globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: nefunkční blinkry
19.10.2013 v 18:49
Zdravím,
chtěl bych se zeptat, co by mohlo způsobovat nefunkčnost mých blinkrů. Nedávno jsem si koupil Hondu CBR 125 - vše fungovalo. Pak hned den po koupi mi odešla baterka, takže jsem koupil novou. A po první delší jízdě mi přestaly fungovat blinkry, takže jsem jezdil prozatím bez nich, ale už bych s tím měl něco dělat. Od té doby mi nefungovaly, až na jeden případ kdy se mi podařilo hodit pravý blinkr - ale potom už zase nic - baterka už je naprosto v pořádku. Napadly mě důvody, čím by to mohlo být. Například přerušovač, levý spínač, relátko, nebo jestli by jen stačilo to prostříkat kontaktolem. Jako nejpravděpodobnější důvod bych asi viděl ten levý spínač, ale zatím nevím, děkuju komukoli, kdo se se mnou podělí o jeho zkušenosti. :)

Naposledy editováno 19.10.2013 19:13:11

nefunkční blinkry

19.10.2013 v 19:30 | Nahoru | #1
Mě takhle na cbrku sám od sebe umřel přerušovač a taky nešly. Nakonec jsem koupil v autodílech přerušovač na felicii, ukostřil a v pohodě

Naposledy editováno 19.10.2013 19:30:56

nefunkční blinkry

19.10.2013 v 19:31 | Nahoru | #2
Začni v rozebrání, vyčištění a znovunamazání přepínače blínkrů, často bývá problém tam.

nefunkční blinkry

19.10.2013 v 19:45 | Nahoru | #3
Přepínač rozebrat a prostříkat kontoxem/kontaktolem.

nefunkční blinkry

19.10.2013 v 22:05 | Nahoru | #4
Já bych začal propojením kontaktů k přerušovači. Pokud pak budou blinkry furt svítit, je vadný přerušovač, jinak je problém v přepínači. 2pinové relátko koupíš na ebayi za 40kč

Naposledy editováno 19.10.2013 22:06:50

nefunkční blinkry

20.10.2013 v 12:01 | Nahoru | #5
Tak jsem chtěl nejdřív vyzkoušet ten přerušovač, byla to asi nejrychleší a nejjednodušší možnost. Bohužel jsem nějak nedopadl. Popravdě si ani nejsem jistý, jestli to co jsem našel, je ten přepínač .. Mám svou první motorku a mám ji chvíli, takže se moc nevyznám. Myslím, že by ten přepínač měl být asi někde za baterkou, ale, těžko říct. Každopádně jsem našel (viz. obrázky) toto, přepínač to asi není, už jen podle počtu těch kontaktů, ale nic jinýho jsem nenašel :( . Každopádně, na obrázku č.2 v tom "okénku" které je tam vyznačené, chybí nějaký kontakt, je tam jen prostě "díra v plastu" . Napadlo mě, že by to mohlo být tím, ale nechám to posoudit vás :)









1 reakcí na tento příspěvek nefunkční blinkry

20.10.2013 v 12:10 | Nahoru | #6
Neber to prosím nijak zle, ale v momentě, kdy nerozeznáš přerušovač od hlavního napájecího kabelu s pojistkou před startovacím relé bych se do elektriky raději moc nehrabal a svěřil to někomu, kdo má alespoň základní povědomí o této problematice...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nefunkční blinkry

20.10.2013 v 12:19 | Nahoru | #7
BagoBorec> Určitě si to neberu nijak zle, jen bohužel nevím, kde se má ten přerušovač nacházet. Tudíž jsem hledal. Upřímně ano - opravdu se v tom nijak extra nevyznám, ale když už jsem hledal, tak jsem omrknul převážně všechno. Říkal jsem si, že by bylo divný, že to má 4 kontakty. V tomhle jsem velký lajk, proto si taky nechávám poradit :)

(reakce na) nefunkční blinkry

20.10.2013 v 12:27 | Nahoru | #8
Shitty> Přerušovač je povětšinou někde pod řidítkama v přední masce, i když si matně vzpomínám že možná právě na CBR je někde pod sedlem. Tak jako tak by to měla bdjt černá krabička cca 3x3 cm.

nefunkční blinkry

20.10.2013 v 14:14 | Nahoru | #9
Přerušovač je u této motorky dvousvorkový a vede na něj šedý a bílozelený drát. Najdi ve svazku drátů od přepínače na levém heftu šedý drát, jdi po něm a musíš přerušovač najít (na schématu je označen "turn signal relay"). Když propojíš vývody přerušovače, musí (při zaputé spínačce) trvale svítit ta strana blinkrů, na kterou zapneš přepínač. Když ne, je vadný přepínač, nebo chybný kontakt v nějakém konektoru, popř. přelomený drát.
Kdyby nakonec byl vadný přerušovač, tak buď sehnat nějaký podobný dvousvorkový, nebo, jak už tu padlo, napojit místo něj přerušovač z felcky a nebo, kdo je trochu zdatný v eln. si může přerušovač za pár šupů postavit.

Např. toto je odzkoušená a spolehlivá konstrukce:





nefunkční blinkry

20.10.2013 v 20:53 | Nahoru | #10
Relátko je na levé straně pod zadním plastem, podívej se do servisního manuálu , v něm je podrobně popsáno jak provést diagnostiku a výměnu relátka včetně názorných obrázků , hledej turn signal relay .

1 reakcí na tento příspěvek nefunkční blinkry

21.10.2013 v 19:57 | Nahoru | #11
Tak jsem dnes zkoušel proměřit levý spínač a přerušovač. Obojí se zdá být v pořádku. Bohužel mám dojem, že tam nejde elektrika z toho přívodního kabelu do přerušovače. Ještě jednou sem přidám obrázek, na kterým je zvýrazněné, kde mi v tom jednom "políčku" chybí jeden kontakt na to startovací relé. Nemohlo by to být tím?





1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nefunkční blinkry

22.10.2013 v 08:39 | Nahoru | #12
Shitty> Jestli ten červený konektor, co držíš v ruce, je zapojen do protikusu na tom "černém bazkemu" se zelenou pojistkou na prvním snímku, tak ten chybějící kontakt (Tebou označený) je v pořádku. Ten "černý bazmek" je těleso relátka starteru s hlavní pojistkou, koukni na schéma, je to element "starter relay". "Main fuse" je ta hlavní pojistka (zelená). Z toho červeného konektoru tedy logicky dle schémátka vedou 3 dráty (červený, žlutočervený a zelenočervený).

Když ale podle Tebe "nejde šťáva" už v přívodu na přerušovač blinkrů, tak to změř žárovkovou zkoušečkou - při zapnuté spínačce tam napětí být musí. Když nebude, musíš jít po drátu dál, někde bude ulomený, nebo bude zoxidovaný (nebo uvolněný) kontakt v konektoru. Opět se podívej na zmíněné schémátko z odkazu a uvidíš, kde všude se větví (je to bílozelený drát). Okruh jistí pojistka označená F2, takže kdyby ta byla vadná, nebudou fungovat ani budíky a kontrolka neutrálu. Dále tento okruh napájí ještě spínače brzdového světla a tlačítko starteru, takže pokud toto vše funguje a nejde napětí skutečně jen do přerušovače, musí být chyba hned u prvního větvení drátu napájejícího přerušovač, pokud tedy drát samotný nebude někde zlomený.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nefunkční blinkry

22.10.2013 v 17:57 | Nahoru | #13
J.M.K.> Děkuju za schéma. Dnes jsem na to měl více času a proměřil jsem to pořádně a ještě jednou. Chyba není v přívodu proudu na přerušovač blinkrů, ale pravděpodobně bude chyba ještě někde za přepínačem. Napětí jsem na tom v pohodě naměřil. Tak jsem si říkal, že by mohla být chyba v tom "šoupátku" který spojuje ty kontakty, tak jsem ten obvod propojil ampérmetrem a stejně opět nic nesvítilo. Žárovky jsem kontroloval a ty by měly být v pořádku. Bohužel si v tom schématu nejsem úplně jistý, kam to potom postupuje dál. Z přepínače to jde na blinkry a odtamtud do nějakého "svítícího relé". Předpokládám, ale nejsem si jistý.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nefunkční blinkry

22.10.2013 v 18:52 | Nahoru | #14
Shitty> "Propojil ampérmetrem"... bez urážky, ale je otázkou, jestli jsi propojval ty správné dráty a jestlis neměl přitom omylem měřák zapnutý jako voltmetr. To bys potom pochopitelně nic nenaměřil, když V-metr má vysoký vstupní odpor, takže v obvodu blinkrů to znamená prakticky přerušení obvodu. Kor, když jsi výše naznačil, že elektrikář zrovna nejsi. Koukni na konektory na drátech vedoucích od levého ovladače a narazíš na tři konektory, dva čtyřpólové a jeden dvoupólový. Dvoupólovým prochází šedý a modročerný drát a jedním z čtyřpólových prochází oranžový a bleděmodrý drát. Tak tyto dva konektory rozpoj a kouskem drátu v nich propoj napřed šedý a oranžový drát - musí se rozblikat levá strana. Pak propoj šedý a bleděmodrý drát a musí blikat pravá strana. Když tato zkouška dopadne dobře, je jasně vadný přepínač blinkrů, nebo v lepším případě některý ze zmíněných dvou konektorů má špatný kontakt (vyviklané fastony, oxidace).

Ještě můžeš provést takovou zkoušku, že vývody přerušovače prozkratuješ kusem drátu (šedý a bílozelený drát) a pak bez rozpojení výše popsaných dvou konektorů píchneš žárovkovou zkoušečku na faston se šedým drátem (ze "zadní" strany konektoru to jde) a musí svítit. Potom je vedení od přerušovače v pořádku. Pak zapni levou stranu a jestli se blinkry nerozsvítí, píchni zkoušečku na oranžový drát a když nebude svítit, je vadný přepínač, když ano, je vada někde dál k žárovkám, možná vadné kostření. Pak přepni přepínač na pravou stranu, zkoušečku píchni na bleděmodrý drát a platí totéž, co na levé straně - když se blinkry nerozsvítí, ale zkoušečka ano, je v háji vedení k blinkrům, nebo jejich kostření a když se nerozsvítí ani zkoušečka, je opět vadný přepínač.

Jak tu někdo už psal, přepínač pak budeš muset rozebrat a vyčistit, u některých motorek je to dost častá závada.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nefunkční blinkry

22.10.2013 v 20:17 | Nahoru | #15
J.M.K.> Ano, propojil ampérmetrem. Součástkám jako takovým v motorce nerozumím, protože většinou nerozeznám co je co, ale elektriku zvládám. Opravdu to bylo propojené (propojoval jsem šedý s orandžovým a šedý s modrým). Bohužel se mi rozsvítilo velké prd :/ . Takže, asi se vrhnu na nějaké to čištění. :)

(reakce na) nefunkční blinkry

22.10.2013 v 22:41 | Nahoru | #16
Shitty> Jestli se blinkry nerozsvítily ani nerozblikaly ani přímo po propojení šedého drátu s oranžovým (resp. bleděmodrým), čímž jsi vlastně obešel přepínač, tak bude chyba někde dál ve vedení k žárovkám, nebo spíš někde v kostřicích bodech. Ale měls měřit na šedém drátu (a pak i oranžovém a bleděmodrém) zkoušečkou, nebo voltmetrem, abys věděl, zda v tom bode je napětí proti kostře , ne proti vedení dál k žárovkám. Když takto napětí naměříš, tak je chyba u žárovek, nebo kostření jasná. Ještě můžeš, tentokrát při vypnuté spínačce, zapnout měřák na "prozváněčku" a prozvonit šedý drát mezi kontaktem přerušovače a konektorem u přepínače. Tak zjistíš, zda je toto vedení v pořádku.
Další možností je vzít pomocný drát (raději na něj pro sichr přidělat pouzdro s pojistkou), ten jedním koncem napojit na (+) baterky a druhým koncem píchnout na oranžový, nebo bleděmodrý drát u konektoru přepínače. Když se blinkry nerozsvítí ani tak, tak je necháš takto připojené a jdeš zkoušečkou dále po vedení k žárovkám dané strany. Drát se někde bude rozdvojovat (nejspíš u konektoru), tak může být chyba i tam a nakonec změř, zda nebude (proti kostře) napětí na obou vývodech blinkru. Když bude, tak je jasně upadlá kostra.
Předpokládám, žes měřil, zda je napětí na přívodu k přerušovači (bílozelený drát) a tedy máš jistotu, že "šťáva do přerušovače jde".
Kdybys měl možnost motorku přivézt, tak za ta kvanta napsaného textu už by byla stokrát spravená, ale bohužel od Rakovníka to není zrovna za rohem.

nefunkční blinkry

10.11.2013 v 17:54 | Nahoru | #17
Omlouvám se, že zase reaguji až po takové době, ale neměl jsem na to v poslední době moc čas, ale konečně jsem se do toho pustil - a je opravdu špatný spínač. Kontakty tam jsou hodně opotřebované. Navíc, pokud je tam spínač původní, tak je to docela logické, po 40 000 km. Děkuju za rady, určitě byly užitečné :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rada/výběr dváci Honda CBR 125R MrLuckyoff 14 17.5.2024 v 07:35 rg250
zvýšení výkonu honda cbr 125 [1, 2] Honda CBR 125R Honda23 49 15.5.2024 v 23:04 Ozzy_
Honda cbr 125 r Honda CBR 125R Dominik07 11 29.4.2024 v 15:12 Krautkopf
Jakou 125 CCM vybrat Honda CBR 125R, Honda PCX 125, Yamaha NMAX 125 Giant13 17 22.4.2024 v 20:57 MP3KV
Blinkry Honda CBR 125R ProFicK 1 24.3.2024 v 02:08 tompok76


TOPlist