globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Amortizace za poškozené oblečení.
 
17.1.2014 v 13:42
Koncem října jsem měl nezaviněnou nehodu na mém R1200GS,kdy mi řidička nedala přednost.Kromě totální škodě na motocyklu-kdy se mnou pojišťovna AXA pěkně vyběhla a vyplatila mi škodu o 40 tis.míň,než jsem čekal-došlo také k poškození oblečení značky Klim,poškození vyklápěcí přilby Schubert C3 a taky navigace Garmin 660 jako majetková ujma.Dnes mi přišel dopis,kde tuto škodu spočítali na 40 tis.kč a vzhledem ke stáří uvedených věcí-2 a pul roku uplatňují amortizaci a k výplatě mi posílají necelých 25 tis.kč.
Vyčetl jsem ve fóru,že amortizaci by neměli uplatňovat.
S jednáním této pojišťovny jsem už dost znechucen.Radili by jste v tomto případě předat případ přímo advokátní kanceláři,nebo jim odepsat,že případ předávám právnímu zástupci a počkat si na odpověď?
Díky za odpověď hlavně od odborníka v problematice.

edit-ještě k geesu,jak cenu motocyklu stanovila AXA:

Všeobecná hodnota vozidla s dph:241 200 kč
Hodnota zbytků vozidla -133600
Pojistné plnění k výplatě 107 600kč.

K motorce-R1200GS, DOHC 2010, plná palba, na drátech a hoodně doplňků Touratech a BEGR, pravidelný servis.
Já osobně jsem počítal s všeobecní cenou 300 tis.kč.Takže takhle u nás funguje systém plnění povinného ručení.Nikdy nesouhlasit s totální škodou a trvejte na opravě.

Naposledy editováno 17.01.2014 14:00:54

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Amortizace za poškozené oblečení.

17.1.2014 v 21:46 | Nahoru | #1
Benda1> Ono s těmi totálkami je to u nás trochu divný. Sám autor uvádí, že si totálně zbouranou motorku nechal aby ji uvedl do pojízdného stavu. To je přeci logicky nesmysl. Běžný standard na západ od nás je, že je po nehodě, kdy došlo k vážnějšímu poškození je odebrán technický průkaz a rozhoduje se o opravitelnosti vozidla. Pokud se vozidlo opravuje, musí poté projít speciální technickou kontrolou, která kromě stavu po opravě zhodnotí i zda bylo vozidlo opraveno dle požadovaných postupů výrobce. Když neprojde nebo když k opravě vůbec nedojde vzhledem k finančním nákladům, které převyšují časovou cenu vozidla je z toho vrak bez TP a bez možnosti to dostat zpátky na čísla. U nás vzájemným obcházením ze strany pojišťovny a vlastníka je z toho kočkopes. Další věcí je, že například v GB nebo NL vstupuje mezi pojistitele a pojišťovnu nezávislá firma, která slouží jako určitý moderátor a dbá na to aby opravny nevydrbávali s pojišťovnou a obráceně což by ve finále odnášel pojistitel .

Naposledy editováno 17.01.2014 21:48:40

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Amortizace za poškozené oblečení.

18.1.2014 v 08:32 | Nahoru | #2
homat> To máš těžko. Všechno je to o hodnotě práce a dílů. Co si budem nálhávat: Mám-li třeba felicii za 10tis k. a odřu blatník s dveřma? Nechám to spočítat audatexem a vidím,že jde o totálku. Je na místě otázka,zda je to totálka. U motorky za 200tis.k. zničím výfuk,nádrž nějaký ten plast a je to taky totálka. Takže co s toho vyplývá?
Píšeš "na západ od nás" - ono už se to chystá i tady.
Předražené díly/způsobují to obchodníci/ a předražená práce - teda na naše poměry. Brachanec dělá v německu /jsou tam i s manželkou/ obyčejného plechomrda a má měsíčně 2400e + jeho baba 900e. Nájem mají 900e. Takže na život cca65000k/měsíc. A to je jiná písnička. J.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Amortizace za poškozené oblečení.

18.1.2014 v 08:37 | Nahoru | #3

homat píše: Benda1> Ono s těmi totálkami je to u nás trochu divný. Sám autor uvádí, že si totálně zbouranou motorku nechal aby ji uvedl do pojízdného stavu. To je přeci logicky nesmysl. Běžný standard na západ od nás je, že je po nehodě, kdy došlo k vážnějšímu poškození je odebrán technický průkaz a rozhoduje se o opravitelnosti vozidla. Pokud se vozidlo opravuje, musí poté projít speciální technickou kontrolou, která kromě stavu po opravě zhodnotí i zda bylo vozidlo opraveno dle požadovaných postupů výrobce. Když neprojde nebo když k opravě vůbec nedojde vzhledem k finančním nákladům, které převyšují časovou cenu vozidla je z toho vrak bez TP a bez možnosti to dostat zpátky na čísla. U nás vzájemným obcházením ze strany pojišťovny a vlastníka je z toho kočkopes. Další věcí je, že například v GB nebo NL vstupuje mezi pojistitele a pojišťovnu nezávislá firma, která slouží jako určitý moderátor a dbá na to aby opravny nevydrbávali s pojišťovnou a obráceně což by ve finále odnášel pojistitel .



Ano, souhlasím, tak by to mělo být i u nás, ale v tom případě by Nori za tu zbořku musel dostat čtvrt míče a pojišťovna by si vrak nechala...to chci vidět, jak se u nás změní legislativa tímto způsobem, jj...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist