paolo_novy Přidat reklamu

Téma: nefunkční blinkry
19.10.2013 v 18:49
Zdravím,
chtěl bych se zeptat, co by mohlo způsobovat nefunkčnost mých blinkrů. Nedávno jsem si koupil Hondu CBR 125 - vše fungovalo. Pak hned den po koupi mi odešla baterka, takže jsem koupil novou. A po první delší jízdě mi přestaly fungovat blinkry, takže jsem jezdil prozatím bez nich, ale už bych s tím měl něco dělat. Od té doby mi nefungovaly, až na jeden případ kdy se mi podařilo hodit pravý blinkr - ale potom už zase nic - baterka už je naprosto v pořádku. Napadly mě důvody, čím by to mohlo být. Například přerušovač, levý spínač, relátko, nebo jestli by jen stačilo to prostříkat kontaktolem. Jako nejpravděpodobnější důvod bych asi viděl ten levý spínač, ale zatím nevím, děkuju komukoli, kdo se se mnou podělí o jeho zkušenosti. :)

Naposledy editováno 19.10.2013 19:13:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nefunkční blinkry

22.10.2013 v 18:52 | Nahoru | #1
Shitty> "Propojil ampérmetrem"... bez urážky, ale je otázkou, jestli jsi propojval ty správné dráty a jestlis neměl přitom omylem měřák zapnutý jako voltmetr. To bys potom pochopitelně nic nenaměřil, když V-metr má vysoký vstupní odpor, takže v obvodu blinkrů to znamená prakticky přerušení obvodu. Kor, když jsi výše naznačil, že elektrikář zrovna nejsi. Koukni na konektory na drátech vedoucích od levého ovladače a narazíš na tři konektory, dva čtyřpólové a jeden dvoupólový. Dvoupólovým prochází šedý a modročerný drát a jedním z čtyřpólových prochází oranžový a bleděmodrý drát. Tak tyto dva konektory rozpoj a kouskem drátu v nich propoj napřed šedý a oranžový drát - musí se rozblikat levá strana. Pak propoj šedý a bleděmodrý drát a musí blikat pravá strana. Když tato zkouška dopadne dobře, je jasně vadný přepínač blinkrů, nebo v lepším případě některý ze zmíněných dvou konektorů má špatný kontakt (vyviklané fastony, oxidace).

Ještě můžeš provést takovou zkoušku, že vývody přerušovače prozkratuješ kusem drátu (šedý a bílozelený drát) a pak bez rozpojení výše popsaných dvou konektorů píchneš žárovkovou zkoušečku na faston se šedým drátem (ze "zadní" strany konektoru to jde) a musí svítit. Potom je vedení od přerušovače v pořádku. Pak zapni levou stranu a jestli se blinkry nerozsvítí, píchni zkoušečku na oranžový drát a když nebude svítit, je vadný přepínač, když ano, je vada někde dál k žárovkám, možná vadné kostření. Pak přepni přepínač na pravou stranu, zkoušečku píchni na bleděmodrý drát a platí totéž, co na levé straně - když se blinkry nerozsvítí, ale zkoušečka ano, je v háji vedení k blinkrům, nebo jejich kostření a když se nerozsvítí ani zkoušečka, je opět vadný přepínač.

Jak tu někdo už psal, přepínač pak budeš muset rozebrat a vyčistit, u některých motorek je to dost častá závada.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nefunkční blinkry

22.10.2013 v 20:17 | Nahoru | #2
J.M.K.> Ano, propojil ampérmetrem. Součástkám jako takovým v motorce nerozumím, protože většinou nerozeznám co je co, ale elektriku zvládám. Opravdu to bylo propojené (propojoval jsem šedý s orandžovým a šedý s modrým). Bohužel se mi rozsvítilo velké prd :/ . Takže, asi se vrhnu na nějaké to čištění. :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Cbrko 2006 spatne startuje Honda CBR 125R Hugomela12273i3jek 2 12.6.2024 v 07:32 Finalex
Zapojenie hadičiek Honda cbr 125r Honda CBR 125R ignácio 13 4.6.2024 v 16:05 Krautkopf
Prokluzování spojky (vyřešeno) Honda CBR 125R Bumik 13 1.6.2024 v 00:37 Drakl
Podtlak honda cbr 125 Honda CBR 125R Honza003 10 31.5.2024 v 13:29 ignácio
Rada/výběr dváci Honda CBR 125R MrLuckyoff 14 17.5.2024 v 07:35 rg250


TOPlist