globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Motorka zlenivěla
28.7.2013 v 21:46
Zdravim vás, potřeboval bych vaší radu. Mám YZ 125, byl jsem se projet asi 30 km po lesní cestě na hrad, nějak jsem tomu nedával, při cestě zpět jsem tomu naložil, a motorka najednou začala cukat, jakože chvilku nechtěla jet a pak zase jo, jakoby tam přestal téct benzín a zase začal. Pak asi za 2 minuty mi motorka chcípla za jízdy a už nešla nakopnout. asi po 10ti minutách nakopávání jsem jí roztáhl z kopce, jen tak tak chytla a zase jela v pohodě. Přijel jsem domu a chcípla a opět nešla nastartovat. Další den jsem jí opět roztáhl z kopce ale vůbec nešla do otáček. Jela tak, že jsem věděl, že když uberu plyn, že chcípne. Šla pomalu vytočit ale ne uplně.. žádnej zátah, nic, prostě jen líná jízda. Dojel jsem s tím domu, chcípl to a už jsem jí nenastartoval. Čistil jsem filtr, dal novou svíčku, podíval se do karburátoru, ale pořád nejde nakopnout. Mohlo by to být třeba pístem, nebo kroužkama ? Nevím jak se to projevuje, nikdy jsem to nedělal. Děkuji za vaše rady.

1 reakcí na tento příspěvek Motorka zlenivěla

28.7.2013 v 21:59 | Nahoru | #1
A jde ti benzín do válce?

(reakce na) Motorka zlenivěla

28.7.2013 v 22:06 | Nahoru | #2
EnduristaGG> měl by, stará svíčka byla uchcaná.. Dal jsem novou a stříknul jsem trochu benzínu do válce, ale stejně to nechytí. Svíčka háže jiskru, motorka má normálně kompresi, tak nevím..

1 reakcí na tento příspěvek Motorka zlenivěla

28.7.2013 v 22:23 | Nahoru | #3
Má to kompresi?

(reakce na) Motorka zlenivěla

28.7.2013 v 22:27 | Nahoru | #4
kokoška.> má

1 reakcí na tento příspěvek Motorka zlenivěla

28.7.2013 v 22:33 | Nahoru | #5
Nepřibral jsi nenadále nějaký to kilo navíc?

(reakce na) Motorka zlenivěla

28.7.2013 v 22:34 | Nahoru | #6
seikos> koukal jsem na váhu, tak to tím taky bohužel není

1 reakcí na tento příspěvek Motorka zlenivěla

28.7.2013 v 22:37 | Nahoru | #7
A kde bereš jistotu, že to má kompresi, jakou má mít? "Uchcanou svíčku" jsi mohl mít už z dřívějška, dle předchozího chování to vypadá právě na nestíhající přítok benzinu, ale jestli při těch výpadcích nestřílela, tak naopak se mohl třeba seknot plovák a karbec přetéká, motor se hltí bohatou směsí. Tajé je otázkou, zda svíčáka dává jiskru ve správném okamžiku - zda se neprotočil rotor magneta na klice.

Mimochodem, v Hošťce to znám. Ne zrovna milé vzpomínky na bytovku u zastávky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka zlenivěla

28.7.2013 v 22:42 | Nahoru | #8
J.M.K.> občas zastřílí z vejfuku, když to roztlačuju.. nechytne ale jednou si to střelí. CCo mám teda dělat ? Jinak bytovka u zastávky je už dobrá, cikáni co zlobili dostali na držku a buď se zklidnili a nebo odstěhovali

1 reakcí na tento příspěvek Motorka zlenivěla

28.7.2013 v 23:08 | Nahoru | #9
Tak bych to viděl buď na mrtvou pístní sadu (tehdá se nám na YZ 250 taky zdála rukou komprese dobrá ale realita byla nakonec jiná ) a nebo jak napsal J.M.K. by mohl bejt střiženej klínek na rotoru zapalka. Samozdřejmě pokud si jsi jistej že ti tam jde 100% benel tak jak má.

(reakce na) Motorka zlenivěla

28.7.2013 v 23:12 | Nahoru | #10
EnduristaGG> Jistý si tím nejsem, ale myslím si že tam jde v pohodě, když mi to chytlo, tak to jelo zase chvilku jak splašená svině, ale pak po chvilce to zlenivělo jak prase a byl jsem rád že jsem s tím dojel domu. Od tý doby už jsem to nenastartoval

Motorka zlenivěla

28.7.2013 v 23:24 | Nahoru | #11
Jelo to tak, protože jsem stříkl celkem dost benzínu do válce.. pak to začlo uvadat až to skoro nejelo už vubec.. Taky si myslím, že by to mohla být ta pístní sada

(reakce na) Motorka zlenivěla

28.7.2013 v 23:31 | Nahoru | #12
MKKevinem> Střílení ukazuje primárně na chudou směs, ale také naopak může chytnout ve výfuku nahromaděný benzin od bohaté směsi. V první řadě bych změřil kompresi a kouknul na karbec, jestli třeba nevázne plovák, nebo se nedostal nějaký bordel do jehlového ventilu, v důsledku čehož by karbec přetékal.
Cikáni... tak ona to byla vcelku jedna rodina... část se toho odstěhovala do Slaného, pak do Tachova, pak tu machnu ten "štramák" stejně odkopl (jak jsem už dávno věděl) a zbytek rodiny v bytovce zřejmě zůstal, ale nechápu, jak mohli dokázat ty 4 haranty uživit i potom, co "táta" i s mámou přestali pracovat v Casinu.
Ale ta bytovka se stejně jednou sesype vzhledem k tomu, jak se o ni majitelka (ne)stará. Hlavně, že kasíruje nájem.

Motorka zlenivěla

29.7.2013 v 11:05 | Nahoru | #13
Jak pise J. M. K. kompresni tlaky jsou zaklad vsech uvah: pres 10 - budes hledat v benzinu nebo elektrice. Pod 10, nezbyva nez demontaz a kontrola pistni sady.
Ale podle formulace tveho dotazu asi nejsi technicky zvladnout - chce to nejakeho kamarada, ktery vi o co se jedna, nebo servis aspon na diagnostiku.
Hodne stesti

Motorka zlenivěla

29.7.2013 v 16:16 | Nahoru | #14
Spíš by mě zajímalo, kde koupit měřák na kompresi ? To tam zašroubuju místo svíčky ? Nějak moc netuším, jak to funguje :) Ale asi šikovná to věcička, aspoň mě to nasměruje

Naposledy editováno 29.07.2013 16:40:38

Motorka zlenivěla

29.7.2013 v 17:49 | Nahoru | #15
Nejspíš to bude přidřený. Téměř stejnej příznak jsem měl na DT.

Motorka zlenivěla

29.7.2013 v 17:52 | Nahoru | #16
Měřák na kompresi by měli mít na každé dílně, kupovat jej kvůli jednomu použití se určitě nevyplatí. A ano - vyšroubuješ svíčku, místo ní našroubuješ nátrubek měřáku (je to vlastně manometr s automatickou aretací maxima, podobně jako měřák pneu) a protočíš motor přes několik otáček starterem, nebo klidně i nakopávačkou.

Příklad měření kompresnních tlaků (sice je to motor XV535, nicméně princip měření je stejný):

Motorka zlenivěla

29.7.2013 v 21:20 | Nahoru | #17
Tak jsem dnes sundal hlavu válce a nestačil jsem se divit. Píst je totálně oddělanej, dám foto. Všem děkuji za rady

Motorka zlenivěla

29.7.2013 v 21:33 | Nahoru | #18





















Ještě na závěr, jakou pístní sadu by jste mi doporučili ?

1 reakcí na tento příspěvek Motorka zlenivěla

29.7.2013 v 23:03 | Nahoru | #19
Se sadou neporadím, tolik do těchto moderních dvoutaktů nevidím. Ae podle toho poškození, jak na pístu, tak na hlavě, to vypadá, že ve válci lítal nějaký úlomek a mechanicky to osekal. Koukni na tu původní svíčku, jestlis ji nevyhodil - zda na ní nebude viditelně kus ulomený, ten by to totiž mohl udělat. Každopádně sundej i válec a koukni na kroužky, možná i ty budou prasklé a jestli kousek kroužku při přechodu přes kanály nevlétl do válce. I když to by motor zhasnul daleko rychleji.
I když čertví... kámoš měl před léty něco podobného na Mustangu, že je líný a nejede, na rady ať to nepokouší a rozebere, nedbal a když už to bylo k nevydržení, tak konečně sundal válec - a ejhle, kroužek byl prasklý a jeho odlomená část "vytloukla" drážku... v místě úlomku bylo ještě vedle drážky vyloženě "slepé okno", jako vyfrézované.

Každopádně zapátrej po tom, co mohlo ve válci lítat a nadělat tam takovou paseku.

E: Tak krom ulomeného kusu kroužku to také mohla udělat vypadlá jedna, nebo jíce jehel z ojničního ložiska. Ty mohou proletět přefukovými kanály nahoru do válce a nadělat tam podobnou paseku. Takže válec dolů a zkus vůle na ojnici a na čepu. Nemíním strašit, ale motor bude možná zralý na kompletní GO, včetně kliky a ojnice.

Naposledy editováno 29.07.2013 23:59:09

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka zlenivěla

30.7.2013 v 22:39 | Nahoru | #20
J.M.K.> Dnes jsem sundal válec, nepřišel jsem na to, co mi tam spadlo, až sundám píst, kouknu ještě na ložisko. Jinak Válec je zevnitř malinko odřenej, opravdu jemně a jen trošku, nevím, jestli to bude hodně vadit, jestli s tím dojedu tenhle rok a na zimu bych nechal udělat nicasil.. Mám tam píst s jedním pístním kroužkem. Co jsem koukal na internetu, tak to mají většinou kovaný písty, je problém, když tam dám litej ?

(reakce na) Motorka zlenivěla

30.7.2013 v 23:35 | Nahoru | #21
MKKevinem> S podřeným válcem bych to moc nepokoušel, při nejmenším to bude mít vliv na kompresi, ale tam postačí přehonování válce - honovací štětku mají na každé slušnější dílně. I když těžko říct, jak u válce s Nicasilem, mám zkušenosti jen s klasikou. Ale na přehonování by to stačit mělo, hlavně, když válec nebude mít velkou ovalitu, vyžadující výbrus na větší vrtání (a tím pádem odpovídající píst o větším průměru, původní by už netěsnil).
Kovaný píst jest "o třídu lepší" ohledně životnosti a odolnosti. Ovšem, pokud motorku nehoníš po trati fakt na plný céres, tak klidně můžeš dát "obyčejný" litý píst.

Ohledně ložisek - když vylisuješ pístní čep, tak uvidíš jen situaci na horním ojničním ložisku, ale nezjistíš stav dolního na klice. Leccos by se dalo poznat zakýváním ojnicí do stran, ale bohužel nikde asi nevyčteš, jakou stranovou vůli může ojnice mít. A krom toho, k výměně ojnice, nebo jen jejího dolního ložiska stejně musíš kliku rozlisovat a to už chce vybavení, jaké snad nikdo doma nemá (v tomto je čtyřtakt s děleným ojničním okem bezkonkurenční). Proto se vyplatí dát motor rovnou někam na repasi na dílnu s dobrými referencemi, ale na druhou stranu, aby se to finančně vyplatilo ohledně tržní hodnoty motorky při pozdějším prodeji.

S tím souvisí i další, často opomíjený problém u těchto dvoutaktů a sice, že když už se dělá nový "vršek motoru" (tzn. pístní sada a válec), je dobré udělat rovnou i "spodek" (klika, ojnice), jelikož nově namontovaný vršek má najednou plný výkon, což ale opotřebený spodek nemusí zvládnout a v nejlepším případě to skončí zadřenou ojnicí, nebo klikou, v horším zlomením ojnice, která pak prorazí karter = motor prakticky na odpis.

Motorka zlenivěla

31.7.2013 v 23:18 | Nahoru | #22
Tak jsem dnes sundal píst, když jsem vyndal čep, zjistil jsem příčinu oddělaného pístu. Ložisko se rozpadlo tak na 6 kousků, pár válečků a malých kousků mi přes hadr zajelo do motoru. Vyrobil jsem si malinkej magnet na tyčce a vše důkladně vybral a vyčistil. Teď už jen zbývá koupit nvý píst, ložisko a svíčku a můžu jezdit. Po trati to nehoním, trošku přehonuju ten válec a na zimu sundám motor a nechám si ho komplet udělat. Nejradši bych si to udělal doma sám na ponku, myslím tím výměnu ojnice, klikové hřídele, těsnění a ložisek. Nicasil si nechám udělat a na jaře se pojede od nova :). Děkuju moc za rady

Motorka zlenivěla

17.8.2013 v 21:51 | Nahoru | #23
Válec jsem poslal na nikasil, čekám jen až to přijde.. Společně i s ložiskem a pístem a těsněním. Řekl jsem si, že nebudu experimentovat a udělám to pořádně. Oprava mě vyjde do 7 000 se vším všudy.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výběr motorky Yamaha YZ 125, Yamaha YZ 250F, Kawasaki KX 250F, Hon... Rapt0r 19 14.5.2024 v 06:25 Rapt0r
Kolik stojí údržba yz125 Yamaha YZ 125 Rapt0r 3 13.5.2024 v 06:58 pitbikeros
Výběr motorky Yamaha YZ 125, Yamaha YZ 250F, Kawasaki KX 250F, Hon... Rapt0r 0 12.5.2024 v 07:27 Rapt0r
Výběr motorky Yamaha YZ 125, Yamaha YZ 250F, Kawasaki KX 250F, Hon... Rapt0r 0 11.5.2024 v 20:46 Rapt0r
2t Odpaluje svíčky Yamaha YZ 125 tomas_fiser17 13 29.2.2024 v 19:44 tomas_fiser17


TOPlist