globalmoto_kveten





Téma: Paut Motor
 
5.11.2013 v 19:50
Ahoj technoidi.

Objevil jsem na youtube koncepci zajímavého motoru.
Co si o tom myslíte? Nevíte jestli už to někdo zkonstruoval?





Paut Motor

5.11.2013 v 20:18 | Nahoru | #1
Zajímací, jen aby nebyly problémy to uchladit a bude to chtít kua kvalitní ložiska, aby to mohlo točit pořádný otáčky, nápad dobrej...

1 reakcí na tento příspěvek Paut Motor

5.11.2013 v 20:26 | Nahoru | #2
To je hodně zajímavé... ta klikovka je v tom disku uchycena volně, nebo zafixovaná?

1 reakcí na tento příspěvek Paut Motor

5.11.2013 v 20:30 | Nahoru | #3
dva válce mají ventily a dva ne co to ???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Paut Motor

5.11.2013 v 20:34 | Nahoru | #4
PetrXX> na excentrech v kluzných ložiskách, tudíž "na volno", bude to háklivý hodně na vyvážení celýho klikového ústrojí...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Paut Motor

5.11.2013 v 20:35 | Nahoru | #5
.zelenac.jk.rx> dva z nich jsou kompresory, z toho co jsem pochopil z videa...

(reakce na) Paut Motor

5.11.2013 v 20:44 | Nahoru | #6

dewwil píše: PetrXX> na excentrech v kluzných ložiskách, tudíž "na volno", bude to háklivý hodně na vyvážení celýho klikového ústrojí...



Díky.
No člověče, nebude to pak náchylné na obrácený chod? Já si neumím představit, jak donutit celé to ústrojí aby šlo směrem, kam má..?

Paut Motor

5.11.2013 v 20:47 | Nahoru | #7
Zajímavé to je hodně ale Ten kompresor musí plnit také slušně! Snažím se gůglit ale moc toho nikde není..

1 reakcí na tento příspěvek Paut Motor

5.11.2013 v 21:49 | Nahoru | #8
Je to rozhodne zajimave, ale nejak nerozumim tomu, v cem je prinos takoveho reseni. Nasli jste nekdo nejake dalsi info?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Paut Motor

6.11.2013 v 06:42 | Nahoru | #9

dewwil píše: .zelenac.jk.rx> dva z nich jsou kompresory, z toho co jsem pochopil z videa...



Tak to já podle schěmatu chápu že to jsou 4 válce a současně 4 kompresory. A je to kombinace 4T rešení sání přes tlakem otevíraný ventil a 2T výfukového kanálu. Hodně zajímavý.
Sací ventil bez rozvodu a přímý vstřik paliva.

Naposledy editováno 06.11.2013 06:47:38

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Paut Motor

6.11.2013 v 06:49 | Nahoru | #10

petrvtr_new píše: Je to rozhodne zajimave, ale nejak nerozumim tomu, v cem je prinos takoveho reseni. Nasli jste nekdo nejake dalsi info?



4x přeplňovaný čtyřválec 2T s přímým vstřikem s kruhovým schématem a tudíž bez vibrací
Já tomu přínosu rozumím

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Paut Motor

6.11.2013 v 07:27 | Nahoru | #11

seikos píše: 4x přeplňovaný čtyřválec 2T s přímým vstřikem s kruhovým schématem a tudíž bez vibrací
Já tomu přínosu rozumím



Přesně tak jak říká Seikos.

Přeplňovanej 2T to je masakr.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Paut Motor

6.11.2013 v 09:14 | Nahoru | #12

seikos píše: Tak to já podle schěmatu chápu že to jsou 4 válce a současně 4 kompresory. A je to kombinace 4T rešení sání přes tlakem otevíraný ventil a 2T výfukového kanálu. Hodně zajímavý.
Sací ventil bez rozvodu a přímý vstřik paliva.



jj je to tak. Akorat ty hlavni loziska budou dost namahana. Tipuji ze mozna tak 30.000 otacek

Paut Motor

6.11.2013 v 09:35 | Nahoru | #13
Zbytečně složitý a maximálně náročný na přesnost. Pístový spalovací motory jsou dnes tak trochu dinosauři, pořád jen zdokonalujeme něco co bylo vymyšleno už v předminulém století. Aby se píst v obou úvratích zastavil a pak zas rozjel? Pak se nemůžeme divit mizerné účinosti.

Naposledy editováno 06.11.2013 09:42:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Paut Motor

6.11.2013 v 11:03 | Nahoru | #14
Blackforce> Proč masakr? Velké naftové dvoutakty prakticky vždy mají dole po obvodu válce plnicí (výplachové) kanály, "hnané" dmychadlem (takže odpadají starosti s řešením karteru u dvoutaktu kvůli spodní kompresi) a v hlavně je několik ventilů pro výfuk.
Nemluvě o motorech s protiběžnými písty (opposed), kde jeden píst odkrývá plnicí a druhý výfukové kanály.
Hlavně u naftového dvoutaktu (se vstřikem) odpadají problémy s únikem čerstvé směsi do laufu.

Jinak souhlas s tím, že ten motor bude mít vysoké nároky na ložiska a hlavně to zavání "systémem lakatoš" - kvůli o výměně jednoho lágru všechno rozebrat.

Katana> S tím periodickým rozběhem a zastavováním pístu je to pravda, ale upřímně řečeno - jinak se to ani prakticky udělat nedá. Hlavně, pokud jde o jednoduchost a tak potažmo spolehlivost řešení. Spalovací turbina má jedinou výhodu v malé měrné váze na jednotku výkonu, vysokých otáčkách a chodu bez vibrací, ale těžko to říct o účinnosti - měrná spotřeba turbiny je oproti pístovému motoru několikanásobná. Což platí i pro parní motory - jak pístový, tak turbinu.
A motory na způsob Wankelu také mají kupu nedostatků, hlavně též vyšší spotřebu a ještě ke všemu nízkou životnost těsnicích lišt (v tomto je Wankelmotor slepou uličkou). A zrovna u wankelu stojí za vysokou spotřebou hlavně naprosto nedokonalý tvar spalovacího prostoru.

(reakce na) Paut Motor

6.11.2013 v 11:41 | Nahoru | #15

Zx-10RCarlos píše: jj je to tak. Akorat ty hlavni loziska budou dost namahana. Tipuji ze mozna tak 30.000 otacek



Tak otáčky se dají elektronicky regulovat. S účinností 2T motoru s čtyřnásobným přeplňování kompresorem (bez turboefektu) bude 10 tis otáček bohatě stačit

(reakce na) Paut Motor

6.11.2013 v 11:47 | Nahoru | #16

seikos píše: 4x přeplňovaný čtyřválec 2T s přímým vstřikem s kruhovým schématem a tudíž bez vibrací
Já tomu přínosu rozumím



Jj, máš recht

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Paut Motor

6.11.2013 v 11:50 | Nahoru | #17
J.M.K.> Dnes si myslíme bůhvíco nemáme ale podpírají zemi 4 sloni, je země střed vesmíru, věc těžší než vzduch nemůže lítat ... tím chci jen říct že za pár let může být pístovej motor v propadlišti dějin a za 100 let bude nynější civilizace za úplný blbce že takhle mrhala energií. Neznám lepší muziku než zvuk motoru ale stačí vyřešit skladování a přečerpávání jiné energie třeba elektriky a rázem bude všechno jinak, těžko říct jestli už něco neexistuje ale ropná lobby.... Stačí si představit jak fungoval svět před pouhými +-100 roky (ale stačí i před 50-ti), málo kdo měl splachovací hajzlík a slovo televize, počítač, mikrovlnka, mobil nikdo neznal.

(reakce na) Paut Motor

6.11.2013 v 12:08 | Nahoru | #18

seikos píše: 4x přeplňovaný čtyřválec 2T s přímým vstřikem s kruhovým schématem a tudíž bez vibrací
Já tomu přínosu rozumím


Bez vibraci? Naopak si troufam tvrdit ze vyvazit tohle bude temer nemozne. Jsou tam velike posouvajici hmoty. To se rozhodne vyvazit neda vyvazkem na setrvacniku.

(reakce na) Paut Motor

6.11.2013 v 12:17 | Nahoru | #19
Katana> Což to je pravda... stačí se podívat třeba na magnetický motor, hlavně na Johnsonově principu. Adams na tento způsob sestavil i motor schopný pohánět autobus a stalo se co? Dle zveřejněných informací se po předvedení tohoto motoru odstěhoval na nějakou horskou samotu, kde záhy "za nevyjasněných okolností zemřel". Každého snad napadne, jak to bylo doopravdy - že na tom zapracovali ropní magnáti. Však podobný případ se stal už v počátcích průmyslové revoluce, kdy Thimonnier (snad to jméno píšu dobře) sestavil první, dřevěný, prakticky použitelný šicí stroj. Toho se chytla armáda a nechala jich pro své potřeby vyrobit 80ks. Armádní krejčí se ale cítili existenčně ohroženi a spáchali sabotáž, kdy všech 80 strojů rozstřískali na cimprcampr.
A kdoví, jak to bylo s Teslovými vynálezy... Edisonoj se to nehodilo do krámu, tak nechali Teslu prohlásit bláznem a jeho patenty skončily kdoví kde pod zámkem. Nicméně ten Teslovo vůz, poháněný "volnou energií", logicky vypadá jako prostý el.mobil, jež místo čerpání z akumulátoru chytá energii anténami z elmag. pole šířeného silným vysílačem. Myšlenka tohoto bezdrátového přenosu není nereálná, ale pro vyšší výkony těžko prakticky realizovatelná.

Paut Motor

6.11.2013 v 13:25 | Nahoru | #20
Zbytečně složitý a výrobně náročný. Ale vymyslet to dalo asi dost zabrat
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist