globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Tak tomu říkám ku..a renovace!!!
1.10.2013 v 09:33






Renovátoři poučte se. Takhle to bude už brzy EU vyžadovat.

(reakce na) Tak tomu říkám ku..a renovace!!!

2.10.2013 v 16:27 | Nahoru | #61

Katana píše: To žádná renovace není, renovací se dá nazvat jen oprava do stavu v jakým vyjela z fabriky, tohle je děs, výfuky ze čtvery nebo osmy co já vím, sedlo ani nemluvím.


Vejfuky by tomu slušely původní, sedlo je v pořádku, panelka má mít "lavici", ne "kytaru".

(reakce na) Tak tomu říkám ku..a renovace!!!

2.10.2013 v 16:28 | Nahoru | #62

2stroke píše: Tak na tom se asi neshodneme, když vidím orezlého veteraná, tak se mi z toho tak max. zvedá kufr. Patinu mám rád, ale ne rezavý oprýskaný chrom a popraskanou vybledlou/zašlou barvu. Raději všechno opískovat a vrátit do stavu, v jakém to vyjelo z fabriky...


(reakce na) Tak tomu říkám ku..a renovace!!!

2.10.2013 v 18:29 | Nahoru | #63

Mlsoun13 píše: mě se to líbí. mam rád blejskavý věci. a asi je i jasný jakej má tenhle uživatel prohlížeč...chrome



mě se to taky líbí a taky mám chrome

Tak tomu říkám ku..a renovace!!!

2.10.2013 v 18:31 | Nahoru | #64
Kruci, kolik ta Javička teď váží? Motor má co dělat.

1 reakcí na tento příspěvek Tak tomu říkám ku..a renovace!!!

2.10.2013 v 18:43 | Nahoru | #65
zapomněl si nachromovat sedlo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak tomu říkám ku..a renovace!!!

2.10.2013 v 19:33 | Nahoru | #66
J.M.K.> Zdravím do JH. Bral jsem to dle kodexu technických komisařů HV kde setohle slovíčkaření vykládá zhruba takto:

restaurování = uvedení do pokud možno původního stavu
renovace = obnovení vozidla do krásy a lesku které většinou znamená změnu barvy, doplnění chromování, náhradu interiéru, doplnění budíků a ovladačů atd.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak tomu říkám ku..a renovace!!!

2.10.2013 v 19:51 | Nahoru | #67

pagi píše: zapomněl si nachromovat sedlo


Je to hnus velebnosti!
To neni renovace ale tuzzing ako svina: jeste by si mel stylove nachromovat pero a kule....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak tomu říkám ku..a renovace!!!

2.10.2013 v 20:01 | Nahoru | #68

pesastor píše: Je to hnus velebnosti!
To neni renovace ale tuzzing ako svina: jeste by si mel stylove nachromovat pero a kule....



přesně tak,za renovaci považuji dát motocykl do stavu,tak jak vyjel z výroby..nechápu tyhle chromofily

Tak tomu říkám ku..a renovace!!!

2.10.2013 v 20:59 | Nahoru | #69
Ty testační termíny jsou velmi zjednodušené.
Restaurování se dělí na:

Konzervace a restituce -zachování současného stavu -nepřipouští doplnění a ponechává věc ve fragmentálním nálezovém stavu . Restituce umožňuje navíc odstranění nevhodných doplňků a nepůvodních barev.

Rekonsrukce - Dovoluje nahrazení chybějících částí původními dobovými, či původní technologií vyrobenými novými díly (podle originálů nebo výkresů)

Renovace -doplnění chybějících částí novými, vyrobenými jinou technologií nebo z jiného materiálu (plast místo bakelitu, syntetická pryž místo kaučuku, koženka místo kůže atd.) A hlavně BARVA. Pokud je jiného složení a technologie nanášení.

Všechny tyto způsoby jsou vlastně TYPY RESTAUROVÁNÍ s tím, že konzervace a restituce jsou tzv. muzejní interpretace
a rekonstrukce a renovace jsou interpretace syntetické. Toť teorie. V testačních předpisech je to zjednodušené. Muzejní = restaurování a syntetická = renovace

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak tomu říkám ku..a renovace!!!

2.10.2013 v 21:01 | Nahoru | #70
dostal94> a pochopitelne i v laku - na kejvacce byla nitrokombinace, ktera se musela po nastriku kazde vrstvy lestit. Zadnes superlesklej akrylat. Zlaty linky (rucne), chromovaj ramecek svetel a vejfuky.
Cokoli dalsiho je hrube nadbytecny!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak tomu říkám ku..a renovace!!!

2.10.2013 v 21:10 | Nahoru | #71

pesastor píše: dostal94> a pochopitelne i v laku - na kejvacce byla nitrokombinace, ktera se musela po nastriku kazde vrstvy lestit. Zadnes superlesklej akrylat. Zlaty linky (rucne), chromovaj ramecek svetel a vejfuky.
Cokoli dalsiho je hrube nadbytecny!



To je jako kdybys odsoudil nádherný 110R za to, že má střešní okýnko. Nebo já měl škodu 120L (ne 125!) s pětikvaltem už z výroby za příplatek. Už tenkrát sis mohl nechat dát na panelku řídítka s hrazdou, chromovanou masku... Byly to zkrátka varianty.

Jinak souhlasím, že celá chromovaná kejvačka je spíš cirkusáckej počin a sběratelsky to ztrácí na zajímavosti.

Naposledy editováno 02.10.2013 21:11:15

(reakce na) Tak tomu říkám ku..a renovace!!!

2.10.2013 v 21:20 | Nahoru | #72

PetrL3 píše: To je jako kdybys odsoudil nádherný 110R za to, že má střešní okýnko. Nebo já měl škodu 120L (ne 125!) s pětikvaltem už z výroby za příplatek. Už tenkrát sis mohl nechat dát na panelku řídítka s hrazdou, chromovanou masku... Byly to zkrátka varianty.

Jinak souhlasím, že celá chromovaná kejvačka je spíš cirkusáckej počin a sběratelsky to ztrácí na zajímavosti.


Nemohls nechat dat, ale mohls koupit v Mototechne v Platnersky ze soutezaka. To jsou dve ruzny veci!

Autorovi vlakna: Byls nekdy na prvotni testaci? Vrele ti doporucuju zajet na zacatku kvetna do Bratislavy na Dolnozemsku, kde se na STK delaji pravidelne rocni testace. Pak bys prestal citovat utrzky z pravidel!

Tak tomu říkám ku..a renovace!!!

2.10.2013 v 21:29 | Nahoru | #73





RENOVA n.p. odnož VEB HELMUTOV

JAWA pro Krytináře.

Naposledy editováno 02.10.2013 21:30:51

1 reakcí na tento příspěvek Tak tomu říkám ku..a renovace!!!

2.10.2013 v 21:31 | Nahoru | #74
PetrL3: Shodnem se, že je to cirkus. Ale proč to sběratelsky ztrácí na zajímavosti? Historicky hodnotný komplex původních laků je nenávratně pryč úplně stejně jako při opískování a nanesení nějaké akrylovky nebo komaxitu. Do červena by to šlo udělat kdykoli, ne?

Tak tomu říkám ku..a renovace!!!

2.10.2013 v 21:33 | Nahoru | #75
Pesastor: A proč jako, jestli jsem byl na prvotní testaci?

Tak tomu říkám ku..a renovace!!!

2.10.2013 v 21:42 | Nahoru | #76
No co - pracuje v galvanovně nebo tam má známého

(reakce na) Tak tomu říkám ku..a renovace!!!

2.10.2013 v 21:45 | Nahoru | #77

bromep píše: PetrL3: Shodnem se, že je to cirkus. Ale proč to sběratelsky ztrácí na zajímavosti? Historicky hodnotný komplex původních laků je nenávratně pryč úplně stejně jako při opískování a nanesení nějaké akrylovky nebo komaxitu. Do červena by to šlo udělat kdykoli, ne?



Někteří lidé sbírají kdeco, ale kdo bude chtít pěknou starou jawu, dá asi přednost pěkné červené, než téhle nebo třeba fialové. Ale určitě by se našel i někdo, kdo by to chtěl takhle.
Máš pravdu, že nalakovat se to kdyžtak dá kdykoliv. Nemyslel jsem to jako ztrátu z vetránskýho hlediska.

Tak tomu říkám ku..a renovace!!!

2.10.2013 v 22:42 | Nahoru | #78
Ani by jsem se nedivil, že by tento vzhled nařídila EU, když již nařídili, že se smí používat jen třívrstvý toaletní papír. Důvodem prý je, že chtějí od každého ho**a dvě kopie

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak tomu říkám ku..a renovace!!!

2.10.2013 v 23:57 | Nahoru | #79
Vaki> A já zase zdravím do Práglu, nejakou dobu jsem tam študoval. A děkuju za upřesnění, holt také každý veteránklub má tu interpretaci trochu odlišnou. leckdo už se s tím setkal, že se stejným vozidlem v jednom klubu testací neprošel, zatímco v dalším nebyl problém.

bromep> Též děkuju za vysvětlení. A sic trochu "mimo mísu" (nejedná se o motorku), ale napadlo mě, jak by se z Vašeho pohledu dalo posoudit, když jsem rozpadlý (a nějakým zoufalcem přede mnou provizorně (pomocí dvou odporů) "opravený") trimr musel nahradit moderním typem (jelikož přesně takový původní ("teslácký") se nepovedlo nikde sehnat:

















Zda takovou opravu jde považovat za renovaci, nebo rekonstrukci a jak moc tím "utrpí" originalita a historická hodnota nástroje, i když se jedná o prvek uvnitř nástroje (zvenku neviditelný) a funkce nástroje se "navenek" nemění.

P.S. Jde o minivarhany Delicia HT-37/D a rozpadlý trimr je součástí manipulátoru - bez kontaktu jezdce s dráhou nefungují "efekty" dozvuku a perkuse.

1 reakcí na tento příspěvek Tak tomu říkám ku..a renovace!!!

3.10.2013 v 05:59 | Nahoru | #80
JMK, tým by som sa netrápil, tiež som nahradil selénový nefunkčný usmerňovač v elektronkovom rádiu kremíkovou diodou a nemám z toho mindráky, nikto to nevidí. A mimochodom, hentie trimre ešte v poho zoženieš, ak teda potrebuješ originál vzhľad. Skús audioweb.cz

Tak tomu říkám ku..a renovace!!!

3.10.2013 v 07:50 | Nahoru | #81
Proti gustu....

(reakce na) Tak tomu říkám ku..a renovace!!!

3.10.2013 v 08:48 | Nahoru | #82
jean192> Děkuju. Též jsem zažil něco podobného, když jsem musel ve čtyřlampovce Tesla 406U vyměnit vyschlé elyty. Původní mám ale schované a je možné vrátit do původního stavu. Přijímač beztak stojí na almaře coby výstavní kus.
Ty trimry jsem samozřejmě hledal, ale žádný buď neměl stejně vývody, nebo neměl potřebnou hodnotu. I u toho nového jsem musel o pár mm přihnout vývod jezdce kvůli rozteči a hodnotu také nemá přesnou (5k místo 4k7), nicméně manipulátor na to není kritický.

Pro úplnost přikládám plánek manipulátoru a i celého nástroje, kdyby se to někomu hodilo:












E: Rozpadlý trimr byl prvek R111 na schématu. Bez něj manipulátor pochopitelně fungovat nebude.

Naposledy editováno 03.10.2013 19:36:02

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak tomu říkám ku..a renovace!!!

3.10.2013 v 09:17 | Nahoru | #83
J.M.K.> Prosímtě, je to jen teorie. Jen, že jste se toho tématu tady dotkli. V tvém případě má-li být obnovena funkčnost a nejde jinak, součástka se vymění. V KAŽDÉM případě by musel původní vyměněný bazmek přiložen a uchován někde uvnitř (připíchnutý v pytlíčku) a výměna musí být popsána v restaurátorské dokumentaci - včetně fotek. To samé u uměleckých předmětů. Pokud je poškozena malba, dělají se (pokud bude obraz vystaven v galerii) retuše. Ty jsou zase iluzívní, rekonstrukční.... . A vzhledem k tomu, že veškerý zásah MUSÍ být VŽDY reverzibilní, retuše se dělají naschvál jinou technologií, nebo na izolační podložky, aby šly kdykoli dolů bez poškození originálních barev. A závěrečný lak je též nějaký moderní Paraloid. Takže termíny nikdo neřeší.
V případě cenných a vzácných veteránů je ale průserová jedna věc - nikdo neřeší otázku reverzibility. My umřem ale stroj tady zůstane další generace. Zde je proto renovace tak jak ji známe trestuhodná. Už to nikdy nikdo nevrátí. Pokud jsou dochované pouze třeba 3 kusy - a všechny v rámci módního trendu veteránismu přelomu 20.-21. století někdo opískuje a zrenovuje, nikdo už v budoucnu (za 200 let) nezjistí jaké byly barvy, zda práškový či plátkový kov na emblému, nápisy nebo obtisky. Dneska se vlastně počítá s renovací automaticky. V inzerátech čteme "prodám jawu v předrenovačním stavu". Co to je za blbost? Jak ví prodávající, že jí někdo bude renovovat? Stejně tak kravina je "po profesionální renovaci, vhodné do muzea". Do muzea patří původní stav!!!. Soukromá bírka veteránů není muzeum! Muzea mají přísné předpisy a kodexy. Do muzea patří spíš totálně překopané a samo-domo upravené stroje v nálezovém stavu, jakožto doklad motorismu dané doby, než naleštěné renovace. I ty ale v muzeích najdeme. NIKDY se ale hodnotou nevyrovnají těm nálezovkám. Tak kdo má vzácný stroj v původním stavu, jsem si jist, že v budoucnu bude mít mnohem větší šance ho prodat za lepší peníze, než stejný - renovovaný. To, že si někdo myslí, že když narve 100 litrů do renovace, tak tím stroj zhodnotí a dráž prodá (a někdo to dělá jen kvůli tomu) je blbost. Takový stroj je méně cenný (z kulturněhistorického hlediska) než štětkou zelenou barvou (která se dá snadno sundat) natřený nálezový stav.
Ale na druhou stranu lze brát staré motorky jako funkční dopravní prostředek a podle gusta si ho vytunit k obrazu svému - tak, jak to udělal tento Němčour - a nám po tom nic není

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak tomu říkám ku..a renovace!!!

3.10.2013 v 11:00 | Nahoru | #84
bromep> Vše co jsi napsal je dle mě správné. Hlavně to,že nejcennější je kompletní nálezový a původní stav a i porezlá motorka má v původním stavu větší hodnotu než renovovaná. I když jak jsem tu četl se chce z porezlé motorky někomu zvracet.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak tomu říkám ku..a renovace!!!

3.10.2013 v 11:09 | Nahoru | #85

PEPAFJR píše: bromep> Vše co jsi napsal je dle mě správné. Hlavně to,že nejcennější je kompletní nálezový a původní stav a i porezlá motorka má v původním stavu větší hodnotu než renovovaná. I když jak jsem tu četl se chce z porezlé motorky někomu zvracet.



To nemusí být vždy pravda. Je to relativní. Prorezlá kejvačka se prodává třeba za 5 tisíc, zrenovovaná za 50. Tak co má větší cenu?

(reakce na) Tak tomu říkám ku..a renovace!!!

3.10.2013 v 11:51 | Nahoru | #86
bromep> Moc děkuju za obšírné a trpělivé vysvětlení. Původní trimr samozřejmě schovávám (stejně, jako když někomu cokoliv opravuju, všechny vyměněné díly pak vrátím) a fotodokumentaci celé opravy mám také. Je to sice sběratelský kousek, ale prodávat jej rozhodně nehodlám.
Pokud jde o motorky, tak tam souhlasím ve všem. A když se tak nad tím zamýšlím, tak mi přijde blbost, když někdo motorku zrenovuje do stavu, v jakém vyjela z fabriky (i když je to sporné, když pintlich originální barvy, vyráběné a nanášené dobovou technologií, těžko sežene) a pak si ji vystaví v obýváku! Tam právě patří jen zpasivovat rez, aby se dále nešířila a motorku takto ponechat v původním stavu, když stejně jezdit nebude. Když už zrenovovat do "výrobního" stavu, tak potom to bude motorka určená k ježdění.
Jinak právě toto nachromované "dílo" mně připomíná případy, kdy kluk koupí za 3000,- orezlou hundrtku, opraví ji, "vytuní" (myslím slušné optické úpravy se sportovním nádechem, třeba i poladit motor a hlavně zvuk, ne "bastltuzing") - a pak může auto, které je navíc unikátním kouskem, prodat klidně za 50000,-. Znal jsem pár takových kluků, kteří se tímto dokázali celkem slušně uživit.
Auto pak samozřejmě nemá žádnou historickou hodnotu, ale furt lepší, než kdyby skončilo hned na vrakáči.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak tomu říkám ku..a renovace!!!

3.10.2013 v 12:28 | Nahoru | #87
PetrL3> Jo, co píšeš je pravda, ale kývačka není zrovna dobrý příklad - je to česká srdcová záležitost a tento aspekt, umožňující akceptovat takovouto cenu, na českém trhu převažuje. Jawa co by veterán (kývačka) samozřejmě takovou historickou hodnotu nemá a cena, o které píšeš, je cena pouze vynaložené práce a materiálu - jako když seš línej a necháš si postavit pergolu od firmy. Měl jsem spíš na mysli, že třeba Čechie kompletní v původním stavu má mnohem vyšší i tržní cenu, než stejná za 200 litrů zrenovovaná. Už proto, že původních provozuschopných by se dalo spočítat na prstech ruky a precizní renovace budí dojem, že je dělaná proto, aby něco skryla (repliky, zavařeniny....) A echt sběratel chce za velké peníze zaručenou originalitu.

(reakce na) Tak tomu říkám ku..a renovace!!!

3.10.2013 v 12:49 | Nahoru | #88
bromep> Jasný, rozumím. V těchto případech je lepší nechat to jak to je, o tom žádná . Jinak vznikne nenapravitelná škoda.

1 reakcí na tento příspěvek Tak tomu říkám ku..a renovace!!!

3.10.2013 v 13:35 | Nahoru | #89
Bromep, tak toto by si mal vysvetliť slovenským veteránistom, mne sa smejú, že chodím na zrazy s kývačkou v pôvodnom stave, pritom ja sa ju snažím držať pohromade s pôvodnými dielmi, nemám originál len tlmiče výfukov, riadítka a gumnové časti. Výfuky a gumky sa jednoducho rozpadli (doslova), to som meniť musel a riadítka tuzil ešte bývalý majiteľ, napr. usilovne vymieňal pôvodné šrobky za šrobky s hlavou na krížový šrobuvák, pôvodné zachovalé diely sa hľadajú ťažko a pomaly, nádrž v zachovalom laku som zháňal rok a pol.

[img]http://jawamania.info/Files/moto/241370/P290513_16.22_[01].jpg[/img]

Hlavne, že tie renovované krásavice nezodpovedajú poväčšine originálu ani len farebnou schémou...

JMK, elity sa dajú ochcať tak, že do pôvodného puzdra schováš kvalitný moderný malý elit, potom to nikto nespozná. Horšie to bude s hovňákmi, tie sa asi rozpoliť bez poškodenia nedajú.

(reakce na) Tak tomu říkám ku..a renovace!!!

3.10.2013 v 13:39 | Nahoru | #90
jean192> Nevěřím, že se ti smějou. Tady není co renovovat.

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa problém s předním kolem Jawa 350/360 panelka Jawa ČZ Jirk_K 3 15.4.2024 v 08:56 Dolin
Jawa, spravne natoceni segrovky na ... Jawa 350/360 panelka Marty634 11 2.4.2024 v 10:55 Johny_R
brzdy Jawa 350/360 panelka petrap 2 1.4.2024 v 20:03 cmiral
Replikový karburátor jawa Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/361, Jawa 350/360 pan... Jirk_K 3 4.3.2024 v 22:59 kokoška.
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR


TOPlist