globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
25.7.2013 v 16:57
Zdravíčko! Musim se podělit o negativní zkušenost s olejem ze stejný krabice jako je na fotce, tedy krabice Motul 5100 10W40 MA2. Upozorňuju, že důležitý je právě to označení MA2. Léta jezdim Motul 5100, a až doteď jsem byl maximálně spokojenej. To se ale změnilo s výmenou za tenhle Motul 5100 s označením MA2 či nejspíš padělek. Na FireBladu mam od nalití novýho oleje problém s prokluzováním spojky. Uznávam, že už asi nebude nic extra, zřejmě je původní včetně pružin z roku výroby 1994, ale do poslední výměny oleje to bylo OK (edit: spojka je po následný rozborce v mezích normy co se týče lamel i pružin). V plným zátahu teď po přeřazení z 1. kvaltu na 2. spojka klouže jako ďas. Stejnej olej jsem ve stejnej den nalil do Afriky a nedlouho poté odjel na dovolenou. Párkrát se mi zdálo, že krátce klouzla spojka, ale nemůžu to tvrdit, motor Afriky jde s origo výfukem tak tiše, že je prakticky přehlušenej větrem. Ale s Afrikou jsem vypozoroval s novým Motulem po cca 3500km, že po krátkým odstavení a opětovným nastartování jsou o dost hlučnější ventily. Jen tak na minutku, než se zas všechno prohřeje, ale je to slyšet dost i v helmě. Volal jsem zkušenýho servizáka, kterýmu naprosto důvěřuju, a ten potvrdil, že jeden zákazník měl problém s prokluzující spojkou taky po výměně za olej z takový flašky. Dal novou spojku, nalil stejnej olej a po snad 600km zas prokluzy spojky. Nevim na jakým stroji, ani další detaily. Rozhodně tedy varuju před nalitím Motulu 5100 do výkonnýho motoru, pokud nese hrdě označení MA2 a nemá jasnej původ.





Naposledy editováno 06.04.2015 13:51:33

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

11.12.2013 v 13:12 | Nahoru | #601
Nezapomeň, že jsi v čr, tady nikoho nic zajímat nebude, natož nějakýho dealera či dovozce...

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

11.12.2013 v 13:28 | Nahoru | #602

Blader píše: Zvažuju ještě, že bych zkusil proprat lamely v jiným oleji a namontovat vše původní, jen ty pružiny bych vyměnil (když se v tý spojce už hrabu) pro případ, že by to problém vyřešilo. Uvítal bych, kdyby se teď přihlásil nějakej dealer a chtěl si otestovat použitej olej. Jako nejpravděpodobnější příčina se mi jeví padělek. Nechce se mi věřit, že by Motul pustil do oběhu tak špatnej olej, aby to na opotřebením skoro nový spojce takhle klouzalo.


Napiš přímo do Motulu, jak se Ti k tomu vyjádří.

4 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

11.12.2013 v 18:27 | Nahoru | #603
vule by mela byt 2-3mm ses upsal s 1cm,myslel jsi 1mm? to by stacilo. nezkousel jsi jizdu po zadnim kole? lamely mas dobry a pruziny taky. zalezi na jejich povrchu,mozna by stacilo je zdrsnit smirkem a plechy taky,kdyz jsou jen modry a jsou v limitu. se spojka prehrala. ted proc?bowden ti netrepí? jeste bych vse prohlidnul. honem bych to zdrsnil,umyl benzinem a poslal to zpatky,dyt je to par sroubku. jinak potom olej,ale proc?

me by zajimalo, jaky je rozdil mezi auto a moto olejem 10W40. jestli jen nemazou med kolem pusy,ze je to na spojku olej..

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

11.12.2013 v 18:28 | Nahoru | #604
plechy by taky meli mit servisni šířku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

11.12.2013 v 19:11 | Nahoru | #605

Pawka píše: vule by mela byt 2-3mm ses upsal s 1cm,myslel jsi 1mm? to by stacilo. nezkousel jsi jizdu po zadnim kole? lamely mas dobry a pruziny taky. zalezi na jejich povrchu,mozna by stacilo je zdrsnit smirkem a plechy taky,kdyz jsou jen modry a jsou v limitu. se spojka prehrala. ted proc?bowden ti netrepí? jeste bych vse prohlidnul. honem bych to zdrsnil,umyl benzinem a poslal to zpatky,dyt je to par sroubku. jinak potom olej,ale proc?

me by zajimalo, jaky je rozdil mezi auto a moto olejem 10W40. jestli jen nemazou med kolem pusy,ze je to na spojku olej..


Je tam rozdíl v aditivech. Proto olej do auta do motorky nepatří,právě kvůli spojce.
Podle toho,co Blader píše o své spojce jsem čímdál tím více přesvědčen,že olej je to poslední,co je na vině.
Myslím, že hledá problém tam,kde není.

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

11.12.2013 v 20:09 | Nahoru | #606

Pawka píše: me by zajimalo, jaky je rozdil mezi auto a moto olejem 10W40. jestli jen nemazou med kolem pusy,ze je to na spojku olej..



aditiva, nebo taky neaditiva (některý co jsou v auto olejích nejdou do motorky použít) pro funkci spojky, a zvýšená střihová stabilita kvůli kolečkám v převodovce.

e: jinak autooleje co po nich neklouže spojka existujou, ale nepoužíval bych je právě kvůli tomu že nezvládaj tak dobře zatížení od převodovky.

Naposledy editováno 11.12.2013 20:10:26

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

11.12.2013 v 20:19 | Nahoru | #607
to je snad jediná výhoda BMW-mohl se do toho lít olej do aut...nebo teda byla to výhoda, s novým modelem to skončilo

1 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

11.12.2013 v 22:33 | Nahoru | #608
do jawa sem vzdy lil m6ad a jeste si zadna nestezovala srovnavej to s 80kw.. ale kde si o tom precist,nemyslim etikety?

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

12.12.2013 v 10:02 | Nahoru | #609
Pawka> Podle servisní příručky pro novější model (SC33) má bejt na páčce vůle 10-20mm. Neměřil jsem jí, ale vůle tam je. Jízdu po zadním kole moc neprovozuju, co začala spojka klouzat, nezkoušel jsem jí. Je mi jasný, že se spojka přehřála a to přisuzuju právě těm prokluzům. Bowden mažu, a příčinu v něm nehledam, jelikož pak by to klouzalo na všechny kvalty a ne ne jen na nižší kvalty ve vysokých otáčkách.

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

12.12.2013 v 10:04 | Nahoru | #610

prackarr píše: Je tam rozdíl v aditivech. Proto olej do auta do motorky nepatří,právě kvůli spojce.
Podle toho,co Blader píše o své spojce jsem čímdál tím více přesvědčen,že olej je to poslední,co je na vině.
Myslím, že hledá problém tam,kde není.



Nevim, co tě čím dál víc přesvědčuje, že to neni olejem. Spojka objektivně klouzala po nalití novýho oleje. Takže nechápu tvý vyjádření, že hledam problém tam, kde neni.

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

12.12.2013 v 10:25 | Nahoru | #611
Pawka> Myslim, žes myslel vůli pohybu vlastního lanka. Já udával krok konce páčky.

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

12.12.2013 v 10:26 | Nahoru | #612

Pawka píše: do jawa sem vzdy lil m6ad a jeste si zadna nestezovala srovnavej to s 80kw.. ale kde si o tom precist,nemyslim etikety?


Můžeš vyzkoušet na Kawě

2 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

15.12.2013 v 14:09 | Nahoru | #613
Moc tomu nerozumím motorky servisuju jen pár let(něco přes 30), a MOTULu 5100 se specifikací MA2, sem letos zákazníkům nalil do motorek 12 sudů po 60 litrech a stížnost nebo následně "odejitá" spojka, ani jedna!... Ale jak píšu nedělám to dlouho a moc tomu nerozumím ....a tady, na fóru, jsou na všechno jiní odborníci...

Naposledy editováno 15.12.2013 16:17:10

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

15.12.2013 v 14:55 | Nahoru | #614
ja dal do me motky (cbr 1000 rr r.v. 2005) taky MA2 a nic mam na nem asi 2500 km a v pohode takze nevim nevim

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

15.12.2013 v 20:04 | Nahoru | #615

PETARDAK píše: Moc tomu nerozumím motorky servisuju jen pár let(něco přes 30), a MOTULu 5100 se specifikací MA2, sem letos zákazníkům nalil do motorek 12 sudů po 60 litrech a stížnost nebo následně "odejitá" spojka, ani jedna!... Ale jak píšu nedělám to dlouho a moc tomu nerozumím ....a tady, na fóru, jsou na všechno jiní odborníci...



Kdybys čet pořádně, psal jsem, že si myslim, že jsem koupil nějakej padělek. Byl ale v tý pixle, kterou jsem vyfotil. Píšete tu dobrý zkušenosti s novým Motulem. Já takovou bohužel nemam.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

15.12.2013 v 20:36 | Nahoru | #616

Blader píše: Kdybys čet pořádně, psal jsem, že si myslim, že jsem koupil nějakej padělek. Byl ale v tý pixle, kterou jsem vyfotil. Píšete tu dobrý zkušenosti s novým Motulem. Já takovou bohužel nemam.



Zdravíčko! Musim se podělit o negativní zkušenost s olejem Motul 5100 10W40 MA2. Upozorňuju, že důležitý je právě to označení MA2. Léta jezdim Motul 5100, a až doteď jsem byl maximálně spokojenej. To se ale změnilo s výmenou za Motul 5100 s označením MA2. Na FireBladu mam od nalití novýho oleje problém s prokluzováním spojky. Uznávam, že už asi nebude nic extra, zřejmě je původní včetně pružin z roku výroby 1994, ale do poslední výmeny oleje to bylo OK. V plným zátahu teď po přeřazení z 1. kvaltu na 2. spojka klouže jako ďas. Stejnej olej jsem ve stejnej den nalil do Afriky a nedlouho poté odjel na dovolenou. Párkrát se mi zdálo, že krátce klouzla spojka, ale nemůžu to tvrdit, motor Afriky jde s origo výfukem tak tiše, že je prakticky přehlušenej větrem. Ale s Afrikou jsem vypozoroval s novým Motulem po cca 3500km, že po krátkým odstavení a opětovným nastartování jsou o dost hlučnější ventily. Jen tak na minutku, než se zas všechno prohřeje, ale je to slyšet dost i v helmě. Volal jsem zkušenýho servizáka, kterýmu naprosto důvěřuju, a ten potvrdil, že jeden zákazník měl problém s prokluzující spojkou taky po výměně za tenhle olej. Dal novou spojku, nalil stejnej olej a po snad 600km zas prokluzy spojky. Nevim na jakým stroji. Rozhodně tedy varuju před nalitím Motulu 5100 do výkonnýho motoru, pokud nese hrdě označení MA2.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

15.12.2013 v 21:00 | Nahoru | #617

Blader píše: Kdybys čet pořádně, psal jsem, že si myslim, že jsem koupil nějakej padělek. Byl ale v tý pixle, kterou jsem vyfotil. Píšete tu dobrý zkušenosti s novým Motulem. Já takovou bohužel nemam.


hele, to ale obviňuješ i motogaráž.cz z toho, že prodává padělky...btw už jsem tu psal, že jsem ten olej koupil od stejného prodejce někdy v době, kdy ty taky a fungoval úplně normálně...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

15.12.2013 v 21:14 | Nahoru | #618

fockewulf píše: hele, to ale obviňuješ i motogaráž.cz z toho, že prodává padělky...btw už jsem tu psal, že jsem ten olej koupil od stejného prodejce někdy v době, kdy ty taky a fungoval úplně normálně...

Ještě že ho nekoupil odemne. To by bol průser...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

15.12.2013 v 21:30 | Nahoru | #619
prackarr> proč průser, to by tu motorku musel jenom vyhodit a že ty prodáváš pančované oleje z Mongolska, to tu všichni stejně ví

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

15.12.2013 v 23:50 | Nahoru | #620

fockewulf píše: prackarr> proč průser, to by tu motorku musel jenom vyhodit a že ty prodáváš pančované oleje z Mongolska, to tu všichni stejně ví


A kruci...

1 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

17.12.2013 v 11:19 | Nahoru | #621
Kde nakupuje oleje motogaraz.cz nevim, jistě se snaží shánět za pěknej peníz, těžko říct, jak si můžou ohlídat pravost výrobku. Lidičky, píšu vám sem svoje zkušenosti a měření, nabízim olej k testování, materiál ze spojky k přeměření a vy tu do mě jdete, jakobych si všechno vymyslel s cílem poškodit Motul. Zdůrazňuju, že jsem Motul preferoval od samýho začátku, až tahle negativní zkušenost mě zarazila. Pokud je spojka i její nastavení v pořádku a začne po nalití novýho oleje klouzat pravidelně při největší zátěži, kde jinde může bejt chyba? Poraďte mi, vy všichni 30 letí servisáci a další. Nápad?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

17.12.2013 v 13:46 | Nahoru | #622

Blader píše: Kde nakupuje oleje motogaraz.cz nevim, jistě se snaží shánět za pěknej peníz, těžko říct, jak si můžou ohlídat pravost výrobku. Lidičky, píšu vám sem svoje zkušenosti a měření, nabízim olej k testování, materiál ze spojky k přeměření a vy tu do mě jdete, jakobych si všechno vymyslel s cílem poškodit Motul. Zdůrazňuju, že jsem Motul preferoval od samýho začátku, až tahle negativní zkušenost mě zarazila. Pokud je spojka i její nastavení v pořádku a začne po nalití novýho oleje klouzat pravidelně při největší zátěži, kde jinde může bejt chyba? Poraďte mi, vy všichni 30 letí servisáci a další. Nápad?


Problém je ten, že sem nepíšeš svoje zkušenosti, ale svoje domněnky.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

17.12.2013 v 14:01 | Nahoru | #623
prackarr> Chceš říct, že se jen domnívam, že mi spojka klouzala, že rozměry spotřebního materiálu spojky jsou v normě, nebo že je spojka dobře nastavená? Co se domnívam? Nebo se jen domnívam, že jsem tam nalil Motul 5100 10W40 MA2? Kterou domněnku z těhdle máš na mysli?V jednom bejt problém musí. To, že mi přijde motor hlučnější s timhle olejem měřený nemam a měřit nebudu. Ale to bych zas tak neřešil. Problém mam s prokluzem spojky. Nebo se jen domnívam, že mi klouže spojka a vlastně jde o normální stav u starý vylítaný vrány? Rád bych pochopil, co vlastně chceš říct.

Naposledy editováno 17.12.2013 14:03:56

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

17.12.2013 v 14:07 | Nahoru | #624

Blader píše: prackarr> Chceš říct, že se jen domnívam, že mi spojka klouzala, že rozměry spotřebního materiálu spojky jsou v normě, nebo že je spojka dobře nastavená? Co se domnívam? Nebo se jen domnívam, že jsem tam nalil Motul 5100 10W40 MA2? Kterou domněnku z těhdle máš na mysli?V jednom bejt problém musí. To, že mi přijde motor hlučnější s timhle olejem měřený nemam a měřit nebudu. Ale to bych zas tak neřešil. Problém mam s prokluzem spojky. Nebo se jen domnívam, že mi klouže spojka a vlastně jde o normální stav u starý vylítaný vrány? Rád bych pochopil, co vlastně chceš říct.


Chci říct, že tomu rozumíš, jak koza petrželi a vrtáš se v tom.
Dostal jsi nabídku od profes. servisu na diagnostiku zdarma a odmítl jsi.
Proč asi, že?
Borec,co dělá 30 let g.o. motorů do motorek ti sem napíše, že olejem to být nemohlo a ty jeho slova zlehčuješ.
Podle mně je na té motorce chyba,ty nevíš jaká a tak to házíš na olej. Až to nahážeš dokupy s jiným olejem,uvidíš,ale na motor si dej cedulku "napadeno kutilem". ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

17.12.2013 v 14:17 | Nahoru | #625
Blader> já už jsem ti několikrát psal, že jsem kupoval stejný olej, ve stejnou dobu od stejného prodejce a spojka mi po výměně fungovala normálně, tak mi řekni čím to je, když ne tvojí dojebanou spojkou

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

17.12.2013 v 14:26 | Nahoru | #626
prackarr> Kdybych já kutil (čti blbec) nezasahoval do Afriky po zásahu autorizovanýho servisu Hondy, patrně by ještě stála před vratama, páč po příjezdu ze servisu už nenastartovala. Servis spojky mi nepřijde nijak nepochopitelnej nebo náročnej, pokud jde o lamely a pružiny, ale jehlový ložisko asi prokluzy spojky dělat nebude, tak proč se do toho nepustit sám? Nechápu, proč mi ty, borče, neřekneš, kde jinde než v oleji ještě může bejt chyba? Přečti si citovanej příspěvek servisáka pořádne, než na něj začneš odkazovat a překrucovat si text podle svý potřeby (bůh ví čim motivovaný) a zjistíš, že nepíše, že to olejem bejt nemůže. Píše, že nalil 12 sudů Motulu MA2 do motorek a OK. Nepředpokládam, že by měl 12 sudů padělků oleje. Netušim ani, jestli už někoho vůbec napadlo padělat sudovej olej. A pokud tvrdíš, že prokluzy spojky nemůžou bejt olejem, nalej si tam kvalitní olej určenej pro auta. Pokud tohle tvrdíš, ukazuješ na jinou kozu v petrželi, sorry.

PETARDAK píše: Moc tomu nerozumím motorky servisuju jen pár let(něco přes 30), a MOTULu 5100 se specifikací MA2, sem letos zákazníkům nalil do motorek 12 sudů po 60 litrech a stížnost nebo následně "odejitá" spojka, ani jedna!... Ale jak píšu nedělám to dlouho a moc tomu nerozumím ....a tady, na fóru, jsou na všechno jiní odborníci...

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

17.12.2013 v 14:28 | Nahoru | #627
Podle me to olejem klidne mohlo byt, ale to se motame v kruhu. On totiz i ten samej prodejce mohl mit nejaky 2 varky, ktery se lisily (a klidne je mohl vzit najednou od dalsiho svyho dodavatele). Cili mohl byt vadnej olej, mohl byt olej nekompatibilni s danou motorkou/spojkou. Tech pripadu tu bylo vic, ze po naliti MA2 se neco v motoru zmenilo, tak proc to brat az tak fanaticky, ze si vsichni vsechno vymysleli. Klidne to mohl byt pancovanej olej, za kterej Motul nemuze a vy tu brecite za Motul uplne zbytecne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

17.12.2013 v 14:29 | Nahoru | #628
fockewulf> OK, napiš mi sem datum, kdys koupil, já pak doma vyhrabu fakturu a napíšu datum taky. Uvidíme, jak stejný datum to bude.

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

17.12.2013 v 14:31 | Nahoru | #629

prackarr píše:
Borec,co dělá 30 let g.o. motorů do motorek ti sem napíše, že olejem to být nemohlo a ty jeho slova zlehčuješ.



zato ty je uplne prekrucujes

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

17.12.2013 v 14:39 | Nahoru | #630
prackarr> Jasně, když budem slovíčkařit, máš pravdu, napsal jsem o špatný zkušenosti s novým Motulem. To, že nejspíš šlo o padělek jsem tehdy nemoh tušit. Pro tvojí spokojenost příspěvek můžu zeditovat, aby to nemátlo lidi, který ještě vlákno nečetli. Jen abyste mi pak nevyčítali, že upravuju původní text, páč pak už bych na všechny uživatele motorkari.cz moh hodit tak akorát bobek a vykašlat se na jakýkoli diskuze či upozornění, jelikož díky některým to fakt k ničemu než k zlosti bejt nemůže.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist