nevím jak u motorky, ale předpokládám, že to bude podobné jako u auta. Dopručuje se prvních cca 1.500 km nejezdit pod plným zatížením motoru a ani s plným zatížením vozidla (například nepřipojovat vlek) Důvod je nutnost záběhu pohyblivých součástek, kdy je zvýšené tření a vzniká nadbytečné teplo, které může ovlivnit stav nebo životnost dotčených dílů. Osobně mám vyzkoušeno že záběh u auta je tak okolo 4.000 km. Měníme v práci služební auta jedou za tři měsíce, takže zajíždím cca 4 auta za rok. Mám vypozorováno že po najetí cca 4.000 km při stejném jízdním stylu klesne spotřeba až o 0,5 l.
Co se týká výměny oleje po cca 1.500 km, tak tady si nejsem jistý. Kdysi jsem dostal inforamci od výrobce oleje ohledně toho jaký olej je používán v továrně na výrobní lince pro první náplň, že se jedná o specifický olej určený pro záběh vozidla. Měl by to být olej, který kromě požadované specifikace má další aditiva pro usnadnění záběhu a snížení degradace. Nikdy se mi nepodařilo informaci ověřit, ale pokud to tak je, tak předčasnou výměnou příjdeme o tuto "výhodu".