Sundal jsem sání od karburátoru abych mohl přitáhnout kontrolní šroubek(zřejmě kontrolní šroubek pro štelování rozvoďáku či čeho) na vrchní části válce kterým mi uchcával olej.Šroubek jsem dotáhl a nakoukl jsem nechtě na ventily.Na každém válci jsou dva sací a dva výfukové.Zjistil jsem že spodní je čistý a horní je zasraný dehtem.Nejvíc konec ventilu co dosedá do uložení v hlavě a měl by těsnit.Koukl jsem na druhou stranu a tam sakra totéž.Podivné mi to přijde prapodivné co se v té mojí nové máňi děje.Přijde mi to jako by netěsnil ventil a při explozi pal. směsi jakoby unikala část spalin pod sacím ventilem.Čím to že se to objevilo na obou stranách.Jaká může být příčina?Sundal jsem víko a změřil vůle-sací 0,25 na obou sacích a 0,45 na obou výfukových.Přitom to má být zánovní mašina 2012 s najetýma 6000 km.Mi to hlava nebere.Nejspíš budu muset sundat hlavu nechat zabrousit ventily a seřídit vůle.Nevím ale co mohlo být příčinou zadehtování obou horních ventilů současně-náhoda nebo je to slabé místo této motorky?Druhá výměna oleje by měla přijít až v desetitisících a ladění ventilů prý až v 30tis tak co sakra mohlo být příčinou?Třeba se s tím už někdo z vás setkal.Díky za postřehy borci.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zadehtované sací ventily-pouze oba horní
Páprda píše: Dovi>
Jó to bych asi měl vědět.No ale někde se to míchá se vzduchem ne?
Jasně, u boxera v každé větvi (u každého válce) máš samostatné vstřiky, a najdeš je u klapek regulujících množství nasávaného vzduchu. Vzduch nasávaný do motoru sacíma ventilama s sebou unáší vstřikované kapičky paliva a vytváří tak směs paliva se vzduchem - tedy s obdobným výsledkem jako se to děje v karburátoru (dříve hezky česky ve zplynovači).
Jinak jestli máš r.v. 2012, tak už je to ta nejnovější a nejvýkonnější "DOHC verze" (počínaje r.v. 2010 včetně), ale zřejmě stále ještě stále vzduchem chlazená (předpokládám vzhledem k té koupi z druhé ruky). Po ní už přišel 1200GS s vodou chlazenýma hlavama.
Nebo už snad máš toho novýho vodníka, kterého někdo po najetých 6 tisících km dal pryč?
V každém případě v hlavě každého válce máš teď už dvě vačkové hřídele, a ventilové vůle se vymezují podložkama. Do r.v. 2009 včetně se ventlové vůle vymezovaly šroubkama na vahadlech, čili byla to záležitost bez dalších materálních nákladů. Naopak to řešení s podložkama je sice dražší, ale časově stabilnější - ventilové vůle nemusíš kontrolovat a seřizovat tak často jako u "povolujících se" šroubků s kontramatičkama, a spolu s kmitajícíma ventilama jsou u podložek taky i menší setrvačné hmoty.
Vodník to není i když sem se v první chvíli zarazil protože jsem objevil skoro na spodku hlavy hadici která je tam bůhví k čemu.Jinak ty ventilové vůle jsem už sondoval a fakt jsou tam podložky.
Celkově mám dilema jestli s tím zajet přes zimu do bmw na nějakou kontrolu či posouzení stavu nebo počkat o jara a pak už ale bude propadlá záruka.Náplně si vyměním po záruce sám to snad zvládnu.Šlo mi hlavně o to jestli tam nebude nějaká závada když se to napíchne na comp.Podle ventilů se mi zdálo že to není 100% ale jsem laik.Pokud by tam bylo něco v nepohodě tak by mi to ještě grátis spravili.Nemůžu jim ale říct že jsem měl sundané sání a čuměl na ventily to by mě asi poslali do zádele.
Musím to říct asi takto:Měl jsem v noci sen že horní sací ventily jsou zadehtované a proto jsem radši pro jistotu přijel na kontrolu
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Potreboval bych radu jestli si nekd... BMW R 1200 GS | fajgara | 7 | 25.4.2024 v 19:21 ja1 |
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... | karosa | 44 | 16.4.2024 v 07:49 Koudy01 |
Zkušenost s firmou Mxtech BMW R 1200 GS | RobocopCAP | 20 | 5.4.2024 v 19:42 Anetoska |
BMW R1200GS 2018 nebo R1250GS 2019 BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, BMW R 1300 GS | Kohlstein | 12 | 19.3.2024 v 10:03 Pedl |
Hlučná spojka BMW R 1200 GS | Cenda28 | 3 | 3.3.2024 v 21:06 yzf07 |