globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Axiální vůle kliky
15.2.2014 v 09:45
Dobrý den, mám čz 175/487. Před měsícem jsem sundal stator dynama a když jsem vzal za rotor tak šlo s celou klikou hýbat axiální o 1mm. Rozpůlil jsem motor a zjistil jsem, že setrvačník kliky se přibrušoval o levý karter, ojnice se přibrušovala o setrvačník a ložiska v levém karteru (je tam segerovka, ložisko, domek pro gufero, ložisko) byly "utopené" u kliky oproti karteru o 1mm. Nechal jsem udělat komplet GO kliky, nový ložiska jsem koupil. Pořád mi, ale není jasné jak to, že se ty ložiska mohli být o 1mm utopené ? Když to složím tak mám strach, že mi to udělá znovu. Můj nápad byl, že tam asi dám 1mm vymezovací podložku, ale podle příručky tam žádná podložka být nemá. Co s tím ?

Naposledy editováno 15.02.2014 09:55:18

Axiální vůle kliky

15.2.2014 v 10:07 | Nahoru | #1
Už ta axiální vůle je špatná. Ložisko se nesmí pohubovat v karteru a klika zase musí držet v ložisku, proto se to skládá s teplotním rozdílem, aby tam vůbec nějaká vůle vznikla a šlo to smontovat. Vzykoušej, jestli není otvor v karteru už příliš vyběhaný z předchozích rozborek.

1 reakcí na tento příspěvek Axiální vůle kliky

15.2.2014 v 10:22 | Nahoru | #2
Pohybovala se klika v ložiskách. Klika měla vymačkané čepy, proto jsem nechal udělat GO. To mi, ale neřeší problém, že klika by měla přeci na obou stranách setrvačníků dosedat na ložiska. No a na levo to bylo o ten 1mm utopené. Otázkou je proč ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Axiální vůle kliky

15.2.2014 v 11:18 | Nahoru | #3
jaroslav.marcal> Kdyby na obou stranách dosedala na ložiska, došlo by pravděpodobně po stažení karterů dohromady k axiálnímu namáhání ložisek. Čepy mívají trochu osazení, aby nemohlo dojít k tření setrvačníku o skříň, ale vůle tam je. Ničemu to nevadí a neklade to takové nároky na složení klikovky. Ložisko by se nemělo v karteru hnout. Pokud je díra už velká, vložkuje se to tzv. papírovým plechem, případně fušeři rozklepávají karter kolem ložiska důlčíkem. Pokud tě tato problematika zajímá, doporučuji knihu "Üdržba a opravy motocyklů Jawa" od Dočkala.

(reakce na) Axiální vůle kliky

15.2.2014 v 11:27 | Nahoru | #4
Fück> Jasné, tuhle knihu mám doma. Tím pádem znamená, že poslední ložisko se nelisuje na ty ostatní, ale tak aby sedělo s klikovou skříní ? Protože jde o, že když ho nalisuju tak aby dosedalo na ostatní tak bude o ten 1mm utopené.

Axiální vůle kliky

15.2.2014 v 12:57 | Nahoru | #5
můžeš zkusti vystříhnout si podložku mezi segrovku a první ložisko. jinak jak je mezi těma dvěma ložiskama gufero v tom domečku, má to správnou šířku? všechno to proměř, jaká je hloubka od klikový skříně až po segrovku.

Axiální vůle kliky

15.2.2014 v 15:30 | Nahoru | #6
Podle manuálu by to mělo sedět bez vůle, navíc to budeš muset kvůli toho gufera vtahovat do ložisek zastudena, takže s tím ložiskem v karteru nejspíš stejně pohneš. Na tvém místě bych se asi snažil zjistit, kde se ten milimetr vzal, nebo bych se s ním smířil spíš než s mezerou mezi ložiskem a guferem.

Axiální vůle kliky

16.2.2014 v 08:12 | Nahoru | #7
Pokud jsou klikové čepy v pořádku, a ložiska dáš nová, tak je poloha klikovky zajištěna přesahem v uložení ložisko-karter a ložisko-čep.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
ČZ 175/487 kvalty jako neutrál ČZ 175/487 Rider372 15 16.3.2024 v 10:48 Kalasnikov
Prachovka krku řízení ČZ 175/477 kpant 2 10.3.2024 v 19:20 kokoška.
Jsou rozdíly mezi starpákami ČZ 175/487 milous_xx 10 24.2.2024 v 16:44 Destroyer
CZ 175/477 nemá výkon ČZ 175/477, ČZ 175 Dejvid55 3 2.2.2024 v 12:53 Kubeja
Navaření držáku na kluzátk ČZ 175/477 kpant 1 30.1.2024 v 19:53 Drak1


TOPlist