bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Amortizace za poškozené oblečení.
 
17.1.2014 v 13:42
Koncem října jsem měl nezaviněnou nehodu na mém R1200GS,kdy mi řidička nedala přednost.Kromě totální škodě na motocyklu-kdy se mnou pojišťovna AXA pěkně vyběhla a vyplatila mi škodu o 40 tis.míň,než jsem čekal-došlo také k poškození oblečení značky Klim,poškození vyklápěcí přilby Schubert C3 a taky navigace Garmin 660 jako majetková ujma.Dnes mi přišel dopis,kde tuto škodu spočítali na 40 tis.kč a vzhledem ke stáří uvedených věcí-2 a pul roku uplatňují amortizaci a k výplatě mi posílají necelých 25 tis.kč.
Vyčetl jsem ve fóru,že amortizaci by neměli uplatňovat.
S jednáním této pojišťovny jsem už dost znechucen.Radili by jste v tomto případě předat případ přímo advokátní kanceláři,nebo jim odepsat,že případ předávám právnímu zástupci a počkat si na odpověď?
Díky za odpověď hlavně od odborníka v problematice.

edit-ještě k geesu,jak cenu motocyklu stanovila AXA:

Všeobecná hodnota vozidla s dph:241 200 kč
Hodnota zbytků vozidla -133600
Pojistné plnění k výplatě 107 600kč.

K motorce-R1200GS, DOHC 2010, plná palba, na drátech a hoodně doplňků Touratech a BEGR, pravidelný servis.
Já osobně jsem počítal s všeobecní cenou 300 tis.kč.Takže takhle u nás funguje systém plnění povinného ručení.Nikdy nesouhlasit s totální škodou a trvejte na opravě.

Naposledy editováno 17.01.2014 14:00:54
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Amortizace za poškozené oblečení.

17.1.2014 v 13:50 | Nahoru | #1
Ono co se týče oblečení, tak může být docela jiná problematika než moto. Protože životnost oblečení není rozhodně projektována jako životnost moto. Popravdě, za 2,5 leté oblečení je to asi relativně slušné. Ale přiznám se, nikdy jsem neviděl žádný judikát týkající se oblečení a amortizace, takže je to pouhá spekulace. Je totiž otázkou, zda by ta advokátní kancelář z nich něco dostala a stejně tak není jisté, zda by to vůbec bylo rentabilní pro tebe (jestli by tě víc nestál advokát než zisk). Jinak bys do toho musel jít samozřejmě soudně, což bych ale se stavem naší justice asi neriskoval.

Amortizace za poškozené oblečení.

17.1.2014 v 14:04 | Nahoru | #2
zkusil bych se obrátit na někoho takového

Amortizace za poškozené oblečení.

17.1.2014 v 14:08 | Nahoru | #3
Není to sice žádný terno, ale tak to ber tak, že po 2,5 letech máš 25 tisíc slevu na komplet nový vybavení a to není zlý

Amortizace za poškozené oblečení.

17.1.2014 v 14:13 | Nahoru | #4

Já osobně jsem počítal s všeobecní cenou 300 tis.kč.Takže takhle u nás funguje systém plnění povinného ručení.Nikdy nesouhlasit s totální škodou a trvejte na opravě.


Tomuhle pořád nerozumím. Pokud poškozený auto/motorku postavím do autorizovaného servisu, oni sepíšou poškozené díly, ty vymění a fakturu odešlou pojišťovně, tak tam neni žádný prostor pro spekulace od pojišťovny. Hodnoty uvedení do původního stavu je jasně daná.

Teoreticky bys takhle mohl zkusit postupovat s oblečením, přilbou a navigací - ukázat to v obchodě na reklamačním oddělení a oni ti vystaví odhad ceny. Ten ukážeš pojišťovně aby odsouhlasila toto "uvedení do původního stavu" a pak jen obchod/opravna předá pojišťovně fakturu. Peníze přece nemusí courat po světě, ale můžou jít [pojišťovna]->[opravna]

Amortizace za poškozené oblečení.

17.1.2014 v 14:17 | Nahoru | #5
Popravdě řečeno si myslím, že 1/3 amortizace za 2,5 roku je u oblečení celkem OK - rozhodně nic kvůli čemu bych se soudil.

Když si vemu, že jde C3 koupit dneska kolem 11000,- za kolik si jí kupoval před 3ma rokama ty?

Naposledy editováno 17.01.2014 14:20:17

2 reakcí na tento příspěvek Amortizace za poškozené oblečení.

17.1.2014 v 14:20 | Nahoru | #6
Vzhledem k předpokládané výši opravy pojišťovna řešila případ jako totální škodu a nepovolila opravu.S tím jsem souhlasit neměl.Myslel jsem si naivně,že zhodnocení motorky u total schade bude víc v muj prospěch.Co už.
Zde ještě odpověď mé známé-právničky:

Cau Nori, Podle mého nazoru se hradí skutečná skoda, tj. Hodnota věci před poškozením či zničením, jde o hodnotu věci za kterou by jsi byl schopen poškozené věci zpenezit v čase nehody. Pokud mas za to, ze hodnota věci byla vyšší nez ti ji pojistovna kompenzovála, můžeš nárokovat škodu prostřednictvím advokata přímo na původci nehody za předpokladu, ze na tvou vyzvu pojistovna zareaguje odmítavě. Tedy vyzvu k plnění na pojišťovnu bych rozhodne podala, ale pro urychlení a jisty tlak přes advokata. Amortizace tam určitě bude, kupní cenu použitých věci ti kompenzovat nebudou. Vyplývá z judikatury.

(reakce na) Amortizace za poškozené oblečení.

17.1.2014 v 15:00 | Nahoru | #7
Nori> mrkni na ten odkaz co jsem ti poslal. Jeden kluk odtud řešil podobný případ s pojišťovnou, předal to jim a dostal skoro dvojnásobek. neznám podrobnosti jeho případu, ale zjímalo mne, jestli to k něčemu je. Za zavolání nic nedáš a hlavně si berou až procenta z vymožené částky. zkus tam zavolat a uvidíš

Amortizace za poškozené oblečení.

17.1.2014 v 16:23 | Nahoru | #8
ovsem teda to,co jsi dostal za tu motorku,to je humus

(reakce na) Amortizace za poškozené oblečení.

17.1.2014 v 16:41 | Nahoru | #9
Nori> No v prvé řadě jsi se měl odvolat, že nesouhlasíš s výší pojistného plnění za moto a předat to v případě, že nesouhlasíš i s další výší poj. plnění co by ti nabídli z pojišťovny, rovnou právníkovi...

Amortizace za poškozené oblečení.

17.1.2014 v 16:55 | Nahoru | #10
Nevím,kolik si měl najeto v době nehody. Stav km je taky důležitý. Co se týká oblečení a přilby popř.navigace - tak jak je výše uvedeno - obecná cena v daném čase. Nerozumím taky tvému postupu,proč sis nenechal vyplatit plnou částku za motorku. J.

Amortizace za poškozené oblečení.

17.1.2014 v 17:13 | Nahoru | #11
Motorka bude opravena za těch vyplacených 107 tisíc a nechám si ji.Mám k ní hodně doplňků-hliníkové kufry a taky brašny-to bych při prodeji dost tratil.Najeto má poctivých 58 tis.km s pravidelným poctivým servisem.

1 reakcí na tento příspěvek Amortizace za poškozené oblečení.

17.1.2014 v 17:45 | Nahoru | #12
měl sis nechat vyplatit plnou čásku a koupit novější. Tuším,že u motorek je opotřebení amortizací vyšší/tudíž vyplatí při plnění méně peněz/ u nájezdu více než 40000km. U aut je tato hranice 200000km. Není to ovšem rozhodující faktor. J.

Naposledy editováno 17.01.2014 17:48:35

1 reakcí na tento příspěvek Amortizace za poškozené oblečení.

17.1.2014 v 18:33 | Nahoru | #13
tohle jsem četl na netu o amortizaci a musím s tím souhlasit:

Náhradu škody za opravu poškozeného vozidla pojišťovny snižují z důvodu amortizace o částky v řádech tisíců a deseti tisíců korun, bez uvedení jakéhokoliv konkrétního důvodu, nebo způsobu jak k amortizaci vůbec došli. Pojišťovny plně spoléhají na skutečnost, že poškození nebudou již doplatek vymáhat z důvodu nutnosti odborného posouzení oprávněnosti odpočtu amortizace. Provedením opravy poškozeného vozidla ve většině případů však nedochází ke zvýšení hodnoty vozidla, tedy k jeho zhodnocení, vozidlo se provedenou opravou pouze dostane do stavu a hodnoty, jaké mělo před nehodou.

edit: podle mě se tato skutečnost dá použít i na oblečení

Naposledy editováno 17.01.2014 18:34:09

Amortizace za poškozené oblečení.

17.1.2014 v 18:51 | Nahoru | #14
Nori, a odvolal u pojišťovny jak jsem Ti psal? TO je to první písemně se odvolat, nesouhlasit s tím. Pojišťovny to prostě zkoušej no, na to je tam ten likvidátor, aby pojišťovně nějakou tu korunu ušetřil.
Já když jsem měl nehodou na moto, tak museli přijet hasiči a uklidit vyteklej olej. Najednou se nejednalo o ekologickou havárii, ale o znečištění vozovky a výjezd pojišťovna platit nechtěla. Až po odvolání a písemné stížnosti na likvidátorku se pojišťovna umoudřila

Amortizace za poškozené oblečení.

17.1.2014 v 19:49 | Nahoru | #15
njn holt jmeno, rodice a pojistovnu vinika nehody si clovek nevybira :D

Amortizace za poškozené oblečení.

17.1.2014 v 19:53 | Nahoru | #16
..kua Nori, hned prvi reakci v tom prvnim vlakne jsem Ti psal, na nic necekat a valit rovnou za dobrym pravnikem (vzhledem k cene motorky a vybavy)... ..jeho odmena by ve finale byla mnohem mensi, nez ten vyjeb od te pojistovny.....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Amortizace za poškozené oblečení.

17.1.2014 v 20:14 | Nahoru | #17
Můj názor.
1) Vyplacená částka za moto se mi zdá vcelku OK. Průměr v inzarátech je cca 240-260. Doplňkama to moc při reálném prodeji nezhodnotíš. V případě, že bys motorku nechal pojišťovně by sis za tu částku jinou srvnatelnou asi koupil. Ale můžeš se zkusit odvolat, pak by k navýšení obecné ceny dojít mohlo, ale nečekal bych víc jak 15-20 000.
2) Amortizace na výbavu je dle mého taky vcelku OK. Projdi inzerci za jaký procenta se prodává rok stará kombi apod. Je to cca 50-60 procent. O použité elektronice nemluvím, to je ještě horší.
Z povinného ručení se dle zákona hradí pouze skutečná škoda. Amortizace na opravu už je prakticky passé, ale staré oblečení/elektronika nemá hodnotu nové věci. ZOdečítají se třeba opotřebení pneumatik (z havarijního však nikoliv), v případě poškození čelního skla auta musíš dát při opravě identické (auto co nemělo originální čelní sklo dostane znovu neorigo, originál by se krátil, z připojištění skel to ovšem neplatí) atd.

karf píše: Tomuhle pořád nerozumím. Pokud poškozený auto/motorku postavím do autorizovaného servisu, oni sepíšou poškozené díly, ty vymění a fakturu odešlou pojišťovně, tak tam neni žádný prostor pro spekulace od pojišťovny. Hodnoty uvedení do původního stavu je jasně daná.

Teoreticky bys takhle mohl zkusit postupovat s oblečením, přilbou a navigací - ukázat to v obchodě na reklamačním oddělení a oni ti vystaví odhad ceny. Ten ukážeš pojišťovně aby odsouhlasila toto "uvedení do původního stavu" a pak jen obchod/opravna předá pojišťovně fakturu. Peníze přece nemusí courat po světě, ale můžou jít [pojišťovna]->[opravna]


Pleteš dvě věci. Oprava se v případě uznání totální škody na vozidle neprovádí!

Benda1 píše: měl sis nechat vyplatit plnou čásku a koupit novější. Tuším,že u motorek je opotřebení amortizací vyšší/tudíž vyplatí při plnění méně peněz/ u nájezdu více než 40000km. U aut je tato hranice 200000km. Není to ovšem rozhodující faktor. J.


Taky nesmysl. Bývala hranice 5 (některá pojišťovna 6) let nebo 100 000 km u auta. Ovšem při opravě v různých servisech se může lišit. Smluvní servis pojišťovny má tohle pravidla trošku volnější. Hlavně autorizovaný.

Naposledy editováno 17.01.2014 20:15:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Amortizace za poškozené oblečení.

17.1.2014 v 20:45 | Nahoru | #18
Poggy> Máš pravdu - je to tvůj názor.
Já to znám pouze z praxe. J.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Amortizace za poškozené oblečení.

17.1.2014 v 20:49 | Nahoru | #19
JardelT> Poslední větu máš špatně. Vozidlo se do stavu a hodnoty před opravou,ale jeho hodnota je snížena o to,že bylo vozidlo bouráno - v tomhle případě totálně. Už totiž vidím ty možné kupce: to bylo bouráno? totálně? tak to nechci. Takže prodejka půjde hóóódně dolů.J.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Amortizace za poškozené oblečení.

17.1.2014 v 21:46 | Nahoru | #20
Benda1> Ono s těmi totálkami je to u nás trochu divný. Sám autor uvádí, že si totálně zbouranou motorku nechal aby ji uvedl do pojízdného stavu. To je přeci logicky nesmysl. Běžný standard na západ od nás je, že je po nehodě, kdy došlo k vážnějšímu poškození je odebrán technický průkaz a rozhoduje se o opravitelnosti vozidla. Pokud se vozidlo opravuje, musí poté projít speciální technickou kontrolou, která kromě stavu po opravě zhodnotí i zda bylo vozidlo opraveno dle požadovaných postupů výrobce. Když neprojde nebo když k opravě vůbec nedojde vzhledem k finančním nákladům, které převyšují časovou cenu vozidla je z toho vrak bez TP a bez možnosti to dostat zpátky na čísla. U nás vzájemným obcházením ze strany pojišťovny a vlastníka je z toho kočkopes. Další věcí je, že například v GB nebo NL vstupuje mezi pojistitele a pojišťovnu nezávislá firma, která slouží jako určitý moderátor a dbá na to aby opravny nevydrbávali s pojišťovnou a obráceně což by ve finále odnášel pojistitel .

Naposledy editováno 17.01.2014 21:48:40

Amortizace za poškozené oblečení.

17.1.2014 v 22:58 | Nahoru | #21
Kdyz ti daj tech 25k, nechaji ti ty stary veci? Nebo je budou chtit?

Amortizace za poškozené oblečení.

17.1.2014 v 23:37 | Nahoru | #22
Sundal bych z toho čo jde a nechal zaplatit plnoucastku zá moto pak bych nechal kamaradku pravnicku napsat dopis že je to málo oni tí třeba ještě 20000 priplatej a letěl bych pro jinou

1 reakcí na tento příspěvek Amortizace za poškozené oblečení.

18.1.2014 v 08:30 | Nahoru | #23
Téma amortizace mne opravdu zaujalo. Na základě čeho pojišťovna usoudí, že když má motorka najeto xxx kilometrů, že je amortizovaná tak, že se nevyplatí opravit? Mám motorku, která má najeto přes 100 tis. km a přesto jí nic není. Ano, budu souhlasit, že po těch kilometrech již určitě budou nějaké opotřebení vykazovat ložiska v kolech, písty, válce, vačky, spojka, kola v převodovce, prostě vše, co se točí a podlého opotřebení. Ale nárokuje tady někdo po nehodě nové písty? Třeba může být proražená olejová vana. Jak ta se amortizovala? Ta prakticky vydrží věčnost. U auta mohu polemizovat o tom, že po letech provozu koroduje karoserie. Ale motorka karoserii nemá a většina konstrukcí je z plastů a hliníku, což korozi prakticky vylučuje. Ostatně ani u ocelového rámu bych na korozi nesázel. Tak co nám naše milé pojišťovny vlastně amortizují? Když mám ojetou motorku a někdo mne sejme, chci jednoduše uvést věci do původního stavu. Tj. mám naleštěnou starou vránu a chci zase svou naleštěnou starou vránu. Čehož dosáhnu tím, že nechám motorku opravit z originálních dílů. Zajisté se nebudu bránit, v opodstatněných případech, snížení plnění ze strany pojišťovny např. za lak, který po 10 letech nemusí být to, co funglovka. Ovšem to v žádném případě neudělá rozdíl v řádech desítek tísíců. Asi by bylo zajímavé, kdyby pojišťovna u soudu musela zdůvodnit položku po položce, jak došla k amortizaci řidítka, zrcátka, blinkru apod...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Amortizace za poškozené oblečení.

18.1.2014 v 08:32 | Nahoru | #24
homat> To máš těžko. Všechno je to o hodnotě práce a dílů. Co si budem nálhávat: Mám-li třeba felicii za 10tis k. a odřu blatník s dveřma? Nechám to spočítat audatexem a vidím,že jde o totálku. Je na místě otázka,zda je to totálka. U motorky za 200tis.k. zničím výfuk,nádrž nějaký ten plast a je to taky totálka. Takže co s toho vyplývá?
Píšeš "na západ od nás" - ono už se to chystá i tady.
Předražené díly/způsobují to obchodníci/ a předražená práce - teda na naše poměry. Brachanec dělá v německu /jsou tam i s manželkou/ obyčejného plechomrda a má měsíčně 2400e + jeho baba 900e. Nájem mají 900e. Takže na život cca65000k/měsíc. A to je jiná písnička. J.

(reakce na) Amortizace za poškozené oblečení.

18.1.2014 v 08:36 | Nahoru | #25
scalla> no dyť ti to píšu - není to rozhodující faktor. Jsou motorky s nájezdem xxx-moc,které jsou pěkné,zachovalé a naopak - je jenom na tobě na to pojišťovnu upozornit. Při sepisování škody je nejlepší být u toho a na toto upozornit a nechat zapsat./přihlíží se k provedeným opravám a údržbě- jenom to musíš prokázat/ J.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Amortizace za poškozené oblečení.

18.1.2014 v 08:37 | Nahoru | #26

homat píše: Benda1> Ono s těmi totálkami je to u nás trochu divný. Sám autor uvádí, že si totálně zbouranou motorku nechal aby ji uvedl do pojízdného stavu. To je přeci logicky nesmysl. Běžný standard na západ od nás je, že je po nehodě, kdy došlo k vážnějšímu poškození je odebrán technický průkaz a rozhoduje se o opravitelnosti vozidla. Pokud se vozidlo opravuje, musí poté projít speciální technickou kontrolou, která kromě stavu po opravě zhodnotí i zda bylo vozidlo opraveno dle požadovaných postupů výrobce. Když neprojde nebo když k opravě vůbec nedojde vzhledem k finančním nákladům, které převyšují časovou cenu vozidla je z toho vrak bez TP a bez možnosti to dostat zpátky na čísla. U nás vzájemným obcházením ze strany pojišťovny a vlastníka je z toho kočkopes. Další věcí je, že například v GB nebo NL vstupuje mezi pojistitele a pojišťovnu nezávislá firma, která slouží jako určitý moderátor a dbá na to aby opravny nevydrbávali s pojišťovnou a obráceně což by ve finále odnášel pojistitel .



Ano, souhlasím, tak by to mělo být i u nás, ale v tom případě by Nori za tu zbořku musel dostat čtvrt míče a pojišťovna by si vrak nechala...to chci vidět, jak se u nás změní legislativa tímto způsobem, jj...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Amortizace za poškozené oblečení.

18.1.2014 v 08:59 | Nahoru | #27
2stroke> Pořád nechápeš podstatu toho,co píše. On klidně mohl dostat "čtvrt míče",ale vybral si jinou variantu. Pojišťovna ocení škodu a pokud je to škoda totální,tak jde vozidlo do e-aukce,kde se draží. Kdo dá nejvíc,bere. V tomhle případě někdo nabídl 133600k. Jenomže ta volba je na majiteli - ten dostane kontakt na dražitele,který je povinen vrak odkoupit za vydraženou cenu. Rozíl mezi obecnou cenou /241200/ a vydraženou cenou je vyplacen majiteli. Takže Nori se prostě rozhodl si motorku nechat - kdyby ji prodal,tak má 241200k. J.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Amortizace za poškozené oblečení.

18.1.2014 v 09:38 | Nahoru | #28
Benda1> No ta tohle mi právě vadí. Kdyby mu pojišťovna proplatila všechny díly a doplňky podle faktury, vyšlo by ji to třeba na 200 tis. Pak by udělala poškozenému nabídku. Buď 200 tis. za opravu v autorizovaném servisu proti faktuře a pořád má svou starou motorku nebo dostane třeba 280 tis. a koupí si novou, vrak si pojišťovna prodá, vystaví ve vitríně, to už je její věc. Tady nejde o to, co si Nori vybral nebo ne, ale že na obou variantách tratí. Znova to přirovnám ke své motorce. Při totálce dostanu kolik? 20 tis. kč? Motorka 6 let stará, 106 000 km najeto. Oprava by řekněme vyšla na 150 tis. kč. Vždyť je to přece nesmysl. Mám svou starou vránu, se kterou jsem spokojen. Chci zase svou starou vránu. Motoru nic není, vyměním poškozené díly a jezdím vesele dál. Nebo za mnou může pojišťovna přijít a řekne neblbni, dáme ti 100 000 kč a s vrakem si dělej co chceš. A pak se mohu rozhodnout, zda si nechám vránu opravit z nových dílů a mám pořád svou starou vránu nebo jestli tu vránu nerozprodám na díly, něco nepřihodím a nekoupím úplně jinou, novější mašinu. Avšak nemám pocit, že mne někdo okradl. Za stávající praxe mohu pouze licitovat mezi situací, kdy dostanu málo nebo ještě méně. To mi jako "pokud možno uvedení do původního stavu před nehodou" nepřipadá.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Amortizace za poškozené oblečení.

18.1.2014 v 10:29 | Nahoru | #29
scalla> Špatně. Pojišťovna ti proplatí 99% obecné ceny/co se týká opravy ze zákonného pojištění/ 100% se nevyplatí vyplácet,protože je to obecná cena motorky. Tedy z toho vyplývá,že pokud bude motorku skládat z nových věcí,tak škoda byla větší,než obecná cena. Takže pro mne nepochopitelné - pokud to dobře promyslíš,tak nikdy netratíš. Já osobně bych předal motorku k odbornému odhadu a nechal si spočítat skutečnou obecnou cenu a pak si nechal vyplatit plnou cenu a vrak ať si ovezou a potom:http://www.tipmoto.com/motorky/bmw/252215-r-1200-gs-triple-black.html
třeba....
Myslím si,že pokud by se bránil a najal si firmu nebo nechal zparcovat posudek,tak dostane víc. J.

Amortizace za poškozené oblečení.

18.1.2014 v 11:32 | Nahoru | #30
Já bych se každopádně poradil s lidmi na serveru amortizace.cz, zadarmo přezkoumají tvůj případ a pokud usoudí, že pojistné plnění nebylo správné, tak budou peníze vymáhat. V tvém případě i dodatečně za tu motorku (do dvou let o nehody).
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist