Naposledy editováno 29.03.2014 11:34:33
1 reakcí na tento příspěvek zvýšení výkonu

Hale jde laborovat s tryskama , s vzduchovým filtrem s laděným výfukem.
Ale to utratíš ranec a výsledek bude spíš placebo efekt.
Možná bude lepší to přetrpět a až si uděláš papíry tak kup něco svižnějšího .

Tzn pokud to jede přes kilo, tak to určitě omezený nemáš





1 reakcí na tento příspěvek zvýšení výkonu
1 reakcí na tento příspěvek zvýšení výkonu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zvýšení výkonu
Laděním jsem si taky prošel. Smysl má jedině zvětšit objem. Jinak trysky, filtry, výfuky atd u 125 4T nebude nic moc efekt bez zvětšení objemu. Pokud zvětšíš objem a pak to budeš dolaďovat ano. Ale u Varana nevím zda se nějaká sada vůbec vyrábí a už vůbec ne kolik bude případně stát. Pokud si nechceš motku nechat na stálo, tuning se většinou nevyplatí.
2 reakcí na tento příspěvek zvýšení výkonu
Jak si pomáhám k výkonu já? Velmi jednoduše, starám se o to, aby bylo všechno vyštelované a nedocházelo ke zbytečným ztrátám. Čili neřeším navyšování výkonu, ale jen se vyhýbám jeho ztrátám. Nejsem technicky zdatný, tak si např. vůli ventilů nechávám seřizovat u prodejce, kde tomu autorizovaný mechanik rozumí daleko více, než já. Hlídám si pneu, aby hlavně nebyly podhuštěné, což taky pěkně zpomaluje a zhoršuje stabilitu. V předepsaných intervalech měním olej za ten, co tam má být, pravidelně svíčku za tu, která tam patří, pravidelně originální vzduchový filtr a patřičně čistím, mažu i dopínám řetěz. Onehdy jsem četl něco od výrobců maziv, že údajně podle nich může řetěz ve špatném stavu ubrat až jednu koňskou sílu.
A s trochou nadsázky ještě poznamenám, že jsem od jara do konce loňského roku zhubl krásných 19 kilo.


Naposledy editováno 05.01.2014 13:26:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zvýšení výkonu



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zvýšení výkonu

Já osobně stooktan používám hlavně přes zimu, protože právě on delší dobu v nádrži trpí méně na stárnutí, protože v něm není ta povinná biosložka. Ta jak známo škodí z benzínu palivové soustavě asi nejvíce, je to zlo. A právě proto, že má stooktan větší výhřevnost, se laicky domnívám, že u vzduchem chlazených motorů se při jízdě v zimním chladu lépe prohřeje motorový olej na požadovanou provozní teplotu. Také zaznamenávám, že mi studený motor se stooktanem šlape jak švýcarské hodinky, nevynechává, případně za studena nechcípe. A to se u N95 říct nedá hlavně proto, že je v něm uměle přidáno něco, co v něm od přírody ani být nemá. Pak tedy stooktan v tomto typu motoru výkon nezvyšuje, ale pouze zamezuje zbytečným ztrátám výkonu, který by ten motor měl v ideálních podmínkách i bez stooktanu.
Pak je tu další faktor. Sleduji se zájmem pokuty ČOI, které pumpě a za co rozdala. Když je pokuta za N95, tak to znamená, že benzín byl pumpou někde v něčem šizený. Pak se není čemu divit, že motory se šizeným benzínem holt nepracují tak, jak by měly. Ovšem nepamatuji se v poslední době, že by za Vervu či Max Motion 100 nějaká pokuta padla.
A poslední faktor s benzínem nesouvisí a projevuje se především u nižších kubatur. Na mé dváce hraje roli řada dalších proměnných, které už vůbec nesouvisejí se stavem stroje. Na té samé trase s tím samým palivem v nádrži a s tím samým strojem a hmotností pojedu tou samou rychlostí poprvé na pětku s polovinou plynu a podruhé na čtyřku s plným plynem. Jak je to možné? Inu, záleží na rychlosti a směru větru, což se pořád mění. Pak záleží na teplotě vzduchu, tudíž i na jeho hustotě a momentálním atmosférickém tlaku. Studenější vzduch jak známo má vyšší hustotu, než teplý, tím pádem překonává motorka větší odpor během jízdy, ale za určitých okolností pomáhá studenější vzduch v sání motoru lepšímu spalování. Je to velmi složitá alchymie a mnoho proměnných faktorů u výkonu nižších kubatur.



I Ty buď zdráv. Dělám si legraci. Vypsal si to hezky a poučně. Musím uznat, že jsem četl se zájmem. Mimo posl. odstavce, to by si mě urazil. Myslet si, že to je poučné. Spíše doplňující

Měj se pohodově

TM

Ale nechvalte mě předčasně!!! Já nemám technické vzdělání, tak se do složitějších věcí vůbec nepouštím.
Se vzduchovým filtrem na Varana jsem byl sám překvapen, jak je drahý třeba oproti CBF. V podstatě jde jen o to, aby byl všude okolo dostatečně těsný, protože mikroskopický písek ve válci znamená začátek konce.

Něco málo originálního:
http://motorky125ccm...l-125v-varadero.html
http://www.hzmoto.cz...filtr-vzduchovy.html
A nějaká ta replika:
http://www.wemoto.cz...ir_filter_honda_oem/
Ale u replik zvaž, jestli je vůbec chceš, protože vzducháč je citlivá záležitost, která ti má sloužit 16 - 20 000 km nebo jak dlouho vůbec má na Varanovi být, to z hlavy nevím. Já měnil originál u CBF ve 20 000 km a byl zanesený černotou zrovna tak akorát.
U řetězu bylo zde i jinde napsáno fakt mnoho, opět hledej. Ale když už se ptáš, jen ti povím, co dělám sám. Na své řetězovce mám najeto 32 000 km a budu ji pro jistotu na jaře celou měnit. Řetěz mám vytahaný pravidelně, jiné vady nemá a ještě by nějaký pátek mohl sloužit. Tím chci jen říct, že se má péče osvědčila, ačkoliv někdo se o řetěz stará jinak než já.
Čistím klasickým petrolejem, až se z černého šmíru objeví lesklý kov, utírám do sucha a mažu mazacím sprejem s bílou barvou, abych viděl konkrétně, kde už to nastříkané je a kde nikoliv. Nevyjíždím hned, nechávám zaschnout. Používám Motul a někdo říká, že Motul z řetězu odskakuje. Možné to je, nedivím se tomu v rychlostech nad 200 km/hod, ale u dvácy mi z řetězu neodskakuje nic.


Vzadu bývá i vyznačené správné prověšení řetězu, já mám u CBF nějakých 15-25 mm, prostě chce to přiměřeně. Při dopínání otáčej levým i pravým šroubem o stejný počet otáček, značky na pravé i levé stupnici by se měly shodovat a podle nich také poznáš, jestli už řetěz není vytahaný moc. Taky si zkontroluj, jestli řetěz nemá nějaké zatuhlé nepohyblivé či rezavé články, jestli mu nechybí O-kroužky apod.
Znovu podotýkám, že Varana jsem viděl jen z rychlíku, tohle platí u příbuzné CBF. A pánové, ať vám motorky dávají co nejvíce radosti a svobody!!!

Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda Varadero 125 proklouznutí Honda XL 125V Varadero | vojta50743 | 7 | 1.6.2023 v 16:14 Julip2 |
Varadero 125 - studený start Honda XL 125V Varadero | bestazbest | 9 | 8.4.2023 v 22:04 Koudy01 |
Varadero 125 vývoj ceny modelů 2001... Honda XL 125V Varadero | Trollik1 | 4 | 1.4.2023 v 09:25 nevo7 |
Brzda přibržďuje za studena Honda XL 125V Varadero | Namalorazce2408 | 5 | 16.3.2023 v 12:06 _Michal |
Varadero 125 - tlaky ve válcích Honda XL 125V Varadero | Kongošt | 25 | 4.3.2023 v 19:49 vilemx |