Potřeboval bych poradit s dobíjením mašiny. Na vyjížďce jsem zastavil a masina nasledně nešla nakopnout ,jenom cvrkal starter. Roztlačil jsem ji a po delsi jizde začala škubat v nízkych otačkáach a při zrychlení. Vypl jsem světla a zpravilo se to. Baterku jsem nechal nabít a tam mi řekli že je totálně vybitá. Zapojil jsem ji ,změřil jestli mašina dobíjí a v tom je ten problém. Když mam vypnuté světla tak dobíjí něco přes 13,6 V na volnoběch při zvednutí otáček i přes 16 V, jakmile zapnu světlo tak sotva se dostanu i na vysokých otáčkách přes 12,5 V ... Dokaže mi někdo poradit ? :)
Regler můžeš dát na změření někomu, kdo má přesně regulovatelný dílenský zdroj min. do 20V DC, ale tohle spíš bude vadný stator altecu.
Ještě by teoreticky mohl být v obvodu světel svod (částečný zkrat) na kostru, ale ten by dříve spálil pojisktu, než by přetížil alternátor (pokud je tedy pojistka takové hodnoty, jaká má být!).
1 reakcí na tento příspěvek Problémy s dobíjením
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problémy s dobíjením
Takze to rysknu a pozkusim vymenit regler. i z duvodu ze to byl nazor vetsiny :D .
Jenze dalsi problem ,tech regleru je od 1700 do 5000 takze nevim ktery ...
http://shop.elancar....onu-alternatoru-350w
http://shop.elancar....atory-do-vykonu-350w
nebo tady ale zase ta cena odrazuje : http://partsdepot.c...1995/CBR600F3/73127/ - polozka cislo 10 cena 5200
Naposledy editováno 26.09.2013 15:04:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problémy s dobíjením
Kupovat originál je blbost, daleko lepší, spolehlivější a i levnější je použít odpovídající náhradu od VAPE, typicky A-R90 , nebo pro sichr "silnější" A-R106-1 . Ten nebude tak zatížen, takže bude díky rezervě spolehlivější. Nevím teď z hlavy výkon altecu u CBR600, tak těžko říct, zda A-R90 by stačil. Ale měl by, je často používán.
Jinak to chce každopádně změřit alternátor (viz první příspěvek), i když mohou být pochopitelně přerušené některé z diod v regleru a pak se přenáší třeba jen výkon jedné fáze altecu, načež se tomu poklesu napětí po zapnutí světel nejde divit. Stav všech šesti diod v regleru jde snadno proměřit multimetrem zapnutým na "test diod", nebo klidně i žárovkovou zkoušečkou. Pak s pomocí plynule regulovatelného zdroje, žárovky a voltmetru je možné zjistit i to, zda tyristory spínají při napětí, při kterém mají.
Takže diky vsem problem vyrasen :)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
zapalovací cívky Honda CBR 600F | gogo25 | 2 | 11.5.2024 v 20:01 combust |
Honda cbr600f cukání ve vyšších otá... Honda CBR 600F | Novasek21 | 3 | 10.5.2024 v 20:36 Pawkahb750 |
Suchot pri nevypnutej spojke Honda CBR 600F | juri23 | 23 | 8.5.2024 v 21:14 juri23 |
Nestartuje Točí ale nechytne Honda CBR 600F | Mxbike | 6 | 8.3.2024 v 17:48 Mxbike |
Zvýšení CBR600 Honda CBR 600F | GaučMaster | 7 | 6.3.2024 v 03:41 kokoška. |