globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: zvýšení výkonu
Dobrý den... chci se jen zeptat jestli by šlo zvětšit výkon Varadero 125.... myslím si že tam mám nějaké omezovače ale nejsem si jistý.... stačí mi když mi napíšete nějaké své zkušenosti s omezovači a nebo něco jak zvětšit výkon motorky :) Děkouji...

Naposledy editováno 29.03.2014 11:34:33

zvýšení výkonu

Skvělá odpověď, děkuji! 28.12.2013 v 14:15 | Nahoru | #1
Pokud je to omezený, tak maximálně z Německa a to poznáš tak, že by to nejelo víc jak 80km/h

Tzn pokud to jede přes kilo, tak to určitě omezený nemáš Na nějaký úpravy bych se vykašlal - Varan jede na 4T dvácu víc než dobře a i přes značnou investici bys z toho o moc víc nedostal Spíš šetři, ať si můžeš později koupit lepší mašinu

1 reakcí na tento příspěvek zvýšení výkonu

Skvělá odpověď, děkuji! 28.12.2013 v 21:47 | Nahoru | #2
Prosím tě na chyby kašli ja jsem taky čecha .Nahoře na karbecech jsou takový umělí víčka asi na 2.nebo 3 šroubky už si to moc nepamatuju ale asi spíš na 3 imbusy.Ty povol sundej tu pokličku a opatrně vytáhni.Je tam dlouhá jemně vynutá pružina.Na tom víčku jakoby zevnitř je takovej kulatej nálitek vypadá to jako umělá trubička.Ta se musí zkrátit o tolik aby když prstem od filtrboxu zatlačíš na šoupátko nahoru tak ti musí otevřít celej tan otvor.Nejdřív bych skusil jestli když na to zatlačíš tak jestli se ti to otvírá.Jestli jo tak to ani nerozebírej to bys tam ty nálitky neměl.Pak je ještě druhá možnost škrcení jak máš kročce (gumy mezi karbecem a motorem) tak jestli jsou vevnitř po celé délce stejného průměru.Některé ty kročce jsou uvnitř zůžený na průměru a tím ti to škrtí motor.Taky se podívej jestli nemáš doraz na uplném přidání plynu na tom půlkolečku co máš lanko.Kdyžtak pisni.

(reakce na) zvýšení výkonu

Skvělá odpověď, děkuji! 3.1.2014 v 18:47 | Nahoru | #3
Dbednarik>

Laděním jsem si taky prošel. Smysl má jedině zvětšit objem. Jinak trysky, filtry, výfuky atd u 125 4T nebude nic moc efekt bez zvětšení objemu. Pokud zvětšíš objem a pak to budeš dolaďovat ano. Ale u Varana nevím zda se nějaká sada vůbec vyrábí a už vůbec ne kolik bude případně stát. Pokud si nechceš motku nechat na stálo, tuning se většinou nevyplatí.

zvýšení výkonu

Skvělá odpověď, děkuji! 4.1.2014 v 12:12 | Nahoru | #4
Dělal se 180ccm kit, ale stál asi 15 tis. Teď už ani nevím jestli ještě je někde k sehnání..

2 reakcí na tento příspěvek zvýšení výkonu

Skvělá odpověď, děkuji! 5.1.2014 v 13:23 | Nahoru | #5
Buď zdráv! Vzhledem k tomu, že jezdím na podobném stroji a četl jsem příspěvky výše, tak to podle všeho omezené nemáš, ale v dobré víře se připojuji k těm, co i radí, abys nevyhazoval peníze za úpravy. Tady ti laděný výfuk pomůže akorát k jinému zvuku, lepší svíčka akorát k lepší spolehlivosti i životnosti, stooktan zvýší výkon pouze u zcela jiných typů motorů a na dváce si s ním jen pomůžeš k větší výhřevnosti a že se zbavíš té proklaté biosložky, která se dává do Naturalu apod. To bys musel mít motor s mnohem vyšším kompresním poměrem, který si umí sám řídit předstih podle čidla klepání, aby se ti projevil stooktan i na výkonu. Nebudu to déle rozebírat.

Jak si pomáhám k výkonu já? Velmi jednoduše, starám se o to, aby bylo všechno vyštelované a nedocházelo ke zbytečným ztrátám. Čili neřeším navyšování výkonu, ale jen se vyhýbám jeho ztrátám. Nejsem technicky zdatný, tak si např. vůli ventilů nechávám seřizovat u prodejce, kde tomu autorizovaný mechanik rozumí daleko více, než já. Hlídám si pneu, aby hlavně nebyly podhuštěné, což taky pěkně zpomaluje a zhoršuje stabilitu. V předepsaných intervalech měním olej za ten, co tam má být, pravidelně svíčku za tu, která tam patří, pravidelně originální vzduchový filtr a patřičně čistím, mažu i dopínám řetěz. Onehdy jsem četl něco od výrobců maziv, že údajně podle nich může řetěz ve špatném stavu ubrat až jednu koňskou sílu.

A s trochou nadsázky ještě poznamenám, že jsem od jara do konce loňského roku zhubl krásných 19 kilo. Takže nijak jinak už si k výkonu na čtyřtaktní dváce nepomůžeš. Měj se a přeji hodně šťastných kilometrů!

Naposledy editováno 05.01.2014 13:26:56

zvýšení výkonu

Skvělá odpověď, děkuji! 6.1.2014 v 17:32 | Nahoru | #6
Pánové, s vámi je sranda! A dost nahlas jsem se zasmál té špinavé silnici na dváce, poněvadž to není ani vtip, ona je to pravda.
Ale nechvalte mě předčasně!!! Já nemám technické vzdělání, tak se do složitějších věcí vůbec nepouštím.

Se vzduchovým filtrem na Varana jsem byl sám překvapen, jak je drahý třeba oproti CBF. V podstatě jde jen o to, aby byl všude okolo dostatečně těsný, protože mikroskopický písek ve válci znamená začátek konce. Jinak Varana znám jen z rychlíku a někdo zde, kdo Varana má, by ti řekl více, či zkus nejdříve zde a jinde hledat to, co už bylo dávno napsáno. Neznám přesný typ tvého Varana, tak tě neodkážu na konkrétní díl, ale na těchto stránkách už si přesný díl vyhledáš:

Něco málo originálního:
http://motorky125ccm...l-125v-varadero.html
http://www.hzmoto.cz...filtr-vzduchovy.html

A nějaká ta replika:
http://www.wemoto.cz...ir_filter_honda_oem/

Ale u replik zvaž, jestli je vůbec chceš, protože vzducháč je citlivá záležitost, která ti má sloužit 16 - 20 000 km nebo jak dlouho vůbec má na Varanovi být, to z hlavy nevím. Já měnil originál u CBF ve 20 000 km a byl zanesený černotou zrovna tak akorát.

U řetězu bylo zde i jinde napsáno fakt mnoho, opět hledej. Ale když už se ptáš, jen ti povím, co dělám sám. Na své řetězovce mám najeto 32 000 km a budu ji pro jistotu na jaře celou měnit. Řetěz mám vytahaný pravidelně, jiné vady nemá a ještě by nějaký pátek mohl sloužit. Tím chci jen říct, že se má péče osvědčila, ačkoliv někdo se o řetěz stará jinak než já.
Čistím klasickým petrolejem, až se z černého šmíru objeví lesklý kov, utírám do sucha a mažu mazacím sprejem s bílou barvou, abych viděl konkrétně, kde už to nastříkané je a kde nikoliv. Nevyjíždím hned, nechávám zaschnout. Používám Motul a někdo říká, že Motul z řetězu odskakuje. Možné to je, nedivím se tomu v rychlostech nad 200 km/hod, ale u dvácy mi z řetězu neodskakuje nic. Čistím a mažu každých 1000 km čili během sezóny furt.

Vzadu bývá i vyznačené správné prověšení řetězu, já mám u CBF nějakých 15-25 mm, prostě chce to přiměřeně. Při dopínání otáčej levým i pravým šroubem o stejný počet otáček, značky na pravé i levé stupnici by se měly shodovat a podle nich také poznáš, jestli už řetěz není vytahaný moc. Taky si zkontroluj, jestli řetěz nemá nějaké zatuhlé nepohyblivé či rezavé články, jestli mu nechybí O-kroužky apod.

Znovu podotýkám, že Varana jsem viděl jen z rychlíku, tohle platí u příbuzné CBF. A pánové, ať vám motorky dávají co nejvíce radosti a svobody!!!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nestartuje Varadero 125 Honda XL 125V Varadero Trollik1 6 13.4.2024 v 08:37 krokoš
Brzda přibržďuje za studena Honda XL 125V Varadero Namalorazce2408 7 19.3.2024 v 22:26 Slávek-TDM
Klepání od motoru po přidání víc ne... Honda XL 125V Varadero Moutindown 7 10.3.2024 v 22:57 Slávek-TDM
palivový filtr Honda XL 125V Varadero jardic 7 24.2.2024 v 23:13 Palucha
Rozebrání motoru Honda XL125 V Vara... Honda XL 125V Varadero Lokyn1 10 23.2.2024 v 21:42 Lokyn1


TOPlist