globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zajíždění
 
25.2.2014 v 22:36
Našel jsem celkem zajímavý článek. http://www.motohouse.cz/jak-zajet-motorku Zajímalo by mě co si o tom myslíte. Do teď jsem si myslel že se nemá vůbec do 500km vytáčet. Ale zde píšou, že po 50km se už může normálně točit. Co si o tom myslíte?? Myslíte si že se motorce nic nestane, když jí hned po 50km vytočím???

1 reakcí na tento příspěvek Zajíždění

26.2.2014 v 17:55 | Nahoru | #1
Jawarmaniak-> není tam nic o zahřáti na volnobeh. Je tam , že se ma vyjet hned po minutě a zahřívat jízdou. Další věc je, že ne všechny motorky mají olejove čerpadlo. :) Některé motorky funguje jen na bázi nějakého tzv. roztřiku ( nevim jak to přesně funguje, ale myslím že vlivem otáčení klikovky se rozstřikuje olej ) a ty tři tisíce otáček je jen pro zahřátí tj. jen asi na 1-2km jízdy :). PS: píšu na telefonu, za chyby se omlouvám. :)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajíždění

26.2.2014 v 19:35 | Nahoru | #2

Grosmik píše: Jawarmaniak-> není tam nic o zahřáti na volnobeh. Je tam , že se ma vyjet hned po minutě a zahřívat jízdou. Další věc je, že ne všechny motorky mají olejove čerpadlo. :) Některé motorky funguje jen na bázi nějakého tzv. roztřiku ( nevim jak to přesně funguje, ale myslím že vlivem otáčení klikovky se rozstřikuje olej ) a ty tři tisíce otáček je jen pro zahřátí tj. jen asi na 1-2km jízdy :). PS: píšu na telefonu, za chyby se omlouvám. :)



Rozstřikovací mazání měly motory naposledy někdy před druhou světovou válkou. Moderní rychloběžné motory (ojnice) by se při brodění v oleji rozpadly vlivem dynamických sil. U 4T motorů je už od 2.sv.v. použité zubové olejové čerpadlo, které však není výhodné pro malou účinnost a fakt, že tlak vzniká až za čerpadlem. Od cca 70.let se montuje trochoidální čerpadlo, které je menší, má vyšší účinnost a tlak vzniká přímo v čerpadle.

Jinak je tam psáno, že se má nastartovat, obléct, nasadit helmu a pak vyjet. To není minuta. Při studeném motoru se ve válci kondenzuje palivo a kyseliny (HNO3 a H2SO4), degraduje se olej. Takže i krátké klápání motoru na volnoběhu motoru spíše škodí. Nehledě na to, že i ten kilometr-dva při 3000 je silné podtáčení motoru.

Dnes se nějaké zabíhání motoru již spíše nedoporučuje a to prvotní odlehčení jízdního režimu je v příručkách spíše jen ze setrvačnost a výrobci se tím i částečně sychrují. Pístní kroužky se dnes již chromují, nebo jinak povlakují = netřeba zajíždět. Písty mívají také povlakování. Ložiskové pánvne klikového hřídele mají naneseny vrstvy snižující tření. Vačky bývají opatřeny valivými elementy. Reálně se může zabíhat dnes již jen převodovka.

Naposledy editováno 26.02.2014 19:39:35
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist