1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvou válcová padesátka
laďa-prášil píše: není to prototyp, motory poháněly lokomotivy... výhody je zřejmá, nemá to ventily, těsnění pod hlavama... právě spolehlivost a bezúdržbovost byla výhodou těchto motorů...
Zajímavé, ak se téma přestavby fechtla na dvouválec může dostat až k Napier Delticu. Mimochodem nepoháněl jen lokomotivy, ale i ponorky a lodě, ale to je vedlejší..
Hlavní výhoda není v absenci ventilů a těsnění hlavy, ale v nesymetrickém rozvodovém diagramu, který dovoluje vzájemné přesazení ojnic u protiběžných pístů. Tenhle motor byl plněný souproudem s dmychadlem. A že má uspořádání takové, jaké má bylo proto, že při značném počtu válců měl krátkou zástavbovou délku.
Tridac> Asi se budeš divit, ale největší, nejvýkonnější a nejúspornější motory světa, které pohánějí největší zaoceánské lodě jsou poháněny právě dvoudobými motory se souproudým vyplachováním. Tyhle motory mají nějvětší termickou i objemovou účinnost ze všech spalovacích motorů! A údržba? Řeknu ti to takto tyhle motory nemají spoštěč, protože takto velký starter by nikdo nevyrobil. Motor se nastartuje jen jednou při spuštění lodi na vodu a pak pracuje non-stop až do vyřazení. Tolik jen k té spolehlivosti a údržbě. Na stejném principu fungoval třeba i německý naftový 6-ti válec Jumo 205.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvou válcová padesátka
Nastartuje se jednů a bude fungovat až do vyřazení z provozu .
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr | AdaM123456 | 11 | 7.5.2024 v 14:01 pavelgl1 |
Jaké řetězové kolečko na pionýra Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05, Jawa 50/23 Mustang, J... | HonzaH08 | 9 | 3.5.2024 v 13:33 FJRPEPA |
Jak poznat kdy byl vyroben pionýr p... [1, 2] Jawa 50/21 Pionýr | macgiver66 | 40 | 24.4.2024 v 13:59 FJRPEPA |
Pístní kroužky Jawa 50/21 Pionýr | ales799 | 29 | 12.4.2024 v 20:35 elvis78 |
Pionýr se dusí Jawa 50/21 Pionýr | Jawa_Babetta | 14 | 10.4.2024 v 11:00 FJRPEPA |