globalmoto_kveten





Téma: Řidičák T
 
28.7.2013 v 15:54
Čau chtěl bych se zeptat jestli tu neni někdo kdo má papíry na traktor, kde probíhají závěrčně zkoušky a zda je to i s vlekem. Příští rok v březnu mi bude 17 a chci T už jenom z toho důvodu že budu moc jezdit u táty jako brigádník protože má málo lidí na traktory. Zajímá mě kde se jezdí je mi jasný že za provozu ale to mě může komisař vytáhnout i do města nebo tak ?
Předchozí
1 2 3 4
Následující

3 reakcí na tento příspěvek Řidičák T

28.7.2013 v 16:12 | Nahoru | #1
T jsem sice nedělal zvlášť, jelikož s C+E mi automaticky platí i T, ale samotné T bys s vlekem dělat neměl, jelikož a pozor na to - budeš-li za trachtórem tahat vlek (či nějaký přípojný pracovní stroj, třeba sběrač slámy s zásobníkem) těžší, jak 750kg, musíš mít i skupinu E!
Také se porozhlédni po tom, s jakým itrachtóry by svlastně jezdil... nepřesáhne-li váhu 3.5t, stačí k jeho řízení řidičák B. Ovšem na ten Ty nemáš věk, takže Tě to vlastně nemusí zajímat.
Pár dalších informací zde .

Pozor ale na možný zádrhel v tom, že řidičák "E" potřebuješ mít skupinu "B", takže máš po ptákách. Ale jistě to jde nějak obejít, v tom nechť poradí znalejší.

Řidičák T

28.7.2013 v 16:32 | Nahoru | #2
Za mě se T dělalo v 16 letech a je to jízda v provozu a to i s vlekem.

(reakce na) Řidičák T

28.7.2013 v 17:17 | Nahoru | #3
J.M.K.> To je trochu blbost, ne? Žádný E nepotřebuje, jakmile má T, může mít za traktorem vlek.

Jinak T se jezdí i s vlekem, klidně po městě...

1 reakcí na tento příspěvek Řidičák T

28.7.2013 v 17:31 | Nahoru | #4
Tcko mam, ale zkousky sem delal jen na V3S...

1 reakcí na tento příspěvek Řidičák T

28.7.2013 v 18:02 | Nahoru | #5
Já dělal T před dvěma roky a stopro budeš jezdit s vlečkou, která musí být i zatížená. Přesnou váhu si už nepamatuju, ale musí se jezdit s naloženou. Řeknu Ti couvat s tou točnou (vlečkou) není žádná prdel.

(reakce na) Řidičák T

28.7.2013 v 18:08 | Nahoru | #6
shewcza> Proč? Když chceš rovně, stačí koukat, kam vybočuje předek vleku a tam kroutit lívancem. k zatočení jen udržet adekvátní zalomení oje. Couvat takto s trachtórem, natož s bejkem, je procházka růžovým sadem proti couvání s Lízou a neorigo vlekem, který je užší, takže na něj nevidíš, dokud se fest nezlomí. Jak Ti nemá kdo ukázat, tak jen poskakuješ po metrech jako kozel.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák T

28.7.2013 v 18:25 | Nahoru | #7
J.M.K.> No takhle. Učitel ve škole na předmět Řízení motorových vozidel mi řikal že bych prej měl dostat T k Cčku tušim. Teď v září začínam dělat T a B, někdy v květnu A2 a další rok C+E a profesák kvuli kamionu. Jinak to si mi zamotal docela hlavu s tim vlekem. Samozřejmě budu za tim traktorem tahat vlek,jednoosá točna a 3,5t to určitě přesáhne. Nevim vůbec kolik se tam vejde ale sklopku kamion naloží tušim 3 nebo 4 ty vleky. Tim pádem souprava má 40t - cca. 14t tahač + návěs takže nákých 25,26t naloží takže podlě mě na jeden ten vlek za traktor se vleze cca. 6tun.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák T

28.7.2013 v 18:35 | Nahoru | #8
sqwer> Protože tenkrát ještě traktory nejezdily

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák T

28.7.2013 v 19:13 | Nahoru | #9
ScaniaR500> Pokud děláš T samostatně jako skupinu, nevím přesně kolik hodin je jízd, ale samozřejmě i s vlekem. U náklaďáku je sice traktou součástí, ale poviné jízdy s vlekem a traktorem jsou tuším 4h. Tonáž vleků není u traktoru nijak omezena, takže nepotřebuješ sk. E. Ta se dělá na vleky s celkovou hmotností nad 750kg pro sk. B, C a E.
Nevím na čem budeš jezdit, ale je klidně možné, že na běžné soupravě Z7211 a vlek 7, nebo 8t.
Doufám, že pak rovnou neskočíš na Fendta 936 Vario s 30-ti tunovým vlekem.

Doporučil bych k praxi Zetor 25A, nebo K s vlekem 3,5 tuny. Taková suprava vychová skutečného traktoristu, ne operátora automatické techniky

Snad si tě taťka zaškolí sám, ať není průser

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák T

28.7.2013 v 19:27 | Nahoru | #10
SniperFM> Tatíkovi jsem nahodil že by mi mohl dát Johníka 6920 Samozřejmě to neprošlo asi mi bude přidělen Crystal. Neřikam že by mě to nebavilo ale nevím nechám to osudu, potom to dělat i jako práci, to spíš ten kamion. Je dobrý - nebo spíš pro nás mladý je to dobrý pro účastníky provozu asi ne Že vlastne zvedli C+E na 21 let ale protože dělam automobilní školu tak máme vyjímku a dostanem C+E v 18 + ale ještě dlouhej 280h profesák abych mohl na MKD.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák T

28.7.2013 v 19:34 | Nahoru | #11
ScaniaR500> Crystal není špatný na naučení se řazení, protože nemá synchronizovanou převodovku a s vlekem 9t je to už hodně těžká souprava. Každopádně to pro tebe bude hodně dobrá škola, která ti velmi usnadní učení se s náklaďákem ve všech ohledech.

Dneska je hodně průserů, že mlaďoši neumí s těžkýma souprava jezdit, vybrzdí si vzduch, utrhne se s nimi krajnice, nedokážou předvídat, podřazují v kopci a ne pod ním...
A to se nebavím o tom, že někdo pustí zelenáče na soupravu, která běžně přesahuje 40t s traktorem o výkonu přes 300k...

Jen jezdi a uč se. Já dneska pro radost vytáhnu Z 25 K a jen tak poslouchám zvuk dvouválce a v klidu si bublám krajinou, jen čekám, kdy do mě napálí nějaký debil, který valí kilopade do zatáčky, kde nevidí...

(reakce na) Řidičák T

28.7.2013 v 19:41 | Nahoru | #12
SniperFM> Praxi se zetorem 25? To už asi žádná firma nikde nemá. Ne asi, ale určitě. Maximálně nějakej nadšenec doma na záhumenku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák T

28.7.2013 v 19:43 | Nahoru | #13
SniperFM> Taky si myslim že to bude dobrý na naučení kvůli těm synchronům, řídil sem Lízu bez synchronu a neřikam že to byla procházka růžovým sadem, docela sem měl hoňku pořád s mezi plynem a vyšlapávat dvakrát spojku. Nejvíc se bojim v autoškole toho couvání. S kamionem sem kousíček couval a to mi přišlo celkem v pohodě když máš točnu přímo na autě ale bojim se jak je vlek u traktoru připojenej přes oj a na vleku je ještě točna No uvidíme

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák T

28.7.2013 v 20:01 | Nahoru | #14
ScaniaR500> "Jednoosá točna"... tím myslíš co? Jednonápravový vlek, jako je běžná "kára" za osobák? S tím je to relativně snazší, couváš v podstatě stejně jako s návěsem a lívancem točíš tam, kam se zadek vleku začíná zalamovat. U klasického dvounápravového vleku s točnicí je to "obráceně" - musíš sledovat, kam Ti vybočuje předek vleku a na tu stejnou stranu točit volantem, abys srovnal zalamující se oj.

Ohledně těch skupin... mohlo se to za ta léta změnit, ale já tenkrát dostal automaticky T až k C+E, ne k samostatnému C.

Crystal, nebo Líza každopádně bude ideální na naučení, už jen ohledně toho řazení. Ale s tím, že v rámci školy dostaneš C+E už v 18 letech a k tomu ještě profesák, abys mohl rovnou na MKD, to je právě průser, že dneska na to pustí každého, kdo neumí pořádně jezdit ani s osobákem. Zkus se schválně zeptat nějakého staršího kamioňáka od ČSAD a budeš se divit, jak dlouhá to tenkrát byla cesta, dostat se na 40t soupravu. SniperFM má pravdu, pod to, co tu napsal, se klidně podepíšu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák T

28.7.2013 v 20:22 | Nahoru | #15
J.M.K.> Špatně jsem se vyjádřil, nevim co jsem to měl za pochody, myslel jsem klasickej dvounápravovej vlek s točnou jak jsi poslal. Jinak k těm řidičákům, máš pravdu a souhlasim s tim že dneska pustí každýho mladýho joudu za velkej kamion, jsem ještě mladej cucák ale přiznam to Strejda jezdí u ČSAD se SORkou a než chtěl jít na bus tak musel nejdřív 5 let jezdil sólo Liazku s nástavbou jakože sklopka a pak ještě jezdil 10 let s T815 a za sebou tahal podvalník. Co já vim třeba u kamionu ani neskončim, chci jít na VŠ až dostuduju autotronika ale vyzkoušet si to chci určitě. Největší bobky mam ale z toho že teď mam A1,příští rok Tčko a pak mě čekaj velký závěrečky. Protože to dělam všechno ve škole bud zadarmo a nebo za menší doplatek tak vlastně je mi teď 16 a v září už budu jezdit s autem, máme to tak udělaný že ve druháku děláme B a třeták C + si k tomu můžeš dopsat nějaký skupiny který by jsi chtěl ještě dělat. Já si dopsal samozřejmě A2,T a E no. A bojim se toho že poseru testy a seberou mě to. I když když jsem dělal záverečky na A1 tak mi to přišlo vcelku v pohodě ty testy 48b sem měl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák T

28.7.2013 v 20:28 | Nahoru | #16

J.M.K. píše: T jsem sice nedělal zvlášť, jelikož s C+E mi automaticky platí i T, ale samotné T bys s vlekem dělat neměl, jelikož a pozor na to - budeš-li za trachtórem tahat vlek (či nějaký přípojný pracovní stroj, třeba sběrač slámy s zásobníkem) těžší, jak 750kg, musíš mít i skupinu E!
Také se porozhlédni po tom, s jakým itrachtóry by svlastně jezdil... nepřesáhne-li váhu 3.5t, stačí k jeho řízení řidičák B. Ovšem na ten Ty nemáš věk, takže Tě to vlastně nemusí zajímat.
Pár dalších informací zde .

Pozor ale na možný zádrhel v tom, že řidičák "E" potřebuješ mít skupinu "B", takže máš po ptákách. Ale jistě to jde nějak obejít, v tom nechť poradí znalejší.


hovno a sisky, T = tkator a vlek.. k cemu by asi jinak byl traktor nez k tahani vleku.. precti ci vyhlasku a ne kraviny

Řidičák T

28.7.2013 v 20:34 | Nahoru | #17
Ano při autoškole na "T" se jezdí i s vlekem a klidně do centra města.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák T

28.7.2013 v 20:46 | Nahoru | #18
ScaniaR500> Tak máš alespoň u strejdy dobrý vzor. Určitě Ti potvrdí, že když tehdy mladý kluk přišel do ČSAD, tak jej mistr zavedl do nejodlehlejšího kouta dvora, řekl mu: "Tak mladej, sprav si támhletu vejtřasku, když to zvládneš, můžeš s ní jezdit... když budeš co k čemu, za rok dostaneš Avii, pak Lízu... a nejdříve za 5 let možná půjdeš na kamion!" A cesta na autobus byla daleko delší... dneska pustí na městský autobus každou holku, co sotva vylezla školu a na kamion každého fracka, co se sotva drží lívance... ono holt moderní tahače s roborychlostkami by zvládlo i dítě.
Dělat zkoušky při škole a klidně více najednou je každopádně dobrá věc, hodně na tom ušetříš, ale pozor na to, že potřebnou praxi Ti to nedá.

(reakce na) Řidičák T

28.7.2013 v 20:47 | Nahoru | #19

J.M.K. píše: ScaniaR500> Tak máš alespoň u strejdy dobrý vzor. Určitě Ti potvrdí, že když tehdy mladý kluk přišel do ČSAD, tak jej mistr zavedl do nejodlehlejšího kouta dvora, řekl mu: "Tak mladej, sprav si támhletu vejtřasku, když to zvládneš, můžeš s ní jezdit... když budeš co k čemu, za rok dostaneš Avii, pak Lízu... a nejdříve za 5 let možná půjdeš na kamion!" A cesta na autobus byla daleko delší... dneska pustí na městský autobus každou holku, co sotva vylezla školu a na kamion každého fracka, co se sotva drží lívance... ono holt moderní tahače s roborychlostkami by zvládlo i dítě.
Dělat zkoušky při škole a klidně více najednou je každopádně dobrá věc, hodně na tom ušetříš, ale pozor na to, že potřebnou praxi Ti to nedá.


drive se stala fronta i na banany vole

(reakce na) Řidičák T

28.7.2013 v 20:47 | Nahoru | #20

slanecek píše: k cemu by asi jinak byl traktor nez k tahani vleku..


K orání pole třeba Téčko mám v řidičáku napsané taky ale v životě jsem traktorem nejel,ani bez vleku.Vlastně jednou jo,ale to mi bylo asi deset,jelo to samo a jenom jsem kroutil volantem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák T

28.7.2013 v 20:50 | Nahoru | #21
J.M.K.> Jo to máš pravdu pravdoucí Ale jinak dnešní kamiony .. To skoro jezdí samo ale já radši klasiku s fofr klackem, neni nad to si tam naházet jako ve starým Manu TGA 16 kvaltů pěkně růčo fůčo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák T

28.7.2013 v 20:55 | Nahoru | #22
ScaniaR500> Podřazování s meziplynem u převodovek bez synchronů je úplně jiné u náklaďáku a u traktoru, na to přijdeš sám. Zatím co motory v obou točí + - stejně, náklaďák je o mnoho rychlejší a těžší, takže máš na vše relativně dostatek času díky setzrvačným hmotám a pokud to umíš, jde to i v kopci, ale u traktoru se jen podíváš na spojku a už jedeš dolů Ten tě naučí pořádně. Ale crystal se už ovládá hezky a hlavně má dobrý brzdový systém.
Teď mám za sebou kosení a svážení sena v Beskydech, taky pěkná škola a hlavně sběrák bez brzd v těch svazích, traktor Z6945.

Yura> Ve firmách už asi ne, ale na mnoham vesnicích ještě stále v aktivní službě a to je stroj na naučení a Praga V3S jako náklaďák.

Kdo zvládne tyto stroje, zvládne už všechno

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák T

28.7.2013 v 20:58 | Nahoru | #23
ScaniaR500> Nebo americké klasiky s "třináctikvaltem". Ale stačí i Líza s pětikvaltem a půlkama a co naučí... já díky ní a svému italskému veteránu vůbec neumím řadit bez meziplynu. Ale i Avie, která má kvaltštok pod lívancem, nemá žádné redukce a dokonce ani servořízení (a brzdy jsou klasická dvouokruhová hydraulika s pneumatickými servy), naučí dost. V Avii sice tenkrát měli hotový prototyp výborného náklaďáku, jenže Dubček to smetl ze stolu a koupil licenci na tenhle paskvil od Renaultu (Saviem TD-3).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák T

28.7.2013 v 21:02 | Nahoru | #24
SniperFM> Jojo to je mi jasný že synchrony na náklaďáku a traktoru bude něco jinýho Už se toho nemůžu dočkat, víc mě baví ta starší technika kde to vyžaduje nějaký znalosti a začátky jsou krkolomný než ty dnešní roboti že to skoro za tebe jede samo Pak dam vědět jaký dělam pokroky, už mě napadaj ptákoviny kam bych mohl dát GoPro na Zetora

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák T

28.7.2013 v 21:04 | Nahoru | #25
J.M.K.> Ty jsi nějaký příznivce těžký dopravy, nebo snad řidič ? Protože koukam že se docela vyznáš. I když když se podívam na jiný vlákna kde radíš tak ty se vyznáš asi ve všem a na svuj věk .. Klobouk dolů

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák T

28.7.2013 v 21:20 | Nahoru | #26
ScaniaR500> Ne synchrony, ale řazení, synchrony to nemá

Můj postup na náklaďák byl:

Multicar 25 řetězový natahovač kontejnerů
Avia 31 Turbo HR a hydraulický natahovač kontejnerů
Š 706 MTS 4x4 řetězový natahovač kontejnerů
Liaz 110 4x4 řetězový natahovač kontejnerů

Volvo FM 9 4x4 HR Fassi 95 a hydraulický natahovač kontejnerů ( 65 tis km po městě za 5 let )

To Volvo jsme přivezli fungl nové z Prahy a já na něm začal jezdit jen proto, že staří nechtěli, protže to pořád někde odírali, rozbíjeli světýlka a na Lízu to stačil štětec základní barvy a světlo vzít ve skladu A moc dobře se mi s ním jezdilo...

V mezičase jsem pomáhal známému na Tatře 815 S1 Dumper - to byla škola !

A někdy bych si rád splnil sen T 148 HR s vlekem na dřevo v celých délkách...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák T

28.7.2013 v 21:23 | Nahoru | #27
SniperFM> FM9ka to je dobrý auto Jeden známej s nim jezdil, ale ten jezdil MKD a to bylo zase za trest ta malinká budka, pak dostal teda nakonec FH12. Koukam že tady je docela dost řidičů nebo bejvalých řidičů a motorkářů Ale koukam, že to jsi měl taky docela rozmanitý. A líbí se mi jak si začínal od "kinder trucku" až po velkej náklaďák

Btw. Moc pěkná Africa Taky by se mi líbila ale stojí celkem dost, takže v 18 bude něco levnějšího třeba takový KLX,KLR nebo XT.

Naposledy editováno 28.07.2013 21:27:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák T

28.7.2013 v 21:52 | Nahoru | #28
ScaniaR500> Díky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák T

28.7.2013 v 22:03 | Nahoru | #29
SniperFM> Škoda že bydlíš tak daleko, vypadáš že jsi fajn chlap rád bych pokecal osobně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák T

28.7.2013 v 22:21 | Nahoru | #30
ScaniaR500> Určitě i ve svém okolí najdeš ty správné borce traktoristy a řidiče, většina normálních, jak uvidí zájem a snahu, tak si tě zaškolí sami a přidají pár cenných rad a zkušeností
A já tvrdím, že vzdálenost je relativní pojem, pokud projedu Republiku za 1/2 dne, tak není nikde daleko
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist