globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: R 1100 S který rok ? Jaká výbava ?
Ahoj,
přemýšlím že přestoupím na BMW a R1100S mi příjde jako dobrá kombinace cestovní i živé motorky. Na GS sem jel a přišlo mi línější než eSko (přestupuji z FZ6 N) možná na něj časem dozraju

Na netu jsem četl hromadu věcí : Toto je z časopisu MOTOCYKL

2001
Změny na brzdové soustavě, kotouče průměru 320 mm vpředu (namísto
305 mm), větší pístky, za příplatek nové, částečně integrované ABS s posilovačem.
Končí černá a přichází modrá barva

2003
Přepracovaná převodovka, nové dvojité zapalování, zvláštní edice
Boxer Cup

2004
Imobilizér, elektrická zásuvka, zvýšení sedla na 820 mm za příplatek. Nová
edice Boxer Cup (1100 kusů) je naposledy ve výrobě

2005
Poslední rok výroby R 1100 S, v příštím roce se doprodávají poslední kusy ze
zásob.


Dívám se po roce 2003 z důvodu dvojtého zapalování na které někdo plive protože se čatěji se*e než jednoduché ale zase by mělo elimitovat škubání při konstantním plynu. ABS v plánu nemám. Nebráním se mu ale nevyhledávám.

Takže na co opravdu dbát při koupi? Myslím ohledně výbavy a ročníku.
Díky

1 reakcí na tento příspěvek R 1100 S který rok ? Jaká výbava ?

Skvělá odpověď, děkuji! 23.1.2014 v 05:25 | Nahoru | #1
To škubání při malém otevření plynu nebylo tak zlé a úplně zmizelo, když jsem instaloval svíčky Brisk s povrchovou jiskrou. Typ ti neřeknu, motorka už má 3 další majitele a hlavně bylo to R1100RS - starší ročník - nicméně tato finta funguje poměrně spolehlivě více lidem. Poradí ti v Praze (servis BMW pod Vinohradskou).

R 1100 S který rok ? Jaká výbava ?

Skvělá odpověď, děkuji! 23.1.2014 v 16:06 | Nahoru | #2
Ahoj,
neznám přesný soupis změn verze Boxer Cup, byly tam nějaké změny na výfuku, ale podstatnější je zvýšení podvozku. Standardní verze měly sedlo ve výšce 800mm, Boxer Cup tuším 860 mm. Ale psal jsi, že na Boxer Cup stejně nemáš, tak to nemusíme řešit ...
Ohledně té převodovky - pokud vím, tak ta změna spočívala v modifikaci profilů ozubených kol s cílem snížit sílu potřebnou k řazení. Parametry typu převodové poměry atd. zůstaly nezměněné. Mám verzi 2000 a jak píšu v profilu, řazení skutečně potřebuje rázný impuls. Ale podle mě to není nic, abys kvůli tomu musel hledat verzi 2003+.
Dvojité zapalování - o tom jsem si psali soukromě. Já osobně tam mám iridiové svíčky NGK a se škubáním při konstantním plynu problém nemám. Jak psáno výše, "problém" řeší i svíčky s klouzavou jiskrou.
Něco k ABS - pokud budeš vybírat verzi 2001 a výše, pak bych ti doporučil raději bez ABS. Od roku 2001 tam totiž dávali první verzi I-ABS, což je systém, u které brzdový tlak vyvíjejí elektromotory. Celý systém se inicializuje až při prvním brzdění. Pokud se to nezinicializuje, tak nezabrzdíš. Tohle se stalo mému kamarádovi, který tak profrčel křižovatkou na červenou a naštěstí nic netrefil. Další problém tohoto systému je, že při sjíždění dlouhých kopců na volnoběh je schopen vytlouct baterku. Neznám nikoho dalšího s tímto systémem, takže bych nerad zobecňoval, ale jak jsem koupil, tak prodávám. Snad mě ostatní majitelé buď opraví, nebo doplní.
ABS II montované do roku 2000 se chová jinak - inicializuje se hned po rozjetí při cca 5 km/h a pokud ABS jednotka z jakéhokoliv důvodu nefunguje, tak pak se to chová standardně jako brzdy bez ABS.
Abych to nějak shrnul, neřeš rok, ale stav konkrétního kusu. S výjimkou toho ABS

(reakce na) R 1100 S který rok ? Jaká výbava ?

Skvělá odpověď, děkuji! 24.1.2014 v 10:09 | Nahoru | #3

Neronis píše: Tak to je opravdu velký velký popis motorky díky. Pouštím se do toho.


divej ja jsem spokojeny někdo tu psal že je to tupa motorka ja zas říkam že odpal ma jak blazen samo že maximalka je na 220-30 ale naco víc svezeni do vinklů super
kukni i na jine videa

1 reakcí na tento příspěvek R 1100 S který rok ? Jaká výbava ?

Skvělá odpověď, děkuji! 24.1.2014 v 11:41 | Nahoru | #4
Ahoj,Já jsem po letech na japoncích hledal nějakej vzduchem chlazenej dvouválec s kardanem. Pátrání se zůžilo na Moto Guzzi V10 Centauro nebo BMW R 1100 S. Protože tenkrát Centauro nebylo,skončilo mi v garáži eSko. A je tam už šest let. Starší bratři mi vždycky říkali,že k dvouválci se prostě časem projezdíš. Dneska vím,že jsem si vybral dobře. Do 210km/h táhne parádně,potom už ztěžka dejchá. Když jsem volil generaci eSka,tak jsem sbíral spoustu informací,kde se dalo. Nakonec mě přesvědčila informace o ABS jak píše Beemer7. A taky se mi líbilo,že první generace do rv.2001 má manuální ovládání světel(už jsem věděl,kde je akumulátor a jakej je k němu pracnej přístup).Všechny kusy od roku 2001 maj automatický zapínání světel při otočení klíčkem a to jsem nechtěl(aby se hlavní světla zaply dřív než otočením startérem) Nakonec je pro mě tenhle detail ve finále nepodstatnej,protože jsem koupil akumulátor Odyssey PC 680 . Motorka stojí pátou zimu v nevytopený garáži a ještě jsem ji nedobíjel.Každý jaro nastartuje.
Na svíčky Denso Iridium Power jsem najel 18 000km,a zatím se nevztekaj. Škubání při malym plynu neznám.

R 1100 S který rok ? Jaká výbava ?

Skvělá odpověď, děkuji! 31.1.2014 v 00:07 | Nahoru | #5
Dle mého soudu ideální ročníky z pohledu výkon/cena 2001-2002. Nové třmeny (Tokico) jsem měl možnost přímo porovnat proti dříve používaným Brembo na 1150GS (obě moto s ABS-II) a subjektivně brzdí Tokica znatelně lépe. Ale i staré 305mm + Brembo jsou výborné a není jim co vytknout. I-ABS brzdí nejlépe, ale je to vyváženo krom výše zmíněného složitějším servisem a velkým množstvím brzdové kapaliny v obou okruzích, přičemž v těch silových se má dle předpisu měnit každý rok.

V polovině roku 2000 se měnila i ECU, pravděpodobně to byla další ze snahy o "zkulturnění" tzv. closed-loop režimu, který se obecně u 4-ventilových 1100/1150 boxerů dost nepovedl. U R-S je ale tento problém v sérii výrazně menší, než u 1100/1150GS. Osobně bych se podíval po starší moto s jednoduchým zapalováním a za ušetřené peníze pořídil jiný Eprom do ECU. S tím se dá dosáhnout opravdu znatelného zlepšení ve více ohledech včetně spotřeby. Jak zaznělo výše, svíčky opravdu fungují, ze zkušenosti doporučuji Denso Iridium Power, se kterými lze počítat i po nájezdu 50.000km. Brisk LGS jsou taky dost populární, zejména v Německu, bohužel osobní zkušenost nemám.

Stran výbavy rozhodně vyhřívané rukojeti, ty fungují bezvadně a jsou jako jedny z mála dimenzované pro opravdové použití v chladných podmínkách. ASB je asi věc osobních preferencí, já tu věc moc rád na moto nevidím. Jako výhodu bych považoval i 5.5" zadní ráfek pro 180mm pneu. Na ovladatelnosti to nijak neubere a pneu má větší rezervy do hlubokých náklonů. Stran komfortu nabíjení aku je vítaná pomůcka originální 12V zásuvka. Podle způsobu využití moto (turistika nebo spíše "sportovní" vyjížďky) bych zvážil moto s tzv. Touring paketem (vyšší říditka, vyšší plexi a příprava pro prostranní kufry).

Motor je z pocitu (subjektivního) jezdce docela lenivý, ikdyž točivý moment rozhodně má. Hodnoty kW a Nm jsou udávany na motoru, na zadním kole jsou tedy nižší, přičemž mechanické ztráty na tomto typu převodu jsou větší než u klasického řetězu. Boxer díky celkové koncepci a velkým rotujícím hmotám uvnitř motoru-převodovky nemá dynamiku Japonských motorů, změny otáček se dějí pomaleji, zpřevodování jednotlivých stupňů je (možná trochu zbytečně) dlouhé a zřejmě proto ten pocit "lenivosti". Na druhou stranu, na moto jako je R-S je tako konfigurace docela adekvátní, neb moto není v rychlostech nad 160km/h nijak zvlášť ovladatelná a mít dynamiku 150+ HP japonského SS, pak je z ní docela nebezpečná "neřízená" střela.
V případě nutné potřeby většího přídělu HP možnosti samozřejmě existují:

Přeji štastnou volbu!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zadní blatník BMW R 1100 S Obdélník 8 6.9.2023 v 11:40 Obdélník
Palivo do hlinikovej nadrze [1, 2] BMW R 1100 S dasto 32 6.12.2022 v 07:55 FJRPEPA
R1100S - krovka BMW R 1100 S VeryAngryMan 3 4.11.2022 v 16:34 VeryAngryMan
Nabíječka - konektor do ní BMW R 1100 S Obdélník 18 30.10.2022 v 10:41 smitth
Nepravidelný chod, cukání a zhasnín... BMW R 1100 S Jarjik 11 23.10.2022 v 03:48 finekohana45


TOPlist