Naposledy editováno 27.10.2013 18:02:31
1 reakcí na tento příspěvek Žárovky Honda Civic
No a posledni, co se mi osvedcilo nejlip, je vhodny vyber zarovek. Tak napriklad Philips Vision +30 vydrzi nekolikrat dele nez to nejlevnejsi ze supermarketu. Na druhou stranu v Lidlu prodavali taky cosi, co melo podnazev LongLive, a ty uz tam mam dost dlouho.
Jo a jeste si zjisti, jestli to je u tveho modelu auta normalni, pokud totiz ne, tak hledej neco, co ti dela napetovy spicky. U focuse to docela normalni je, protoze kvuli vyhrivani celniho skla a rychlejsi obnove baterie po startu dava alternator vyssi napeti nez u jinych aut.
Naposledy editováno 27.10.2013 19:33:47
1 reakcí na tento příspěvek Žárovky Honda Civic
Když to vezmu zkráceně, žárovka je bodový zdroj světla, tzn parabola je vypočítána aby odrážela paprsky vycházející z jednoho bodu na přesně stanovená místa. Když se tam dá jiná (ona stačí špatně vyrobená žárovka), nebo i xenonová výbojka, už je problém, není tak velký, ale může to oslňovat, špatně svítit atp.
LEDka je naprosto jiný případ, jelikož jsou stále složené ze spousty malých čipů, jedná se o plošný zdroj světla, kdy jsou parametry mnohem mnohem horší než u HIDů atp. ač to na pohled svítí hezky, neskutečně to oslňuje, na cestu nesvítí vůbec a celkově to dodává menší výkon než ta původní halogenka.
To už je lepší používat denní svícení, z ebay atp. se dá sehnat hezké použitelné i s Ečkem kolem 3-4 stovek, což je cena za 3-4 žárovky (dle kvality) a určitě se to vrátí. Navíc je potom možnost použít výkonější žárovky se zkrácenou životností (třeba nightbreakery), které se tím méně přes den zatěžují. Potom bych zvolil ten transil (případně v kombinaci s výkonovým odporem). Žárovkám převážně vadí napěťové špičky, které se v palubní síti mohou vyskytovat a samotný sériový odpor nic moc nevyřeší (kromě toho, že se část energie pro svícení promění v teplo).
Samozřejmě stejně tak může být závada jinde, třeba v dobíjecím ústrojí.
Naposledy editováno 27.10.2013 23:09:43
Ohledně legislativy - ne, bohužel to nejde. Svítí-li denní světla vpředu, pak koncová světla (ani přední obrysovky) svítit nesmějí. Prakticky je to pochopitelně nesmysl - nahradí-li se zadní žárovky rovněž LED (a supersvítivé červené dnes stojí pakatel), ušetří se další kus příkonu osvětlení. Bylo by ovšem nutné tak jako tak světelný obvod upravit, aby zase vpředu zbytečně nesvítily obrysovky. Nejsnazší by logicky bylo zavést "denní" světla v červené barvě, určená právě dozadu.
2 reakcí na tento příspěvek Žárovky Honda Civic
www.eshop.sapro.cz/stabilizator-napeti-sn12-12v-4a_d26.html
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Žárovky Honda Civic
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Žárovky Honda Civic
J.M.K. píše: AndělČK> Dobrá věc, ale 4A je na žárovku 55W, natož 60W, při 12V trochu málo, ne? Ale čertví, jestli ten bazmek funguje jen jako omezovač napětí, nebo má v sobě i proudové omezení. Právě proudové omezení je kor pro start žárovky mnohem lepší, jak omezení napětí (dobře je to vidět při napájení z dílenského zdroje. Mohl bych udělat nahrávku, ale zdroj mám momentálně uklizený a na ponku rozbordelené chvojí na věnce).
Ano máš pravdu. Nějak jsem na tím moc nepřemýšlel a upnul, protože v tom obchodě nakupuji sat. techniku a viděl jsem to tam. 4A budou na hraně, možná už za. Pak by ale stabilizátor napětí mohl "zafungovat" i jako proudové omezení. Nevím co je přesně uvnitř, takže jedině vyzkoušet.
Někde se mně válí taková ta zkoušečka baterky s několika LED "Filson", občas sehnatelná třeba v kaufu. Tu rozeberu každopádně a věřím tomu, že tam bude pár součástek nejvýš za pětinu prodejní ceny. Ale to jsou všechny ty čínské šmejdy od Filsonu.
AndělČK píše: Dej tam tohle. Určitě lepší, jak předřadné odpory.
www.eshop.sapro.cz/stabilizator-napeti-sn12-12v-4a_d26.html
Tohle mi prodali do pionýra a nějak to nepomohlo...
A tohle dávali v práci když nepomohly kvalitní žárovky
http://www.eshop-ryc...ky-H7-s-patici-PX26d