globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: velké kolo pod magnetem
17.8.2013 v 23:08
Zdravím všechny nespavce a prosím o radu. Předevčírem mi přestala startovat ta moje holka. Startér se točí,magnet cvaká,ale slyšitelně nezasočí zuby kol do sebe.Včera jsem to rozmontoval a zjistil,že kolečko č.7 z notoricky známého nákresu,které se má zasunout do velkého kola pod magnetem, má sjeté zuby.viz foto. To samé i velké kolo. Nepřipadalo mi to jako fatální destrukce,ale když jsem se pokoušel ručně srovnat kola aby zapadly,bylo to skoro nemožné. Chtěl bych se poptat,jestli má smysl,pilníčkem upravit náběh zubů malého kolečka a jestli je možné velké kolo z magneta sundat a otočit. Jsem totální amatér,tak jestli je to blbá otázka,tak mě prosím nekamenujte :)





1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) velké kolo pod magnetem

18.8.2013 v 13:57 | Nahoru | #1
1100Virago>
....Časování toho startovacího mechanismu se dá vyladit, aby se nestávalo, že se kola roztočí dřív, než zuby do sebe zapadnou. Akorát je to práce na dlouho, protože se to dělá opakovaně metodou pokus/omyl.

Co je ta podložka nahoře v té sestavě na fotce? Nepamatuju si, že by tam patřila.

Jak jsem viděl na boku ty vyvrtané dirky,tak mi došlo,že je to asi vyvážené jako celek. A co mě čeká,když budu chtít to magneto sundat a a srazit ty hrany? Nevypadne na mě nic nebo nerozhodím něco? A to vyladění synchronizace se dělá jak? času i chutě do toho mám dost :) co mi chybí,jsou prachy na nové díly. 3600,-za jedno kolečko se mi dávat nechce.
a co se týče té podložky,tak to je součást toho spirálovitého vnitřku. Mám to rozdělané poprvé,tak nevím,jestli to mají ostatní jinak.




1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) velké kolo pod magnetem

22.8.2013 v 10:41 | Nahoru | #2
vousatej: Po stažení rotoru magneta vypadne maximálně pero z drážky v klikovce, které polohuje rotor. Takže rozhodit nastavení nemůžeš, leda bys tam pero zapomněl vrátit a nasadil rotor pootočený.

Vyladění se dělá tak, že se přidávají podložky mezi solenoid, který tahá za to vahadlo které přestavuje vidličku v ozubeném kole a mezi víko motorové skříně. Znamená to pokaždé rozebrat ten vahadlový mechanismus, odmontovat a vysunout solenoid (dvě matice M6), navlíknout podložku ve tvaru těsnění které tam je, smontovat, vyzkoušet... a pořád dokola.
Jde o to, že startér se musí roztočit až v okamžiku, kdy jsou zuby mírně v sobě. A ta pozice záleží právě na podložení solenoidu i na tloušťce těsnení pod motorovým víkem. Stačí tam dát silikon místo papíru a už se načasování lehce změní.
Háček je v tom, že to ani tak nebude nikdy stoprocentní. Protože když nejsou zuby natočené tak, aby mohly zapadnout mezi sebe, solenoid stejně sepne a napne pružinu, která má po pootočení kol startérem "střelít" to přestavné kolo na místo. A pokud jsou okraje zubů roztemované, pravděpodobnost úspěchu klesá.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
XIV Velká Virago Vyjížďka 2024 se ... [1 ... 346, 347] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... rancher 10406 14.5.2024 v 11:01 _Kovboj_
studený start na bočáku Yamaha XV 1100 Virago LenkaLucka 27 29.4.2024 v 11:20 Weisner
Jaký olej do Yamaha XV 1100 [1, 2, 3] Yamaha XV 1100 Virago HonzaXV1100 85 14.1.2024 v 10:27 intra
Synchronizace zkoušel to někdo? [1, 2, 3] Yamaha XV 1100 Virago vajdi217 70 1.11.2023 v 13:20 Gumovník
dotaz Yamaha XV 1100 Virago Pernek 2 26.9.2023 v 09:52 Kolja73


TOPlist