bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: 638 - zadrena na klice uprostred - podruhe
20.12.2013 v 22:59
zdravim, loni sem od kamose koupil 638 s tp a nefunkcnim motorem,,, posledni co vim, jel na mistni elefant a v zaveji zustal stat, motor se zastavil,,, dovezl sem motorku domu, rozhodil motor, vrch az necekane ok /zpetne sem od nej zjistil, ze byl v nedavne minulosti delanej vybrus, coz i odpovidalo /pisty ok-videt cary od struzeni, pouze lehce lizly spodni rantly pistu, kruhy ok-do valcu natesno, valce taky ok, jeste vnitrky valcu posmrdlany od vybrusu, zadny vylestenci,,

rozborka motoru - klika mela vydreny loziska na prostredku, proste kule sekly vedle sebe,,, takze rikam cajk, necham repasovat kliku..

koupil sem loziska, predal kliku opravaroj a po celkem kratkym cekani klika byla po repasi, vyvazena, cena ok..

dal sem dokupy, odjel cca 500km, pak na stk, pak jeste cca 500km a ze prodam,, tak sem predvcera jel posledni jizdu /dobit baterku pred prodejem, okouknout naposled atd./ a co se nestalo, bylo cca -2, odjeto cca 25km, zacalo hvizdat z motoru, tak sem to chcip,, pockal, pak nahodil, ujel cca 3km a skyk, kousanec a rikam, je to v haji,,, pak dovezl domu v dodavce, ted rozhodil, sundal hlavy, pisty kously nejsou,, takze predpokladam opet loziska na prostredku kliky,,, mazu polosynt 1:40, 2T sem mel haldu,a nezadrel sem...

prehozeny neco uprostred kliky???ty hlinici?nebo spatny loziska do kliky??

Předchozí
1 2 3
Následující

638 - zadrena na klice uprostred - podruhe

8.10.2014 v 22:16 | Nahoru | #61
tak už asi vše vím, nezbývá, než najet 100 tis. jsem u 8mi (mil) :D

638 - zadrena na klice uprostred - podruhe

9.10.2014 v 05:43 | Nahoru | #62
Nejlepší řešení jsem viděl to byla snad ČZ 175.Měla "gufera dovnitř" a obě ložiska klikové hřídele se mazaly z olejové náplně převodovky.Podle mě se takhle jejich životnost prodlouží několikrát.Teda za předpokladu pravidelné výměny oleje.Zřejmě by to šlo udělat i na té 350,po několika úpravách.

638 - zadrena na klice uprostred - podruhe

10.10.2014 v 20:56 | Nahoru | #63
Na 350 sa to nedá, nie je tam miesto na guferá v strede, jedno z ľava a druhé sprava od kľuky. Aj na strane od alternátoru by muselo byť gufero od kľuky. Konštrukčne nemožné a zbytočné. Poruchy ložísk sú následkom nesúososti kľukovky, špatnou demontážou a montážou motoru hlavne sú háklivé 638, ale sa dok... aj 634. Hlavne keď sa rozoberajú bez prípravkov. Teória hovorí, že na mazanie guľkových ložísk stačí málo oleju,stačí ten z benzínu, hlavná je čistota. Tiež im škodí tlak.

638 - zadrena na klice uprostred - podruhe

11.10.2014 v 07:08 | Nahoru | #64
Děkuji mnoho všem.... teď jž asi opravdu bylo řečeno vše

Ještě dotaz malý - kvalita výroby motorů 350 byla vždy stejná?
jde mi o to nestli třeba některý nestojí za úvahu místo mojí 638...

638 - zadrena na klice uprostred - podruhe

11.10.2014 v 14:38 | Nahoru | #65
Ja osobne to neodporúčam, bol by to krok späť. Mal som 634, potom 500 OHC a v roku 84 vyšli 638. Poviem Ti, ako nové mašiny to boli riadne delá proti 634. Škoda, len že mali nízku životnosť, kvôli vyššej kompresii a tenkým stenám odliatkov sa rozhrkotal stred. Ja som si tiež kúpil na staré kolená 638 ,čaká ma oprava kľuky, vôľa na ojnici. Na tvojom mieste by som tam dal nový vylepšený plný stred. 638 sa dá tiež urobiť na 2 karburátory, čo sa nedalo u 634 a jazýčkové ventily pod nich, diery na kľuke upchať korkom a vyleštiť kanály a karburátor, prípadne 2. Ja na Jawe jazdím raz za 2 roky na STK a to je všetko. Držím palce pri oprave.



638 - zadrena na klice uprostred - podruhe

11.10.2014 v 15:00 | Nahoru | #66
Fakt by mě zajímalo,kdy vznikl ten kolorit ucpávat díry v setrvákách korkem...Ani leštění už není "in",třeba u posledních modelů motorových pil jsme teď s kolegou obdivovali perforovanou vložku v sacím potrubí.
Já osobně bych se prostě s mířil s tím,že to jednou za X kilometrů rozhodím a ložiska vyměním.Vždyť je to jednoduchý motor a ložiska stojí pár korun...

638 - zadrena na klice uprostred - podruhe

12.10.2014 v 11:25 | Nahoru | #67
Ten kolorit vznikol keď som ešte nebol ja na svete, som ročník 1960. Čítal som to v knihe asi z roku pána 1957 o úpravách a zvýšení výkonu Jáw. Ešte sa tam tuším vymedzovala vôľa zotrvačníkov voči blokom. Ide tam o to, aby čím viac zmesi z kľuky napchalo do spaľovacieho priestoru. V každej ďúre v kľuke ostáva totiž zmes, ktorú potrebuješ mať v spaľovacom priestore. Všetky prechody treba zlícovať a vyleštiť kvôli odporu prechádzajúcej zmesi. Po vyleštení kanálov zvýšení kompresie a použití malej kapotáže Jawa išla 150 km/h a kolega ma na svojej ešte predbehol.

638 - zadrena na klice uprostred - podruhe

12.10.2014 v 12:36 | Nahoru | #68
Vím,četl jsem podobné návody v nějaké knize o Jawách.Jsou to věci poplatné své době.Nicméně už před dvaceti let mi můj kamarád říkal,že efektivnější na výkon je spíše podnítit víření směsi.U Jaw to spíš byla dané tím,že všechny kanály jsou poddimenzované co se týče průchodnosti,a nepřesná výroba způsobovala špatné lícování.Jinak,hrátky s motorem Jawa mám taky ze sebou...
Pokud bych chtěl vymáčknout z motoru Jawy co nejvíc,inspiroval bych se buď u motokrosu,nebo u zmíněných motorových pil.Jsou to jediné dva segmenty,kde se ještě pokračuje ve vývoji dvoutaktů.Třeba zmíněná Husqvarna ,mě zaujala jak perforovaným plechem v sání,tak především systémem X-torq.Pohled na takový válec je hodně zajímavý.
Nicméně,takové "nakoňování" je zas kontraproduktivní z hlediska životnosti...

1 reakcí na tento příspěvek 638 - zadrena na klice uprostred - podruhe

12.10.2014 v 13:52 | Nahoru | #69
Veľa pomôžu hlavne jazýčkove ventily a vyleštené kanály, tuším sme ich aj rozširovali. Zmes je v kľuke rozvírená až až, ale neviem čo je systém X-torq.Ani ten plech som zatiaľ nevidel asi som neopravoval novšie píly.Popíš bližšie pre zaujímavosť. Mne sa zase páčilo u moto Puch, ležatý valec, na hornej časti valca vybrúsenie a v pieste dierka, u niektorých dve dierky a priamo cez piest a vybrúsenú drážku vo valci plnenie z kľuky nad piest. U Jáw sa montovali aj tenké plechy na zotrvačníky, aby čo najviac zmenšili hluché miesta v kľuke, kvôli lepšiemu plneniu. Ja keď som uvidel motor z Yamaha RD350 YPVS také dačo ako Jawa, akurát horizontálna deliaca rovina, ale pozriem na blok, až mi oči vyšli pri páke bolo napísané 1,2,3,4 do riti a to čo je 5, 6. A keď som to poskladal, viac som na Jawu nesiahol. 63 dvojtaktných koní. To bolo radosti.

638 - zadrena na klice uprostred - podruhe

16.10.2014 v 08:14 | Nahoru | #71
Díky za foto, ten plech paráda, a pod ním je plná guma, alebo dutina? V tom valci tá drážka, to má na konci dierku? Ešte mi napíš, čo je systém X-torq. Diky ešte raz, človek by povedal, že už je všetko vymyslené. Všimol som si, že novšie píly už nemajú jazýčkové ventily. Ono asi máš pravdu, to motory motoriek kopírovali píly.

1 reakcí na tento příspěvek 638 - zadrena na klice uprostred - podruhe

16.10.2014 v 08:27 | Nahoru | #72
ani tak jako o výkon mě jde spíš o životnost Výkon mi bohatě stačí na pohodové projížďky...

(reakce na) 638 - zadrena na klice uprostred - podruhe

16.10.2014 v 08:45 | Nahoru | #73
Icezz> Víme,jen se nám to tu krapet zvrhlo ve výstavku pokroku dvoutaktů...
krokoš:Pod plechem je plná guma,jde jim zřejmě jen o to víření směsi.Ten x-torq je právě na tomto válci.Zatím to moc nepobírám,mám to v kuchyni na stole k podrobnému zkoumání.Co zatím vím,tak že od určité úrovně plynu se otevřou postranní klapky a začne těma bočníma kanálama proudit vzduch.Vypadá to na nějaké pomocné tlakování směsi v klikovém prostoru,protože vybráním v pístu to proudí k přepouštěcím kanálů.Ty jsou vtipně vedeny kolem výfukového kanálu,kde za a)se ohřívají a směs lépe plynuje a za b) chladí toto namáhané místo.Dírka vede ven a zřejmě to bude ten fórychtung co ovládá membránu v karburátoru.Taky ještě přesně nevím,na co jsou ty obdélníkové okna v pístu.Zřejmě virtuální prodloužení přepouštěcích kanálů pro lepší plnění.

1 reakcí na tento příspěvek 638 - zadrena na klice uprostred - podruhe

16.10.2014 v 09:18 | Nahoru | #74
Díky, už som zase múúúúdrejší a môžeme sa vrátiť k tým kľukovkám. Podľa mňa tie ložiská odchádzajú, lebo sú špatne vycentrované, myslím kľukovky. Ono by trebalo, keď tá kľuka príde s repasu, tak ju dať na merací stojan a premerať a potom ju strkať do motoru.Aj novú, to by sa človek čudoval. To isté ako válec s piestom po nicasile .

638 - zadrena na klice uprostred - podruhe

16.10.2014 v 09:30 | Nahoru | #75
Tie okienka nad čapom sú pre odľahčenie piestu, váha a pre zníženie množstva materiálu nad piestnym čapom. To preto, že tam kde je viac materiálu, tam sa viac roztiahne. Tak za starých časov piesty do závodných motoriek boli oválne, samozrejme málo neviem už teraz koľko za účelom rozdielnej rozťažnosti z dôvodu množstva materiálu.. Teraz tam dávajú to vybranie.

638 - zadrena na klice uprostred - podruhe

16.10.2014 v 10:01 | Nahoru | #76

(reakce na) 638 - zadrena na klice uprostred - podruhe

16.10.2014 v 12:18 | Nahoru | #77

krokoš píše: Díky, už som zase múúúúdrejší a môžeme sa vrátiť k tým kľukovkám. Podľa mňa tie ložiská odchádzajú, lebo sú špatne vycentrované, myslím kľukovky. Ono by trebalo, keď tá kľuka príde s repasu, tak ju dať na merací stojan a premerať a potom ju strkať do motoru.Aj novú, to by sa človek čudoval. To isté ako válec s piestom po nicasile .



souhlasím - to celé může být problém, to si taky myslím. Vč. ucpaných kanálků např. a pod. A rozhodně bych i novou kliku nechal vycentrovat raději. Já např. před dvěma roky koupil novou kliku na Jawettu a mírně jsem s ní klepnul. Skoro neznatelně. I tak jsem pro zichr zajel k Týnci nad. Sáz. k jednomu klikaři a ten začal měřit. Na čepech má být max. výkyv 0.02mm a on povídá, že má 0.2mm. Řekl rovnou, že je špatná už z výroby - to přiznám se nevím jak poznal. Vyvážil mi ji na 0.01mm a hotovo. Kdybych tam nedojel, tak bych nově zrenovovaný motor asi dlouho nepojezdil.

638 - zadrena na klice uprostred - podruhe

16.10.2014 v 13:48 | Nahoru | #78
Poznal to tak, že keď to pobabreš Ty pri montáži, trepeš po čape, alebo ti spadne na zem tak zotrvačníky sa pohnú k sebe oproti čapu, zistí to meraním na čele zotrvačníka, alebo to zistíš aj zmeranim zotrvačníkov iný je rzomer pri ojničnom čape a menší je oproti.Pri skladaní, zlisovaní kľuky, zotrvačníky majú stejnú mieru pri čape aj oproti čapu, ale sú vyosené, jeden zotrvačník je mimo os druhého. Pekne je to vidno keď priložíš oceľové pravítko k zotrvačníku o 90 stupňov voči ojničnému čapu a to isté oproti. To sa má aj tak urobiť pred meraním v stojane.To som videl aj v knihe pred 30 timi rokmi, vtedy to bola nová kniha manik tam mal kľuku z 350 v stojančeku a štyri úchylkomery, každý na jeden zotrvačník. Ale nechajme kecy bokom hlavne si zožeň na 638 ten nový vylepšený stred, on je plný a mal by zamedziť tomu rozhrkaniu kľuky . Tá môže byť totiž v poriadku, ale následkom vyššej kompresie a menšej tuhosti motoru sa začne hýbať celý stred voči blokom a dôjde k opotrebeniu piestov atď.všetko sa dokur..., čaká to aj na mňa.Preto aj ten chlapík išiel okolo sveta na starej 634, ja som mal takú istú. Ale som tu zas toho popísal , hotový spisovateľ.

638 - zadrena na klice uprostred - podruhe

21.10.2014 v 20:22 | Nahoru | #79
zdar, 638mu uz nemam,,, na druhej repas klice sem najel ca 1,5kkm?, a pak prodal,

zadreni lozisek u sebe pripisuju chudej smesi,,,, pac karbec sem pri prvni klice pouze komplet rozebral, vymyl a pak zas slozil,,, pri druhej klice sem ho opet rozebral a pak si nadaval, ze sem predtim necumel na cisla na tryskach, byly tam 72/65/40,, pak sem dal vetsi...

..jezdil sem na polosynt, api tc, 1:50, v zime 1:40..jawu mam ted jen 559panelku.. ale chystam 350/360, takze se ke tristapadesatce vratim...snad to s klikou nezacne nanovo..
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 Jirka-Tajsn 3 23.2.2024 v 09:17 Eddie83
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 radys02 37 24.9.2023 v 18:22 krizak66
Svíčky-JAWA 350/638 Jawa 350/638 Boss.trx850 9 5.8.2023 v 17:01 pech.
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy
JAWA 350/632, 638 výfuky krátké - d... Jawa 350/632, Jawa 350/638 hurikans 8 4.5.2023 v 11:42 mito7


TOPlist