Vyčetl jsem ve fóru,že amortizaci by neměli uplatňovat.
S jednáním této pojišťovny jsem už dost znechucen.Radili by jste v tomto případě předat případ přímo advokátní kanceláři,nebo jim odepsat,že případ předávám právnímu zástupci a počkat si na odpověď?
Díky za odpověď hlavně od odborníka v problematice.
edit-ještě k geesu,jak cenu motocyklu stanovila AXA:
Všeobecná hodnota vozidla s dph:241 200 kč
Hodnota zbytků vozidla -133600
Pojistné plnění k výplatě 107 600kč.
K motorce-R1200GS, DOHC 2010, plná palba, na drátech a hoodně doplňků Touratech a BEGR, pravidelný servis.
Já osobně jsem počítal s všeobecní cenou 300 tis.kč.Takže takhle u nás funguje systém plnění povinného ručení.Nikdy nesouhlasit s totální škodou a trvejte na opravě.
Naposledy editováno 17.01.2014 14:00:54
1 reakcí na tento příspěvek Amortizace za poškozené oblečení.
Já osobně jsem počítal s všeobecní cenou 300 tis.kč.Takže takhle u nás funguje systém plnění povinného ručení.Nikdy nesouhlasit s totální škodou a trvejte na opravě.
Tomuhle pořád nerozumím. Pokud poškozený auto/motorku postavím do autorizovaného servisu, oni sepíšou poškozené díly, ty vymění a fakturu odešlou pojišťovně, tak tam neni žádný prostor pro spekulace od pojišťovny. Hodnoty uvedení do původního stavu je jasně daná.
Teoreticky bys takhle mohl zkusit postupovat s oblečením, přilbou a navigací - ukázat to v obchodě na reklamačním oddělení a oni ti vystaví odhad ceny. Ten ukážeš pojišťovně aby odsouhlasila toto "uvedení do původního stavu" a pak jen obchod/opravna předá pojišťovně fakturu. Peníze přece nemusí courat po světě, ale můžou jít [pojišťovna]->[opravna]
Když si vemu, že jde C3 koupit dneska kolem 11000,- za kolik si jí kupoval před 3ma rokama ty?
Naposledy editováno 17.01.2014 14:20:17
2 reakcí na tento příspěvek Amortizace za poškozené oblečení.
Zde ještě odpověď mé známé-právničky:
Cau Nori, Podle mého nazoru se hradí skutečná skoda, tj. Hodnota věci před poškozením či zničením, jde o hodnotu věci za kterou by jsi byl schopen poškozené věci zpenezit v čase nehody. Pokud mas za to, ze hodnota věci byla vyšší nez ti ji pojistovna kompenzovála, můžeš nárokovat škodu prostřednictvím advokata přímo na původci nehody za předpokladu, ze na tvou vyzvu pojistovna zareaguje odmítavě. Tedy vyzvu k plnění na pojišťovnu bych rozhodne podala, ale pro urychlení a jisty tlak přes advokata. Amortizace tam určitě bude, kupní cenu použitých věci ti kompenzovat nebudou. Vyplývá z judikatury.
1 reakcí na tento příspěvek Amortizace za poškozené oblečení.
Naposledy editováno 17.01.2014 17:48:35
1 reakcí na tento příspěvek Amortizace za poškozené oblečení.
Náhradu škody za opravu poškozeného vozidla pojišťovny snižují z důvodu amortizace o částky v řádech tisíců a deseti tisíců korun, bez uvedení jakéhokoliv konkrétního důvodu, nebo způsobu jak k amortizaci vůbec došli. Pojišťovny plně spoléhají na skutečnost, že poškození nebudou již doplatek vymáhat z důvodu nutnosti odborného posouzení oprávněnosti odpočtu amortizace. Provedením opravy poškozeného vozidla ve většině případů však nedochází ke zvýšení hodnoty vozidla, tedy k jeho zhodnocení, vozidlo se provedenou opravou pouze dostane do stavu a hodnoty, jaké mělo před nehodou.
edit: podle mě se tato skutečnost dá použít i na oblečení
Naposledy editováno 17.01.2014 18:34:09
Já když jsem měl nehodou na moto, tak museli přijet hasiči a uklidit vyteklej olej. Najednou se nejednalo o ekologickou havárii, ale o znečištění vozovky a výjezd pojišťovna platit nechtěla. Až po odvolání a písemné stížnosti na likvidátorku se pojišťovna umoudřila
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Amortizace za poškozené oblečení.
1) Vyplacená částka za moto se mi zdá vcelku OK. Průměr v inzarátech je cca 240-260. Doplňkama to moc při reálném prodeji nezhodnotíš. V případě, že bys motorku nechal pojišťovně by sis za tu částku jinou srvnatelnou asi koupil. Ale můžeš se zkusit odvolat, pak by k navýšení obecné ceny dojít mohlo, ale nečekal bych víc jak 15-20 000.
2) Amortizace na výbavu je dle mého taky vcelku OK. Projdi inzerci za jaký procenta se prodává rok stará kombi apod. Je to cca 50-60 procent. O použité elektronice nemluvím, to je ještě horší.
Z povinného ručení se dle zákona hradí pouze skutečná škoda. Amortizace na opravu už je prakticky passé, ale staré oblečení/elektronika nemá hodnotu nové věci. ZOdečítají se třeba opotřebení pneumatik (z havarijního však nikoliv), v případě poškození čelního skla auta musíš dát při opravě identické (auto co nemělo originální čelní sklo dostane znovu neorigo, originál by se krátil, z připojištění skel to ovšem neplatí) atd.
karf píše: Tomuhle pořád nerozumím. Pokud poškozený auto/motorku postavím do autorizovaného servisu, oni sepíšou poškozené díly, ty vymění a fakturu odešlou pojišťovně, tak tam neni žádný prostor pro spekulace od pojišťovny. Hodnoty uvedení do původního stavu je jasně daná.
Teoreticky bys takhle mohl zkusit postupovat s oblečením, přilbou a navigací - ukázat to v obchodě na reklamačním oddělení a oni ti vystaví odhad ceny. Ten ukážeš pojišťovně aby odsouhlasila toto "uvedení do původního stavu" a pak jen obchod/opravna předá pojišťovně fakturu. Peníze přece nemusí courat po světě, ale můžou jít [pojišťovna]->[opravna]
Pleteš dvě věci. Oprava se v případě uznání totální škody na vozidle neprovádí!
Benda1 píše: měl sis nechat vyplatit plnou čásku a koupit novější. Tuším,že u motorek je opotřebení amortizací vyšší/tudíž vyplatí při plnění méně peněz/ u nájezdu více než 40000km. U aut je tato hranice 200000km. Není to ovšem rozhodující faktor. J.
Taky nesmysl. Bývala hranice 5 (některá pojišťovna 6) let nebo 100 000 km u auta. Ovšem při opravě v různých servisech se může lišit. Smluvní servis pojišťovny má tohle pravidla trošku volnější. Hlavně autorizovaný.
Naposledy editováno 17.01.2014 20:15:02
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Amortizace za poškozené oblečení.
Já to znám pouze z praxe. J.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Amortizace za poškozené oblečení.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Amortizace za poškozené oblečení.
Naposledy editováno 17.01.2014 21:48:40
1 reakcí na tento příspěvek Amortizace za poškozené oblečení.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Amortizace za poškozené oblečení.
Píšeš "na západ od nás" - ono už se to chystá i tady.
Předražené díly/způsobují to obchodníci/ a předražená práce - teda na naše poměry. Brachanec dělá v německu /jsou tam i s manželkou/ obyčejného plechomrda a má měsíčně 2400e + jeho baba 900e. Nájem mají 900e. Takže na život cca65000k/měsíc. A to je jiná písnička. J.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Amortizace za poškozené oblečení.
homat píše: Benda1> Ono s těmi totálkami je to u nás trochu divný. Sám autor uvádí, že si totálně zbouranou motorku nechal aby ji uvedl do pojízdného stavu. To je přeci logicky nesmysl. Běžný standard na západ od nás je, že je po nehodě, kdy došlo k vážnějšímu poškození je odebrán technický průkaz a rozhoduje se o opravitelnosti vozidla. Pokud se vozidlo opravuje, musí poté projít speciální technickou kontrolou, která kromě stavu po opravě zhodnotí i zda bylo vozidlo opraveno dle požadovaných postupů výrobce. Když neprojde nebo když k opravě vůbec nedojde vzhledem k finančním nákladům, které převyšují časovou cenu vozidla je z toho vrak bez TP a bez možnosti to dostat zpátky na čísla. U nás vzájemným obcházením ze strany pojišťovny a vlastníka je z toho kočkopes. Další věcí je, že například v GB nebo NL vstupuje mezi pojistitele a pojišťovnu nezávislá firma, která slouží jako určitý moderátor a dbá na to aby opravny nevydrbávali s pojišťovnou a obráceně což by ve finále odnášel pojistitel .
Ano, souhlasím, tak by to mělo být i u nás, ale v tom případě by Nori za tu zbořku musel dostat čtvrt míče a pojišťovna by si vrak nechala...to chci vidět, jak se u nás změní legislativa tímto způsobem, jj...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Amortizace za poškozené oblečení.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Amortizace za poškozené oblečení.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Amortizace za poškozené oblečení.
třeba....
Myslím si,že pokud by se bránil a najal si firmu nebo nechal zparcovat posudek,tak dostane víc. J.