bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rozdíly v ročnících?
Ahoj všem. Zajímají mě rozdíly v ročnících těhle dvou strojů a popřípadě kterou a proč by jste volili. Technicky o nich tak nějak představu mám. FJR je o něco lehčí, sportovnější, řaďák, ST robustnější, V4, ve vysokých rychlostech se díky vrchnímu kufru údajně rozvlní. To sou věci co sem si tady přečetl, ale zajímá mě názor těch co s nimi mají osobní zkušenost. Zajímá mě hlavně komfort. Ochrana před větrem, posaz, ovladatelnost atd.... a hlavně jestli byli nějaký rozdíly v jednotlivých ročníkách. Třeba u FJR sem se dočetl že k nějakým úpravám došlo v roce 2003 kdy se třeba přední blinkry přestěhovali ze šťopek do kapoty a pak narazím na tenhle inzerát kde je údajně ročník 2005 s bliknama na šťopkách a sem v pasti. U ST sem nikde nenarazil na informaci že by k nějakým úpravám došlo. Že by se povedl hned napoprvé? Jde mi o pohodlný cestování, ale i o courání "kolem komína". 20 už mi nějakej pátek není, měřím 187 a nějakou chvíli už jezdím, takže výkon a váhu si umím spočítat. Na cestování se mi jeví lepší ST a na kratší vrknutí zase FJR kdy sundám kufry a dá se. Kdo viděl ST bez kufrů ví že sundávat je se nedoporučuje Takže vlastně otázka je nasnadě: Díky všem za rozumné odpovědi.
Anketa: Která je univerzálnější?
ST 1300 Pan European
35%
15
FJR 1300
65%
28

1 reakcí na tento příspěvek Rozdíly v ročnících?

Skvělá odpověď, děkuji! 4.11.2013 v 23:36 | Nahoru | #1
Ahoj, já dávám hlas pro ST1300. Měl jsem ho, bohužel kratší dobu než bych si přál. Rovnou ale uvedu, že na FuJaŘe jsem nejel, ale taky jsem o ní logicky přemýšlel. A proč jsem vybral Pana? Protože se mi podařilo koupit suprovej kousek za zajímavý peníze.
Co vím - FJR prošlo modernizací v roce 2006 - nový kapoty, nový budíky, celkově delší převod na pětku, bliknry atp. Hodně důležitá změna ale prý byla v tvarování kapotáže, resp. části bočních plastů, který byly od 2006 nastavitelný - motor a chladič víc "oddechoval" do vzduchu a už ne tolik do rozkroku jezdce, což bylo hodně vytýkano prvnímu FJRu.
Pokud vím ohledně Pana - rok 2002 měl černý ráfky a na bočních kapotách jen obyčejnou samoplepku s logem Pan European, od roku 2003 už stříbrný ráfky a "plastickej" znak a od roku, nechci kecat - opravte mě někdo, 2008 měl navíc malý černý nelakovaný boční plasty pod sedlem, který zleva zakrývaly prostor u "kolečka" nastavení tuhosti centrálu a vpravo prostor pod baterkou. Jinak ohledně Pana údajně nic jinýho.

Pan i FJR jsou 5ti kvalty. Podle mě je zbytečný aby tyhle motorky měly 6q. Pan má dost krouťáku i dost výkonu už lehce nad volnoběhem, na pětku se nechá jezdit od 60 - 70 km/h a vim, že na pětku při 90 km/h točil 3000 ot., při 120 km/h točil 4000 ot. Jízda na něm je dost dynamická, motor je parádní - je to spojení charakteru V2 s jemností V4 a fakt se mi to strašně líbilo. Kardan bezproblémovej, např. oproti R1150 GS je to samet, ale je to prostě kardan - musí se něj trošinku opatrnějš při podřazování a když motor podtočíš, což se moc často nestává, dá o sobě vědět. Duální brzdy jsou na tuhle motorku velmi vhodný, asi nemůžu říct, že nutný, ale vzhledem k hmotnosti je to určitě velmi dobrá volba. Měl jsem verzi s ABS a to šlapalo dobře - nezabíralo zbytečně brzo a když zabralo, bylo poměrně nenásilný. Celkově ta motorka je taková hodná, čitelná a "hladká", prostě vyloženě příjemná. Co už nemusí být každýmu příjemný je hmotnost - cca. 330 kg neni málo, při sportovním svezení je to znát při nájezdu do zatáček - poklápí se skvěle a hodně, ale ta valící se masa hmoty je prostě fyzika, naopak Pan se díky svý hmotnosti a dobře dimenzovanýmu podvozku perfektně chová při jízdě po zvlněným asfaltu a i zdánlivě horší cesta je na něm mnohem příjemnější než např. na R1150 GS. Manipulace na místě je kapitola sama pro sebe - je to těžký jako prase, tvar jako ocucanej bonbón, má to dvě madla vzadu, jedno boční madlo a gumový řídítka. Mě to problémy nedělalo, ale leckoho to donutí přemýšlet kde a jak motorku zastaví. Spotřeba mezi 5 a 10, dle stylu jízdy. Díky kvalitám motoru jsem ale běžně jezdil kolem 6,5 - 7, a to i hodně svižně. Kapotáž je famózní, v dešti jsem měl mokrý špičky bot, malinko ramena a vršek helmy, elektricky stavitelný plexi je senzační a účinný a hlavně se oproti FJRku nevrací zpět do "nulový polohy" po vypnutí klíčku. Člověk neni zamušenej, při 5°C je na motorce naprosto fantasticky, ale nedá se na tom v létě - nevim jak moc topí FJR, ale Pan topí v létě jako svině, koule v jednom ohni. Díky tý kapotáži je vnímaní rychlosti posunutý o dost vejš, celkově se na tom jezdí prostě svižně a při výletech s lidma na "normálních" motorkách mě to prostě nebavilo a byl jsem děsně znuděnej.
Pokud Pana pošleš k zemi a neutíráš si zadek tisícovkama, asi si dojezdil. Na ráně je úplně všechno a je to děsně drahý a děsně málo k mání jako použitý. Boční origo kufry jsou fajn, bez nich je motorka děsně hnusná, ale jsou malý a maj blbej tvar (špatně využitelnej). Měl jsem origo topcase. Potěšením mi byl origo kobereček honda na dně kufru, ale plotna je zapuštěná dovnitř kufru a kufr je uvnitř dost nízkej. Holka si ale pochvalovala velikou opěrku na kufru a mělo to i malý loketní opěrky. Palubka je perfektně čitelná, má krásný prosvětlený logo Pan European, má všechno na co si vzpomeneš včetně intenzity podsvícení, ale palubák mi přidával 0,5 litru na průměrný spotřebě. Super jsou kastlíky v kapotáži vedle nádrže - vpravo malej (na doklady, rukavice, kuklu, nákrčník), vlevo jednou tak hlubokej a zamykatelnej - bomba). Altík je tam, teď nevim přesně jestli cca. 750 nebo 850 W takže neni problém světýlka, navigace, zásuvky atp.
Celkově je to nejlepší motorka, kterou jsem kdy měl a celkově kterou jsem kdy i řídil. Všechno má svý ale. Do teď brečim, že jsem jí prodal, ale nejsem si úplně jistej, jestli bych tohle chtěl znova. Je to vyšší třída, která má na co si vzpomeneš, ale souvisí s tim i komplikovanost (a je to dost složitá a komplikovaná motorka) a náklady. Na stranu druhou je to příklad spolehlivosti a nebojim se říct, že i "dokonalosti". Závěrem jen uvedu, že jsem si četl na stránkách nějakýho amíka, kterej psal, že když měl na Panu najeto 96 000 mil tak měnil jednu přední žárovku a ložisko na kardanu a v 98 000 mílích ložiska v krku. V tý době měl najeto 128 000 mil a mimo běžnýho servisu a údržby nic jinýho neměnil. Míle je 1,609 km ...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda ST1300 Pan European Honda ST 1300 Pan European dumas74 14 20.4.2024 v 16:08 Fueltank
Niečo so spojkou FJR 1300 - 2007 Yamaha FJR 1300 Fitipaldi33 10 2.4.2024 v 20:58 Iceman111
Zaslepky usazení bočních kufru na F... Yamaha FJR 1300 Wolf33 20 26.3.2024 v 18:02 Wolf33
Zapojení doplňkového ukazatele rych... [1, 2] Yamaha FJR 1300 Wolf33 35 25.3.2024 v 13:30 assassin
Zvýšeni řiditek Honda ST 1300 Pan European Tonikc 10 25.2.2024 v 09:22 Fous1


TOPlist