bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: dobíjení 350/639
30.1.2014 v 18:05
Zdravím.
Studený nastartuju dobíjí 14,1V - 14,4V (proudově jsem zatím neměřil) po chvíli postupně napětí klesá až na cca 12V a po chvíli začne strácet otáčky až zdechne. To samé se děje když připojím autobaterii s tím rozdílem že vrčí déle. Pokud se někdo s podobným problémem setkal tak co začít měřit jako první v pořadí altík (rotor, stator), usměrńovač, relé dobíjení, rozpínací relé? Nezná někdo správné ohmické hodnoty statoru a rotoru? Díky za každej nápad.

Naposledy editováno 01.04.2020 17:47:54

dobíjení 350/639

30.1.2014 v 18:17 | Nahoru | #1
Nejsem si jistej ale já měl uklepanej kontakt na tom bazmeku na boku pod sedlem x z y.

1 reakcí na tento příspěvek dobíjení 350/639

30.1.2014 v 20:23 | Nahoru | #2
koupit od vape kombinovaný usměrňovač regulátor a relé kontrolky dobíjení,stojí odhadem 600 a po všech problémech..

(reakce na) dobíjení 350/639

30.1.2014 v 21:36 | Nahoru | #3
hrnous> Už jsem na něj koukal, pokud to nevyřeším nějak jednoduše tak to udělám. Hlavně potřebuju proměřit altík.

Naposledy editováno 30.01.2014 21:48:10

1 reakcí na tento příspěvek dobíjení 350/639

30.1.2014 v 22:08 | Nahoru | #4
Déle na autobaterii?? to musí vrčet snad celý den...
Měnil jsme diody v usměrňovači (nebyly drahé) za silnější, ale už si přesně nepamatuju, čím se to projevovalo

Hoď si do google Návod pro měření alternátorů - Ignitech

(reakce na) dobíjení 350/639

30.1.2014 v 22:46 | Nahoru | #5
laďa-prášil> dík

2 reakcí na tento příspěvek dobíjení 350/639

30.1.2014 v 23:41 | Nahoru | #6
první porucha dobíjení jawách 638-640 bývají vyhřátý spoje na diodách v usměrňovači. To je ta krabička na které jsou ty kontakty XYZ, stačí je znova pořádně zapájet a většinou je po problému. Taky bych prošel, jestli je správně ukostřenej regulátor i usměrňovač.

(reakce na) dobíjení 350/639

30.1.2014 v 23:52 | Nahoru | #7
fatik: souhlas, chce to projít

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dobíjení 350/639

31.1.2014 v 08:24 | Nahoru | #8
fatik> taky souhlas, mě se vyhřál jeden cínovaný spoj, nesmí být ten cín takový hodně matný a pak jsem měl špatné kostření. Dělalo to to samé s tím že podle počasí to vydrželo dobíjet různě dlouho. rozeber usměrňovač a všechno, v četně šroubů a matek očisti od prachu, oxidace a propájej spoje na diodách (použij hodně kalafuny). musí to pak fungovat.

(reakce na) dobíjení 350/639

31.1.2014 v 10:45 | Nahoru | #9
grooll> bez kalafuny si vůbec nedokážu představit nějaký pájení,někdy je trochu v tý trubičce,ale to je nedostačující Je to prostě unavený

Naposledy editováno 31.01.2014 10:45:51

dobíjení 350/639

3.2.2014 v 18:18 | Nahoru | #10
Tak jsem postupoval podle návodu. Zkontroloval jsem všechny spoje a jedinej špatnej (zoxidovanej) byl šroubek na kterým je ukostřenej usměrňovač. Pak jsem začal měřit a všechny hodnoty ( + - chlup ) jsou jako v návodu. Jediný co nevím je-li správně: při vypnutém klíčku je na baterii 12,6V, když klíček zapnu poklesne napětí a cca 1V a pak pomaličku klesá po setinách V. Je to jenom odběrem kontrolek nebo se mám ještě na něco soustředit? Díky

1 reakcí na tento příspěvek dobíjení 350/639

4.2.2014 v 18:13 | Nahoru | #11
Taková blbá otázka, ta moto baterka je dobrá? Tu autobaterku jsi připojoval zvláš´t nebo na tu motobaterku kabelama?

(reakce na) dobíjení 350/639

4.2.2014 v 19:16 | Nahoru | #12
laďa-prášil> Jedná se o motobaterku, autobaterku jsem měl připojenou samostatně pouze na testování. Předpokládám že motobaterka je dobrá měl jsem na ní asi 15-20min. zkušebně zapojený autorádio pak jsem ji dal do Jawy a normálně nastaroval a dobíjí to v rozmezí 13,7 - 14,2V dle otáček i při zapnutým hlavním světle a současně třeba klakson nebo brzdu. Spíše mi jde o ten úbytek napětí bez nastartování jak jsem popsal v minulém příspěvku.

1 reakcí na tento příspěvek dobíjení 350/639

5.2.2014 v 12:45 | Nahoru | #13
Když zapneš klíček a je spojený kontakt zapalka, de štrum do zapalovací špulky (primární vinutí)...né?
A tá žere dost.

(reakce na) dobíjení 350/639

5.2.2014 v 16:39 | Nahoru | #14
Zdenalbenal> A o to mi vcelku de, jakekej proud (kolik amper) by to měl bejt. Až pojedu na Sausfork tak to změřím to mě zatím nenapadlo, měřil jsem jen napětí. Du prolejzat fóra třeba to někdo popisuje.
Tak právě jsem se dočetl že zápalko bere cca 20W + 2 kontrolky, což je asi 2A.

Naposledy editováno 05.02.2014 20:42:47

dobíjení 350/639

6.2.2014 v 21:28 | Nahoru | #15
Díky všem za rady, informace a návody. Podle všech měření v různých režimech je vše OK a dobíjí jak má. Tak jestli se nepoondí počasí tak příští pátek udělám zkušební jízdu do Chebu přivítat Jawu z cesty kolem světa.

dobíjení 350/639

18.2.2014 v 21:46 | Nahoru | #16
mě to jednou dělalo to samý a byl to kratas ve spínačce...jak jsem zapnul klíček byla baterie ve zkratu...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy
Brzdy Jawa 350 639. - 638?? [1, 2] Jawa 350/639 Kete 32 17.5.2023 v 12:16 Johny_R
karburátor Jikov - co tam patří A n... Jawa 350/639, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/633, Ja... Dolin 5 25.12.2022 v 18:34 Zdenalbenal
Jawa 350/639 - nastavenie hladiny p... Jawa 350/639 Geofrey 0 28.8.2022 v 22:28 Geofrey
Aretacni kolik Jawa 350/639 nejde v... Jawa 250/559, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/6... naked11 16 23.8.2022 v 12:07 Mimísek


TOPlist