bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Problémy s dobíjením
Ahoj.
Potřeboval bych poradit s dobíjením mašiny. Na vyjížďce jsem zastavil a masina nasledně nešla nakopnout ,jenom cvrkal starter. Roztlačil jsem ji a po delsi jizde začala škubat v nízkych otačkáach a při zrychlení. Vypl jsem světla a zpravilo se to. Baterku jsem nechal nabít a tam mi řekli že je totálně vybitá. Zapojil jsem ji ,změřil jestli mašina dobíjí a v tom je ten problém. Když mam vypnuté světla tak dobíjí něco přes 13,6 V na volnoběch při zvednutí otáček i přes 16 V, jakmile zapnu světlo tak sotva se dostanu i na vysokých otáčkách přes 12,5 V ... Dokaže mi někdo poradit ? :)

Problémy s dobíjením

Skvělá odpověď, děkuji! 24.9.2013 v 17:45 | Nahoru | #1
Změř alternátor . Totéž jsem řešil na jedné R6 a byly to mechanicky poškozené pólové nástavce statoru (od nějakých podivných podkovovitých závlaček, pojistek (???) volně lítajících v altecu) - vinutí bylo v pořádku, takže měření odporu též, chybu prozradila až zkouška symetrie.
Regler můžeš dát na změření někomu, kdo má přesně regulovatelný dílenský zdroj min. do 20V DC, ale tohle spíš bude vadný stator altecu.
Ještě by teoreticky mohl být v obvodu světel svod (částečný zkrat) na kostru, ale ten by dříve spálil pojisktu, než by přetížil alternátor (pokud je tedy pojistka takové hodnoty, jaká má být!).

Problémy s dobíjením

Skvělá odpověď, děkuji! 24.9.2013 v 18:05 | Nahoru | #2
Klidne to zmer, ale to je regler v prdeli. Vape na to.

1 reakcí na tento příspěvek Problémy s dobíjením

Skvělá odpověď, děkuji! 24.9.2013 v 20:53 | Nahoru | #3
Já bych ten zkrat nepodceňoval protože jak píšeš,že ti to dává i přes 16V,tak to dobíjí ale zkrat ti to vycucá.Když k tomu ještě připočteš blinkry a brzdové světlo,tak to je odběr jako prase.Mě se stalo něco podobného.Šlehlý kabel od klaksonu mi dělal takový bordel (zkrat),že při zapnutých světlech,blinkrech a brzdy mi šel voltmetr na 7V a to mám altík převinutý na vyšší výkon + jiný regler.Dopadlo to tak,že mi při jízdě začaly hořet kabely od spínačky.Pojistka tam byla jak má být a nepraskla.Tohle jsem hodně podcenil(sral jsem na to). Jinak je lepší mít voltmetr než kontrolku na kterém vidíš,že se něco děje ale na kontrolce ne,hlavně za jízdy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problémy s dobíjením

26.9.2013 v 14:57 | Nahoru | #4
Jardas444> Tak jsem to prosel jen pohledem a nic jsem nezjistil ,ale rikam si ze skrat snad muzu vyloucit jelikoz mi napeti neklesne pod 12 v.

Takze to rysknu a pozkusim vymenit regler. i z duvodu ze to byl nazor vetsiny :D .
Jenze dalsi problem ,tech regleru je od 1700 do 5000 takze nevim ktery ...

http://shop.elancar....onu-alternatoru-350w

http://shop.elancar....atory-do-vykonu-350w

nebo tady ale zase ta cena odrazuje : http://partsdepot.c...1995/CBR600F3/73127/ - polozka cislo 10 cena 5200

Naposledy editováno 26.09.2013 15:04:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problémy s dobíjením

Skvělá odpověď, děkuji! 27.9.2013 v 23:22 | Nahoru | #5
Reclo> Na regler z prvního odkazu zapomeň - ten je určen pro alternátory s buzenou kotvou, kdežto CBR600 má obyčejné třífázové magneto, které potřebuje regler se zkratovou regulací. Tomu odpovídá ten ve druhém odkazu. Kupovat ten z třetího je rovněž nesmysl - je to originál, takže je zbytečně drahý a stejně může být poruchový tak, jako ten původní.
Kupovat originál je blbost, daleko lepší, spolehlivější a i levnější je použít odpovídající náhradu od VAPE, typicky A-R90 , nebo pro sichr "silnější" A-R106-1 . Ten nebude tak zatížen, takže bude díky rezervě spolehlivější. Nevím teď z hlavy výkon altecu u CBR600, tak těžko říct, zda A-R90 by stačil. Ale měl by, je často používán.

Jinak to chce každopádně změřit alternátor (viz první příspěvek), i když mohou být pochopitelně přerušené některé z diod v regleru a pak se přenáší třeba jen výkon jedné fáze altecu, načež se tomu poklesu napětí po zapnutí světel nejde divit. Stav všech šesti diod v regleru jde snadno proměřit multimetrem zapnutým na "test diod", nebo klidně i žárovkovou zkoušečkou. Pak s pomocí plynule regulovatelného zdroje, žárovky a voltmetru je možné zjistit i to, zda tyristory spínají při napětí, při kterém mají.

(reakce na) Problémy s dobíjením

29.9.2013 v 19:17 | Nahoru | #6
J.M.K.> nakonec jsem to vyresil asi nejrozumnejsi formou, pucil jsem si od kamarada regler taky z cebry 600 (uplne stejny stroj) . a proste jsem je vymenil. a ejhle , napeti se drz na 14,3-14,6 V a to ikdyz to vytocim takze pohoda a navic kontakty byli totalne zatavene.

Takže diky vsem problem vyrasen :)

Problémy s dobíjením

29.9.2013 v 19:31 | Nahoru | #7
tady na fóru asi po 150té ..... a neodpustím si :

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nestartuje Točí ale nechytne Honda CBR 600F Mxbike 6 8.3.2024 v 17:48 Mxbike
Zvýšení CBR600 Honda CBR 600F GaučMaster 7 6.3.2024 v 03:41 kokoška.
honda cbr600f2 2002 Honda CBR 600F tomg 15 15.2.2024 v 08:32 mta
Motoalarm SPY15 Honda CBR 600F aFazol 10 5.2.2024 v 14:52 LiborGSXR
Suchot pri nevypnutej spojke Honda CBR 600F juri23 22 2.2.2024 v 16:16 juri23


TOPlist