globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: meření na lambda sondě - je tu nějaký znalec?
22.3.2016 v 19:30
když si chci orientačně změřit AFR a připojim voltmetr na lambdu dostanu hodnotu např 0.7V když signál lambdy odpojim od ECU a změřím tak je na ní 0.9V a já nevím jestli kvůli regulaci ECU nebo kvuli tomu že je lambda "nezatížená". Je relevantní měřit napští na odpojené lambda sondě od ECU?
Předchozí
1 2 3
Následující

meření na lambda sondě - je tu nějaký znalec?

22.3.2016 v 19:33 | Nahoru | #1
myslim ze tam je skokovka - na te AFR nenameris... ta osciluje mezi dvouma hodnotama napeti - jedno napeti chuda smes, druhe napeti bohata... kdyz je tam AFR 14,7 tak to skace ...

meření na lambda sondě - je tu nějaký znalec?

22.3.2016 v 19:50 | Nahoru | #2
jak píše assasin,na skokovce změříš prd.

a levným multimetrem už vůbec nic,spíše měříš její odpor..........

1 reakcí na tento příspěvek meření na lambda sondě - je tu nějaký znalec?

22.3.2016 v 19:51 | Nahoru | #3
skokovku nevytváří lambda sonda ale ECU když pomocí lambdy reguluje. a já právě nevím zda ta mnou naměřená změna je způsobená tím že se výstup z lambdy zatíží, nebo tím že právě ECU začne regulovat. logicky by to mělo být způsobeno tou regulací ale když kokám na časy vstřikováčů tak to nevypadá že by to začlo vstřikování regulovat....

(reakce na) meření na lambda sondě - je tu nějaký znalec?

22.3.2016 v 20:12 | Nahoru | #4
prodamCBR> skokovka je hovorový název pro "skokovou" lambda sondu.

správně fungují lamda "skočí" řekněme 5x za sekundu z 0,4Vna 0,9V.

začněme z druhé strany:co máš vlastně za problém?

3 reakcí na tento příspěvek meření na lambda sondě - je tu nějaký znalec?

22.3.2016 v 20:37 | Nahoru | #5
vím co myslíte skokovkou akorát se snažím vysvětlit že neskáče lambda sama o sobě a skáče kvůli ECU. když připojíte osciloskop na samostatnou lambdu žádný skoky tam nebudu. ale to je z jinýho soudku. problém nemám žádný jen sem si upravil mapy v ecu a chci si aspon orientačně ověřit zda nejsou bohatý nebo chudý což dělám což jsem dělal už milionkrát ale nikdy ne na odpojený lamda sondě tak bych potřeboval někoho kdo tomu rozumí a nebude mi vysvětlovat že lambda skáče

(reakce na) meření na lambda sondě - je tu nějaký znalec?

22.3.2016 v 21:10 | Nahoru | #6

prodamCBR píše: vím co myslíte skokovkou akorát se snažím vysvětlit že neskáče lambda sama o sobě a skáče kvůli ECU. když připojíte osciloskop na samostatnou lambdu žádný skoky tam nebudu. ale to je z jinýho soudku. problém nemám žádný jen sem si upravil mapy v ecu a chci si aspon orientačně ověřit zda nejsou bohatý nebo chudý což dělám což jsem dělal už milionkrát ale nikdy ne na odpojený lamda sondě tak bych potřeboval někoho kdo tomu rozumí a nebude mi vysvětlovat že lambda skáče



no tak napiš co vlastně chceš a jak jsi daleko s vědomostma a můžem se začít bavit......

teoreticky si směs ověřit můžeš,ale prakticky to moc nefunguje.
nejčastěji se používá 4drátová zirkoniová lambda,tak budu psát o ní.v první řadě by to chtělo zapojit vyhřívání-dva bílé dráty připojit na 12V.na polaritě nazáleží.
šedý drát ukostři. no a na černém můžeš něco měřit.....

ideální směs 14,7:1 odpovídá cca 450mV
při bohaté směsi jde napětí nahoru,při chudé zase dolu.
blbé je,že stačí aby se směs změnila jen o pár procent a lambda už letí,nahoru,nebo dolů...........

(reakce na) meření na lambda sondě - je tu nějaký znalec?

22.3.2016 v 21:24 | Nahoru | #7

prodamCBR píše: vím co myslíte skokovkou akorát se snažím vysvětlit že neskáče lambda sama o sobě a skáče kvůli ECU. když připojíte osciloskop na samostatnou lambdu žádný skoky tam nebudu. ale to je z jinýho soudku. problém nemám žádný jen sem si upravil mapy v ecu a chci si aspon orientačně ověřit zda nejsou bohatý nebo chudý což dělám což jsem dělal už milionkrát ale nikdy ne na odpojený lamda sondě tak bych potřeboval někoho kdo tomu rozumí a nebude mi vysvětlovat že lambda skáče



lambda samozrejme neskace kvuli ecu lambdou muzes merit pritomnost kysliku v uplne libovolnem plynu v uplne libovolnem zarizeni kde zadna ecu vubec neni - skokova je kvuli sve charakteristice jeji vystup skokove reaguje na zmenu mereneho media.... pri nejakem obsahu kysliku je na vystupu jedna hodnota, pri jinem druha....

no evidentne vsemu rozumis, taknevim na co se ptas, ja uz ladim podle lambdy nekolik let, ale abych mohl zjistit afr tak jsem si musel poridit sirokopasmovou...

1 reakcí na tento příspěvek meření na lambda sondě - je tu nějaký znalec?

22.3.2016 v 21:26 | Nahoru | #8
Někde jsem četl že ta ECU má snahu lamdu používat i když je v mapě nastavené že ne, nemůže to být tím? Že při připojené sondě se to snaží regulovat a proto je to třeba těch 0,7V a při odpojené to prostě přihodí bohatost -> 0,9V? Nemůže ještě ovlivňovat měřící obvod jednotky to napětí ? (o elektrice vím jen že kope tak mě nekamenujte )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meření na lambda sondě - je tu nějaký znalec?

22.3.2016 v 21:29 | Nahoru | #9
Mambo> 0,7V je bohatá směs,stejně tak jako 0,9V.evidentně k žádné regulaci nedošlo........

špatně jsi to pochopil

(reakce na) meření na lambda sondě - je tu nějaký znalec?

22.3.2016 v 21:35 | Nahoru | #10
prodamCBR> Když už si přepisuješ mapy, tak snad máš i nějaký diagnostický program a v něm bys měl napětí napětí lambda sondy vidět. Pro nějaké zjištění jak ti to pálí ve volnoběhu by to mělo stačit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meření na lambda sondě - je tu nějaký znalec?

22.3.2016 v 21:39 | Nahoru | #11
Dolph-cz> No jo i ne, já to beru tak že obyčejný voltmetr bude ukazovat nějakou průměrnou hodnotu, když bude směs furt bohatá tak je 0,9V jasná volba, ale pokud to bude ecu regulovat tak to bude skákat třeba 0,3-0,8 (nebo něco takového) a průměr bude menší. Ale moje pratické zkušenosti s měřením jsou 0 ale zdatně to doháním teoriií
EDIT:
geloš>
Co jsem si hrál s free ducati diagnostikou tak ta hodnota lambda sondy tam byla taková pofidérní (bavím se o S4RS). Na datalogující aplikaci jsem ukazování zatím nerozchodil vůbec.

Naposledy editováno 22.03.2016 21:42:26

(reakce na) meření na lambda sondě - je tu nějaký znalec?

22.3.2016 v 21:50 | Nahoru | #12
Mambo> samá teorie....
nefunguje to už v první větě-kdy multimetr ti neukáže průměr,ale to co prostě naměří ve frekvenci jak rychle měřit dokáže.takže ti tam bude pleskat samé nesmyslné hodnoty.
to může stačit aby si člověk ověřil,jestli lambda a systém regulace nějak funguje,ale jak -to už ne.

meření na lambda sondě - je tu nějaký znalec?

22.3.2016 v 21:53 | Nahoru | #13
Nj tak já už v rohu tiše šoupu nohama

meření na lambda sondě - je tu nějaký znalec?

22.3.2016 v 23:21 | Nahoru | #14
Kluci vyhrivani lambda sondy samozrejme pripojeny mam. Merim signal na vernym dratu a nemam levny voltmetr, mam se or ruckoveho voltmetru az po osciloskop. Mam taky diagnostiku s logovacim programem a taky znam charakteristiku napeti vuci bohatosti smesi a vim co je sirokopasmova sonda. otazka znela: je relevantni merit napeti na odpojeny lambde od ECU? A jakto ze se napeti zmeni po pripojeni k ECU je to z duvodu zatizeni lambdy nebo aktivaci regulace podle lambdy?

Mambo: jinak mas pravdu i kdyz sem v mapach lambdu zakazal tak ma tendenci to podle ni na volnobeh a v nizkem zatizeni regulovat musel sem ji fyzicky odpojit. Od ty doby to facha.

2 reakcí na tento příspěvek meření na lambda sondě - je tu nějaký znalec?

22.3.2016 v 23:26 | Nahoru | #15
To assasin ano lambda ma skokovou charakteristiku ale ta skakaci "sinusioda" je prave vytvorena ECU jednotkou ktera skokove reaguje s chude do bohate a na zpatek. Ja myslim ze si rozumime akorat to vyjadrujeme jinak

Naposledy editováno 22.03.2016 23:32:23

1 reakcí na tento příspěvek meření na lambda sondě - je tu nějaký znalec?

22.3.2016 v 23:31 | Nahoru | #16
To dolph: ECU umi rozlisit mezi bohatosti 0.7V i 0.9V a pomer 14.7 je dobry drzet mozna tak u auta a kvuli emisim. Moto bezne pouziva pro vykon hodnoty kolem 13 AFR. Ale to jsme zase jinde

(reakce na) meření na lambda sondě - je tu nějaký znalec?

23.3.2016 v 08:41 | Nahoru | #17

prodamCBR píše: To dolph: ECU umi rozlisit mezi bohatosti 0.7V i 0.9V a pomer 14.7 je dobry drzet mozna tak u auta a kvuli emisim. Moto bezne pouziva pro vykon hodnoty kolem 13 AFR. Ale to jsme zase jinde



ty se tady čertíš,že tě někdo poučuje..... a sám píšeš základy...

ano,já vím,že 14,7 je dobré tak pro emise.vím,že pro motorku je nejlepší směs cca13-13,5........,ale to ty chceš měřit směs skokovkou,která nic jiného,než 14,7 změřit neumí!

celou dobu ti píšeme,že je to na hovno....

jinak k otázce:ano lamda měří i bez ŘJ,že dochází k nějakému propadu,nebo zkreslení po tom ,co se lambda připojí k ŘJ,jsem vypozoroval taky,ale to je normální.proč přesně se to děje jsem podrobně nezkoumal i když nějaké teorie mám.....

Naposledy editováno 23.03.2016 08:42:04

(reakce na) meření na lambda sondě - je tu nějaký znalec?

23.3.2016 v 09:10 | Nahoru | #18

prodamCBR píše: To assasin ano lambda ma skokovou charakteristiku ale ta skakaci "sinusioda" je prave vytvorena ECU jednotkou ktera skokove reaguje s chude do bohate a na zpatek. Ja myslim ze si rozumime akorat to vyjadrujeme jinak



ja alke o zadne skakaci sinusoide nic nepsal....

osobne si myslim ze jednotka neumi poznat bohatost ze skokove lambdy a z nejakejch rozdilu ala 0,1V ve kterem se realizuje zmena z afr 10 na afr 14...

proto ten rezim - closed loop - se pouziva jen tam kde nevadi stechiometricka smes a pri akceleraci kde jde bohatost na AFR 13 a nebo i na bohatsi tak to jede podle prednastavenych map.

jinak skokova lambda se meri pripojena na ECU - ale zjistuje se jen jestli funguje (na osciloskopu) - o tom ze by se podle skokovky ladilo AFR jsem slysel jen parkrat a bylo to takovy hodne teoreticky a ti lide co pak presli na WB uznali, ze to byl nesmysl... jinak ladit podle ni tak by tam ecu bejt pripojena nemela...

muzu se jen zeptat jake hodnote napeti podle tebe odpovida to AFR 13 na ktere se nejspis budes chtit dostat?

Naposledy editováno 23.03.2016 09:13:27

(reakce na) meření na lambda sondě - je tu nějaký znalec?

23.3.2016 v 09:18 | Nahoru | #19

prodamCBR píše: To assasin ano lambda ma skokovou charakteristiku ale ta skakaci "sinusioda" je prave vytvorena ECU jednotkou ktera skokove reaguje s chude do bohate a na zpatek. Ja myslim ze si rozumime akorat to vyjadrujeme jinak



Už jsem tedy pár let mimo dění ladění motorů, ale tohle je dle mě nesmysl, že by ECU dělala nějaký skoky... Co si ještě pamatuju tak Ecu posílá do klasické skokové lambdy (bavíme se o měřícím drátu) ca 500mV referenční napětí, měřit na skokové lambdě ať už zapojené či ne lze jen pro zjištění funkce zda běhá,na nějakou kontrolu AFR je to nesmyl, taky jsem si tím kdysi prošel, nakonec jsem měřil a logoval s LM-1

meření na lambda sondě - je tu nějaký znalec?

23.3.2016 v 09:45 | Nahoru | #20
nechci nastavit přesný AFR, to je samozřejmě nesmysl. ale chci ověřit že je v celém spektru napětí na lambdě 0.8V a více. myslím že když dokážu ověřit že se lambda pohybuje mezi 0.8V až 0.9V tak budu vědět že motor netrpí chudou směsí. LM1 ideálně LM2 by byla fajn ale bohužel nemám :( jinak když už se nám tu diskuze trochu rozjela konečně k tématu tak ještě k tomu co psal assasin a close loop je sice pravda ale ne u všech motorů. teda nevím jak je to u motorek ale třeba u mého předchozího auta audi 1.8T fungoval close loop i při plném plynu a ECU řídila bohatost směsi i 250 km/h a plném plynu škodovka 1.8T dělala přesně to co říkáš, při plném plynu přestala poslouchat lambdu a jela dle nastavených map. je to poznat i ve VAGu na STFT kde oktávka při plném plynu hodí korekci 0 ale audině tam stále lítali korekce vstřikování v %. jinak na moto už jsem navěsil měřáček a v sobotu to pojedu otestovat tak dám vědět zatim díky

meření na lambda sondě - je tu nějaký znalec?

23.3.2016 v 10:15 | Nahoru | #21
rozhodne neni dobry motat zkusenosti z aut do motorek.... nove motorky uz se ECU aut dost priblizuji, ale jeste par let zpatky to bylo uplne odlisne.
druha vec je ze motor auta jezdi casto v odlisnem rezimu a ta vec s AUDI - spousta aut ma WB lambdy, takze se podle nich muze ridit v mnohem sirsim pasmu, moje bmw z roku 95 ma 4 lambdy celkem....

kdybys mel cestu kolem prahy muzu ti WB pujcit... mam i odsavacku do koncovky, pokud mas nejakej ladak...

1 reakcí na tento příspěvek meření na lambda sondě - je tu nějaký znalec?

23.3.2016 v 10:35 | Nahoru | #22
do Prahy to mám kousek, máš samotnou lambdu nebo i s nějakou elektronikou která je schopná logovat? já to právě dělám kvůli laďákum protože jsem je dal i se svodama a upravenym sáním, moto jede jak z praku a i v nižších otáčkách je to kultivovanější než série. takže to bude asi OK, jen nesnesu ten pocit že je to naladěný naslepo a ne dle lambdy :)

ještě k tý audi, ta mělauzkopasmovou lambdu stejnou jako skodovka. normalně na uzkopasmovou lambda sondu auta naladím. jedu do kopce plný plyn a lambda ukazuke např 0.7V tak přidám palivo a lambda ukazuje např 0.8V tak zase přidám dokud se nedostanu na 0.9V, vždy je cítit jak se výkon zlepšuje. když mi to hned na začátku testu ukáže 0.9V tak zkusím trochu paliva ubrat abych věděl že lambda neni chudák už "na doraz" a ubirám dokud to neukáže 0.8V pak se trochu vrátim na 0.9V a sice nevím jestli je tam ideální směs, což nepoznáme nikdy u 4 válce s jednou sondou ale vím že je to naladěné lépe než když to ke mně přijelo a vím že to nezničí motor z důvodu chudé směsy,

meření na lambda sondě - je tu nějaký znalec?

23.3.2016 v 10:46 | Nahoru | #23
mam wb s kontrolerem - logovat jde do PC (po usb, free soft) - nema vnitrni pamet pro datalogg, ale ukazuje to primo na budiku te jednotky AFR - cvaknu si to na nadrz, najdu nejake klidne misto a cumim pri jizde na budik :) do te doby nez odstehuju domu brzdu

v podstate tohle:
www.14point7.com/products/sigma-lambda-controller-diy-2

1 reakcí na tento příspěvek meření na lambda sondě - je tu nějaký znalec?

23.3.2016 v 10:54 | Nahoru | #24
jééé to je dobrý...až to vyřešíte příjedu taky...ale dle mýho černě očouženýho vejfuku a SPZky to chudý mít nebudu

(reakce na) meření na lambda sondě - je tu nějaký znalec?

23.3.2016 v 10:55 | Nahoru | #25

t_freedom píše: jééé to je dobrý...až to vyřešíte příjedu taky...ale dle mýho černě očouženýho vejfuku a SPZky to chudý mít nebudu



klidne se stav... uz "mam" i brzdu, jen jeste neni funkcni a neni cas....

1 reakcí na tento příspěvek meření na lambda sondě - je tu nějaký znalec?

23.3.2016 v 11:00 | Nahoru | #26
Hele...chtěl jsem otravovat Murkina... ale jestli bys mi to změřil později pod zátěží...jen jestli to není extra bohatý...nebo někde třeba nějak nědoladěný... a něco by šlo "požehlit" ...klidně bych to udělal... a nějakou pětku na pivo ti nadělil... 2.4. je u Franty zase dýchánek... můžem něco domluvit.

meření na lambda sondě - je tu nějaký znalec?

23.3.2016 v 11:03 | Nahoru | #27
zmerit to muzu, s ladenim rozhodne nemuzu murkinovi konkurovat :) na dychanek bych se mohl stavit a proberem to :) brzda tou dobou asi jeste ready nebude...

(reakce na) meření na lambda sondě - je tu nějaký znalec?

23.3.2016 v 11:05 | Nahoru | #28

prodamCBR píše:

.......jedu do kopce plný plyn a lambda ukazuke např 0.7V tak přidám palivo a lambda ukazuje např 0.8V tak zase přidám dokud se nedostanu na 0.9V, vždy je cítit jak se výkon zlepšuje. když mi to hned na začátku testu ukáže 0.9V tak zkusím trochu paliva ubrat abych věděl že lambda neni chudák už "na doraz" a ubirám dokud to neukáže 0.8V pak se trochu vrátim na 0.9V a sice nevím jestli je tam ideální směs, což nepoznáme nikdy u 4 válce s jednou sondou ale vím že je to naladěné lépe než když to ke mně přijelo a vím že to nezničí motor z důvodu chudé směsy,



už mně nebaví tady objajovat své zkušenosti..... a teoretizovat tady o hovně.....,ale ještě ti řeknu,že v reálu tohle udělat se skokovkou absolutně nemáš šanci
pokud nezůstane jen u keců a opravdu to budeš chtít zrealizovat,tak se přesvědčíš sám.

byl jsi někdy na brzdě s retardérem a nebo viděl alespoň odleděnou mapu?víš kolik je to čísel,jak moc se to všechno mění podle zatížení a pod...?
není to kosmická technoligie,všechno jde,ale tak jak si to představuješ ty-to nejde.

meření na lambda sondě - je tu nějaký znalec?

23.3.2016 v 11:16 | Nahoru | #29
jen co se tyce tveho dotazu, zatizeni uzkopasmove lambdy odporem 1M me srazilo napeti doslova k zemi, ecu obohatila tak az motor chcipl.

Co se tyce oscilace signalu, samozrejme mas pravdu, vytvari ho ecu, bez jeji korekce by signal neosciloval.
Vsak hned tady nekdo tvrdi ze je hakysi referencni U 500mV , nebo na netu najdes vysvetleni, ze se meri strida apod nesmysly. V tomhle mas tedy pravdu.

Merit 0.6V nebo 0.9V, pekny, prosel jsem si tim docela dost
Jenze ta zavyslost na teplote to prave zabiji.
Vlazny to dava 0.6 a rozpaleny pri stejne smesi 0.9V

Takze za me, pro kontrolu milionkrat lepsi nez podle ucha, ale naladit to dobre - nelze.

kdyz se pak podivas na prodejce dynamometru, tak oni jsou jeste dal, tvrdi, ze to nelze ani widebandem.

1 reakcí na tento příspěvek meření na lambda sondě - je tu nějaký znalec?

23.3.2016 v 12:32 | Nahoru | #30
to Jurawood: díky mohl si to napsat dřív :) teď sem se vrátil z garáže a zjistil že proud 1mA srazí napětí na lambdě na 0V. proud několik málo micro ampér to zkreslí o desetiny voltu takže měřit odpojenou lambdu fakt nejde, a jak říkáž ta změna teploty to zabije uplně protože chvilu po nastartovaní tam mam 0.6V který se vyšplhá až k 0.9V a přitom delka vstřiku je pořád stejná...

.... budu muset k Assasinovi :) hele Freedome kdybychom to dokázali naplánovat mohli bychom se tam sejít a porovnat svoje naladění strojů i když nebude brzda tak jen porovnat chod v nízkých otáčkách atd.

to Dolph: špatně si to pochopil to neni teorie ale normalně tak auta nastavuju při ladění LPG..,. nevim co je na tom neuvěřitelnýho, je jasný že t onebude tak dobrý jako s WBO ale jak už jsem řikal měřit víc válců s jednou sondou je stejně na pikaču
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Diagnostika Monster s4r Testastretta Ducati Monster S4R Testastretta, Ducati Monster S4R ... kaba07 2 9.4.2021 v 12:07 kaba07
Můžu smíchat olej o viskozitě 10W40... [1 ... 4, 5] Ducati Monster S4R S Testastretta Adruj 132 23.12.2019 v 10:25 SirIndy
Ducati "zakladni" model vs. "S" model Ducati 1098 S, Ducati Monster S4R S Testastretta, Du... Ajny 24 7.1.2017 v 11:21 Radim.Klym
Monster a nákup poškodeného rámu Ducati Monster 620, Ducati Monster 600, Ducati Monst... rask_777 13 2.8.2016 v 12:36 selkie
Stocene km aneb finta ceskeho bazaristy [1, 2, 3] Ducati Monster S4R S Testastretta cefro 74 2.2.2014 v 12:10 fistron

TOPlist