globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Amortizace za poškozené oblečení.
 
17.1.2014 v 13:42
Koncem října jsem měl nezaviněnou nehodu na mém R1200GS,kdy mi řidička nedala přednost.Kromě totální škodě na motocyklu-kdy se mnou pojišťovna AXA pěkně vyběhla a vyplatila mi škodu o 40 tis.míň,než jsem čekal-došlo také k poškození oblečení značky Klim,poškození vyklápěcí přilby Schubert C3 a taky navigace Garmin 660 jako majetková ujma.Dnes mi přišel dopis,kde tuto škodu spočítali na 40 tis.kč a vzhledem ke stáří uvedených věcí-2 a pul roku uplatňují amortizaci a k výplatě mi posílají necelých 25 tis.kč.
Vyčetl jsem ve fóru,že amortizaci by neměli uplatňovat.
S jednáním této pojišťovny jsem už dost znechucen.Radili by jste v tomto případě předat případ přímo advokátní kanceláři,nebo jim odepsat,že případ předávám právnímu zástupci a počkat si na odpověď?
Díky za odpověď hlavně od odborníka v problematice.

edit-ještě k geesu,jak cenu motocyklu stanovila AXA:

Všeobecná hodnota vozidla s dph:241 200 kč
Hodnota zbytků vozidla -133600
Pojistné plnění k výplatě 107 600kč.

K motorce-R1200GS, DOHC 2010, plná palba, na drátech a hoodně doplňků Touratech a BEGR, pravidelný servis.
Já osobně jsem počítal s všeobecní cenou 300 tis.kč.Takže takhle u nás funguje systém plnění povinného ručení.Nikdy nesouhlasit s totální škodou a trvejte na opravě.

Naposledy editováno 17.01.2014 14:00:54

1 reakcí na tento příspěvek Amortizace za poškozené oblečení.

18.1.2014 v 08:30 | Nahoru | #1
Téma amortizace mne opravdu zaujalo. Na základě čeho pojišťovna usoudí, že když má motorka najeto xxx kilometrů, že je amortizovaná tak, že se nevyplatí opravit? Mám motorku, která má najeto přes 100 tis. km a přesto jí nic není. Ano, budu souhlasit, že po těch kilometrech již určitě budou nějaké opotřebení vykazovat ložiska v kolech, písty, válce, vačky, spojka, kola v převodovce, prostě vše, co se točí a podlého opotřebení. Ale nárokuje tady někdo po nehodě nové písty? Třeba může být proražená olejová vana. Jak ta se amortizovala? Ta prakticky vydrží věčnost. U auta mohu polemizovat o tom, že po letech provozu koroduje karoserie. Ale motorka karoserii nemá a většina konstrukcí je z plastů a hliníku, což korozi prakticky vylučuje. Ostatně ani u ocelového rámu bych na korozi nesázel. Tak co nám naše milé pojišťovny vlastně amortizují? Když mám ojetou motorku a někdo mne sejme, chci jednoduše uvést věci do původního stavu. Tj. mám naleštěnou starou vránu a chci zase svou naleštěnou starou vránu. Čehož dosáhnu tím, že nechám motorku opravit z originálních dílů. Zajisté se nebudu bránit, v opodstatněných případech, snížení plnění ze strany pojišťovny např. za lak, který po 10 letech nemusí být to, co funglovka. Ovšem to v žádném případě neudělá rozdíl v řádech desítek tísíců. Asi by bylo zajímavé, kdyby pojišťovna u soudu musela zdůvodnit položku po položce, jak došla k amortizaci řidítka, zrcátka, blinkru apod...

(reakce na) Amortizace za poškozené oblečení.

18.1.2014 v 08:36 | Nahoru | #2
scalla> no dyť ti to píšu - není to rozhodující faktor. Jsou motorky s nájezdem xxx-moc,které jsou pěkné,zachovalé a naopak - je jenom na tobě na to pojišťovnu upozornit. Při sepisování škody je nejlepší být u toho a na toto upozornit a nechat zapsat./přihlíží se k provedeným opravám a údržbě- jenom to musíš prokázat/ J.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist