globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Servisní Interval
9.9.2013 v 10:39
Zdar, mám na Vás dotaz ohledně servis a servisních intervalů.
Předem se omlouvám, jsem technicky méně zdatný, tak jestli někoho téma pohoršuje, ať jej nečte)

Mám DL 650 r.v 2012 pořízen 6/2012
V rámci záruky dodržuji pravidelný servis po 6tis. Nikde jsem nenašel rozpis prací dle nájezdu, nemáte jej někdo?

6/2012 nájezd 1tis, olej+filtr
8/2012 nájezd 6tis, olej + filtr
7/2013 nájez 12tis KM, výměna olej + filtr + vzduchový filtr
9/2013 nájezd 18tis, výměna olej + filtr + vzruchový filtr + svíčky.
- skutečně je nutné měnil vzuchový fitrl po 1 měsíci po 6tis KM?
- V strom má 4 svíčky?
- Teče mi přední vidle - opraví mi v rámci záruky
- nutné vyměnit zadní brzdové desky(přední jsou OK 70%) + řetězovou sadu

Trochu mi vrtá hlavou, zda je to možné? Koliv Vám vydrží desky + řeťězovka? Myslel jsem že nájez bude cca dvojnásobný.

Jezdím 80% ve dvou, ale jezdím hlavou, netahám plný plyn a na brzdy jdu více na předek něž zadek( tak proč zadní?)
Řetěz pravidelně myju petrolejem a mažu, tak se ptám, zda mě servis netahá za nos...? Kolik najedete vy?

Ještě doplňující dotaz - jak moc dodržujete interval na olej 6tis? Přijde mi hrozně krátký, blbě se do něj vejde nějaký delší výlet..

Naposledy editováno 03.12.2015 15:07:13

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servisní Interval

10.9.2013 v 10:51 | Nahoru | #1
gugo> Tu otázku jsem si položil - díky za námět - a došel jsem k závěru, že větší váhu bude mít oficiálně vydané doporučení firmy Honda.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servisní Interval

10.9.2013 v 11:31 | Nahoru | #2

And píše: gugo> Tu otázku jsem si položil - díky za námět - a došel jsem k závěru, že větší váhu bude mít oficiálně vydané doporučení firmy Honda.



proč by mělo mít větší váhu? Na stránkách o tribotechnice je samozřejmě x článků, kde se uvádí, a je to logické - že ideální výměna oleje je celková, ale není to z technických důvodů možné a vždy nějaké množství starého oleje v motoru zůstane. Toto množství oleje hned po nalití nového oleje způsobí urychlení degradace. Co z toho plyne:

1)Kdyby stál nový filtr tolik, co olej, pak by doporučení výrobce bylo směrodatné, dnes stojí filtr kolem 100-150Kč, což je částka zanedbatelná

2)O množství oleje ve filtru (třeba i 0,4l) snížíš množství degradovaného oleje v motoru, což s normou API SM bude jen žádoucí

3) Dobrý pocit s téměř nulovými náklady

Jasně, dělat se to nemusí, stejně tak nemusíš měnit brzdovou kapalinu po roce, ale na druhou stranu je to určitě mnohem lepší přístup, než naopak servisní intervaly protahovat "odborným odhadem až na 1,5-2 násobek, protože ty oleje jsou moderní pyčo"
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist