Naposledy editováno 29.03.2014 11:34:33
Tzn pokud to jede přes kilo, tak to určitě omezený nemáš Na nějaký úpravy bych se vykašlal - Varan jede na 4T dvácu víc než dobře a i přes značnou investici bys z toho o moc víc nedostal Spíš šetři, ať si můžeš později koupit lepší mašinu
1 reakcí na tento příspěvek zvýšení výkonu
Laděním jsem si taky prošel. Smysl má jedině zvětšit objem. Jinak trysky, filtry, výfuky atd u 125 4T nebude nic moc efekt bez zvětšení objemu. Pokud zvětšíš objem a pak to budeš dolaďovat ano. Ale u Varana nevím zda se nějaká sada vůbec vyrábí a už vůbec ne kolik bude případně stát. Pokud si nechceš motku nechat na stálo, tuning se většinou nevyplatí.
2 reakcí na tento příspěvek zvýšení výkonu
Jak si pomáhám k výkonu já? Velmi jednoduše, starám se o to, aby bylo všechno vyštelované a nedocházelo ke zbytečným ztrátám. Čili neřeším navyšování výkonu, ale jen se vyhýbám jeho ztrátám. Nejsem technicky zdatný, tak si např. vůli ventilů nechávám seřizovat u prodejce, kde tomu autorizovaný mechanik rozumí daleko více, než já. Hlídám si pneu, aby hlavně nebyly podhuštěné, což taky pěkně zpomaluje a zhoršuje stabilitu. V předepsaných intervalech měním olej za ten, co tam má být, pravidelně svíčku za tu, která tam patří, pravidelně originální vzduchový filtr a patřičně čistím, mažu i dopínám řetěz. Onehdy jsem četl něco od výrobců maziv, že údajně podle nich může řetěz ve špatném stavu ubrat až jednu koňskou sílu.
A s trochou nadsázky ještě poznamenám, že jsem od jara do konce loňského roku zhubl krásných 19 kilo. Takže nijak jinak už si k výkonu na čtyřtaktní dváce nepomůžeš. Měj se a přeji hodně šťastných kilometrů!
Naposledy editováno 05.01.2014 13:26:56
Ale nechvalte mě předčasně!!! Já nemám technické vzdělání, tak se do složitějších věcí vůbec nepouštím.
Se vzduchovým filtrem na Varana jsem byl sám překvapen, jak je drahý třeba oproti CBF. V podstatě jde jen o to, aby byl všude okolo dostatečně těsný, protože mikroskopický písek ve válci znamená začátek konce. Jinak Varana znám jen z rychlíku a někdo zde, kdo Varana má, by ti řekl více, či zkus nejdříve zde a jinde hledat to, co už bylo dávno napsáno. Neznám přesný typ tvého Varana, tak tě neodkážu na konkrétní díl, ale na těchto stránkách už si přesný díl vyhledáš:
Něco málo originálního:
http://motorky125ccm...l-125v-varadero.html
http://www.hzmoto.cz...filtr-vzduchovy.html
A nějaká ta replika:
http://www.wemoto.cz...ir_filter_honda_oem/
Ale u replik zvaž, jestli je vůbec chceš, protože vzducháč je citlivá záležitost, která ti má sloužit 16 - 20 000 km nebo jak dlouho vůbec má na Varanovi být, to z hlavy nevím. Já měnil originál u CBF ve 20 000 km a byl zanesený černotou zrovna tak akorát.
U řetězu bylo zde i jinde napsáno fakt mnoho, opět hledej. Ale když už se ptáš, jen ti povím, co dělám sám. Na své řetězovce mám najeto 32 000 km a budu ji pro jistotu na jaře celou měnit. Řetěz mám vytahaný pravidelně, jiné vady nemá a ještě by nějaký pátek mohl sloužit. Tím chci jen říct, že se má péče osvědčila, ačkoliv někdo se o řetěz stará jinak než já.
Čistím klasickým petrolejem, až se z černého šmíru objeví lesklý kov, utírám do sucha a mažu mazacím sprejem s bílou barvou, abych viděl konkrétně, kde už to nastříkané je a kde nikoliv. Nevyjíždím hned, nechávám zaschnout. Používám Motul a někdo říká, že Motul z řetězu odskakuje. Možné to je, nedivím se tomu v rychlostech nad 200 km/hod, ale u dvácy mi z řetězu neodskakuje nic. Čistím a mažu každých 1000 km čili během sezóny furt.
Vzadu bývá i vyznačené správné prověšení řetězu, já mám u CBF nějakých 15-25 mm, prostě chce to přiměřeně. Při dopínání otáčej levým i pravým šroubem o stejný počet otáček, značky na pravé i levé stupnici by se měly shodovat a podle nich také poznáš, jestli už řetěz není vytahaný moc. Taky si zkontroluj, jestli řetěz nemá nějaké zatuhlé nepohyblivé či rezavé články, jestli mu nechybí O-kroužky apod.
Znovu podotýkám, že Varana jsem viděl jen z rychlíku, tohle platí u příbuzné CBF. A pánové, ať vám motorky dávají co nejvíce radosti a svobody!!!
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nestartuje Varadero 125 Honda XL 125V Varadero | Trollik1 | 6 | 13.4.2024 v 08:37 krokoš |
Brzda přibržďuje za studena Honda XL 125V Varadero | Namalorazce2408 | 7 | 19.3.2024 v 22:26 Slávek-TDM |
Klepání od motoru po přidání víc ne... Honda XL 125V Varadero | Moutindown | 7 | 10.3.2024 v 22:57 Slávek-TDM |
palivový filtr Honda XL 125V Varadero | jardic | 7 | 24.2.2024 v 23:13 Palucha |
Rozebrání motoru Honda XL125 V Vara... Honda XL 125V Varadero | Lokyn1 | 10 | 23.2.2024 v 21:42 Lokyn1 |