A zda při zapnuti klicku,se rozne i kontrolka mazani,nebo jen při startu problikne a pak zhasne.
Zapojuji origo budiky na svou stavbu FZR a při zapojeni budiku mi diodove blinkry blikaji všechny ctyri najednou.Po odpojeni budiku blinkry blikaji jak mají.
Ale pozor na to, že u některých typů se kontrolka rozsvěcí při ukostřeném drátu k plováku a u jiných naopak. Před časem jsem to v nějakém vlákně zmiňoval, bohužel už nevím, které to bylo a kterých typů se to týkalo. Jedna snad byla R1 a druhá Fazer, ale nevím jistě. V případě neshody budíku a snímače je třeba udělat pomocný obvod s rozpínacím relátkem, jehož cívku spíná plovák a jeho kontakty přitom rozpojují drát od budíku (drát je trvale ukostřen a kontatky relátka jej přerušují).
Co se týče blikrů, tak má-li přístrojovka jen jednu kontrolku blinkrů, tak půjde o klasický případ - kontrolka je tvořena žárovkou zapojenou mezi oběma stranami blinkrů a v případě montáže LED blinkrů, jež mají o pár řádů menší příkon, pak žárovka svým odporem (potažmo příkonem) způsobí de facto zkrat mezi stranami a proto blikají obě.
Potom je třeba upravit zapojení kontrolky a sice na přívodní dráty ke kontrolce dát diody (anodami na dráty, katody spojit) a spojené katody diod se pak zapojí na jeden kontakt žárovky a druhý kontakt žárovky je zapojí na kostru. Žárovku je možné též nahradit LED (katodou na kostru), té je pochopitelně třeba předřadit adekvátní odpor (pro 12V 470R, nebo 560R).
Kdežto nahradíš-li žárovky diodami, tak naopak žárovka 3W má pak mnohonásobně menší odpor oproti "odporu" (ve vztahu k příkonu) LED blinkrů a proto obě strany de facto zkratuje. Ostatně stačí žárovku kontrolky vyndat a když závada zmizí (bliká jen požadovaná strana), je to jasně tento případ. Jedině bys musel upravit to zapojení kontrolky, jak jsem popsal výše.
Mohl bych nakreslit schémátko, ale včil na to nemám čas, možná později večer.
Ted ještě,at se mi někdo ozve,kdo ma funkcni FZRu kvůli tech budiku.Na tachometr ze zadu vedou dva draty,cerny a bilo-zeleny.Jenze ja uz sem zrusil část budiku,kde je tachometr.Tak nevim,k cemu tam jsou.Podle elektrickeho schema vedou od spinace v budiku do rele blinkru.Ale nenapada me,k cemu by to mělo byt.
Dost často se ale dá setkat s tím, že kontakt v tachometru je, funguje, dráty k přerušovači jsou také v pořádku a přesto vypínání blinkrů nefunguje. Podle toho se pozná motorka určená původně pro německý trh, kde vyhláška tuto funkci nepovoluje a pro jednoduchost jsou tachec i kabeláž stejné, jen v samotném přerušovači chybí pár součástek (tvořících právě vypínací obvod).
Funkci si můžeš ověřit tak, že zapneš libovolnou stranu blinkrů a tyto dva drátky budeš spojovat a rozpojovat (simulace spínání jazýčkového kontatku). Abys nemusel přímo ťukat drátky o sebe, pochopitelně jě můžeš spínat nějakým vhodným tlačítkem. Po určitém počtu sepnutí přestanou blinkry blikat a abys je znovu "nahodil", musíš přepínač vypnout a zapnout, nebo přehodit na druhou stranu a ta se musí rozblikat. Potřebný počet pulsů by sis mohl spočítat, budeš-li vědět, kolik otáček vykoná hřídel tachometru na 1 ujetý metr.
Kdyby vypínání nefungovalo, tak bohužel máš přerušovač určený pro skopčáky.
Prakticky to celé ale pro Tebe znamená ony dva drátky nikam nezapojovat, zaizolovat jejich konce a nechat je "v luftě", beztak automatické vypínání blinkrů v praxi snad nikdo nevyužívá.