Pomalu začínám přemýšlet o koupi vysněné Ducati 998. Je mi známo že je to poměrně drahá záležitost a tento bike potřebuje trochu nadstandardní pozornost a dražší péči. Proto bych se rád vyvaroval zbytečnému přehmatu či chyby při koupi. Zanedbání nějaké prkotiny by mě asi vážně zkazilo odpoledne. Budu vám tedy vděčný za každou zkušenost nebo radu na co si dát pozor při koupi.
..případně Díky za váš čas
*snad jsem nepřehlídl nějaké stejné starší téma
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na co si dát pozor při koupi? - Ducati 998
zam3k píše: Jde odhadnout cenu běžného servisu,když má člověk nálet cca 15 000 za sezonu?
Podle intervalu ... 998 měla myslím 10tkm...já mám stejnej motor a mám už 12tkm.
Malej servis je cca. 6-8h práce na ventilech a kontrole řemenů - 4000-5000CZK, olej, filtr svíčky ( to si ale dokáže udělat rozumnej člověk sám)
K velkýmu připočti cca. 2800CZK za řemeny (origo 4300CZK)
...co 20000km řetězovku, co 5000km zadní guma, co 8000km přední guma.
Já už po zkušenostech s minulou výměnou oleje budu dávat olej s filtrem každý jaro (dělám jen 8000km) ...když jsem viděl co z toho po 11tkm teklo...řekl jsem si, že na tom neprodělám.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na co si dát pozor při koupi? - Ducati 998
t_freedom píše: Podle intervalu ... 998 měla myslím 10tkm...já mám stejnej motor a mám už 12tkm.
Malej servis je cca. 6-8h práce na ventilech a kontrole řemenů - 4000-5000CZK, olej, filtr svíčky ( to si ale dokáže udělat rozumnej člověk sám)
K velkýmu připočti cca. 2800CZK za řemeny (origo 4300CZK)
...co 20000km řetězovku, co 5000km zadní guma, co 8000km přední guma.
Já už po zkušenostech s minulou výměnou oleje budu dávat olej s filtrem každý jaro (dělám jen 8000km) ...když jsem viděl co z toho po 11tkm teklo...řekl jsem si, že na tom neprodělám.
Čekal sem horší čísla
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na co si dát pozor při koupi? - Ducati 998
měl jsem fungl nový ZRX1200 a teď S4RSko.
S oběma jsem v době záruky jezdil na servis. O co byla Duckna dražší...o to mělo ZRXo kratší intervaly. Zatímco s Ducknou v prvních 12tkm 2x na servisu ...se ZRXsem 3x.
Na prvních 12tkm vyšla Duckna o 2tCZK dráž.
Háček je prostě v tom, že s japoncem do autorizovanýho servisu už po záruce jezdí prostě málokdo. Jedinej rozdíl v údržbě později je desmo a zároveň to, že máš o dva válce míň než japonská 4ka.
Takže když budu servis dělat v intencích samo domo (a tak nějak to dělám) - tak si nechám na Ducati v servisu udělat rozvody a řemeny - což je cca. 6-7000CZK(každých 12tkm) co prostě nevošulíš, pokud nejsi zručnej a máš přípravky a zbytek si dokážu tak nějak udržovat sám - olej, filtr, vzuch filtr, svíčky, brzdovku atd. - to už mě nic navíc nestojí.
Ten preventivní servis je trochu náročnější, ale to co se traduje není tak žhavý. Problém je, že hodně lidí na to prostě sere a nedělá - ty pak koupíš podobnou motorku a ejhle - už je tu "tradice" značky...
To že tu někdo napíše, že koupil mašinu po servisu a on se mu roztrhl řemen o kladku - to je jen důkaz toho, jak jsou lidi důvěřivý. Prodávající mi může říkat co chce, ale já se minimálně podívám, jestli to odpovídá realitě. A kladka mimoběžně, aby na ní naběhl řemen a ožvejkal se, už musí mít ložisko fakt špatný. Nebo to byla fakt blbá náhoda...
t_freedom píše: zam3k> já psal tohle různě už asi 5x. ...
měl jsem fungl nový ZRX1200 a teď S4RSko.
S oběma jsem v době záruky jezdil na servis. O co byla Duckna dražší...o to mělo ZRXo kratší intervaly. Zatímco s Ducknou v prvních 12tkm 2x na servisu ...se ZRXsem 3x.
Na prvních 12tkm vyšla Duckna o 2tCZK dráž.
Háček je prostě v tom, že s japoncem do autorizovanýho servisu už po záruce jezdí prostě málokdo. Jedinej rozdíl v údržbě později je desmo a zároveň to, že máš o dva válce míň než japonská 4ka.
Takže když budu servis dělat v intencích samo domo (a tak nějak to dělám) - tak si nechám na Ducati v servisu udělat rozvody a řemeny - což je cca. 6-7000CZK(každých 12tkm) co prostě nevošulíš, pokud nejsi zručnej a máš přípravky a zbytek si dokážu tak nějak udržovat sám - olej, filtr, vzuch filtr, svíčky, brzdovku atd. - to už mě nic navíc nestojí.
Ten preventivní servis je trochu náročnější, ale to co se traduje není tak žhavý. Problém je, že hodně lidí na to prostě sere a nedělá - ty pak koupíš podobnou motorku a ejhle - už je tu "tradice" značky...
To že tu někdo napíše, že koupil mašinu po servisu a on se mu roztrhl řemen o kladku - to je jen důkaz toho, jak jsou lidi důvěřivý. Prodávající mi může říkat co chce, ale já se minimálně podívám, jestli to odpovídá realitě. A kladka mimoběžně, aby na ní naběhl řemen a ožvejkal se, už musí mít ložisko fakt špatný. Nebo to byla fakt blbá náhoda...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na co si dát pozor při koupi? - Ducati 998
Joxa píše: Co jsem slyšel tak je dobrý Ducati servis i v Ostravě. Ale vlastní zkušenosti nemám.
Nemám ten pocit, servis v OV jsou prachsprostí "vyměňovači dílů"..... mě dukárny (M900 + 749) servisuje známý to mechoš "Doktor Suchoš" a dle nájezdu Monstera a toho, kam s ním jezdím - viz deník zde - to vše bez jediného zádrhelu, se o ni stará asi dobře1 reakcí na tento příspěvek Na co si dát pozor při koupi? - Ducati 998
Naposledy editováno 16.12.2013 15:52:49
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na co si dát pozor při koupi? - Ducati 998
Rado_ píše: Nemám ten pocit, servis v OV jsou prachsprostí "vyměňovači dílů"..... mě dukárny (M900 + 749) servisuje známý to mechoš "Doktor Suchoš" a dle nájezdu Monstera a toho, kam s ním jezdím - viz deník zde - to vše bez jediného zádrhelu, se o ni stará asi dobře
no...chceš-li tohle považovat za známku dobrýho servisu...nenajdeš jedinej autorizovanej, dobrej servis v ČR. Problém je ten, že náklady lidí a režije se šplhá do takový výše, že na nejistý opravování není prostor. Na laborování v případě, že na to má někdo čas taky ne...
Tohle může dělat fanda, kterej si k tomu sedne večer v dílně ...ne podnikatel co si pronajme prostor za 30-50tCZK/měsíčně, nakoupí přípravky, diagnostiku a platí lidi se školeníma v itálii...
Nebiju na stranu nikoho konkrétního...ale je nutný si uvědomovat realitu. V mým servisu mi rovnou řeknou co můžou a chtějí udělat a co ne - to co nedokážou řeším jinak...ale nebudu je plísnit...
Taky mě štve, že jsou už málo servisáci co "opravujou" ...ale stále jsou a dají se najít...jen je moc nehledej ve značkových servisech.
t_freedom píše: no...chceš-li tohle považovat za známku dobrýho servisu...nenajdeš jedinej autorizovanej, dobrej servis v ČR. Problém je ten, že náklady lidí a režije se šplhá do takový výše, že na nejistý opravování není prostor. Na laborování v případě, že na to má někdo čas taky ne...
Tohle může dělat fanda, kterej si k tomu sedne večer v dílně ...ne podnikatel co si pronajme prostor za 30-50tCZK/měsíčně, nakoupí přípravky, diagnostiku a platí lidi se školeníma v itálii...
Nebiju na stranu nikoho konkrétního...ale je nutný si uvědomovat realitu. V mým servisu mi rovnou řeknou co můžou a chtějí udělat a co ne - to co nedokážou řeším jinak...ale nebudu je plísnit...
Taky mě štve, že jsou už málo servisáci co "opravujou" ...ale stále jsou a dají se najít...jen je moc nehledej ve značkových servisech.
Naposledy editováno 16.12.2013 16:33:11
drippera píše:
Tý vole a další fáma jako prase je na světě. "Borec z Jeseníků" VS spolehlivost/kvalita 998 pak jeden takovej "dewwil" a DUCATI má zas o jednoho "zákazníka" míň a pošramocenou pověst. Nevěřím tomu, že by Mr.Polášek udělal při skládání 998 nějakou zásadní chybu. Hele jestli chceš opravdovou radu, vyser se na kejdy rejžožroutů, kteří znaj DUCATI akorát tak z "jedna paní povídala" a pojď si o tom pokecat do vlákna, který ti dá trochen víc ty Plumlováku. (DUCATI-Italská vášeň)
tak, co je vic, osobni zkusenost nekoho (viz. dewwil), nebo jenom tvoje domenka typu "neverim, ze by..." ? Ted ses presne zachoval stylem, na kterej viz. vyse nadavas, a sice "jedna pani povidala" zamysli se obcas vic.
Naposledy editováno 16.12.2013 17:03:31
1 reakcí na tento příspěvek Na co si dát pozor při koupi? - Ducati 998
1 reakcí na tento příspěvek Na co si dát pozor při koupi? - Ducati 998
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na co si dát pozor při koupi? - Ducati 998
drippera píše:
Tý vole a další fáma jako prase je na světě. "Borec z Jeseníků" VS spolehlivost/kvalita 998 pak jeden takovej "dewwil" a DUCATI má zas o jednoho "zákazníka" míň a pošramocenou pověst. Nevěřím tomu, že by Mr.Polášek udělal při skládání 998 nějakou zásadní chybu. Hele jestli chceš opravdovou radu, vyser se na kejdy rejžožroutů, kteří znaj DUCATI akorát tak z "jedna paní povídala" a pojď si o tom pokecat do vlákna, který ti dá trochen víc ty Plumlováku. (DUCATI-Italská vášeň)
No já nechtěl jmenovat, ale když už tak už... Volal jsem tomu kamarádovi co s tím přesně tenkrát bylo a 998 byla opravdu po velkém servisu, vše vyměněno to prodejce nekecal až na tu napínací kladku... Jinak on na Ducati nijak zvlášť nezanevřel, jenom mu to vydrželo to trucování cca rok a koupil si vzducháče Monstera, prej když už Ducati tak tu co vydrží nějakej pátek a má jen 2ventily na válec Jinak je to kluk co je technicky zdatnější než 90% mechaniků v servisech a motorky taky spravuje a dokonce hodně upravuje a i takový věci na který si netroufli ani borci třeba z UK resp. z TL Planet zatím třeba z TL udělali "Ducati" pouze v Yoshimuře a on má prvenství s TLS, akorát opravdu od pohledu nepoznáš, že s tou kladkou něco je, přes ten bordel ze spojky totiž nepoznáš, že je něco špatně nebo až pozdě Tady je ukázka FR Desmo TL1000S namátkou co dělal na TL: full titan exhaust system, suchá spojka, airbox, zvětšení hrdel sání, titanové padáky a osy kol atd... Jinak proti Ducati nic nemám, dokonce jsem jeden čas o ní i uvažoval
2 reakcí na tento příspěvek Na co si dát pozor při koupi? - Ducati 998
Tak zaprvé: Všimni si že tě tu od DUCATI odrazují lidé kteří ji nikdy neměli a jejich argumenty jsou ve směs typu "jedna paní povídala."
Zeptej se tady ducati - Italská vášeň Je tam parta lidí co mají s těmahle motorkama dlouholeté zkušenosti a řeknou ti vše přesně.
Za druhé: Ať si koupíš Japonskou Italskou nebo kdoví jako motorku vždy je nejlepší ji nechat prohlídnout v servisu čímž předejdeš pozdějším problémům.
Za třetí: Co se týká ceny servisu tak jsou o něco dražší , ale není to markantní rozdíl.
Dělal sem před měsícem servis po 24000 (tak zvaný velký servis)
Což obnáší ventily , půlkroužky , podložky ,výměnu rozvodových řemenů. dále mi měnil rolny šponovákú a čistil KN filtr. Ještě mi to přezouval a měnil těsnění u krytky ventilů co jsou na hlave. (gumy sem měl své)
Celé tato oprava mě stála 10800Kč.
Zkus se zeptat na stejnou opravu u japonského dealera a zjistíš že cena je rozdílná jen o malinko maximálně o ty řemeny.
samozřejmě že u čtyřventilového motoru to bude o něco dražší , ale to už je spojené s tím že chceš supersportovní náčiní.
Zase ale 998 už je několikátá generace této motorky a motory byli vychytanější a zbaveny neduhů.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na co si dát pozor při koupi? - Ducati 998
Ale na tyhle věci buď člověk příjde, že má dobrýho servismana, nebo se ptá.
Naposledy editováno 16.12.2013 19:12:53