globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zvýšení tvrdosti
Zdravím,
nedávno jsem zde řešil problém o vypadávání kvaltu u fichtla. Motor rozpůlenej nasázel sem tam rovnou nový ložiska, futra, - pružina automatu byla OK, kolečka nejsou omletý. koupil sem i novou vidličku která jezdí po tyčce ale když s tyčkou kývu má menší vůli tak si ji nechám vytočit na soustruhu a poté bych potřeboval zvýšit její tvrdost (zakalit). Jak je nejlepší po domácku zakalit ohřát do červena na vysokou teplotu a poté schladit ve vodě-oleji ? Díky za rady.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení tvrdosti

29.1.2014 v 17:56 | Nahoru | #1

Vítězslav_Máří píše: Ne každá ocel jde kalit.Pokud ti to někdo udělá z bláta,tak to nezakalíš.A když ti to někdo udělá z kvalitního materiálu,který se dá kalit,tak po zakalení to musíš ještě popustit,kdyby jsi to jen zakalil,zůstane to sice tvrdé ale křehké a prasklo by to.Pokud jsi to nikdy nedělal,řekni si v nástrojárně,kde ti to budou dělat a oni ti to i upraví.Jinak postup kalení je ohřát do světlé červené,což je zhruba 1000 stupňů,dát do oleje poté očistit,aby byl vidět čistý kov a položit na rozpálený kov,a když se barva ocele změní myslím na teď nevím jestli modrou,nebo hnědou,znovu dát do oleje a zachladit do studena.Je to víc jak 20 let co jsem takto kalil ještě v kovárně majzlíky.Ale je opravdu lepší,když si to necháš zakalit v té nástrojárně,většina jich má malou kalící pec.Další věc je,že si chceš nechat vytočit tyčku,protože má vůli,ale kde má vůli,v karteru?Pokud si ji necháš vytočit s větším průměrem,tak jak pak na ni nasadíš řadící vidličku,to v ní taky zvětšíš průměr díry?Nejdříve se nad tím zamysli a pak teprve něco dělej. Editace: kolega byl rychlejší



Vidlička na tyčce má vůli jelikož tyčinka je za ten čas vomletá tou vidličkou která po tom jezdí, jináč má vůli i v kraterech proto sem chtěl udělat novou větší

(reakce na) Zvýšení tvrdosti

29.1.2014 v 18:17 | Nahoru | #2

OnluCBR píše: Vidlička na tyčce má vůli jelikož tyčinka je za ten čas vomletá tou vidličkou která po tom jezdí, jináč má vůli i v kraterech proto sem chtěl udělat novou větší



Když si necháš udělat větší tyčku, nedostaneš na to tu vidličku. Nehledě na ty problémy s tepelnou úpravou. Kup originální tyčku a nech si vyvložkovat ty vymletý díry v karteru. Je to běžná závada hlavně u velkých Jaw. Otázkou je, jestli není levnější a míň pracný sehnat nějaký jiný míň opotřebovaný bloky...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
pincek netáhne na trojku Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05, Jawa 50/21 Pionýr, Ja... dom_burda 13 12.3.2024 v 19:51 kasssy
Ultrazvuk - čištění karburátorů Pra... Jawa 250/559, Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 250/590, Jawa ... vrbkys 11 7.9.2023 v 15:10 Jenik789
Jawa 550 technický průkaz zrušený Jawa 50/550 Pionýr a1a2a31 10 12.5.2023 v 09:48 CRF1000
Praskání světel jawa 50/550 Jawa 50/550 Pionýr stepanem 7 16.12.2021 v 20:39 Kohlstein
Jakou motorku Jawa 50/20 Pionýr, Babetta 210, TMEC Betka, Jawa 50/... Makos06 6 11.10.2021 v 10:49 puffybodie


TOPlist