globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zajíždění
 
25.2.2014 v 22:36
Našel jsem celkem zajímavý článek. http://www.motohouse.cz/jak-zajet-motorku Zajímalo by mě co si o tom myslíte. Do teď jsem si myslel že se nemá vůbec do 500km vytáčet. Ale zde píšou, že po 50km se už může normálně točit. Co si o tom myslíte?? Myslíte si že se motorce nic nestane, když jí hned po 50km vytočím???
Předchozí
1 2 3
Následující

Zajíždění

25.2.2014 v 22:44 | Nahoru | #1
Já bych se držel toho co je napsaný v manuálu z fabriky

Zajíždění

25.2.2014 v 22:44 | Nahoru | #2
vzhledem k tomu, že dostane čoud už ve fabrice, tak by se nic stát nemělo.
samo záleží zda 2T/4T, jaký obsah, kolik to točí apod.
podle mě by se měl motor v rámci možností šetřit cca prvních 1000km - pak vyměnit olej a je hotovo.
šetřit znamená nechat prohřát, nedávat mu do omezovače, často střídat otáčky. určitě ne drbat to 1000km nad volnoběhem.

Jo a článek z odkazu jsem nečet, možná to ještě před spaním přelousknu, at usínám chytrej

Zajíždění

25.2.2014 v 23:00 | Nahoru | #3
Me bylo receno ze vsechny motory se uz dneska zajizdeji primo ve fabrice a ty uz nemusis venovat novemu motoru zadnou zvlastni peci.

Zajíždění

25.2.2014 v 23:09 | Nahoru | #4
prvních sto kiláků v klidu a potom plná zátěž , tohle mi říkal po go servisák co mi dal dokupy ktmku a dělá to tak u všech motorek

Zajíždění

26.2.2014 v 08:12 | Nahoru | #5
v případě koupě nového mota se držet manuálu pro případnou reklamaci :)

Zajíždění

26.2.2014 v 08:28 | Nahoru | #6
Já mám v manuálu - nechat běžet 15 minut na volnoběh, poté nechat vychladnout a pak znovu s občasným plynulým přidáním do plna, motorka pak může na závodní trať.

1 reakcí na tento příspěvek Zajíždění

26.2.2014 v 08:54 | Nahoru | #7
Spíš by mě zajímalo, jak to bude u 125, která bude mít nově udělanej 200 kit. :)

(reakce na) Zajíždění

26.2.2014 v 08:57 | Nahoru | #8

Grosmik píše: Spíš by mě zajímalo, jak to bude u 125, která bude mít nově udělanej 200 kit. :)



první nádrž jezdi slušně a pokud je to dvoutakt,tak dej více oleje.
pak už jezdi jak chceš......

Zajíždění

26.2.2014 v 09:03 | Nahoru | #9
Nn je to 4t enduro.

Zajíždění

26.2.2014 v 09:34 | Nahoru | #10
Podle manuálu. Předpokládám, že lidi co ty motory dělaj, dobře vědí, jak s nima zacházet...

Ale určitě s tim nejezdit jak s hnojem, naopak, hodně tahat a brzdit, pořád řadit, samozřejmě po zahřátí a dodržovat limity otáček.

1 reakcí na tento příspěvek Zajíždění

26.2.2014 v 10:59 | Nahoru | #11
Já teda nevím jestli tomu článku věřit. Jinde zase někdo psal, že udělat stylem zajíždění z motoru línou lemru při dnešních moderních motorech ani nejde... Pokud ale budu mít v záruce nějakou závadu na motoru a zjistěj, že je to stylem zajíždění (pokud se to teda nějak zjistit dá), tak mi asi záruku neuznaj.

1 reakcí na tento příspěvek Zajíždění

26.2.2014 v 11:36 | Nahoru | #12
nevím jak u motorky, ale předpokládám, že to bude podobné jako u auta. Dopručuje se prvních cca 1.500 km nejezdit pod plným zatížením motoru a ani s plným zatížením vozidla (například nepřipojovat vlek) Důvod je nutnost záběhu pohyblivých součástek, kdy je zvýšené tření a vzniká nadbytečné teplo, které může ovlivnit stav nebo životnost dotčených dílů. Osobně mám vyzkoušeno že záběh u auta je tak okolo 4.000 km. Měníme v práci služební auta jedou za tři měsíce, takže zajíždím cca 4 auta za rok. Mám vypozorováno že po najetí cca 4.000 km při stejném jízdním stylu klesne spotřeba až o 0,5 l.

Co se týká výměny oleje po cca 1.500 km, tak tady si nejsem jistý. Kdysi jsem dostal inforamci od výrobce oleje ohledně toho jaký olej je používán v továrně na výrobní lince pro první náplň, že se jedná o specifický olej určený pro záběh vozidla. Měl by to být olej, který kromě požadované specifikace má další aditiva pro usnadnění záběhu a snížení degradace. Nikdy se mi nepodařilo informaci ověřit, ale pokud to tak je, tak předčasnou výměnou příjdeme o tuto "výhodu".

2 reakcí na tento příspěvek Zajíždění

26.2.2014 v 12:38 | Nahoru | #13
Jak kde. Některé automobilky mají první výměnu v běžném intervalu, některé po 1500km.

2 reakcí na tento příspěvek Zajíždění

26.2.2014 v 13:14 | Nahoru | #14
No dobrý, já si koupim masinu za 300tis. kouknu do manualu a tam: Prvnich 600 km tocit do 6ti tisic, dalsich 600km do 10ti a od 1200 km uz plnej. Ale reknu si, NE! mrdám to, Karel v časopise řikal, že... Proc verit japonskejm inzenyrum, ze jo.

(reakce na) Zajíždění

26.2.2014 v 13:31 | Nahoru | #15
homat> Jj, je to tak, "zajížděcí" olej je jinej, jen už si přesne nepamatuju v čem všem, ale myslim že je řidší

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajíždění

26.2.2014 v 13:58 | Nahoru | #16

Fidži_CZ píše: Jak kde. Některé automobilky mají první výměnu v běžném intervalu, některé po 1500km.



já měl služební škodu roomster, teď fábii (obě fungl nový) a tam je první garančka po 30 tkm!
asi je to jiný než u motorek, tady se neklade takový důraz na zajíždění jako u motorek, samozřejmě při splnění určitých podmínek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajíždění

26.2.2014 v 13:59 | Nahoru | #17
mára929r> cos mel v roomsteru? 1,2 tsi? Ten je totiz beztak v 30ti uz pred mrtvicí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajíždění

26.2.2014 v 14:06 | Nahoru | #18

Fidži_CZ píše: Jak kde. Některé automobilky mají první výměnu v běžném intervalu, některé po 1500km.



dneska už většina automobilek nemá takovou tu garnační prohlídku a první servis je s výměnou oleje až v 20.000 - 30.000 km. Myslel jsem to z ohledem na to, že někdo mění olej u nového auta preventivně po 1.500 km, tam si nejsem jistý zda je to dobře.

(reakce na) Zajíždění

26.2.2014 v 14:10 | Nahoru | #19

dejf. píše: mára929r> cos mel v roomsteru? 1,2 tsi? Ten je totiz beztak v 30ti uz pred mrtvicí

to už tem motor máme teda po smrti

Zajíždění

26.2.2014 v 15:47 | Nahoru | #20
No já teda nevím, proč se zde řeší zajíždění auta. :D No to je jedno. Jen mě teda zajímalo, jestli si myslíte, že to může motorce uškodit, když bych to udělal jak to píšou v tom článku. ;)

1 reakcí na tento příspěvek Zajíždění

26.2.2014 v 15:49 | Nahoru | #21
Má na mysli 4t 125 na který se dá 200cc kit. :)

(reakce na) Zajíždění

26.2.2014 v 15:52 | Nahoru | #22
Grosmik> rozhodně nic nezkazíš, když to zajedeš

(reakce na) Zajíždění

26.2.2014 v 16:18 | Nahoru | #23

dejf. píše: No dobrý, já si koupim masinu za 300tis. kouknu do manualu a tam: Prvnich 600 km tocit do 6ti tisic, dalsich 600km do 10ti a od 1200 km uz plnej. Ale reknu si, NE! mrdám to, Karel v časopise řikal, že... Proc verit japonskejm inzenyrum, ze jo.



Souhlasím To je i můj názor

Zajíždění

26.2.2014 v 16:36 | Nahoru | #24
do 100 km v klídku , do 500 vytáčet ale jen krátkodobě (ne do maxima) ,do 1000 vytáčet krátkodobě i do maxima a pak plnej plyn !

(reakce na) Zajíždění

26.2.2014 v 16:37 | Nahoru | #25

dejf. píše: No dobrý, já si koupim masinu za 300tis. kouknu do manualu a tam: Prvnich 600 km tocit do 6ti tisic, dalsich 600km do 10ti a od 1200 km uz plnej. Ale reknu si, NE! mrdám to, Karel v časopise řikal, že... Proc verit japonskejm inzenyrum, ze jo.



Asi tak , to říkám pořád Japonci nemaj na český garážový Lojzíky a Jantary

Zajíždění

26.2.2014 v 17:42 | Nahoru | #26
Tak zrovna jedna z prvních vět článku je pěkná hloupost.

Nejdůležitější je, abyste motorku vždycky pořádně ohřáli! To je totiž pro správný zajetí motoru kritický! Obecně se doporučuje motor nastartovat, nasadit si helmu a oblíknout rukavice a až pak pomalu vyrazit. Zahřátí motoru na místě je taky možný, ale lepší je se asi po minutě rozjet, protože při jízdě v motoru vznikají tlaky, které naženou olej na místa, kde má být. Na volnoběžný otáčky k tomu ne vždycky dojde. Studený motor nevytáčejte přes tři tisíce otáček, dokud na budíku nebude alespoň šedesát stupňů.



1. Motor se nejrychleji prohřeje jízdou v částečném zatížení. Čekat, až se motor zahřeje volnoběhem je sci-fi a motoru spíš škodí.
2. Při jízdě žádné tlaky, které by hnaly olej nevznikají. Olejové čerpadlo musí při běžných teplotách natlakovat na provozní tlak olej do řádově 10s i při volnoběhu. Jinak hrozí poškození motoru. Tlak oleje klesat nesmí za žádných okolností. Takže motor se maže stále.
3. Točit motor do 3000, když je stavěný na jmenovité otáčky 10000 mi přijde, jako silné podtáčení, které je velice škodlivé pro klikovou hřídel.

Dál jsem to už nečetl....

Zajíždění

26.2.2014 v 17:53 | Nahoru | #27
No ten článek je drobet neodbornej,slušně řečeno.

1 reakcí na tento příspěvek Zajíždění

26.2.2014 v 17:55 | Nahoru | #28
Jawarmaniak-> není tam nic o zahřáti na volnobeh. Je tam , že se ma vyjet hned po minutě a zahřívat jízdou. Další věc je, že ne všechny motorky mají olejove čerpadlo. :) Některé motorky funguje jen na bázi nějakého tzv. roztřiku ( nevim jak to přesně funguje, ale myslím že vlivem otáčení klikovky se rozstřikuje olej ) a ty tři tisíce otáček je jen pro zahřátí tj. jen asi na 1-2km jízdy :). PS: píšu na telefonu, za chyby se omlouvám. :)

Zajíždění

26.2.2014 v 18:02 | Nahoru | #29
Pokud mohu k záběhu cosi napsat,tak je velice důležitý nezatěžovat motor na maximum. Motor by měl vždy pracovat lehce,reagovat na plyn. Jakmile není odezva po přidání plynu,motor pracuje těžce a to není pro záběh dobře. Je tedy lepší do kopců jít o kvalt,dva,dolů,raději o pár otáček více nežli méně,ale zlehka. To,že má být motor zahřátý na provozní teplotu je jasná věc a po té po něm chtít výkon. Natočíš moto před garáží,zkusíš brzdy,koukneš na gumy,nasadíš helmu,dopneš bundu,dáš rukavky a ty 2 litry vody se ohřívají rychle. Vyjedeš,okolo 3000 RPM ji pěkně budeš lechtat a jak se bude blížit k provozní teplotě můžeš jí lehce přidat.
NIKDY žádný pístový spalovací motor nemiloval,když ho vezmeš studenej pod krkem a dáš mu saze jako prase,neprojeví se to hned,čas to ukáže.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajíždění

26.2.2014 v 18:06 | Nahoru | #30

mára929r píše: já měl služební škodu roomster, teď fábii (obě fungl nový) a tam je první garančka po 30 tkm!
asi je to jiný než u motorek, tady se neklade takový důraz na zajíždění jako u motorek, samozřejmě při splnění určitých podmínek


Jojo, tohle už zkoušeli frantíci před 13 lety. Že se nejpozději ve 180tkm následkem tohoto kreténismu rozpadlo turbo, už byla věc druhá
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist