bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výběr úsporného scooteru nebo motocyklu..
Dobrý den, po letech jsem se rozhodl si znovu pořídit motorku, převážně na dojíždění do práce, do města na menší nákupy a občasné cesty, jak se říká okolo komína, nebo s partnerkou.
Chtěl bych motorku novou a především úspornou. Moje váha je kolem 90 kg, tudíž moto s obsahem 50 ccm jsem zavrhl. Rychlost tedy není pro mě rozhodující, spíše komfort jízdy, spolehlivost a spotřeba.

Líbí se mi nabídka firmy Honda, ale nebráním se i jiným značkám, jako Yamaha atd.. Zajímají mě vaše rady a tipy na aktuální nabídky úsporných motocyklů a vaše zkušenosti.

Ideálně tak 125 nebo 150. Ale 150 ccm nebude moci řídit moje žena, což považuji trošku za nevýhodu, ale tohle není podmínkou.

Předem všem děkuji.


Naposledy editováno 31.07.2013 14:08:57
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Výběr úsporného scooteru nebo motocyklu..

2.8.2013 v 01:54 | Nahoru | #31
Betku jsem koupil před 2 lety. Měla najeto 2000. Už má 7500. Když jsem na ni seděl tak jsem nemohl pořádně řadit. Je malá. Nechal jsem proto zvýšit sedlo. Nechal jsem tam také dát rychlejší převod. Šlo mi o to aby v cestovních 50km/h měla menší otáčky.

Jezdím na ni na rovinkách tachometrových 70 a to je tak 55 reálných. Dá to i 90 tady reálnách 70. Ale to už musí být z mírného kopce.

Spotřeba je dost vysoká. Pochybuji, že se vejdu pod 2,5l. Jezdím ale jak prase. Pořád plnej. A navíc je tu dost kopců.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr úsporného scooteru nebo motocyklu..

3.8.2013 v 08:08 | Nahoru | #32

hanyking píše: Betku jsem koupil před 2 lety. Měla najeto 2000. Už má 7500. Když jsem na ni seděl tak jsem nemohl pořádně řadit. Je malá. Nechal jsem proto zvýšit sedlo. Nechal jsem tam také dát rychlejší převod. Šlo mi o to aby v cestovních 50km/h měla menší otáčky.

Jezdím na ni na rovinkách tachometrových 70 a to je tak 55 reálných. Dá to i 90 tady reálnách 70. Ale to už musí být z mírného kopce.

Spotřeba je dost vysoká. Pochybuji, že se vejdu pod 2,5l. Jezdím ale jak prase. Pořád plnej. A navíc je tu dost kopců.


Tak tak. Na Betce je nejlepší ten motůrek, její zvuk a velmi snadný přistup k ventilům. Jinak konstrukce a dílenské zpracování všeho dalšího je dost tristní, o kvalitě spojovacího materiálu a třeba vzhledu palubovky nemluvě. Pro jízdu ve dvou, rozjezdy do kopce apod. nevhodné. Snažil jsem se proto jezdit tak, abych mašinku moc netrápil a nezatěžoval, spotřebu jsem měl do 2 litrů, ale bylo to spíš takové to ploužení se u krajnice bez rezervy výkonu do kopce, zrychlení a větší rychlosti v případě potřeby.
Betku bych doporučil při nedostatku financí na lepší stroj pro občasné dojíždění třeba za prací nebo na ryby tak do 10 až 15 km stylem až tam dojedem, tak tam budem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr úsporného scooteru nebo motocyklu..

3.8.2013 v 22:10 | Nahoru | #33
Dovi> Solidní rozbor všeho možného, klobouk dolů. Docela mně ta CBF125 po přečtení nasadila brouka do hlavy, kor když jsem nedávno zjistil, že už zvládnu CBR125 a to je co říct (je na ní docela na houby posez, když nemám sílu v kotníkách). Na dojíždění necelých 2.5km do práce (až se tam vrátím) by byla ideální, auto v takovém případě nejde se spotřebou pod 8l/100km a ani se pořádně neprohřeje.

Jen bych poukázal na to, že Kamenolom zmínil i to, že "150ccm by nemohla řídit jeho žena" a tím pádem by nemohla řídit ani CBF125 (manuální řazení). Ovšem není-li to podnínkou, není co řešit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr úsporného scooteru nebo motocyklu..

4.8.2013 v 09:22 | Nahoru | #34

J.M.K. píše: Dovi> Solidní rozbor všeho možného, klobouk dolů. Docela mně ta CBF125 po přečtení nasadila brouka do hlavy, kor když jsem nedávno zjistil, že už zvládnu CBR125 a to je co říct (je na ní docela na houby posez, když nemám sílu v kotníkách). Na dojíždění necelých 2.5km do práce (až se tam vrátím) by byla ideální, auto v takovém případě nejde se spotřebou pod 8l/100km a ani se pořádně neprohřeje.


Jo, ono při těch malých nájezdech při cestách do práce (tam a zpátky 2 krát 2.5 km) by sice v rámci celkových výdajů na domácnost atd. bylo z finančního hlediska skoro jedno, jestli autem za 8 litrů na sto nebo na menší motorce za 2 litry na sto, ale horší by bylo právě to dlouhodobé rasování velkého neprohřátého automobilového motoru...

Co se srovnání CBR 125 s CBF 125 týče, tak CBRka je opravdu spíš takový prcek.
Ale na CBF 125, která je pro vyšší postavu ergonomicky vhodnější, nemám se svou výškou žádný problém - na dvácu je to docela velké přibližovadlo.
Viz obrázek výše na 1. straně této diskuze (23.07.2013 v 11:19).



Kamenolom>

Všimnul jsem si, že jsi ze Smržic (kousek severně od Prostějova)...

Já tudy tento pátek (předevčírem) cestoval - jel jsem od Brna na pohodu okreskama přes Drahany a Plumlov, a za Plumlovem, abych se vyhnul Prostějovu, jsem v Mostkovicích odbočil doleva a jel severovýchodním směrem dál na Smržice. A zhruba kilometr před Smržicemi před křížením se spojnicí Kostelec na Hané - Prostějov (jak souběžně s ní vede i železniční trať z Kostelce do Prostějova) jsem zastavil na stopce (viz modrá motorka na přiloženém obrázku).

Jak se tak rozhlížím doleva doprava, abych mohl bezpečně přejet tu hlavní silnici a pokračovat dál rovně na Smržice, vidím najednou zleva od Kostelce přijíždět a houkat vlak, který vzápětí smetl osobní auto na nechráněném přejezdu (přejezd se nachází hned za tou silniční křižovatkou), ale naštěstí ho "jen" odhodil ven z tratě - nehrnul ho před sebou po kolejích a nesešrotoval ho i s osádkou vozu.

Vlak (byl to motorák) zastavil o cca 100 metrů dál na trati a z domláceného auta mezitím vylezl fyzicky sice nezraněný, ale duševně zjevně otřesený kluk tak ve věku 20 až 25 let a jenom kroutil hlavou, co se to stalo, a asi mu ještě v tu chvíli ani plně nedocvaklo, co se mohlo stát...

Říkal jsem si nejdřív, že chlapec bude nejspíš v šoku z toho, že mu vlak nedal "přednost zprava", a že takovým řidičům by se (podobně jako zdrogovaným feťákům nebo alkoholem zlinkovaným pod obraz) měly brát papíry když ne na doživotí, tak aspoň výchovně na minimálně 5 až 10 let...







Ale pak když jsem o tom víc přemýšlel a rozleželo se mi to v hlavě, dal bych vinu spíš nešťastnému místnímu řešení, protože řidič jako on (nebo následně já a další) přijíždějící od Mostkovic směrem na Smržice, který dává přednost vozidlům na hlavní silnici, sleduje logicky hlavně tu situaci na silnici (bližší košile než kabát), takže nenápadného nechráněného přejezdu pár metrů dál za křižovatkou si už ani nemusí všimnout, protože se nedívá před sebe, ale pořád jen doprava a doleva při sledování provozu na hlavní silnici, kterou křižuje...

A pokud je zrovna na silnici Kostelec - Prostějov větší frekvence, tak řidič dávající přednost vozidlům na hlavní samozřejmě vystartuje, jakmile se udělá z obou stran na chvíli volno, co nejrychleji přejede hlavní silnici, kde mu za zadkem už zase projíždějí auta po hlavní, a okamžitě je na tom nechráněném přejezdu, ani se nenaděje...


___


EDIT: tady je to oficiálně: http://olomoucky.de...i-20130802-svj3.html


























Když se teď dívám na ty fotky, tak ten kluk snad musel jet od Smržic, a pak by to byla jednoznačně pouze jeho vina - to místní řešení silniční křižovatky s bezprostředně navazujícím nechráněným železničním přejezdem by za to až tak moc nemohlo...

Předek má klučina rozbitej ještě víc než zadek (a když jsem jel kolem, všimnul jsem si rozvalený přední nápravy), a na první detailní fotce jsou vidět i stopy na silnici, asi jak ho vlak nabral a pár metrů táhnul a zároveň ho tou ohromnou fackou otáčel o 180 stupňů, čumákem zpátky zase do Smržic...

Já jsem ze své pozice od té stopky před hlavní silnicí totiž před tou srážkou to auto stojící na přejezdu nebo právě vjíždějící na přejezd ani pořádně nastačil zaregistrovat - na hlavní silnici byl totiž v tu dobu docela frmol zleva i zprava, jen jsem viděl ten houkající řítící se vlak jak trefil jakýsi "šedý stín" na přejezdu, a po projetí vlaku už ten domlácený osobák stál v té pozici, jak je vidět na fotkách, a jeho řidič (ten kluk v bílém tričku zcela vlevo na první detailní fotce) vystupoval ven z vozu.


P.S.
Holt na silnici se pořád musí člověk chovat ve vlastním zájmu maximálně obezřetně a být, jak říkal Franta Kocourek blahé paměti, furt ve střehu!


Naposledy editováno 04.08.2013 16:13:48

(reakce na) Výběr úsporného scooteru nebo motocyklu..

5.8.2013 v 14:37 | Nahoru | #35
Dovi> Ano, mám kousek odtamtud rodinný domek, ty nehody tam opravdu bývají časté. Tak až příští rok vyberu nějaký ten motocykl, tak tě pozvu na kávičku ať mi zhodnotíš koupi :c) Prakticky cestu už víš :c)

Zatím sem stále nakloněn značce Honda, ale zajímaly by mne příspěvky od majitelů výše zmíněných motocyklů, např. Yamaha X-max 125. Také sek koukal, že Honda Wave 110i je na tom se spotřebou velice dobře.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr úsporného scooteru nebo motocyklu..

23.12.2013 v 01:30 | Nahoru | #36
Dovi> Ahoj, mám na betce rychlejší převod. Jede to po rovině tachometrově 80 a to je tak 60 reálně. Ten rychlejší převod jsem dal proto aby při normální pohodové jízdě tak 50 motor klapal v nižších otáčkách.

Spotřeba se mi zdá dosti vysoká. Uváděných 1,5 l/100km je nereálných u otevřené verze. Mě to žere kolem 3 litrů. Je tu dost kopců a motorku nešetřím. Za 2 roky jsem najel 6000 Km.

(reakce na) Výběr úsporného scooteru nebo motocyklu..

23.12.2013 v 09:43 | Nahoru | #37

hanyking píše: Dovi> Ahoj, mám na betce rychlejší převod. Jede to po rovině tachometrově 80 a to je tak 60 reálně. Ten rychlejší převod jsem dal proto aby při normální pohodové jízdě tak 50 motor klapal v nižších otáčkách.

Spotřeba se mi zdá dosti vysoká. Uváděných 1,5 l/100km je nereálných u otevřené verze. Mě to žere kolem 3 litrů. Je tu dost kopců a motorku nešetřím. Za 2 roky jsem najel 6000 Km.


Ano, tomu bych klidně věřil. Každý stroj má svůj optimální pracovní režim (zpravidla to bývá kousek pod maximem krouťáku), ale když se využívá naplno (nebo dokonce ještě i víc u otevřeného motoru), spotřeba paliva pak může být i výrazně vyšší než u výkonnějšího stroje s větším objemem.

Obecně - čím menší objem a výkon motoru, tím menší spotřeba u přiměřeně lehčího stroje, ale samotřejmě pouze při úměrně nižších provozních rychlostech. Pokud se ale budu chtít s malou 50 ccm motorkou držet rychlejšího 125 ccm motocyklu, bude ta padesátka žrát i trávu u silnice.
Analogicky když bych hodně tahal zase za tu 4T dvácu ve snaze jezdit s ní trvale okolo 90, 100 nebo 110 km/h (jak s kterou) ve snaze držet jakž takž krok třeba s kamarádovou 250kou, taky půjde spotřeba u tý dvácy razantně nahoru...

__

Jinak já měl tu svoji Betku ve zcela origo stavu (neotevřenou) a vešel jsem se s ní vždycky pod 2 litry na sto - ale moc to nejelo. A ve dvou anebo do většího kopce jen jako nouzovka. Naproti tomu s 4T dvácou jezdím dlouhodobě za 1.6 l/100km - sice piánko, ale v případě potřeby je tam oproti té 50 ccm Betce obrovská (mnohonásobná) rezerva výkonu. Prostě - každému, co jeho jest.

1 reakcí na tento příspěvek Výběr úsporného scooteru nebo motocyklu..

23.12.2013 v 15:17 | Nahoru | #38
No já mam na ježdění po městě babetu. Na to je jakž takž v pohodě. Ale občas s ní vyjedu i za město a tam v tý rychlosti kolem 45 km/h je to už docela o hubu a člověk je brzda provozu. Já bych, být tazatelem, volil asi jednoznačně Hondu PCX 150, jezdí kolem 2,2l a v testech na ni pějou chválu. Vytáhne až 120 a má masivní odšťuch, víc jak 125ová sestra. A je za solidních 65 tis a možná i míň, jak u kterýho dealera. Já o ní silně uvažuji. Navíc ji nebudeš muset pujčovat manželce(nebudem si povídat, jak to většinou dopadá, dát ženský volant nebo řidítka do ruky..) Dovi: na PCX je naprosto jinej motor jak na CBF, ležatej vodník, navíc variátor, na CBF je stojatej vzducháč a klasická převodovka.

(reakce na) Výběr úsporného scooteru nebo motocyklu..

23.12.2013 v 16:04 | Nahoru | #39

SuperSic58 píše: Dovi: na PCX je naprosto jinej motor jak na CBF, ležatej vodník, navíc variátor, na CBF je stojatej vzducháč a klasická převodovka.


Psal jsem tehdy, že si tou shodností motorů nejsem úplně jist. A chlazení motoru u PCX jsem tehdy nezkoumal, takže díky Ti za upřesnění (jinak samozřejmě manuál u CBF versus variátor u skútra byl zřejmý).

Ta tehdejší poznámka spíš jen (s ohledem na známou úspornost obou těchto dvácových motorů téhož výrobce) glosovala domněnku, že oba tyto motory zřejmě vycházejí ze stejné filozofie - oba 125 ccm motory jsou dlouhozdvihové, pouze se dvěma ventily a se shodným max. výkonem cca 8 kW při shodných cca 8000 ot/min. A mají dokonce i shodné vrtání 52 mm a shodný zdvih 58 mm. Jak se zdá, bylo to již s úspěchem odzkoušeno u CBF, tak proč toho nevyužit a nenavázat na to u PCX...

Výběr úsporného scooteru nebo motocyklu..

23.12.2013 v 16:15 | Nahoru | #40
Jj, Honda teď poslední roky vyjíždí s těmahle úspornejma motorama pod označením "ESP" enhanced smart power, třeba i moje CRF, CBR 250, CB 500, NC 700, Integra a většinu skútrů.

(reakce na) Výběr úsporného scooteru nebo motocyklu..

23.12.2013 v 17:16 | Nahoru | #41
carlosac> PCX 125 za ty prachy krádež!!

1 reakcí na tento příspěvek Výběr úsporného scooteru nebo motocyklu..

21.8.2014 v 10:03 | Nahoru | #42
Zdravím,

chtěl bych se zeptat zda někdo z Vás neví kde by se dala Honda PCX 150.

Díky za info.

LZ

(reakce na) Výběr úsporného scooteru nebo motocyklu..

21.8.2014 v 13:25 | Nahoru | #43
 

Sakulchaz píše: Zdravím, chtěl bych se zeptat zda někdo z Vás neví kde by se dala Honda PCX 150. Díky za info. LZ


Ahoj a vítej na foru.

Kde by se dala CO ?

- skopnout ze stojánku, posprejovat, ukrást?

- anebo detailně prohlédnout, posadit se na ni, projet se a případně koupit?
 
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jakou 125 CCM vybrat Honda CBR 125R, Honda PCX 125, Yamaha NMAX 125 Giant13 17 22.4.2024 v 20:57 MP3KV
Rozpadlý závit u výpusti oleje Honda CBF 125 lukomil 30 19.4.2024 v 14:09 rg250
Zvýšení otáček na neutral Honda CBF 125 Wiwien 5 13.3.2024 v 10:43 fzr
Vše o Honda PCX Honda PCX 125 Kafr22 20 7.1.2024 v 11:42 neznamyScooterD
Honda cbf 125 , 2011 Honda CBF 125 Leee 1 20.12.2023 v 20:36 jardad


TOPlist