globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Yamaha XJ 900 S Diversion vs. Yamaha Xtz 750Ténére
Uvažoval jsem dlouho jakou koupit motorku na cestování pro mě a přitelkyni, buď to bude Yamaha XJ 900 S Diversion nebo Yamaha Xtz 750Ténére, ale asi vyhraje Diversionka podle mě bude lepší a pohodlnější než Tenerka ale Tenerka zase bude víc do terénu! je to tvrdé enduro! ale Dakar opravdu nechystám :D a Diversionka je přece o kapánek novější a modernější no uvidíme po svezení zatím jsem nejel ani na jedné :) ale chceme s holkou celkem začít cestovat, takže čekám na zimu až trošku spadnou ceny mašin a něco dovezu :) a co by jste vybrali vy? :)
Anketa: Jaká mašina pro cestování?
Yamaha XJ 900 S Diversion
92%
11
Yamaha Xtz 750 Super Ténére
8%
1

Yamaha XJ 900 S Diversion vs. Yamaha Xtz 750Ténére

2.8.2013 v 18:36 | Nahoru | #1
Pokud nechceš jezdit moc na východ , tak vfr 800 :)

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha XJ 900 S Diversion vs. Yamaha Xtz 750Ténére

2.8.2013 v 18:59 | Nahoru | #2
XJ 900 je docela těžká, ale má kardan, uveze toho mraky, ujedeš na tom evropu bez bolesti a v xj klubu by Tě uvítali

(reakce na) Yamaha XJ 900 S Diversion vs. Yamaha Xtz 750Ténére

2.8.2013 v 19:44 | Nahoru | #3
11.5.> hmm tak Xječka mají i svůj klub? to je super hnedka jak nějakou solidní dovezu hnedka se zaregistruji ale jak už budu kupovat tak jedině s plnou polní to znamená už s kufry ať už to je připravené na cesty a nemusím už nic moc dokupovat většinou jsou levnější ty s kufry

Yamaha XJ 900 S Diversion vs. Yamaha Xtz 750Ténére

2.8.2013 v 20:54 | Nahoru | #4
Pro cestování ve dvou určitě Div. Není to zrovna lehká motorka, ale to je o zvyku, pak se dá povodit jako každá jiná. A na kardan se zvyká rychle :)

Yamaha XJ 900 S Diversion vs. Yamaha Xtz 750Ténére

2.8.2013 v 23:53 | Nahoru | #5
A nebo XJ 600 po posledním fejsu s dvěmi kotouči, ono záleží jak jsi velikej. Aby si se s tim nepral jak s kulometem

Yamaha XJ 900 S Diversion vs. Yamaha Xtz 750Ténére

2.8.2013 v 23:53 | Nahoru | #6
jo jo,XJ ma klub a vlastni forum... takze se tam toho dozviš o Div...vse... jinak co se tyce provoznich nakladu tak xj napřič objemy a rocniky jsou hodne vyhodne,spolehlive....trosku vic zere kdyz tomu nalozis to 9kilo

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha XJ 900 S Diversion vs. Yamaha Xtz 750Ténére

Skvělá odpověď, děkuji! 2.8.2013 v 23:54 | Nahoru | #7
http://www.motocykl-...aha-xj-900-diversion
tady maš test ojetiny a na co si dat pozor...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha XJ 900 S Diversion vs. Yamaha Xtz 750Ténére

3.8.2013 v 00:07 | Nahoru | #8
motomiro> čéče ty by ses taky mohl někdy teda na srazu ukázat a projet se s nama.

Yamaha XJ 900 S Diversion vs. Yamaha Xtz 750Ténére

Skvělá odpověď, děkuji! 3.8.2013 v 00:56 | Nahoru | #9
Asi jde o to, kam budeš cestovat. Ale jak píšeš, že žádnej Dakar, tak to bude s baťůžkem spíš po asfaltu. Řekl bych, že už skoro srovnáváme dvě rozdílné mašiny a každá má své místo.
XJ je skutečně postavený cesťák, kdežto Tenera (jak už jsi psal) má i offové ambice a výhodou je i to cestování s 2V. Na asfalt je skoro Tenery škoda.
Měl jsem možnost se na XJ 900 povozit a je to stejně velká potvora jako Supertenera a ještě kousek těžší. Motor XJ díky 4 válci se chová jinak a jde od spodu naprosto stejně po celém spektru otáček až do roztrhání, tedy určitě dravější. Kilowaty navrch jsou znát. Tenera bere od spodu trochu laxně, ale začíná se plašit někde kolem 4,5 tisíce. Nad 4,5-5 se z ní stává dravec (hladovej).
XJ má lepší ochranu proti větru a příjemnej posez. Co jsem ocenil na asfaltu, tak ostřejší brzdy XJ. Tenerce se brzdit moc nechce, má malé přední kotouče (ale my co brzdíme zadkem a o křoví tak nás to moc nesere). Spotřeba XJ- XTZ bude stejná. Kluci na foru XTZ píšou, že umí za 5,5 l/100 km. Já jezdim za 10 možná 12 l v offu a na asfaltu dálky kolem 7. Stejnej rozptyl bude i u Div. Je to o pravé ruce. Obrovská výhoda v kardanu Diversiona- to se ti po cestách bude hodit. Vůbec stará koncepce jak XTZ tak XJ je alespoň pro mě výhodou. Jednoduchost, minimum kurvítek, káblů, čidel. Oba stroje mají na svou váhu trochu poddimenzovaný podvozek, tak hledej stroj kterej už má nějakou úpravu za sebou, ať ti to neleze do peněz. S čím se peru u XTZ je odlehčení předního kola, když jsem nabalenej. Pak jí vedu jak vožralej. Možná XJ bude mít ještě lépe rozloženou hmotnost více na předek. A další věc je obutí. Pokud chci s Tenerou prasit, tak potřebuji pořádný chlupatý gumy alespoň C-02. S Dakarkou E 09 moc parády v bahně nenadělám. A tak nestíhám přezouvat a gumy mám je smetený za 4 měsíce což je cca 3 tis km. S XJ to budeš mít snažší, protože se do žádnejch sraček pouštět nebudeš. Nazuješ jedny gumy a těch 15 tis. daj..

Určitě jsou oboje výborný stroje, ale pokud se nebudeš pouštět, do žádných velkých akcí mimo krajnici, tak si´s určitě vybral správně XJ. Nezapomeň že to jsou starý vrány. Ixjéčka rozhodně nedostávaj tak pokouřit, jako má následky off na Teneru. Vidím to u svého stroje jak dostává zabrat.
Překvapili mě příjemně nízký ceny XJ..
Dobře vyber, chlape a kdyby jsi měl nějaký dotaz, tak nahoď na forum supertenere.cz

Yamaha XJ 900 S Diversion vs. Yamaha Xtz 750Ténére

3.8.2013 v 09:54 | Nahoru | #10
lidičky moc děkuji za rady hlavně Bonnyesovi a Motomírovi taky už to vidím na XJ a ty příjemný ceny Xj mě taky překvapily
http://www.motorkari...xj-900-s-538598.html
tady mě překvapila cena , rok , a výbava...

Yamaha XJ 900 S Diversion vs. Yamaha Xtz 750Ténére

3.8.2013 v 13:52 | Nahoru | #11
Na XJ 9 jsem objel svého času celou evropu a nemůžu si stěžovat
Jediné co jsem hned měnil po koupi byli řidítka , které byli nějaké úzké pro mou osobu 180cm
Kardan je bezůdržbový ,brzdy slušné a ta spotřeba se odvíjela dle stylu jízdy.Jediné oco se budeš muset starat je benzín,olej a desky jinak to je bezůdržbová motorka

(reakce na) Yamaha XJ 900 S Diversion vs. Yamaha Xtz 750Ténére

6.8.2013 v 21:55 | Nahoru | #12
11.5.> neni čas,ted jsem na dovolene doma na slovensku a pak specham do Plzne do prace...mezi tim vymena retetovky..

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha XJ 900 S Diversion vs. Yamaha Xtz 750Ténére

17.8.2013 v 21:13 | Nahoru | #13
Taky přispěchám se svojí troškou, možná už je to bezpředmětné, ale jezdím XJ už pár let, tak mi to nedá. Se XTZ mám velmi málo kilometrů, ale zcela bych ji nezavrhoval. Diversion je opravdu jen pro ježdění na slušném asfaltu. U nás na vsi je to s kvalitou silnic docela bída a tak trpíme oba já i stroj. To samé ale i v Praze na magistrále - Štvanice kostky a pak roleta. Pokud se rozhodneš pro Diversna, tak si ale kup nějaký druhý stroj to aby ses měl ve volných chvílích v čem vrtat, protože na XJ se jen jezdí, ta si o nic neřekne, je tak dokonale funkční a spolehlivá, až je to někdy otrava. Moc nežere, při dlouhých etapách tě nic nebolí, dobře se vodí do zatáček a skvěle uhání po dálnici. Jediné co mohu doporučit, okamžitě vyměnit originální řidítka za širší. Jezdil jsem i F-ko (předchozí model XJ900F), takže nesouhlasí s výhradami vůči podvozku. Výborně brzdí v táhlých zatáčkách se nerozkmitá.I když podle mě má F-ko lepší motor a vůbec na rozdíl od S-ka (Diversion) měla duši. Ale rodíl v kvalitě brzd je obrovský. Její (pro mě) jediná nevýhoda je vysoká váha, při složitější manipulaci při parkování, nebo při jízdě na sněhu (loňská zakončovačka Jawaklubu Praha) ji proklínám a kupuji něco lehčího.

(reakce na) Yamaha XJ 900 S Diversion vs. Yamaha Xtz 750Ténére

26.8.2013 v 23:42 | Nahoru | #14

24ever píše: Taky přispěchám se svojí troškou, možná už je to bezpředmětné, ale jezdím XJ už pár let, tak mi to nedá. Se XTZ mám velmi málo kilometrů, ale zcela bych ji nezavrhoval. Diversion je opravdu jen pro ježdění na slušném asfaltu. U nás na vsi je to s kvalitou silnic docela bída a tak trpíme oba já i stroj. To samé ale i v Praze na magistrále - Štvanice kostky a pak roleta. Pokud se rozhodneš pro Diversna, tak si ale kup nějaký druhý stroj to aby ses měl ve volných chvílích v čem vrtat, protože na XJ se jen jezdí, ta si o nic neřekne, je tak dokonale funkční a spolehlivá, až je to někdy otrava. Moc nežere, při dlouhých etapách tě nic nebolí, dobře se vodí do zatáček a skvěle uhání po dálnici. Jediné co mohu doporučit, okamžitě vyměnit originální řidítka za širší. Jezdil jsem i F-ko (předchozí model XJ900F), takže nesouhlasí s výhradami vůči podvozku. Výborně brzdí v táhlých zatáčkách se nerozkmitá.I když podle mě má F-ko lepší motor a vůbec na rozdíl od S-ka (Diversion) měla duši. Ale rodíl v kvalitě brzd je obrovský. Její (pro mě) jediná nevýhoda je vysoká váha, při složitější manipulaci při parkování, nebo při jízdě na sněhu (loňská zakončovačka Jawaklubu Praha) ji proklínám a kupuji něco lehčího.


(24Ever) tak to vyhrála Diverzionka včera večer jsme ji dovezl můžeš si přečíst článek jak se mi jelo a s váhou plně souhlasím! :DD
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Palivomer Yamaha XJ 900 l_driver 8 14.2.2024 v 07:53 Koudy01
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... Apo-Rider 32 23.9.2023 v 16:43 dettektorr
Má někdo luxusní XJ 900 Diversion Yamaha XJ 900 Langobardi 12 17.3.2023 v 16:02 Gahan37
Prosím o radu Yamaha XJ 900 Pejra650 13 26.11.2022 v 08:34 PajdaXJR
Netěsnící mezisvod výfuku Yamaha XJ... Yamaha XJ 900 Fichtloš 5 8.11.2022 v 12:35 Fichtloš


TOPlist