samo záleží zda 2T/4T, jaký obsah, kolik to točí apod.
podle mě by se měl motor v rámci možností šetřit cca prvních 1000km - pak vyměnit olej a je hotovo.
šetřit znamená nechat prohřát, nedávat mu do omezovače, často střídat otáčky. určitě ne drbat to 1000km nad volnoběhem.
Jo a článek z odkazu jsem nečet, možná to ještě před spaním přelousknu, at usínám chytrej
1 reakcí na tento příspěvek Zajíždění
1 reakcí na tento příspěvek Zajíždění
1 reakcí na tento příspěvek Zajíždění
Co se týká výměny oleje po cca 1.500 km, tak tady si nejsem jistý. Kdysi jsem dostal inforamci od výrobce oleje ohledně toho jaký olej je používán v továrně na výrobní lince pro první náplň, že se jedná o specifický olej určený pro záběh vozidla. Měl by to být olej, který kromě požadované specifikace má další aditiva pro usnadnění záběhu a snížení degradace. Nikdy se mi nepodařilo informaci ověřit, ale pokud to tak je, tak předčasnou výměnou příjdeme o tuto "výhodu".
2 reakcí na tento příspěvek Zajíždění
2 reakcí na tento příspěvek Zajíždění
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajíždění
Fidži_CZ píše: Jak kde. Některé automobilky mají první výměnu v běžném intervalu, některé po 1500km.
já měl služební škodu roomster, teď fábii (obě fungl nový) a tam je první garančka po 30 tkm!
asi je to jiný než u motorek, tady se neklade takový důraz na zajíždění jako u motorek, samozřejmě při splnění určitých podmínek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajíždění
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajíždění
Fidži_CZ píše: Jak kde. Některé automobilky mají první výměnu v běžném intervalu, některé po 1500km.
dneska už většina automobilek nemá takovou tu garnační prohlídku a první servis je s výměnou oleje až v 20.000 - 30.000 km. Myslel jsem to z ohledem na to, že někdo mění olej u nového auta preventivně po 1.500 km, tam si nejsem jistý zda je to dobře.
1 reakcí na tento příspěvek Zajíždění
dejf. píše: No dobrý, já si koupim masinu za 300tis. kouknu do manualu a tam: Prvnich 600 km tocit do 6ti tisic, dalsich 600km do 10ti a od 1200 km uz plnej. Ale reknu si, NE! mrdám to, Karel v časopise řikal, že... Proc verit japonskejm inzenyrum, ze jo.
Souhlasím To je i můj názor
dejf. píše: No dobrý, já si koupim masinu za 300tis. kouknu do manualu a tam: Prvnich 600 km tocit do 6ti tisic, dalsich 600km do 10ti a od 1200 km uz plnej. Ale reknu si, NE! mrdám to, Karel v časopise řikal, že... Proc verit japonskejm inzenyrum, ze jo.
Asi tak , to říkám pořád Japonci nemaj na český garážový Lojzíky a Jantary
Nejdůležitější je, abyste motorku vždycky pořádně ohřáli! To je totiž pro správný zajetí motoru kritický! Obecně se doporučuje motor nastartovat, nasadit si helmu a oblíknout rukavice a až pak pomalu vyrazit. Zahřátí motoru na místě je taky možný, ale lepší je se asi po minutě rozjet, protože při jízdě v motoru vznikají tlaky, které naženou olej na místa, kde má být. Na volnoběžný otáčky k tomu ne vždycky dojde. Studený motor nevytáčejte přes tři tisíce otáček, dokud na budíku nebude alespoň šedesát stupňů.
1. Motor se nejrychleji prohřeje jízdou v částečném zatížení. Čekat, až se motor zahřeje volnoběhem je sci-fi a motoru spíš škodí.
2. Při jízdě žádné tlaky, které by hnaly olej nevznikají. Olejové čerpadlo musí při běžných teplotách natlakovat na provozní tlak olej do řádově 10s i při volnoběhu. Jinak hrozí poškození motoru. Tlak oleje klesat nesmí za žádných okolností. Takže motor se maže stále.
3. Točit motor do 3000, když je stavěný na jmenovité otáčky 10000 mi přijde, jako silné podtáčení, které je velice škodlivé pro klikovou hřídel.
Dál jsem to už nečetl....
1 reakcí na tento příspěvek Zajíždění
NIKDY žádný pístový spalovací motor nemiloval,když ho vezmeš studenej pod krkem a dáš mu saze jako prase,neprojeví se to hned,čas to ukáže.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajíždění
mára929r píše: já měl služební škodu roomster, teď fábii (obě fungl nový) a tam je první garančka po 30 tkm!
asi je to jiný než u motorek, tady se neklade takový důraz na zajíždění jako u motorek, samozřejmě při splnění určitých podmínek
Jojo, tohle už zkoušeli frantíci před 13 lety. Že se nejpozději ve 180tkm následkem tohoto kreténismu rozpadlo turbo, už byla věc druhá