paolo_novy Přidat reklamu

Téma: nefunkční blinkry
19.10.2013 v 18:49
Zdravím,
chtěl bych se zeptat, co by mohlo způsobovat nefunkčnost mých blinkrů. Nedávno jsem si koupil Hondu CBR 125 - vše fungovalo. Pak hned den po koupi mi odešla baterka, takže jsem koupil novou. A po první delší jízdě mi přestaly fungovat blinkry, takže jsem jezdil prozatím bez nich, ale už bych s tím měl něco dělat. Od té doby mi nefungovaly, až na jeden případ kdy se mi podařilo hodit pravý blinkr - ale potom už zase nic - baterka už je naprosto v pořádku. Napadly mě důvody, čím by to mohlo být. Například přerušovač, levý spínač, relátko, nebo jestli by jen stačilo to prostříkat kontaktolem. Jako nejpravděpodobnější důvod bych asi viděl ten levý spínač, ale zatím nevím, děkuju komukoli, kdo se se mnou podělí o jeho zkušenosti. :)

Naposledy editováno 19.10.2013 19:13:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nefunkční blinkry

22.10.2013 v 20:17 | Nahoru | #1
J.M.K.> Ano, propojil ampérmetrem. Součástkám jako takovým v motorce nerozumím, protože většinou nerozeznám co je co, ale elektriku zvládám. Opravdu to bylo propojené (propojoval jsem šedý s orandžovým a šedý s modrým). Bohužel se mi rozsvítilo velké prd :/ . Takže, asi se vrhnu na nějaké to čištění. :)

(reakce na) nefunkční blinkry

22.10.2013 v 22:41 | Nahoru | #2
Shitty> Jestli se blinkry nerozsvítily ani nerozblikaly ani přímo po propojení šedého drátu s oranžovým (resp. bleděmodrým), čímž jsi vlastně obešel přepínač, tak bude chyba někde dál ve vedení k žárovkám, nebo spíš někde v kostřicích bodech. Ale měls měřit na šedém drátu (a pak i oranžovém a bleděmodrém) zkoušečkou, nebo voltmetrem, abys věděl, zda v tom bode je napětí proti kostře , ne proti vedení dál k žárovkám. Když takto napětí naměříš, tak je chyba u žárovek, nebo kostření jasná. Ještě můžeš, tentokrát při vypnuté spínačce, zapnout měřák na "prozváněčku" a prozvonit šedý drát mezi kontaktem přerušovače a konektorem u přepínače. Tak zjistíš, zda je toto vedení v pořádku.
Další možností je vzít pomocný drát (raději na něj pro sichr přidělat pouzdro s pojistkou), ten jedním koncem napojit na (+) baterky a druhým koncem píchnout na oranžový, nebo bleděmodrý drát u konektoru přepínače. Když se blinkry nerozsvítí ani tak, tak je necháš takto připojené a jdeš zkoušečkou dále po vedení k žárovkám dané strany. Drát se někde bude rozdvojovat (nejspíš u konektoru), tak může být chyba i tam a nakonec změř, zda nebude (proti kostře) napětí na obou vývodech blinkru. Když bude, tak je jasně upadlá kostra.
Předpokládám, žes měřil, zda je napětí na přívodu k přerušovači (bílozelený drát) a tedy máš jistotu, že "šťáva do přerušovače jde".
Kdybys měl možnost motorku přivézt, tak za ta kvanta napsaného textu už by byla stokrát spravená, ale bohužel od Rakovníka to není zrovna za rohem.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Cbrko 2006 spatne startuje Honda CBR 125R Hugomela12273i3jek 2 12.6.2024 v 07:32 Finalex
Zapojenie hadičiek Honda cbr 125r Honda CBR 125R ignácio 13 4.6.2024 v 16:05 Krautkopf
Prokluzování spojky (vyřešeno) Honda CBR 125R Bumik 13 1.6.2024 v 00:37 Drakl
Podtlak honda cbr 125 Honda CBR 125R Honza003 10 31.5.2024 v 13:29 ignácio
Rada/výběr dváci Honda CBR 125R MrLuckyoff 14 17.5.2024 v 07:35 rg250


TOPlist