Téma: Řidičák T
 
28.7.2013 v 15:54
Čau chtěl bych se zeptat jestli tu neni někdo kdo má papíry na traktor, kde probíhají závěrčně zkoušky a zda je to i s vlekem. Příští rok v březnu mi bude 17 a chci T už jenom z toho důvodu že budu moc jezdit u táty jako brigádník protože má málo lidí na traktory. Zajímá mě kde se jezdí je mi jasný že za provozu ale to mě může komisař vytáhnout i do města nebo tak ?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák T

28.7.2013 v 18:25 | Nahoru | #1
J.M.K.> No takhle. Učitel ve škole na předmět Řízení motorových vozidel mi řikal že bych prej měl dostat T k Cčku tušim. Teď v září začínam dělat T a B, někdy v květnu A2 a další rok C+E a profesák kvuli kamionu. Jinak to si mi zamotal docela hlavu s tim vlekem. Samozřejmě budu za tim traktorem tahat vlek,jednoosá točna a 3,5t to určitě přesáhne. Nevim vůbec kolik se tam vejde ale sklopku kamion naloží tušim 3 nebo 4 ty vleky. Tim pádem souprava má 40t - cca. 14t tahač + návěs takže nákých 25,26t naloží takže podlě mě na jeden ten vlek za traktor se vleze cca. 6tun.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák T

28.7.2013 v 19:13 | Nahoru | #2
ScaniaR500> Pokud děláš T samostatně jako skupinu, nevím přesně kolik hodin je jízd, ale samozřejmě i s vlekem. U náklaďáku je sice traktou součástí, ale poviné jízdy s vlekem a traktorem jsou tuším 4h. Tonáž vleků není u traktoru nijak omezena, takže nepotřebuješ sk. E. Ta se dělá na vleky s celkovou hmotností nad 750kg pro sk. B, C a E.
Nevím na čem budeš jezdit, ale je klidně možné, že na běžné soupravě Z7211 a vlek 7, nebo 8t.
Doufám, že pak rovnou neskočíš na Fendta 936 Vario s 30-ti tunovým vlekem.

Doporučil bych k praxi Zetor 25A, nebo K s vlekem 3,5 tuny. Taková suprava vychová skutečného traktoristu, ne operátora automatické techniky

Snad si tě taťka zaškolí sám, ať není průser

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák T

28.7.2013 v 20:01 | Nahoru | #3
ScaniaR500> "Jednoosá točna"... tím myslíš co? Jednonápravový vlek, jako je běžná "kára" za osobák? S tím je to relativně snazší, couváš v podstatě stejně jako s návěsem a lívancem točíš tam, kam se zadek vleku začíná zalamovat. U klasického dvounápravového vleku s točnicí je to "obráceně" - musíš sledovat, kam Ti vybočuje předek vleku a na tu stejnou stranu točit volantem, abys srovnal zalamující se oj.

Ohledně těch skupin... mohlo se to za ta léta změnit, ale já tenkrát dostal automaticky T až k C+E, ne k samostatnému C.

Crystal, nebo Líza každopádně bude ideální na naučení, už jen ohledně toho řazení. Ale s tím, že v rámci školy dostaneš C+E už v 18 letech a k tomu ještě profesák, abys mohl rovnou na MKD, to je právě průser, že dneska na to pustí každého, kdo neumí pořádně jezdit ani s osobákem. Zkus se schválně zeptat nějakého staršího kamioňáka od ČSAD a budeš se divit, jak dlouhá to tenkrát byla cesta, dostat se na 40t soupravu. SniperFM má pravdu, pod to, co tu napsal, se klidně podepíšu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist