bmw_r1300gs_cartec





Téma: Pozor na tento inzerát
 
12.10.2013 v 16:23
Ahoj kolegové,

chtěl bych Vás upozornit na níže uvedený inzerát na RSV 1000. Motorka je po "GO" motoru, jelikož byla přidřená/zadřená(což je i důvod proč letos najela málo km - stála totiž v servisu). Problém je to, že majitel ani po jasných dotazech zda byla prováděna nějaká oprava motoru tuto skutečnost úmyslně zamlčel. V případě zájmu mohu přiložit mailovou komunikaci.

Inzerát RSV 1000

Inzerát na motoinzerci

Naposledy editováno 12.10.2013 16:25:06

3 reakcí na tento příspěvek Pozor na tento inzerát

13.10.2013 v 10:31 | Nahoru | #1

U zadřené kliky nejde jen o zničený povrch čepu, ale klika se při zadření může trvale ohnout.


Klika se dá trvale narovnat.

Dál se při zadření teplotně ovlivní materiál v místě a okolí čepu - vyhřeje se.


Když je klika hodně sjetá, běžně se opravuje tak, že se tam navaří nový materiál a potom se stáhne na potřebný průměr. Řekl bych, že při navařování se ta klika zahřeje víc než při zadření.

Při zbroušení čepu si asi řekneš, že z kliky odebereš jen pár desetin materiálu. Pevnost čepu v ohybu ale závisí na třetí mocnině jeho průměru, takže i malá změna průměru má dost vliv a může se ti stát, že klika po pár desítkách tisic km po opravě praskne.


Klika se běžně brousí o setiny a né o desetiny. V případě, že by bylo nutno brousit o desetiny, používá se metoda zmiňovaná v bodu 2, tedy navaření a následné stažení.

LovecTaťka> docela mne zaráží, že jako automechanik máš takový názor (nic osobního)


To není názor, to jsou léta praxe.

Naposledy editováno 13.10.2013 10:52:26

(reakce na) Pozor na tento inzerát

13.10.2013 v 10:33 | Nahoru | #2
LovecTaťka>

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pozor na tento inzerát

13.10.2013 v 10:53 | Nahoru | #3
LovecTaťka> jo toť teorie...

v praxi asi co napsal dewil:

dewwil píše: No spíš je to bolístka TLS 97... Jasně na chvíli se to opravit dá, přesně na tu dobu prodeje Neznám nikoho kdo vytvoří stejnej povrch jako origo...



nebo znáš někoho kdo s klikou tebou popsané absolvoval a dlouhodobě mu to funguje? bavíme se o motorkách samozřejmě

(reakce na) Pozor na tento inzerát

15.10.2013 v 11:12 | Nahoru | #4

LovecTaťka píše: Když je klika hodně sjetá, běžně se opravuje tak, že se tam navaří nový materiál a potom se stáhne na potřebný průměr. Řekl bych, že při navařování se ta klika zahřeje víc než při zadření.


Neni to zahřátí při navařování problém? Třeba že se změní struktura materiálu na povrchu, změkne...? Já vím. Dělá se to. Ale...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist