globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
To že se na naších pneumatikách u všech cestovních motorek vyskytují vyjeté středové plošky na zadní pneumatice není nic nového, ale jak se tohoto neduhu zbavit? Jednoduše!!
Postav motorku na centrální stojan nebo na kolíbku. Nachystej si posuvné měřítko s hloubkoměrem, rašpli na dřevo a pilník na železo s velkýma zubama (ubírák). Nastartuj, zařaď 3 rychlostní stupeň. Madlo rašple proti směru otáčení kola, přilož k zadní pneu a od kraje stahuj směrem ke středu gumy. Stejný postup opakuj z opačné strany. Vše opakuj tak dlouho než se středové plošky zbavíš. Postupně vše kontroluj hloubkoměrem v posuvném měřítku tak aby odvodňovací drážky měly po celé své délce stejnou hloubku.
Jakmile budeš mít plošku pryč, tak pneu lehce zahlaď pilníkem na železo.
Ploška je pryč, a zároveň se ti obnoví ideální jízdní vlastnosti v náklonech do zatáček.
Mám to odzkoušené. Pro pořádek, používám pneumatiky Roadsmart 2 přední i zadní.
Funguje to skvěle.
Ahoj a krátký zbytek zimy.

Naposledy editováno 18.08.2016 15:12:56

2 reakcí na tento příspěvek Úprava středové plošky na zadní pneumatice.

11.2.2014 v 10:50 | Nahoru | #1
Fantom40:
Tak já nemám problém věřit tomu, že se dá pilníkem, rašplí, atd., opravit středová ploška.
Tedy vlastně srovnat celý profil do pěkného "kulata".
Určitě to jde, dokonce asi i bez úrazu a bez nějaké škody na moto.

Ale spíš se mi zdá lepší tu odebíranou vrstvu gumy ojezdit správnou jízdou.

Trošku jsem si pohrál a vytvořil nějaké malůvky, kde je vidět ten zbytečně broušením promarněný materiál.

Samozřejmě je to trošku přehnané. I když u některých jedinců možná ani ne.
Na obrázcích je vidět, že nájezd gumy se určitě nezlepší.





(reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.

11.2.2014 v 11:17 | Nahoru | #2
VladaM> Konečně někdo kdo je ochotný vzít v úvahu že to není zcestné. Pokud bude na pneu ploška malá, tak se neděje nic. Pokud se vytvoří ( v tvém příkladu ploška 5 cm ) tak už budou přechodové hrany velké a náklony z rovné jízdy budou nepříjemné. V tom jsme zajedno,NE? Ve skice to je hezky vidět. (4) Když zakulatíš tak máš ještě stále 4,5mm pryže, kterou můžeš jezdit dalších X tis/km. Nákresem jsi potvrdil to, oč mi tady šlo. Není zbytečné brousit gumu až na plátno a na stranách nechat 4mm pryže? Nemluvě že konstruktéři pneumatik chtěli určitě ať se využívá celý oblouk pneumatiky až do konce životnosti.

Naposledy editováno 11.02.2014 11:25:41

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.

11.2.2014 v 11:18 | Nahoru | #3
VladaM> Autorovi vlakna ale nejde o to, ze by zvetsil najezd na gume, ale ze se mu po tu stejnou dobu zlepsi jizdni vlastnosti diky rovnomernejsimu profilu.

Nevim proc se tu porad hadate. Kdo chce at raspluje a kdo ne, at si necha rozumy pro sebe a nenapada autora. Evidentne vi o cem pise a ma to vyzkousene, ze jemu to tak funguje a chtel se jen podelit o poznatek.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Power Commander Suzuki GSX 1100, Suzuki GSX 1200, Honda CB 1300, Suz... djpajovka 11 18.10.2022 v 13:42 apriliaf1
výkon dynama Suzuki GSX 650 F radunahk 19 25.11.2021 v 13:44 odgin
Suzuki GSX 650 F sklíčko blinkru Suzuki GSX 650 F Lisus 0 21.4.2021 v 14:16 Lisus
Seřízení ventilových vůlí Suzuki GSX 750 F, Suzuki GSX 650 F, Suzuki GSX 750 K... CZmarty 7 16.1.2021 v 20:17 TomARC
omezení Suzi na 35kw z 63kw Suzuki GSX 650 F Lisus 15 17.8.2020 v 20:36 Lisus


TOPlist