bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Můžu smíchat olej o viskozitě 10W40 s olejem 15w50
ZDAR!
Otázka zní

Můžu smíchat olej o viskozitě 10W40 s olejem 15w50. Zbyl mě totiž olej 1l z minulého roku a chtěl bych dát 15w50..Namýšal bych to 3l 15w50, 0,5l 10w40... Díky za odpovědi

Můžu smíchat olej o viskozitě 10W40 s olejem 15w50

Skvělá odpověď, děkuji! 22.10.2013 v 11:01 | Nahoru | #31
Může mi někdo vysvětlit, proč bych jako nemohl nalít půl litru 10W-40 do 15W-50? (Asi by se mi to srazilo nebo tak něco, že? ) Tohle vypovídá jenom o teplotním rozsahu oleje, jinak o ničem jiném. Pokud oleje mají stejné specifikace, což tyto oleje běžně mívají, tak je to úplně jedno. Je lepší když budou stejného typu (HC, polo či plná synta).
Najeď si na stránky výrobce oleje, všichni výrobci mají na svých stránkách nějaký LubeAdvisor nebo tak něco a podívej se, co doporučuje na tvůj motocykl, obvykle tam najdeš několik typů olejů různých teplotních rozsahů a typů, které tam můžeš lít a vyber si podle provozních podmínek v kterých jezdíš, stylu používání motocyklu apod.
Jestli tam byla 10W-40 a jezdilo to každý rok do servisu, tak tam můžeš dát klidně 15W-50, neboť tam nebudeš mít žádné úsady ani nic, co by ti mohlo způsobit problém.
Na kecy typu nemůžeš nikdy smíchat, nikdy nemůžeš přejít, servisák říkal, ducati se na jiném oleji zadírají, na to se vyser... To je čistá demence...

1 reakcí na tento příspěvek Můžu smíchat olej o viskozitě 10W40 s olejem 15w50

22.10.2013 v 11:19 | Nahoru | #32
já si dokonce myslím, že když to smícháš jako špetku od všech - samo že v jedný výrobní řadě výrobce - tak budeš mít ty nejlepší vlastnosti ze všech těch olejů ...
tedy třeba long life průběh z 5W40 ,dobrou viskozitu na studený starty z 5-10W30, mazací schopnosti při vysokejch teplotách 10-15W50...
Prostě něco jako celoroční-univerzální obutí na auto ...
...ve finále to snese cokoli, když tam nemáš úsady ...tak to moc neřeš...vždyť ti to točí jen 11trpm...co je na tom?

Můžu smíchat olej o viskozitě 10W40 s olejem 15w50

Skvělá odpověď, děkuji! 22.10.2013 v 11:32 | Nahoru | #33
Muj soukromy nazor.

A/ kdyz to slejes, nestane se ani hovni
B/ Pokud nejsi v nejakejch nouzovejch podminkach, tak proc to delat ? Zbylej litr 10W40ky nalej treba do sekacky na travu, nebo do prevodovky nejakyho dachla (to delam se zbytkama oleju ja...) a kup plnou napln jednoho oleje ne ?

Smichas to tak jako tak, protoze v motoru ti starej olej stejne zustane. Ale zase proc to delat "programove" ? Nerozumim.

Jinak nekde na cestach v tramtarii u benzinky bych tam nalil klidne 2 litry oleje do nakladaku, protoze lepsi NAPROSTO JAKEJKOLI olej, nez zadnej. Ale v tyhle situaci asi nejsi ne ?

(reakce na) Můžu smíchat olej o viskozitě 10W40 s olejem 15w50

22.10.2013 v 11:57 | Nahoru | #34
t_freedom> no je vidět, že pořád žiješ v intencích viskozitních tříd

a že kdybys znal terminologii olejů, tak bys věděl, že úsada je běžný termín... víc takových odborníků do fóra!

1 reakcí na tento příspěvek Můžu smíchat olej o viskozitě 10W40 s olejem 15w50

22.10.2013 v 12:08 | Nahoru | #35
Super chlapy, pěkně se to tu rozjelo Jináč opět díky za postřehy. Co kus, to jiný názor

Naposledy editováno 22.10.2013 12:13:27

1 reakcí na tento příspěvek Můžu smíchat olej o viskozitě 10W40 s olejem 15w50

22.10.2013 v 12:12 | Nahoru | #36

Smichas to tak jako tak, protoze v motoru ti starej olej stejne zustane. Ale zase proc to delat "programove" ? Nerozumim



a o tohle mi přesně jde...

motormichal> víš starou belu v čem žiju... viskozita je jedna z obecnejch fyzikálních vlastností nejen olejů. pro oleje je důležitá a o tom není mnoho debat. Kdybys věděl něco o mechanice a přesnosti lícování dílů nebudeš psát, že je to vlastně jedno jestli tam dáš 10W nebo 15W...
Jasně, mazat to bude... a jak píše Ozzy - raději Diessel olej, než málo oleje...ale proč to proboha radit jako záměrný chování ???řekni mi jeden rozumnej důvod ty odborníku z fóra?
...vím o pár turbech z aut, co odešly do věčných lovišt kvůli hustšímu oleji při zimních startech, např.

(reakce na) Můžu smíchat olej o viskozitě 10W40 s olejem 15w50

22.10.2013 v 12:13 | Nahoru | #37
Adruj> chlapi ...voe

1 reakcí na tento příspěvek Můžu smíchat olej o viskozitě 10W40 s olejem 15w50

22.10.2013 v 12:15 | Nahoru | #38
A zajímavé je, že obá mají duchny a co kus to jiný názor a oboum to jezdí...

o toto mě přesně šlo

Smichas to tak jako tak, protoze v motoru ti starej olej stejne zustane. Ale zase proc to delat "programove" ? Nerozumim

Naposledy editováno 22.10.2013 12:16:13

(reakce na) Můžu smíchat olej o viskozitě 10W40 s olejem 15w50

22.10.2013 v 12:17 | Nahoru | #39

Adruj píše: A zajímavé je, že obá mají duchny a co kus to jiný názor a oboum to jezdí...

o toto mě přesně šlo

Smichas to tak jako tak, protoze v motoru ti starej olej stejne zustane. Ale zase proc to delat "programove" ? Nerozumim



ale jo...jen se bavíme o jedný - dvou deckách...ne litru

2 reakcí na tento příspěvek Můžu smíchat olej o viskozitě 10W40 s olejem 15w50

22.10.2013 v 12:23 | Nahoru | #40
Ještě bych od místních odborníků potřeboval vysvětlit, jak je možné, že u starších ducati, když měla ducati ještě smlouvu a marketingové projekty spojené s Agipem, doporučovali do motocyklů olej Agip 20W-50 a dnes vám tam stříknou klíďo píďo v servisu Shell 15W-50? Nezadře to pak chudákům majitelům starších ducati jejich motor hlavně na spodním válci?

Jak je možné, že když najedete na stránky Shellu a dáte jejich LubeMatch, tak vám doporučí na váš stroj na prvním místě Advance 4T Ultra 10W-40 a autorizovanými servisy používaná 15W-50 není na stránkách Shell ani v alternativních doporučeních? Sakra, ti v tom ale mají bordel...

Na vašem místě bych si zkrátil interval tak na 2000 kilometrů, pro jistotu...

(reakce na) Můžu smíchat olej o viskozitě 10W40 s olejem 15w50

22.10.2013 v 12:25 | Nahoru | #41
motormichal> No tak to je hodně zajímavý postřech Super

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Můžu smíchat olej o viskozitě 10W40 s olejem 15w50

22.10.2013 v 12:26 | Nahoru | #42
t_freedom> a teď prosím tu pohádku O zlomené klikovce...

(reakce na) Můžu smíchat olej o viskozitě 10W40 s olejem 15w50

22.10.2013 v 12:30 | Nahoru | #43
motormichal> Freedoma bych neházel do starého železa... Myslím, že kus pravdy určitě má. Nějaké ty oleje u těch spojů a tak. Chlapy kurva netahejte EGA. Já jsem opravdu rád za vaše postřehy..i ty špatné A temu turbu bych věřil...to bude náchylné na olej, když tahá toliko otáček. Akorát ne v naším případě.

Naposledy editováno 22.10.2013 12:32:53

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Můžu smíchat olej o viskozitě 10W40 s olejem 15w50

22.10.2013 v 12:31 | Nahoru | #44
motormichal> a není taky strašně divný, že automotiv někdy obecně doporučuje v různých regionech různé oleje ? To je taky voda na tvůj mlýnek, ne? A nebude v tom třeba taky to, že ještě před 8-10rokama ty motory točily 8trpm taky? ...asi je v tom tedy bordel.

ale jo...máš svatou pravdu ... je to vlastně jedno...

t_freedom> a teď prosím tu pohádku O zlomené klikovce...



a pokud tohle byla narážka na moji větu o turbech... tak to fakt asi nemá moc co smyslu řešit.
Máš-li nějaký povědomí o olejích, nebude tomu tak pravděpodobně o strojařině

Naposledy editováno 22.10.2013 12:42:22

Můžu smíchat olej o viskozitě 10W40 s olejem 15w50

22.10.2013 v 12:44 | Nahoru | #45
Stane se především to, že to nebude mít tu "správnou" viskozitu, když se to naředí olejem s jinou viskozitou. Jinak se nestane nic.

(reakce na) Můžu smíchat olej o viskozitě 10W40 s olejem 15w50

22.10.2013 v 12:50 | Nahoru | #46
t_freedom> Ale jistě, že kdysi se předepisoval jiný, obvykle hustší olej. Ale při tvé logice by přece při přechodu na olej o jiné viskozitě měl kleknout motor nebo minimálně ležatý válec pokud nezkrátí interval

To, že automotiv doporučuje v různých regionech různé oleje je běžné. Takže v regionu Evropy je samozřejmě jiný než třeba v Austrálii nebo Jižní Americe... Taky jsem si všiml, že v spousta výrobců v prvovýrobě dává náplň od jiného výrobce než s jakým potom mají v dané zemi smlouvu jejich zastoupení...

A nikomu se ještě kvůli tomu motor nerozsypal. Přitom mechanik z Ducati říkal, že jsou na to tak háklivé a jiný olej ee...

Asi smíchal rejži se špagetama a pak z toho měl těžké sraní...

(reakce na) Můžu smíchat olej o viskozitě 10W40 s olejem 15w50

22.10.2013 v 12:58 | Nahoru | #47

t_freedom píše: motormichal>



a pokud tohle byla narážka na moji větu o turbech... tak to fakt asi nemá moc co smyslu řešit.
Máš-li nějaký povědomí o olejích, nebude tomu tak pravděpodobně o strojařině



Ehm, máš pravdu, pokud přešel z 0W-30 na jednorozsahový 30W, je možné, že to to turbo neumazalo Ale pokud přešel z 0W-30 na 5W-40 nebo z 5W-40 na 10W-40 a oba splňovaly nějaké základní požadavky řekněme ACEA A3/B3 a API SL/SM, tak to, že hvízdl turbo nebylo olejem Jestliže to nebylo za extrémních podmínek v -40°C, případně u závodního agregátu... Samozřejmě, jak píši za teoretických podmínek to možné je, v běžném provozu u běžného motoru v podstatě nikoliv.

P.S. turba prodáváme, absolvoval jsem různá školení, vím jak turbo vypadá a funguje, jaké jsou nejčastější příčiny jejich selhání atp...

Naposledy editováno 22.10.2013 14:44:42

Můžu smíchat olej o viskozitě 10W40 s olejem 15w50

22.10.2013 v 15:31 | Nahoru | #48
musel bys mít nehoráznou smůlu abys našel kombinaci dvou různejch moto olejů který by motoru uškodily.

Můžu smíchat olej o viskozitě 10W40 s olejem 15w50

22.10.2013 v 16:04 | Nahoru | #49
Než toho smíchání bych se bál spíš toho, že koupím nějaký pančovaný olej zabalený v obalu, který je pro laika k nerozeznání od pravého oleje.

1 reakcí na tento příspěvek Můžu smíchat olej o viskozitě 10W40 s olejem 15w50

22.10.2013 v 16:26 | Nahoru | #50

Ale při tvé logice by přece při přechodu na olej o jiné viskozitě měl kleknout motor nebo minimálně ležatý válec pokud nezkrátí interval



při jaký mojí logice...kde jsi na tohle přišel ? Kvůli tomu tohle fórum fakt miluju... ...četl jsi vůbec moje příspěvky? Nic o ležatým válci jsem nepsal. Nic o tom, že zadře motor taky ne. Co je třeba na mým příspěvku #28 špatně.

Nejde přeci ani tak o samotný parametry oleje a to co deklaruje výrobce oleje - jde hlavně o konstrukci motoru, mazacích kanálů a rozvodu ve hlavě - ty jsou nejnáchylnější k přidírání při studeným startu. Jde o to, co výrobce motoru při odzkušování v reálu zjistil ohledně mazání a teplot. Opíráš se o olejový normy, ale důležitý je kde a jak ten motor provozuješ ... a proto jsem reagoval na to, že tu s klidným srdcem napíšeš maníkovi jehož motor má komprese 11,4:1 a točí 11trpm to, aby si jen tak slil 10W a 15W...ono se asi hovno stane, ale proč to dělat ?kvůli 250CZK?
já osobně si dělám výměnu sám...a když jsem po 11tkm viděl co z toho teče...vůbec nešpekuluju a každý jaro dávám olej novej, ikdyž mám jen 8tkm...
Oleje se jednoduše nemíchaj ...to jen my Češi jsme špekulanti a chytráci...
Howg

1 reakcí na tento příspěvek Můžu smíchat olej o viskozitě 10W40 s olejem 15w50

22.10.2013 v 16:55 | Nahoru | #51
Jedno zajímavý téma ste objeli moc rychle a to ty používaný termíny polosyntetik a syntetik.Každej běžně používanej motorovej olej je totiž na minerální bázi

Na "plný syntetice",což je tak přesnej termín jako ledková telka v obýváku,si tak maximálně smaží Babiš hranolky

Můžu smíchat olej o viskozitě 10W40 s olejem 15w50

22.10.2013 v 18:56 | Nahoru | #52
Na takto položenou otázku lze odpovědět, ano, lze smíchat.
Raději směs olejů než žádný olej v motoru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Můžu smíchat olej o viskozitě 10W40 s olejem 15w50

22.10.2013 v 19:21 | Nahoru | #53

t_freedom píše: při jaký mojí logice...kde jsi na tohle přišel ? Kvůli tomu tohle fórum fakt miluju... ...četl jsi vůbec moje příspěvky? Nic o ležatým válci jsem nepsal. Nic o tom, že zadře motor taky ne. Co je třeba na mým příspěvku #28 špatně.

Nejde přeci ani tak o samotný parametry oleje a to co deklaruje výrobce oleje - jde hlavně o konstrukci motoru, mazacích kanálů a rozvodu ve hlavě - ty jsou nejnáchylnější k přidírání při studeným startu. Jde o to, co výrobce motoru při odzkušování v reálu zjistil ohledně mazání a teplot. Opíráš se o olejový normy, ale důležitý je kde a jak ten motor provozuješ ... a proto jsem reagoval na to, že tu s klidným srdcem napíšeš maníkovi jehož motor má komprese 11,4:1 a točí 11trpm to, aby si jen tak slil 10W a 15W...ono se asi hovno stane, ale proč to dělat ?kvůli 250CZK?
já osobně si dělám výměnu sám...a když jsem po 11tkm viděl co z toho teče...vůbec nešpekuluju a každý jaro dávám olej novej, ikdyž mám jen 8tkm...
Oleje se jednoduše nemíchaj ...to jen my Češi jsme špekulanti a chytráci...
Howg



Jedinou věc jsem si přečetl od tebe špatně, ano, o ležatým válci jsi nemluvil. To jsem v té změti nesmyslů špatně pochopil.

Olejové normy jsou právě od toho, aby zajistily takovou kvalitu oleje, která je pro daný typ motoru potřeba a výrobce říká, jakých vlastností a jaké normy olej je možné u daného typu motoru provozovat. Snad si nemyslíš, že je to jinak. Podle těchto norem jsou oleje +- aditivovány, vždy samozřejmě s patřičnou rezervou. A pak jsou viskozitní třídy, které mají největší vliv na hustotu oleje a zjednodušeně jeho schopnost mazat za studena/tepla.

A věř mi, že je v našich podmínkách opravdu úplně jedno, zdali je olej 10W nebo 15W. Stejně tak je to jedno i tomu výrobci motocyklů. Kdybys měl ke své motorce manuál, našel bys tam, že třeba Ducati ti tam napíše typ oleje Shell bla bla bla, který už ani není pod tímto označením k dostání. Nicméně je tam rovněž jasně napsané, že můžeš použít i oleje v tomto rozsahu. Si myslíš, že by si každý výrobce olejů dovolil jenom tak doporučit svůj olej pro použití, u kterého by měl pocit, že se ti zadře motor?

Nejde tady o 250,- Kč, ty oleje jsou v podstatě všechny stejně drahé, pokud se bavíme o syntetickém oleji a nesrovnáváme syntetiku a hydrocrack.

A při tvé logice, že jde přeci o mazání hlavy za studena potom říkám, ať si koupí 5W-40 pro motocykly, bude tam ten olej ze všech nejrychleji o pikosekundu dřív než 15W-50 při 7°C...

P.S. A pak je taky dobře, že jsi pochopil, že je tam i ten roční interval a už to nebrousíš tři roky než najedeš 12tis.km

1 reakcí na tento příspěvek Můžu smíchat olej o viskozitě 10W40 s olejem 15w50

22.10.2013 v 19:21 | Nahoru | #54
Zmuline, už i ty nečteš? ...aááále kdo by ty kydy četl, že jo...projdi si příspěvky #25 a #29
když já bych snad ani nic neřekl na míchání, kdyby měl nějakýho 15let starýho Diversiona...ale radit mu hrdě za monitorem laborovat s olejem u motoru 998 testastretta, to je jak kdyby netušil co je to za stroj...

(reakce na) Můžu smíchat olej o viskozitě 10W40 s olejem 15w50

22.10.2013 v 19:26 | Nahoru | #55

zmulin píše: Jedno zajímavý téma ste objeli moc rychle a to ty používaný termíny polosyntetik a syntetik.Každej běžně používanej motorovej olej je totiž na minerální bázi

Na "plný syntetice",což je tak přesnej termín jako ledková telka v obýváku,si tak maximálně smaží Babiš hranolky



Polosyntetika je v dnešní době už vzácnost. Jsou oleje plně syntetické (ano, jsou) a pak jsou hydrocrackované oleje a o těch zřejmě píšeš ty.

Ale pokud si umíš vybrat, najdeš i tu plnou syntetiku a není to nic neobvyklého. Hlavně u motorek...

(reakce na) Můžu smíchat olej o viskozitě 10W40 s olejem 15w50

22.10.2013 v 19:34 | Nahoru | #56

t_freedom píše: Zmuline, už i ty nečteš? ...aááále kdo by ty kydy četl, že jo...projdi si příspěvky #25 a #29
když já bych snad ani nic neřekl na míchání, kdyby měl nějakýho 15let starýho Diversiona...ale radit mu hrdě za monitorem laborovat s olejem u motoru 998 testastretta, to je jak kdyby netušil co je to za stroj...



Je to po krůčkách zdokonalovaná 20 let stará technika, kdybys nevěděl. Na tom motoru není nic převratného. Stejně jako 1100 vzducháč má základ v 70. letech.

A ano, ty dva oleje, které uvádí autor fóra lze naprosto bez jakéhokoliv rizika v poměru 3 : 0,5 smíchat... Naprosto.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Můžu smíchat olej o viskozitě 10W40 s olejem 15w50

22.10.2013 v 19:34 | Nahoru | #57
motormichal> nejde jen o to co píšeš s čímž se nedá nesouhlasit...
ano v našich podmínkách bude 10W a 15W prašť jako uhoď(taky jsou oba v manuálu S4R povolený)...Pokud bude stejnej výrobce a stejná řada, je vysoká pravděpodobnost, že i aditiva, báze a technologie výroby bude stejná...jak tu někdo psal, byla by velká náhoda aby se něco stalo. Ale stejně analogicky tomu být třeba nemusí...
prostě jsi si jistej, že např. shell helix 5-10W30, 10-20W40-50 jsou všechny mísitelný? Jeden výrobce, jedna řada... a co Helix a Helix Diessel?
Vrátíme-li se zpět k 10W40 a 15W50...nezadře, když bude jezdit ten nebo ten...ale nevidím jedinej důvod proč je míchat...a nikomu bych to s klidným svědomím jako běznej postup neradil...

Naposledy editováno 22.10.2013 19:39:18

(reakce na) Můžu smíchat olej o viskozitě 10W40 s olejem 15w50

22.10.2013 v 19:43 | Nahoru | #58
t_freedom> OK, nebudeme se přece dohadovat. Já si vážím každého Ducatisti. A přesně si myslím, že jsi si odpověděl v úvodu svého příspěvku.

Je to stejné, jako když zjistíš, že potřebuješ dolít, jsi 1500km od domova, tak koupíš na benzince olej stejné specifikace i třeba od jiného výrobce a s klidným svědomím tam půl litru doliješ. A pochybuju, že až na to odjedeš dalších 2000 km a dojedeš domů, tak to vypustíš jenom proto, že je tam v pidirozdílu miniaturní část jiného oleje, ale stejné specifikace určené pro motocykly.

To chce jenom nepřeceňovat dvě číslice, ještě u jednoho výrobce v jedné řadě se stejnou specifikací a nepřeceňovat svoji techniku z konce osmdesátých let.

1 reakcí na tento příspěvek Můžu smíchat olej o viskozitě 10W40 s olejem 15w50

22.10.2013 v 19:57 | Nahoru | #59
Me dostava, ze nekdo chce setrit na litru oleje.... Vzdyt litr oleje je jako ujet 30km..... (Gumy, benzin atd)

To za to nestoji.

Naposledy editováno 22.10.2013 19:57:57

1 reakcí na tento příspěvek Můžu smíchat olej o viskozitě 10W40 s olejem 15w50

22.10.2013 v 20:17 | Nahoru | #60
Se zeptám z trochu jinýho soudku... Jakej je skutečnej rozdíl mezi syntetickým a minerálním olejem používaným v motorce...? Co se stane, když dám ten, a potom tamten? Pojede motorka jinak...?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Diagnostika Monster s4r Testastretta Ducati Monster S4R Testastretta, Ducati Monster S4R ... kaba07 2 9.4.2021 v 12:07 kaba07
meření na lambda sondě - je tu něja... [1, 2, 3] Ducati Monster S4R S Testastretta prodamCBR 74 6.3.2018 v 17:05 Jurawood
Ducati "zakladni" model vs. "S" model Ducati 1098 S, Ducati Monster S4R S Testastretta, Du... Ajny 24 7.1.2017 v 11:21 Radim.Klym
Monster a nákup poškodeného rámu Ducati Monster 620, Ducati Monster 600, Ducati Monst... rask_777 13 2.8.2016 v 12:36 selkie
Stocene km aneb finta ceskeho bazaristy [1, 2, 3] Ducati Monster S4R S Testastretta cefro 74 2.2.2014 v 12:10 fistron


TOPlist