)

Co se týče oleje, tak přesnou hodnotu nevím, ale zatím jsem nezažil motorku, které by nestačil klasický 4litrový kanystr - tenhle údaj ale určitě najdeš na netu nebo v manuálu

E: písmenka

Naposledy editováno 20.03.2014 21:07:11

Aprilia Tuono 1000R - Dotaz

20.3.2014 v 20:59 | Nahoru | #2
Jak píše sharkis ventilové vůle. Za mě se můžou ulívat svíčky ale pak by se ti aspoň točil motor. Máš dotažený kontakty na baterce?

Aprilia Tuono 1000R - Dotaz

20.3.2014 v 21:17 | Nahoru | #3
No ventilové vůle se nedělaly - jenom kontrola a byly v toleranci... Jinak tu baterku mohu zkusit proměřit, ale startuje normálně a je asi týden stará... Měj jsem tam Yuasu a ta s motorem sotva pohla, ale tohle je jiný kafe... To, že když chcípne a nejde natočit je fakt divný, když pak do pěti minut startuje jak divá... Jinak o tom oleji jsem zde pročítal manuály a nějaký číselný údaj jsem tam našel, ale je za tím jednotka cu cm. Což si nějak nevybavuji, jestli je to stejný přepočet na litry...
Díky za reakci pánové

Aprilia Tuono 1000R - Dotaz

20.3.2014 v 22:00 | Nahoru | #4
myslím, že factorka má stejný nebo hodně podobný motor jako ta moje a do tý se vejde 3,5litru oleje.

jinak s tím tvým problémem nevím, nejsem technik.... ale nemohlo by to být vadnou volnoběžkou? Aprilky na to docela trpí

btw když jsme u toho oleje co se stane když je ho tam víc než zdrávo?

ps.: na motorce máš nálepku V2, to jsou pacienti co na aprilkách odjeli tisíce km, jestli se s nima tochu znáš tak ti určitě pomůžou

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia Tuono 1000R - Dotaz

20.3.2014 v 22:05 | Nahoru | #5
jinak když jsme u toho chcípání, mě se občas stane, že když mám zařazeno a s vymáčknutou spojkou trochu přidám plyn tak z času na čas chcípne motor, natočím a zas jedu... je to něoco podobnýho jako tady pana kominíka? :))))) nebo čidlo spojky blbne? je to dost sporadicky, prozatím.....

Aprilia Tuono 1000R - Dotaz

20.3.2014 v 22:21 | Nahoru | #6
Bu_back: No já bych řekl, že to podobné není a jedná se u tebe o jinou záležitost. No právě mi tam dal 3 litry oleje a mám to mezi ryskama min a max., ale přijde mi to na 1000 málo. Proto se ptám na ten olej.

Aprilia Tuono 1000R - Dotaz

21.3.2014 v 00:10 | Nahoru | #7
Olej dle manuálu 3,7l s filtrem 3,9l Kupuju 4l, leju po horní rysku a vždycky nějaká decka..dvě zbude. 3 litry jsou málo. K tomu chcípání ..párkrát jsem to zažil, přesně v momentě kdy se na budíku místo nápisu "cold" objevila teplota.Stačilo trošku přidat na volnoběhu a už se to nestalo. Když zdechne, tak potom vůbec netočí ? Takhle se u mě projevila mrtvá volnoběžka, ale žádných 5 minut tomu pochopitelně nepomohlo Začni od té baterky - proměřit a nabít, dále pak kontrola kontaktů startovacího relé, startéru a taky mrkni na legendární hnědý konektor aprilia :)

(reakce na) Aprilia Tuono 1000R - Dotaz

21.3.2014 v 09:05 | Nahoru | #8
Bu_back> mně to dělalo při studeném motoru. přidal jsem volnoběhu, cca 1200 otáček a naučil jsem se sytič stahovat pomalu prvních cca 5 min

Aprilia Tuono 1000R - Dotaz

21.3.2014 v 09:09 | Nahoru | #9
Hele podobně mě zlobilo na Falcu pádové čidlo které jé na tom plastovém držáku baterie

Aprilia Tuono 1000R - Dotaz

21.3.2014 v 12:29 | Nahoru | #10
ať žije bermudský trojúhelník jménem Aprilia

Aprilia Tuono 1000R - Dotaz

22.3.2014 v 10:28 | Nahoru | #11
Tak Fabrika je v servisu, doufám, že to bude jen nějaká píč.vina. Hodí to na diagnostiku a uvidí, jestli ta jim něco ukáže. V pondělí bych už měl vědět co a jak, tak se hned s váma podělím... Jinak v servisu mi ji natočili chvíli sme si u ní povídali a nezdechla. Nakonec technik vypnul klíček a od té doby nešla už vůbec nastartovat. Při otočení klíčku je na budíkách vše ok, jen při stisknutí startovacího tlačítka zamručí čerpadlo a toť vše. Vůbec žádná snaha otočit motorem...

Aprilia Tuono 1000R - Dotaz

23.3.2014 v 09:14 | Nahoru | #12
držím palce ať to je nějaká pytlovina

Aprilia Tuono 1000R - Dotaz

23.3.2014 v 10:54 | Nahoru | #13
Už jsem našel přesně můj problém a jeho příčinu... Alespoň doufám... toto

Aprilia Tuono 1000R - Dotaz

29.3.2014 v 20:47 | Nahoru | #14
Teď jsem měnil olej s filtrem na své factorce. Vypustil jsem ho (jak zespodu, tak z toho imbusu za filtrem), dolil 3,5litru, nastartoval, nechal minutu běžet, pak jsem dolil zbytek a při 3,9l to bylo přesně na horní rysce Nezapomněli jste vypustit ten imbus za filtrem, že jste dolili jen 3 litry a je to mezi ryskami?

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia Tuono 1000R - Dotaz

30.3.2014 v 19:45 | Nahoru | #15
Už je to vše vyřešeno. Ale díky vám za rady a za pomoc.
Teď tam mám cca 3,7 oleje a nejsem úplně na horní rysce, jsem kousek pod ní. A ten problém s tím startováním bylo otočené čidlo náklonu. A to že při volnoběhu hned chcípla - trošku jsem přidal manuálně přes dodaný šroubek pod originálním (s kterým jsem nehýbal). Zkrátka jsem trošičku přiotevřel klapky... A teď jede holka jak blbě střelenej divočák... Mějte se bando a mnoho km bez nehod. kominík

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia Tuono 1000R - Dotaz

31.3.2014 v 11:07 | Nahoru | #16

.-kominík-. píše: Už je to vše vyřešeno. Ale díky vám za rady a za pomoc.
Teď tam mám cca 3,7 oleje a nejsem úplně na horní rysce, jsem kousek pod ní. A ten problém s tím startováním bylo otočené čidlo náklonu. A to že při volnoběhu hned chcípla - trošku jsem přidal manuálně přes dodaný šroubek pod originálním (s kterým jsem nehýbal). Zkrátka jsem trošičku přiotevřel klapky... A teď jede holka jak blbě střelenej divočák... Mějte se bando a mnoho km bez nehod. kominík



Tak jsi to pekne rozladil... tenhle motor ma automaticky rizenej volnobeh. Takze klapky musis nechst zavrene azna doraz. Volnobeh dela ten ve til v pravo. Ale na 99% mas prssknutou jednu ze tech dvou slabejch hadicek v levo co vedou do jednoho cidla. Ty rikaji jednotce, kolik maji pridat...

Tim co jsi udelal nedelas dobre. Hlavne ti to nebude zvedat volnobeh pri zarazenem kvsltu a jizde

(reakce na) Aprilia Tuono 1000R - Dotaz

31.3.2014 v 19:39 | Nahoru | #17
dakarista> Čau, hadičky jsem kontroloval a jsou ok, leda že by bylo v prdeli čidlo, ale to asi bez diag. nezjistím, nebo ano? Teď to mám udělané tak, aby to jelo a já se s tím mohl dopravit např. do servisu na diag., kterou čekám až opraví a sem tam se projet . Je mi jasný, že se do origo stavu nemá cenu srát, proto jsem s origo šroubkem co tlačí na vačku klapek nehýbal ani o prd, ale do otvoru pod ním, jsem prozatím umístil šroubek. kerý mi dělá tuto funkci. Motorka normálně po nastartování (za studena) drží vyšší otáčky, po zahřátí mi otáčky klesnou, tak jak byly předtím. Nemyslím si, že by to mělo motoru ublížit. Navíc jsem tam měl šroubek takovej vachrlatej, kterým jsem si to ladil ( a celkem dlouho), druhý den jsem ho vyndal, že to udělám líp a dal jsem tam jinej a ten jsem jen od oka umístil a hned otáčky byly jak mají být, takže je možný, že po posledním složení si to nějak všechno sedlo a ten šroubek , který tam mám navíc, už třeba ani neplní žádný účel, ale teď nemám čas to rozdělávat a vyndavat ho..
Kdyby náhodou šroub plnil účel, co se může stát?? Dík za reakci

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia Tuono 1000R - Dotaz

31.3.2014 v 19:54 | Nahoru | #18
Me treba zacla motorka z niceho nic chcipat. Jedes a zastavis. Sotva spadly otacky na volnobeh tak obcas chcipla a hned sla nastartovat a jelo.se...

a pricina byl spalenej alternator a ten obcas probil na kostru a delalo to bordel. Mesic jsem hledal chybu nez se spalil ab projevil se... Od vymeny zadnej stres...

(reakce na) Aprilia Tuono 1000R - Dotaz

31.3.2014 v 20:11 | Nahoru | #19
dakarista> S tím přidáním tím šroubkem mi to nabízeli i přímo v servisu, ale odmítl jsem, nechci do toho origo zasahovat. Teď do víkendu zkusím tím šroubkem povolit, co se stane. Mě právě chcípala pokaždý. Držel jsi ji na 2000ot a pak ji pomalu plynem ubíral až na nějakých cca 1200ot a držela i na téhle hranici, ale jakmile jsi pustil plyn, zdechla. Ten sroubek je do té vačky opřený v řádu desetin milimetrů. Na těch klapkách ani nebylo znát, že by se přiotevřely. A přijde mi lepší, to udělat přes ten provizorní šroubek než přes lanko, kde bych si vzal vůli... Nejhorší je, že jsem měl moto skoro týden v servisu a tam na nic nepřišli, i to čidlo jsem jim volal, tak mi ho za 250Kč otočili.... Práce na 5 minut. Tak už vidim tu fakturu, kde mi v hodinovce slídění po motorce řeknou, že závadu našli, ale hledali to 6 hodin

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia Tuono 1000R - Dotaz

31.3.2014 v 20:18 | Nahoru | #20
Jestli ti rekli, ze otoci tim sroubkem. Tak to urcite nebyl ofiko servis Aprilia? Taky to treba chce jen reset TPS a serva volnobehu...

(reakce na) Aprilia Tuono 1000R - Dotaz

31.3.2014 v 20:24 | Nahoru | #21
dakarista> A to všechno se dělá přes diagnostiku? Je pravda, že se mi po zimě a nandání baterky resetovaly budíky, ale že by to mělo nějakou spojitost s tímto, to se mi moc nezdá..

Aprilia Tuono 1000R - Dotaz

6.4.2014 v 19:51 | Nahoru | #22
Tak dnes jsem pro zajímavost vyndal ten doplňkový šroubek a vše je ok. Motorka krásně drží volnoběh a nechcípá. To je mi fakt divný.... Ale zaplať pánbůh
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Brzdové kotouče tsuboss nebo arashi... Aprilia Tuono 1000 R Factory Honza-K 8 6.3.2024 v 10:20 Honza-K
Úprava stavu km na budíku Aprilia Tuono 1000 R Factory V.I.R.G.I.L 19 7.2.2024 v 06:24 FJRPEPA
Tak ktoru [1 ... 5, 6] Aprilia Tuono 1000 R Factory, KTM 1290 Super Duke R,... coffeeracer 165 8.7.2022 v 12:52 MedWed
Pomoc na cestě tuono 08 Aprilia Tuono 1000 R Factory V.I.R.G.I.L 8 1.5.2022 v 07:10 tempest
Tuono 2009 nedobíjí Aprilia Tuono 1000R, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia Tuo... Michal.R6 19 27.3.2022 v 00:38 nazram


TOPlist