Naposledy editováno 22.12.2013 09:26:56
1 reakcí na tento příspěvek Iridiová svíčka
Malý průměr středové iridiové elektrody má vyšší provozní teplotu než ty "kolky" na běžných
NGK a tak se čistí líp. OVŠEM(!), kdo "tahá", zahřeje i ten "kolek" na teplotu dostatečnou.
ŽÁDNÝ výrobce iridiovou nepředepisuje ! Na moderních moto dodržujte to, co předepisuje vý-
robce především kvůli provázanosti s "tou vší hitech elektronikou". Na karbecových "bábách"
jsem vždycky nejdřív vyhodil odrušený botky a po najetí kilometráže i odrušený svíčky(po-
kud tam byly z výroby), protože v těch vibracích a teplotách ty "vložený odpůrky", ať už ve
svíčce, nebo botce, to byla spolehlivá cesta k budoucímu selhání... Taky jsem se vždycky
vyhnul použití karbonových HT-káblů - zlatý poctivý měděný ´lanka´ !!
Ale to jsem se už dostal daleko od "výhod" iridiových svíček ... Píšu sem vlastně pře-
devším proto, abych podpořil argumenty Kov-a a POTVRDIL moje vlastní zkušenosti s používá-
ním "všech těch Naturalů s tou biosračkou" - pardón, biosložkou/přísadou biolihu :
Výhradně 100okt benziny (jako jediné bez biosračky!), Verva100 od Benziny+ a Maximotion100
od OMV(dříve Carrera) používám od r.2008, kdy jsem začal jezdit RG500 a nikdy neměl žádný z těch problémů, které se pořád a všude "řeší" a sice obtížný start po delším stání(přes ce-
lou zimu o tom ani nemluvě!), korozí nádrže, protože do poslední náplně přidám trochu motor.oleje, aby nebyly obnažené stěny nádrže suché od benzinu, ale mastné. Navíc, od té
biosračky smíchané s benzinem koroduje cokoliv, co s ní přijde do kontaktu a to z jednodu-
chého důvodu : vysoce hygroskopický biolíh do sebe absorbuje vzdušnou vlhkost tak dlouho, až při určitém obsahu vody se začne od benzinu oddělovat (JE TO POUZE SMĚS S BENZINEM,
NIKOLIV SLOUČENINA!!!), klesat ke dnu nádrže / plovákové komory, prostě kdekoliv zůstane
a zpúsobuje korozi. Takže po zimní přestávce když bajker pohybem nádrží znovu rozmíchá
sedimentovaný zvodnatělý biolíh s benzínem, tak se mu sice podaří nastartovat(zvlášť když
nezapoměl před odstavením na zimu vypustit i plovákovky!), ale nejspíš má pěkně zkorodo-
vanou spodní část nádrže . No a že ten zvodnatělý biolíh NEMŮŽE BÝT NEŠKODNÝ pro tak pre-
cizní zařízení motocyklu, jako je např. vstřikovací systém, o tom snad nemusím nikoho
přesvědčovat. JEDINOU JAKOUSI OBRANOU může být naplnění nádrže před odstávkou na zimu
benzinem BEZ BIOSRAČKY a tak posledním projetím na TENTO benzin "propláchnout" celý pali-
vový systém, aby v něm nezůstalo ani stopa po tom "proslaveném Naturalu s biosložkou .
Naposledy editováno 25.12.2013 20:42:55
Malý průměr středové iridiové elektrody má vyšší provozní teplotu než ty "kolky" na běžných
NGK a tak se čistí líp. OVŠEM(!), kdo "tahá", zahřeje i ten "kolek" na teplotu dostatečnou.
ŽÁDNÝ výrobce iridiovou nepředepisuje ! Na moderních moto dodržujte to, co předepisuje vý-
robce především kvůli provázanosti s "tou vší hitech elektronikou"........
Ale jo, jak jsem psal dříve Honda i teď nová Suzuki má předepsaný i tam jsou iridiový.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kterou motorku vybrat [1, 2, 3] Aprilia Pegaso 650 Trail, Yamaha XT 660 Z Tenere | Sportback | 65 | 22.3.2021 v 10:52 Slávek-TDM |
Uprava laufu. Aprilia Pegaso 650 Trail | vladaobi | 6 | 18.1.2021 v 15:33 FiZzeR |
Tachometr Aprilia 650 trail Aprilia Pegaso 650 Trail | Fira528 | 1 | 8.3.2020 v 05:45 krokoš |
Divné cukání a chod motoru Aprilia Pegaso 650 Trail, Aprilia Pegaso 650 Strada,... | oskaradam | 8 | 2.9.2019 v 23:11 jenda-pegaso |
SOS nesprávný kod Aprilia pegaso 65... [1, 2] Aprilia Pegaso 650 Trail | vladaobi | 43 | 31.8.2019 v 20:30 -PePe- |