globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rozdíly v ročnících?
Ahoj všem. Zajímají mě rozdíly v ročnících těhle dvou strojů a popřípadě kterou a proč by jste volili. Technicky o nich tak nějak představu mám. FJR je o něco lehčí, sportovnější, řaďák, ST robustnější, V4, ve vysokých rychlostech se díky vrchnímu kufru údajně rozvlní. To sou věci co sem si tady přečetl, ale zajímá mě názor těch co s nimi mají osobní zkušenost. Zajímá mě hlavně komfort. Ochrana před větrem, posaz, ovladatelnost atd.... a hlavně jestli byli nějaký rozdíly v jednotlivých ročníkách. Třeba u FJR sem se dočetl že k nějakým úpravám došlo v roce 2003 kdy se třeba přední blinkry přestěhovali ze šťopek do kapoty a pak narazím na tenhle inzerát kde je údajně ročník 2005 s bliknama na šťopkách a sem v pasti. U ST sem nikde nenarazil na informaci že by k nějakým úpravám došlo. Že by se povedl hned napoprvé? Jde mi o pohodlný cestování, ale i o courání "kolem komína". 20 už mi nějakej pátek není, měřím 187 a nějakou chvíli už jezdím, takže výkon a váhu si umím spočítat. Na cestování se mi jeví lepší ST a na kratší vrknutí zase FJR kdy sundám kufry a dá se. Kdo viděl ST bez kufrů ví že sundávat je se nedoporučuje Takže vlastně otázka je nasnadě: Díky všem za rozumné odpovědi.
Anketa: Která je univerzálnější?
ST 1300 Pan European
35%
15
FJR 1300
65%
28

1 reakcí na tento příspěvek Rozdíly v ročnících?

7.11.2013 v 09:34 | Nahoru | #1
Pokud tě zajímá reálné srovnání, napiš uživateli Simír01, na obou strojích má služebně najeto několik desítek tisíc kilometrů. Dle jeho slov, by radši doma ST, na cestování a hltání kilometrů je vhodnější a ovladatelnější.

Rozdíl v ročnících u ST je zásadní od roku 2006, kdy byla změněna řídící jednotka.

Moje osobní zkušenost po 40.000 km. Ovladatelnost je i v kolonách, ale člověk se hodně nadře. V létě je pro mě utrpení dostat se z Brna když je teplo, jakmile projedu kolem končící cedule města na okresku, začíná nirvána
- V dešti na ST nezmokneš, pokud se necouráš v koloně a nebo nestojíš na semaforu. (mokré pouze špičky bot a helma).
- S vrchní kufrem se opravdu ST při vyšších rychlostech vlní když je více větrno. Je to spíše o pocitu, je třeba si zvyknout.
- Kufry jsou oproti FJR o level dál jak prostorem, tak uživatelským zpracováním při manipulaci
- dlouhodobá spotřeba na cestách 5,8 litrů
- motor je nesmrtelný, natočí přes s klidem přes 400.000.
- jinak jsem sám nevěřil, je to neuvěřitelně ovladatelná motorka, když je v pohybu!

Suma sumáru, ST patří mezi nejovladatelnější cesťáky(na míle daleko např. před GTR), před ním je pouze BMW

(reakce na) Rozdíly v ročnících?

7.11.2013 v 11:08 | Nahoru | #2
championn> JJ se Simírem sme si psali už asi před dvěma lety a když viděl že sem pořídil Deauvillku psal že asi stejmě skončím na ST Jeho popis ST i FJR sem četl asi 30x a díky jeho zkušenostem je to pro mě berná mince. On to prostě musel prověřit ze všech stran.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kotouče na FJR 1300 Yamaha FJR 1300 FJRPEPA 20 6.5.2024 v 21:29 Pedl
Honda ST1300 Pan European Honda ST 1300 Pan European dumas74 14 20.4.2024 v 16:08 Fueltank
Niečo so spojkou FJR 1300 - 2007 Yamaha FJR 1300 Fitipaldi33 10 2.4.2024 v 20:58 Iceman111
Zaslepky usazení bočních kufru na F... Yamaha FJR 1300 Wolf33 20 26.3.2024 v 18:02 Wolf33
Zapojení doplňkového ukazatele rych... [1, 2] Yamaha FJR 1300 Wolf33 35 25.3.2024 v 13:30 assassin


TOPlist