globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Který model 350ky?
22.7.2013 v 20:55
Ahoj, rád bych v zimě koupil mou první větší motorku. Strašně se mi líbí Jawa, jsem velkej fanda do fichtla a babetty, ale rád bych něco, na čem budu moci jezdit i s přítelkyní a také někam dál než kolem dědiny. Můj zrak padl na Jawku 350.
Který model myslíte, že je nejpovedenější? Kamarádi v okolí, mi doporučují 639 nebo 640 kvůli kotoučové brzdě. Je to tak?
Rád bych kdyby jste uvedli i nějaké argumenty, kterými podpoříte své názory. Děkuji mnohokrát

1 reakcí na tento příspěvek Který model 350ky?

23.7.2013 v 17:50 | Nahoru | #61
Jawa má něco do sebe, to zase jo.

na druhý straně stojí vyšponovaný ceny hezkejch kousků, shitový ND, kterejma je spousta strojů infikovanejch, potřeba intenzivního servisu, převodovka s duchem padesátejch let se vším všudy (dlouhej krok, jenom 4 kvalty...), v originále slabá elektroinstalace pro dnešní provoz....

eh, sečíst pořizovací cenu, cenu kompletního Vape, to bych snad radši zalovil a hledal nějakou zachovalou čínu....
u Jawy sice dostaneš za stejný prachy víc koní, ale normální čína (Yuki Vista, CSR.....atd) se chová víc jako normální motorka (plus startér, pětikvalt, příjemnej chod čtyřtaktu, spotřeba jak prd.....proti Jawě klidně poloviční).
Já bezprostředně po Jawě sednul na Kentuse a je to nebe a dudy. Kentus má sice menší top speed, ale jinak.....

s kvalitou zpracování je o něco nad Jawou (konkrétně srovnávám s 639), díly jsou ještě lacinější....údržba je na tom snad ještě snazší než na Jawě...

asi se tu ukážou čínofobici, takže předem se omlouvám, že budu reagovat jenom na rozumný podněty

Který model 350ky?

23.7.2013 v 18:02 | Nahoru | #62
Měl jsem 638, jako fungláč od ledna 1992 do dubna 2002. Najel jsem 96 tis. km než jsem ji poslal do světa.
Před ní 3 sezony a 20 tis. km na "pařezu" Jawa 50/555. A pár stovek km na fotrový J250/353 (kývačka 56´)s fotrem za zády.

Problémy?
Cca 30 tis. km - ložiska předního kola. Namontováno SKF ZZ a bylo to na věčnost (porucha na cestě do Francie - řešeno samoopravou v Yamaha Salzburk - jen mi prodali ložiska a pujčili kleště na segrovku).

36 tis. odešlo středové ložisko na motoru - odvoz na vleku z Makova dom, GO kliky a výbrus.

62 tis. - další středové ložisko + výbrus

85 tis - preventivně GO kliky a výbrus.

Ve 40 tis. jsem namontoval VAPE a motor šel klidněji, nemusel jsem co 1000 km "ladit" kladívka a co chvíli měnit kondenzátory.
Při každé GO motoru jsem vyměnil řetěz a řetězová kola.
Přední Barumku jsem měnil v neskutečných 56 tis. km, protože až při tom nájezu přestala mít legální vzorek. Zadek dal Barum cca. 20 tis., Sava pak asi 12 - 15 tis.
Olej do paliva jsem dával 1:33 M2T (prvních 20 tis. - tehdy nic jinýho v podstatě nebylo), pak minerální Sheel nebo Castrol 1:40.
Přední brzda chtěla pozornost a časté seřizování.
Na motorce jsem měl 3 kufry lisované z ABS - vyráběl to chlapík v Holešově. Sem tam praskl, tak se lepilo nebo jsem koupil jen nový díl. Panty a zámky to mělo stejné jako se dávaly na koženkové diplomatky, nanýtované trhacími nýty. Na nosič to bylo přišroubované... .
Taky jsem měl tehdy KOŽENKOVOU kombinézu za 2 litry šitou u Hubíka v obýváku...! Žádnej chránič, jen velkej ledviňák. Rukavice z konfekce, nepromok byl z pracovních oděvů.
Byl jsem na ní mockrát v zahraničí. Nejdál v r. 1996 v Pyrenejích ve Španělsku ve dvou, na 3 týdny. Velkej těžkej stan, 2 velký spacáky přivázaný kde se dalo, kočička co jela se mnou měla pod sebou podestláno aby viděla a aby se to vešlo...a s tím Grossglockner...Stelvio... . Trochu jsme to tam zakouřili, nahoře nešel chcípnout motor, dolů bobky esli to ubrzdím...

Jetli ale zakladatel vlákna chce jawku, fandím. Rozhodně víc borcovi co si to koupí za úspory a bude si na ní makat sám než frackovi co mu zazobanej fotr koupí po autoškole "R1 pyčovoe"... .

Pak byly už trochu prachy, tak udělala místo Banditovi 600S (2002 - 2007, 62 tis. km) a od 2007 proháním GSX 1400. Lak a mouchy leštím pořád stejně, ale opravy, přezutí pneu a pravidelná údržba je na odbornících.
Vloni zač. záři mi na pár hodin MR 43 půjčil Jawku 640 co si pořídil jako retro (ale novou).
Jo, kroutí se, hůř brzdí, výkon, málo místa pod prdelí....ale zajímavá vzpomínka.

Který model 350ky?

23.7.2013 v 18:37 | Nahoru | #63
něco jsem na jawině najezdil..a vpodstatě žádný problém, jezdil jsem i na technický benzín, to pak chudinka trpěla samozápaly..ale to je vedlejší.. Teď kdykoliv přijdu tak šlápnu a jede. Mít místo v garáži tak bych vzal třipade s loukotěma, nějak mě totiž už přestalo bavit leštění chromovaných špicí.. Pak ten zvuk dvoutaktu dvouválce je paráda. No a pak už jedině yamaha rd 350. Jinak fotky jsou pro ilustraci..













1 reakcí na tento příspěvek Který model 350ky?

23.7.2013 v 19:22 | Nahoru | #64
To je zajímavé, jak se vždy diskuse o jawě zvrhne v porovnávání jawa vs japonec.. Nejvíce se ztotožňuji s názory smouly555. Jinak mám nyní svou čtvrtou a pátou jawu 350 a mi osobně modely 640 vyhovují maximálně. Přijdou mi lepší ve všech směrech oproti předchozím modelům. Tedy aspoň co se funkčnosti a spolehlivosti týče. Starší modely jsou hezčí, motory 634/633/632 jedou odspodu lépe, méně vibrují a díky litinovým válcům mají nižší mechanickou hlučnost. Měl jsem 632, 634 a 634 s moterem 633 (ten byl nejlepší), ale 640ka je dále ve všem, jiné tlumiče s progresivními pružinami, přední kotouč brzdí parádně (to že táhne přii brždění na stranu je strašný nesmyl - někdo měl evidentně křivé vidle a svádí to na kotouč), bezkladívkové zapalování VAPE je naprosto bezproblémové, jediné co může odejít jsou uhlíky na klasickém altíku PAL, na novějších i s alternátorem VAPE už se nemá ani co pokazit.. Za mě tedy co nejnovější.

A šířit tady flame jawa nebo japonec je nesmysl, jawa není pro každého..

1 reakcí na tento příspěvek Který model 350ky?

23.7.2013 v 20:00 | Nahoru | #65
A jakou máte zkušenost se spotřebou? Vím že je to hlavně o stylu jízdy, ale i tak by mě to zajímalo, kdosi tu psal 8 litrů nebo co

Který model 350ky?

23.7.2013 v 20:07 | Nahoru | #66
No známej má Jawku, nevím co za model (nevyznám se v nich) ale je to rok 2003 a říkal že v klidu kolem 6ti. CB 500 ti bude jezdit asi kolem 4. Dvoutakt je uchlastanější no

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Který model 350ky?

23.7.2013 v 20:09 | Nahoru | #67

BabettakPV píše: A jakou máte zkušenost se spotřebou? Vím že je to hlavně o stylu jízdy, ale i tak by mě to zajímalo, kdosi tu psal 8 litrů nebo co



dobře seřízená s motorem 638 jezdí při normální jízdě za cca 4,5L/100km.

(reakce na) Který model 350ky?

23.7.2013 v 20:11 | Nahoru | #68
dostal94> To možná teoreticky jde, ale nejezdí za tu spotřebu podle mne nikdo

1 reakcí na tento příspěvek Který model 350ky?

23.7.2013 v 20:18 | Nahoru | #69
Na spotřebu nejezdím a s rovnými výfuky to jezdí za 4,5l. S dvoukomoráky za 5l. Tohle platí za předpokladu, že je karbec OK.

1 reakcí na tento příspěvek Který model 350ky?

23.7.2013 v 20:25 | Nahoru | #70
dakedy davno som mal aj 638 aj 640,a asi 2 MZ 251 keby som mal kupovat teraz vybral bysom MZ.

(reakce na) Který model 350ky?

23.7.2013 v 20:26 | Nahoru | #71

c.j. píše: Na spotřebu nejezdím a s rovnými výfuky to jezdí za 4,5l. S dvoukomoráky za 5l. Tohle platí za předpokladu, že je karbec OK.

Jo, přiblžně tak. S 640 (rovné výfuky) jezdím za 4,3-4,5, s 639 (dvoukomory) 5,0-5,2. Loni cestou do Holandska (roviny a pomalé tempo), si 640 vzala necelé 4 litry. Sekundární kolečko sériové (17z).

(reakce na) Který model 350ky?

23.7.2013 v 20:26 | Nahoru | #72

rogyze píše: dakedy davno som mal aj 638 aj 640,a asi 2 MZ 251 keby som mal kupovat teraz vybral bysom MZ.



Důvod?

Který model 350ky?

23.7.2013 v 20:39 | Nahoru | #73
mz-5kvalt,motor na silentbloku mensie vybracie,lepsi posed-meksi,ovladatelnost lepsia,a myslim ze aj motor spolahlivejsi ak je dobra spojka,to je len moj nazor.jawa ma zase o trochu vyssi vykon.

1 reakcí na tento příspěvek Který model 350ky?

23.7.2013 v 20:48 | Nahoru | #74
Já měl 639 a 640 a říkám 639

1 reakcí na tento příspěvek Který model 350ky?

23.7.2013 v 20:53 | Nahoru | #75
No jestli Jawku, tak TAHLE TEDA JE

(reakce na) Který model 350ky?

23.7.2013 v 20:57 | Nahoru | #76
chiro2> Ano ano, přesně taková by se mi líbila. Bohužel teď s přítelkyní zařizujem bydlení, takže musím holt pošetřit. :)

Který model 350ky?

23.7.2013 v 20:58 | Nahoru | #77
Jsem zvědavej, kolik defektů a závad, bude mít Pan Pavel Suchý jež právě na staré Jawičce objíždí svět

1 reakcí na tento příspěvek Který model 350ky?

23.7.2013 v 21:03 | Nahoru | #78
MZ 251 má konstrukčně špatnou spojku.Elektrika taky za moc nestojí.Jinak za mě -předšlat elektriku,dořešit spojku a zapalování.Za mě -na ježdění kolem baráku MZ i jo.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Který model 350ky?

23.7.2013 v 21:43 | Nahoru | #79

čoud píše: MZ 251 má konstrukčně špatnou spojku.Elektrika taky za moc nestojí.Jinak za mě -předšlat elektriku,dořešit spojku a zapalování.Za mě -na ježdění kolem baráku MZ i jo.

Všechny emzety, které jsem viděl, měly kola do štaflí. Zřejmě poddimenzovaný rám?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Který model 350ky?

23.7.2013 v 21:45 | Nahoru | #80

smoula555 píše: vtr78> Ano,srovnávat můžeš,ale to že sis koupil stroj,kterej byl konstrukčně z 50.tých let a čekal od něj zazráky let 90. jsi věděl a pokud ne,tak to tě taky neomlouvá.



Nečekal jsem zázraky, ale tak odfláknutý krám vydávaný za motorku (pro tebe asi retro styl) přímo z výroby jsem opravdu nečekal. Že se tyhle pekáče kroutí jsem věděl, výkon tehdejšímu provozu (1995-97) ještě také dostačoval (byť bez jakékoli rezervy), ale kvalita, spolehlivost a celkové výrobní zpracování opravdu odpovídalo 50.tým létům. Bohužel cena odpovídala 90.tým létům - za mě, vyhozené peníze.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Který model 350ky?

23.7.2013 v 21:46 | Nahoru | #81

trigr píše: Já měl 639 a 640 a říkám 639

Já mám 639 i 640 a každá má svoje. Sedlo má pohodlnější 639 (to na 640 jsem musel nechat přešít), u 640 mi více vyhovuje posez a širší nádrž.

(reakce na) Který model 350ky?

23.7.2013 v 21:46 | Nahoru | #82

Sema píše: Všechny emzety, které jsem viděl, měly kola do štaflí. Zřejmě poddimenzovaný rám?

¨

Na tom něco bude. 251 se mi kroutila jako Sviň a 150 podstatně míň

(reakce na) Který model 350ky?

23.7.2013 v 22:01 | Nahoru | #83

Sema píše: Já mám 639 i 640 a každá má svoje. Sedlo má pohodlnější 639 (to na 640 jsem musel nechat přešít), u 640 mi více vyhovuje posez a širší nádrž.



Tohle souhlasí. Jen bych doplnil, že 640 má kromě jiné ergonomie také tvarovanou nádrž (pro kolena) a je díky tomu trochu lépe ovladatelná. Hranaté světlo modelu 640 také podstatně lépe svítí.
Když ten můj křáp náhodou jel, tak spotřeba kolísala 5-5,5 litru s dvoukomorovými výfuky.

Naposledy editováno 23.07.2013 22:20:20

Který model 350ky?

23.7.2013 v 22:31 | Nahoru | #84
Kup si JAWU z čínským motorem. Budeš KÓÓL......

(reakce na) Který model 350ky?

23.7.2013 v 23:13 | Nahoru | #85

Sema píše: Všechny emzety, které jsem viděl, měly kola do štaflí. Zřejmě poddimenzovaný rám?


jj,rám taky nestojí za nic.Dá se trošku vyztužit,ale pokud se s tím dělají psí kusy,tak i to nepomůže.

Který model 350ky?

24.7.2013 v 00:48 | Nahoru | #86
Koukám, každej radí japonce on se ptá na jawu a jako by všichni zapomněli na číňana

Naposledy editováno 24.07.2013 00:48:50

(reakce na) Který model 350ky?

24.7.2013 v 01:04 | Nahoru | #87
c.j.> Výborná věta na konci a málo kdo si to totiž dokáže přiznat.
BabettakPV> Konečně se tu sešli trochu rozumné názory co dokážou poradit a udělat si představu(Callowsick,Mirek-D,c.j. atd.) a ne jen porovnávání Jawa vs. Japonec.Klukovi se líbí a chce Jawu,tak nechápu,že mu někdo začne vnucovat,ať si raději koupí japonce,ale čemu se vlastně divím,když je to tady pořád.. Říkám,nějakou v okolí určitě seženeš,tak si to vyzkoušej.To je myslím nejlepší zkušenost,jestli se ti na tom pojede dobře a bude líbit,než tisíc napsaných rad.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Který model 350ky?

24.7.2013 v 01:45 | Nahoru | #88
vtr78> Jak už tu psal někdo předemnou,to že si měl zrovna štěstí na nepovedný kus je smůla,ale rozhodně to nejde použít na všechny Jawy.Jak vidíš,jsou tu i jiní,kteří na ní projeli kus Evropy bez vážnější poruchy.To,že ti odešli ložiska,se ti může stát i u jiné motorky ,za to nemůže Jawa,ale výrobce ložisek.To,že některé ostatní věci nebyli jak měli být,souhlasím.Já neobhajuju,že Jawě je nejlepší a přes ni není. Kvalita zpracování mohla být lepší,ale tady se nehrálo na bezchybnost,to nešlo za ty léta dohnat,hlavně,že to jezdilo.Nehledě na to,že 350 měla být už dávno jinde a vyrábět se mělo něco jiného,to jak to nakonec v Jawě dopracovali se dostáváme trochu jinám,ale podle toho bohužel ta výroba vypadala.Cena v tu dobu byla trochu mimo,ale v tom Jawa nebyla jediná..

Který model 350ky?

24.7.2013 v 06:49 | Nahoru | #89
Spotřebu jsem měl mezi 4 až 4,5, dalo se jet i za 3,5 kochačka. Když se jelo stylem plnej knedlík, tak nešla přes 5,5. Měl sem dvoukomoráče, jsou hezčí a maj lepší zvuk. Kámoši, co měli 640ky s klasic.výfukama, tk to měli oblitý, chrastivej zvuk a spotřebu kolem 5,5. A když tomu naložili, tak i za 8.. Já lil polosynt. Motul 1:50 a krásně čistý výf. kolena i koncovky, nikde nic neblilo, super Bohužel, když jsem se pak po letech ježdění na japoncích sem tam svezl na nějaké Jawě 350 nebo MZ 250, tk mi teprva došlo, jak propastnej rozdíl mezi tím je. Je to jako sednout z passata do trabanta, naprosto jinej vesmír...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Který model 350ky?

24.7.2013 v 07:35 | Nahoru | #90

callowsick píše: Jawa má něco do sebe, to zase jo.

na druhý straně stojí vyšponovaný ceny hezkejch kousků, shitový ND, kterejma je spousta strojů infikovanejch, potřeba intenzivního servisu, převodovka s duchem padesátejch let se vším všudy (dlouhej krok, jenom 4 kvalty...), v originále slabá elektroinstalace pro dnešní provoz....

eh, sečíst pořizovací cenu, cenu kompletního Vape, to bych snad radši zalovil a hledal nějakou zachovalou čínu....
u Jawy sice dostaneš za stejný prachy víc koní, ale normální čína (Yuki Vista, CSR.....atd) se chová víc jako normální motorka (plus startér, pětikvalt, příjemnej chod čtyřtaktu, spotřeba jak prd.....proti Jawě klidně poloviční).
Já bezprostředně po Jawě sednul na Kentuse a je to nebe a dudy. Kentus má sice menší top speed, ale jinak.....

s kvalitou zpracování je o něco nad Jawou (konkrétně srovnávám s 639), díly jsou ještě lacinější....údržba je na tom snad ještě snazší než na Jawě...

asi se tu ukážou čínofobici, takže předem se omlouvám, že budu reagovat jenom na rozumný

podněty



Ty vole jenže čína je za 5 let zralá na kontejner a Jawa bude jezdit ještě sto let. Nevím kde jsi načerpal tyhle info co píšeš. Mám panelku 250 letos mám na ní najeto 3500 jezdím klasické zapalování a dobíjení, dobíjí mi to to od volnoběhu. Opravy které jsem letos musel dělat byli fakt prkotiny . Do nějaké nové 350 bych asi nešel, ale tyhle starší řady jsou super a když nepoužíváš sračkovaté replikové díly tak se není čeho bát . Spotřeba nikdy nepřesáhla 5 litrů.

Naposledy editováno 24.07.2013 07:36:03
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist