globalmoto_kveten





Téma: Žárovky Honda Civic
27.10.2013 v 18:01
Zdravím vím že to není sice motorka, ale kdo z nás nejezdí autem, a nepotřebuje ho opravovat....Mám Hondu Civic 1,6 V-Tec rv.2004 (po faceliftu) a cca každý měsíc vyměňuji žárovku v hlavním světlometu (potkávačku) je tam nějaká přechodka která upravuje světlo z neznámé žárovky na H1 (na žárovku při výměně neomatlávám rukama)....dnes mě stavěli policajti že mi nesvítí pravá žárovka, a když jsem otráveným tonem prones že jsem ji měnil před 2ma dny a ať mi daj 5 minut že ji zase vyměním tak mi řekli, že měli takovej problém na fabii a že se prodává nějaký odpor, který se dá před žárovku...takže k dotazu....nemá někdo zkušenosti s tím odporem, nebo neví někdo, jaká žárovka tam původně patří? (auto jsme do rodiny kupovali nová a už s přechodkou) Díky moc

Naposledy editováno 27.10.2013 18:02:31

Žárovky Honda Civic

27.10.2013 v 18:25 | Nahoru | #1
Jsem taky měnil pravou, před 2-ma dny, tak uvidím jak tam dlouho vydrží.

Žárovky Honda Civic

27.10.2013 v 18:58 | Nahoru | #2
pár těch odporů jsme prodali, hlavně si to brali na francouze. Někomu to prej pomohlo a někomu zase ne. Většinou to byla auta s H7

1 reakcí na tento příspěvek Žárovky Honda Civic

Skvělá odpověď, děkuji! 27.10.2013 v 19:31 | Nahoru | #3
U Focuse taky docela praskaj, tam mam teda H7, ale to je jedno. Predradny odpor nepouzivam, ale ten tomu musi pomoct urcite, ale pocitej s mirnym snizenim svitivosti. Dalsi vec je, ze moderni svetlomet je z plastu a nic moc chlazenej. V lete a pri dlouhem stani to zarovce dobre urcite nedela. Tzn. ja treba pri stani v kolone svetla vypnu.
No a posledni, co se mi osvedcilo nejlip, je vhodny vyber zarovek. Tak napriklad Philips Vision +30 vydrzi nekolikrat dele nez to nejlevnejsi ze supermarketu. Na druhou stranu v Lidlu prodavali taky cosi, co melo podnazev LongLive, a ty uz tam mam dost dlouho.

Jo a jeste si zjisti, jestli to je u tveho modelu auta normalni, pokud totiz ne, tak hledej neco, co ti dela napetovy spicky. U focuse to docela normalni je, protoze kvuli vyhrivani celniho skla a rychlejsi obnove baterie po startu dava alternator vyssi napeti nez u jinych aut.

Naposledy editováno 27.10.2013 19:33:47

Žárovky Honda Civic

27.10.2013 v 21:05 | Nahoru | #4
Teda nevim jestli zrovna odpory, ale dávají se tam transily. Obvykle kolem 15V.

(reakce na) Žárovky Honda Civic

27.10.2013 v 22:06 | Nahoru | #5
jarous350> v zácpách světlomety také vypínám, startuju s vyplími světly aby nedostaly šok, ale intervaly výměny žárovek se stále jen zkracují a zkracují. Jako by bezproblémový Civic nechtěl být ten užehlený poslušnák....jinak snížení svítivosti mě také trápí....iž teď to není žádná sláva....ještě jsem dotal radu dát tam ledkové H1 žárovky, že se nehřejí a nepraskají.. tvůj a váš všech názor na ně?

Žárovky Honda Civic

27.10.2013 v 22:11 | Nahoru | #6
xenony a nevim o nejake vymene uz par let

1 reakcí na tento příspěvek Žárovky Honda Civic

Skvělá odpověď, děkuji! 27.10.2013 v 22:42 | Nahoru | #7
Ledkový žárovky do předních světlomětů rozhodně nepatří!!!
Když to vezmu zkráceně, žárovka je bodový zdroj světla, tzn parabola je vypočítána aby odrážela paprsky vycházející z jednoho bodu na přesně stanovená místa. Když se tam dá jiná (ona stačí špatně vyrobená žárovka), nebo i xenonová výbojka, už je problém, není tak velký, ale může to oslňovat, špatně svítit atp.
LEDka je naprosto jiný případ, jelikož jsou stále složené ze spousty malých čipů, jedná se o plošný zdroj světla, kdy jsou parametry mnohem mnohem horší než u HIDů atp. ač to na pohled svítí hezky, neskutečně to oslňuje, na cestu nesvítí vůbec a celkově to dodává menší výkon než ta původní halogenka.

To už je lepší používat denní svícení, z ebay atp. se dá sehnat hezké použitelné i s Ečkem kolem 3-4 stovek, což je cena za 3-4 žárovky (dle kvality) a určitě se to vrátí. Navíc je potom možnost použít výkonější žárovky se zkrácenou životností (třeba nightbreakery), které se tím méně přes den zatěžují. Potom bych zvolil ten transil (případně v kombinaci s výkonovým odporem). Žárovkám převážně vadí napěťové špičky, které se v palubní síti mohou vyskytovat a samotný sériový odpor nic moc nevyřeší (kromě toho, že se část energie pro svícení promění v teplo).

Samozřejmě stejně tak může být závada jinde, třeba v dobíjecím ústrojí.

(reakce na) Žárovky Honda Civic

27.10.2013 v 23:09 | Nahoru | #8
S.M-A-RT> eletrika je proměřená v Hondě v HK a prý je v pořádku. Ale ledky denního svícení by asi bylo řešením. Umožňuje naše legislativa napojit denní svícední na obrysová světla? jelikož ze své zkušenosti nemám rád, když si auto vepředu svítí páskama a v zadu je zhaslé, že bych to připojil na parkovačky (obrysovky)?

Naposledy editováno 27.10.2013 23:09:43

Žárovky Honda Civic

Skvělá odpověď, děkuji! 27.10.2013 v 23:29 | Nahoru | #9
Transil ochrání jen před náhlými napěťovými špičkami, ale ty by musely být zvlášť silné, aby vlákno, kor již nažhavené, ohrozily. Tím "odporem" byl možná myšlen vhodný termistor, předřazený vláknu, omezující proudová náraz při zapnutí - studené vlákno má ca 10x větší příkon, než za provozu a právě při zapnutí často vlákno rupne. Jeden čas byly na trhu "zázračné žárovky" (marketingově nesmyslné označení), kde vtip byl právě v onom termistoru, ukrytém v patici. A pomohlo to sakramentsky - dle zkušeností se potom takové žárovky vyhazují převážně pro pokles svítivosti v důsledku začernání baňky. Připojění prostého odporu pomůže také, ale ten potom zbytečně omezuje příkon žárovky i za provozu (nemluvě o tom, že halogenka pak vůbec nemusí dostat baňku na teplotu, kdy se cyklus rozběhne).

Ohledně legislativy - ne, bohužel to nejde. Svítí-li denní světla vpředu, pak koncová světla (ani přední obrysovky) svítit nesmějí. Prakticky je to pochopitelně nesmysl - nahradí-li se zadní žárovky rovněž LED (a supersvítivé červené dnes stojí pakatel), ušetří se další kus příkonu osvětlení. Bylo by ovšem nutné tak jako tak světelný obvod upravit, aby zase vpředu zbytečně nesvítily obrysovky. Nejsnazší by logicky bylo zavést "denní" světla v červené barvě, určená právě dozadu.

Žárovky Honda Civic

28.10.2013 v 07:48 | Nahoru | #10
mám auto od nova a po 5ti letech a 120 tis km mám furt původní h4 (nemám denní svícení-furt na potkávačky).
Mě spíše zajímá zda je už nemám preventivně vyměnit esi taková žárovka neztrácí na svítivosti.

2 reakcí na tento příspěvek Žárovky Honda Civic

28.10.2013 v 10:02 | Nahoru | #11
Dej tam tohle. Určitě lepší, jak předřadné odpory.

www.eshop.sapro.cz/stabilizator-napeti-sn12-12v-4a_d26.html

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Žárovky Honda Civic

28.10.2013 v 10:10 | Nahoru | #12
AndělČK> Dobrá věc, ale 4A je na žárovku 55W, natož 60W, při 12V trochu málo, ne? Ale čertví, jestli ten bazmek funguje jen jako omezovač napětí, nebo má v sobě i proudové omezení. Právě proudové omezení je kor pro start žárovky mnohem lepší, jak omezení napětí (dobře je to vidět při napájení z dílenského zdroje. Mohl bych udělat nahrávku, ale zdroj mám momentálně uklizený a na ponku rozbordelené chvojí na věnce).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Žárovky Honda Civic

28.10.2013 v 11:55 | Nahoru | #13

J.M.K. píše: AndělČK> Dobrá věc, ale 4A je na žárovku 55W, natož 60W, při 12V trochu málo, ne? Ale čertví, jestli ten bazmek funguje jen jako omezovač napětí, nebo má v sobě i proudové omezení. Právě proudové omezení je kor pro start žárovky mnohem lepší, jak omezení napětí (dobře je to vidět při napájení z dílenského zdroje. Mohl bych udělat nahrávku, ale zdroj mám momentálně uklizený a na ponku rozbordelené chvojí na věnce).



Ano máš pravdu. Nějak jsem na tím moc nepřemýšlel a upnul, protože v tom obchodě nakupuji sat. techniku a viděl jsem to tam. 4A budou na hraně, možná už za. Pak by ale stabilizátor napětí mohl "zafungovat" i jako proudové omezení. Nevím co je přesně uvnitř, takže jedině vyzkoušet.

(reakce na) Žárovky Honda Civic

28.10.2013 v 14:31 | Nahoru | #14
AndělČK> 60W je při 12V rovných 5A. Schválně, až budu mít zdroj na ponku, zkusím, jaký bude rozdíl ve svítivosti. Také by mě každopádně zajímalo, co ten bazmek v sobě má, to by holt chtělo rozkuchat - pokud to vůbec půjde, jistě to bude zalité. Ale logicky by to měla být zenerka (referenční prvek), OZ řídící koncový tranďák a třeba ještě kus drátku coby odpor a druhý OZ snímající napětí na něm (hlídání proudu). Ale nedivil bych se ani tomu, kdyby tam byl jen odpor a zenerka. Každopádně v obou variantách jsou výrobní náklady na zlomku prodejní ceny, ale to nejspíš u všeho.
Někde se mně válí taková ta zkoušečka baterky s několika LED "Filson", občas sehnatelná třeba v kaufu. Tu rozeberu každopádně a věřím tomu, že tam bude pár součástek nejvýš za pětinu prodejní ceny. Ale to jsou všechny ty čínské šmejdy od Filsonu.

(reakce na) Žárovky Honda Civic

28.10.2013 v 18:24 | Nahoru | #15

AndělČK píše: Dej tam tohle. Určitě lepší, jak předřadné odpory.

www.eshop.sapro.cz/stabilizator-napeti-sn12-12v-4a_d26.html



Tohle mi prodali do pionýra a nějak to nepomohlo...

A tohle dávali v práci když nepomohly kvalitní žárovky
http://www.eshop-ryc...ky-H7-s-patici-PX26d

Žárovky Honda Civic

28.10.2013 v 18:34 | Nahoru | #16
Civic 2004 má světlomet na žárovky HB3 + H1. Jestli ti hoří žárovky máš problém s přebíjením a nebo tam dáváš nějaké "kvalitní"žárovky . Když vidím co se prodává na některých benzinkách a obchodech s náhradnímy díly,tak bych brečel...

Používám Osram,nebo Philips a nemám problém.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist