globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
25.7.2013 v 16:57
Zdravíčko! Musim se podělit o negativní zkušenost s olejem ze stejný krabice jako je na fotce, tedy krabice Motul 5100 10W40 MA2. Upozorňuju, že důležitý je právě to označení MA2. Léta jezdim Motul 5100, a až doteď jsem byl maximálně spokojenej. To se ale změnilo s výmenou za tenhle Motul 5100 s označením MA2 či nejspíš padělek. Na FireBladu mam od nalití novýho oleje problém s prokluzováním spojky. Uznávam, že už asi nebude nic extra, zřejmě je původní včetně pružin z roku výroby 1994, ale do poslední výměny oleje to bylo OK (edit: spojka je po následný rozborce v mezích normy co se týče lamel i pružin). V plným zátahu teď po přeřazení z 1. kvaltu na 2. spojka klouže jako ďas. Stejnej olej jsem ve stejnej den nalil do Afriky a nedlouho poté odjel na dovolenou. Párkrát se mi zdálo, že krátce klouzla spojka, ale nemůžu to tvrdit, motor Afriky jde s origo výfukem tak tiše, že je prakticky přehlušenej větrem. Ale s Afrikou jsem vypozoroval s novým Motulem po cca 3500km, že po krátkým odstavení a opětovným nastartování jsou o dost hlučnější ventily. Jen tak na minutku, než se zas všechno prohřeje, ale je to slyšet dost i v helmě. Volal jsem zkušenýho servizáka, kterýmu naprosto důvěřuju, a ten potvrdil, že jeden zákazník měl problém s prokluzující spojkou taky po výměně za olej z takový flašky. Dal novou spojku, nalil stejnej olej a po snad 600km zas prokluzy spojky. Nevim na jakým stroji, ani další detaily. Rozhodně tedy varuju před nalitím Motulu 5100 do výkonnýho motoru, pokud nese hrdě označení MA2 a nemá jasnej původ.





Naposledy editováno 06.04.2015 13:51:33

4 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

11.12.2013 v 18:27 | Nahoru | #1
vule by mela byt 2-3mm ses upsal s 1cm,myslel jsi 1mm? to by stacilo. nezkousel jsi jizdu po zadnim kole? lamely mas dobry a pruziny taky. zalezi na jejich povrchu,mozna by stacilo je zdrsnit smirkem a plechy taky,kdyz jsou jen modry a jsou v limitu. se spojka prehrala. ted proc?bowden ti netrepí? jeste bych vse prohlidnul. honem bych to zdrsnil,umyl benzinem a poslal to zpatky,dyt je to par sroubku. jinak potom olej,ale proc?

me by zajimalo, jaky je rozdil mezi auto a moto olejem 10W40. jestli jen nemazou med kolem pusy,ze je to na spojku olej..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

11.12.2013 v 19:11 | Nahoru | #2

Pawka píše: vule by mela byt 2-3mm ses upsal s 1cm,myslel jsi 1mm? to by stacilo. nezkousel jsi jizdu po zadnim kole? lamely mas dobry a pruziny taky. zalezi na jejich povrchu,mozna by stacilo je zdrsnit smirkem a plechy taky,kdyz jsou jen modry a jsou v limitu. se spojka prehrala. ted proc?bowden ti netrepí? jeste bych vse prohlidnul. honem bych to zdrsnil,umyl benzinem a poslal to zpatky,dyt je to par sroubku. jinak potom olej,ale proc?

me by zajimalo, jaky je rozdil mezi auto a moto olejem 10W40. jestli jen nemazou med kolem pusy,ze je to na spojku olej..


Je tam rozdíl v aditivech. Proto olej do auta do motorky nepatří,právě kvůli spojce.
Podle toho,co Blader píše o své spojce jsem čímdál tím více přesvědčen,že olej je to poslední,co je na vině.
Myslím, že hledá problém tam,kde není.

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

11.12.2013 v 20:09 | Nahoru | #3

Pawka píše: me by zajimalo, jaky je rozdil mezi auto a moto olejem 10W40. jestli jen nemazou med kolem pusy,ze je to na spojku olej..



aditiva, nebo taky neaditiva (některý co jsou v auto olejích nejdou do motorky použít) pro funkci spojky, a zvýšená střihová stabilita kvůli kolečkám v převodovce.

e: jinak autooleje co po nich neklouže spojka existujou, ale nepoužíval bych je právě kvůli tomu že nezvládaj tak dobře zatížení od převodovky.

Naposledy editováno 11.12.2013 20:10:26

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

12.12.2013 v 10:02 | Nahoru | #4
Pawka> Podle servisní příručky pro novější model (SC33) má bejt na páčce vůle 10-20mm. Neměřil jsem jí, ale vůle tam je. Jízdu po zadním kole moc neprovozuju, co začala spojka klouzat, nezkoušel jsem jí. Je mi jasný, že se spojka přehřála a to přisuzuju právě těm prokluzům. Bowden mažu, a příčinu v něm nehledam, jelikož pak by to klouzalo na všechny kvalty a ne ne jen na nižší kvalty ve vysokých otáčkách.

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

12.12.2013 v 10:25 | Nahoru | #5
Pawka> Myslim, žes myslel vůli pohybu vlastního lanka. Já udával krok konce páčky.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist