bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 250 OHC - Yuki Vista trochu jinak
10.7.2013 v 23:01
Trochu jsme si pohráli s Yuki Vista 250.







A to jste neslyšeli ten zvuk, prostě paráda :)













Naposledy editováno 11.07.2013 09:54:47

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 OHC - Yuki Vista trochu jinak

12.7.2013 v 09:30 | Nahoru | #31
Jinak malinko OT ale sháněl sem nějaké díly na travelku, když né nové, že jich bylo málo tak klidně protypové - potřeboval sem kolena a jiný balast..odpovědí mi bylo, že ŽÁDNÉ díly na travelku už nejsou a nebudou, jelikož cituji:

v současnosti probíhá v továrně stěhování v rámci zkrášlení areálu firmy a veškeré díly byly označeny za šrot a zlikvidovány…


Smutné

Jawa 250 OHC - Yuki Vista trochu jinak

12.7.2013 v 09:59 | Nahoru | #32
Stroj je to fakt hodně pěkně udělanej. Něco takovýho v nabídce chybí. Nebylo by možné hodit video, abysme aspoň trochu mohli zaslechnout zvuk Postoj jawy nechápu, protože přeci musí zaručit servis na nových motorkách.

(reakce na) Jawa 250 OHC - Yuki Vista trochu jinak

12.7.2013 v 10:03 | Nahoru | #33

hrnous píše: Jinak malinko OT ale sháněl sem nějaké díly na travelku, když né nové, že jich bylo málo tak klidně protypové - potřeboval sem kolena a jiný balast..odpovědí mi bylo, že ŽÁDNÉ díly na travelku už nejsou a nebudou, jelikož cituji:
Smutné



no jo,synci už to tam balí...

Jawa 250 OHC - Yuki Vista trochu jinak

12.7.2013 v 10:56 | Nahoru | #34
To je právě to co Jawu sráží tam kde je. Místo aby ty díly nechyli v regále tak je sešrotují... To je jak v číně....

Jawa 250 OHC - Yuki Vista trochu jinak

12.7.2013 v 10:59 | Nahoru | #35
Na to je zákon ne? určité roky po skončení výroby musí fabrika dodávat ND. Dřívě to bylo 10 let.

Jawa 250 OHC - Yuki Vista trochu jinak

12.7.2013 v 11:36 | Nahoru | #36
Na auta je to aktuálně 5 let, ale jestli se to týká motorek netuším, ale zjistím..

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 OHC - Yuki Vista trochu jinak

12.7.2013 v 11:40 | Nahoru | #37
Na motor 253FMM (Travel, Vista, ...) je po celém světě náhradních dílů dost a dost. No a ostatní je nahraditelné :)

(reakce na) Jawa 250 OHC - Yuki Vista trochu jinak

12.7.2013 v 20:16 | Nahoru | #38
Bert-Jawatesty> zajímavý nápad, vzhledově IMHO na první pohled zaujme.
Každopádně, kdyby se ti povedlo postavit něco, co bude vzhledově jako stará 500 OHC, beru úvěr a kupuji to

(reakce na) Jawa 250 OHC - Yuki Vista trochu jinak

12.7.2013 v 20:30 | Nahoru | #39

hrnous píše: v současnosti probíhá v továrně stěhování v rámci zkrášlení areálu firmy a veškeré díly byly označeny za šrot a zlikvidovány…



Jj, toho zkrášlování areálu jsem byl minulý týden svědkem...prostě smiřte se tím, že o Jawě je nejlepší hovořit v minulém čase jako o dávno zaniklé, kdysi úspěšné, značce...

Naposledy editováno 12.07.2013 20:35:44

(reakce na) Jawa 250 OHC - Yuki Vista trochu jinak

12.7.2013 v 20:32 | Nahoru | #40
kawajawa> jo a nejlepší bylo jak měli před tím domem nastartováný kárky na šrot

(reakce na) Jawa 250 OHC - Yuki Vista trochu jinak

12.7.2013 v 22:04 | Nahoru | #41
Bert-Jawatesty>

a co tě to všechno stálo????

jeden z rodiny by taky jezdil ale je spíš socka leta má ale nějak se mu nedaří a co se už leta dívám ta jukna by mu padla asi nežere vcelku jede navíc jezdíme pomalu 8O devadesát máme šas

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 OHC - Yuki Vista trochu jinak

12.7.2013 v 22:32 | Nahoru | #42
....A to ještě v roce 1988 s 1989 jela šestidenní Jawa s vlastním dvoutaktním motorem "pětikulí":





Konstruktér ing. Husák a Bohouš Poslední tady pěkně kontrují o vlastnostech přívěry = v roce 1988 se neosvědčila podtlakově řízená, v roce 1989 už jela v motorce mechanicky ovládaná.
Pavel Husák přiznává, že elektronické řízení mikroprocesorem nemají vyvinuté a tak pracují s tím co mají. Pěkně, odborně a stravitelně napsaný článek.

A neodpustím si ještě jednu foto z roku 1989 u brány JAWA Týnec - start výpravy na
16. Setkání přátel JAWY na cestu do běloruského Minska. Řekl bych, že bylo zřejmě posledním - ale 16. ročníků = to byla poměrně slušná propagace značky.
Já slyšel vyprávět, že na 11. ročník Setkání p. J. . - soutěžit - přijela do ČSSR po ose holka 23 let až z Altaje na tátově 250 "Panelce". To čítalo jen cestou sem k nám cca 9 000 km!!! Tato setkání byl ohromný marketing:







Podle mne hodně držel podnik p. Jozíf a s jeho odchodem do důchodu v roce 1971 začaly v podniku boje o moc, kdy soupeřili návrhy dlouhodobě promyšlené jako postavit novou motorárnu v Benešově (snad se nepletu)/// s návrhy mírně řečeno idiotskými jako využít kapacity Dudáků (kdy o malé obsahy 125/175/250 ze Strakonic nebyl ve velkých sériích takový zájem) a ZBAVIT SE VLASTNÍ MOTORÁRNY atd..

O současnosti ---- to se snad ani nemá cenu seriózně bavit / to je NÁRODNÍ OSTUDA, dotační podvod / zkrátka vše ----- jen NÉ snaha o zlepšení !

Naposledy editováno 12.07.2013 22:34:13

Jawa 250 OHC - Yuki Vista trochu jinak

12.7.2013 v 22:58 | Nahoru | #43
Njn, co v socialismu "fungovalo" - 40 let vyrábět stejnou motorku, to v kapitalismu samozřejmě nejde
Aby přežili, tak by asi museli dělat něco podobného jako např. Triumph - odsunout část výroby do Asie a tu jen vývoj a kompletace, ale Jawa byla brutálně pozadu a ani to jméno v západním světě se nemohlo rovnat např. Triumphu.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 OHC - Yuki Vista trochu jinak

13.7.2013 v 09:18 | Nahoru | #44
já si myslím,že současné vedení jawy prostě nemá absolutně žádný zájem na tom,aby dělali pěkné motorky..Něco vyrobí,navrhnou,dostanou dotace,vykradou,vytunelujou a hotove. Pokud tam nepřijdou lidi co opravdu chtějí něco změnit,tak budou pořád ve sračkách,až padnou úplně.Stačí se jen podívat,v jakém stavu jsou ty budouvy,ty dvoumetrové křaky u vchodu atd..to mluví za vše.

Naposledy editováno 13.07.2013 09:18:56

(reakce na) Jawa 250 OHC - Yuki Vista trochu jinak

13.7.2013 v 09:29 | Nahoru | #45
dostal94> asi tak nějak Svádět skoro 25 roků po převratu něco na komanče je asi už dnes hloupost i když někdo na to ještě pořád slyší.(rekce na příspěvek výše)Jak píšeš dnešní vedení nemá zájem.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 OHC - Yuki Vista trochu jinak

14.7.2013 v 09:55 | Nahoru | #46
Zajímavé.
Přeji aby nový majitel prošel STK a nemusel shánět polovinu věcí na půjčení jako tenhle.

Jawa 250 OHC - Yuki Vista trochu jinak

14.7.2013 v 23:33 | Nahoru | #47
velmi velmi zdařilá úprava hezké

(reakce na) Jawa 250 OHC - Yuki Vista trochu jinak

14.7.2013 v 23:39 | Nahoru | #48
Franky> je to ostuda a taky škoda

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 OHC - Yuki Vista trochu jinak

15.7.2013 v 07:44 | Nahoru | #49
Franky> ...akorát že ten soutěžní půllitr nikdy pořádně nejel "odspodu".
Kdybys viděl válec, hned bys věděl proč.
Éru soutěžních Jaw, keré "šestku" dojely, zakončily dvě motorky (půllitry) se vzduchem chlazeným motorem, jenž koncepčně vznikl v roce 64 (6D Považská 91).
Macháček v Jablonci nedojel.

(reakce na) Jawa 250 OHC - Yuki Vista trochu jinak

16.7.2013 v 08:41 | Nahoru | #50
Míra> Na STK by neměl být snad problém, do rámu se nezasahovalo, rozměry kol jsou stejné, celkové rozměry se nezměnily. Elektroinstalace (krom zadního světla) je původní.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 OHC - Yuki Vista trochu jinak

17.7.2013 v 10:56 | Nahoru | #51
Včera jsem najel 100 km a dneska ráno zase 100 km. Motorka mě překvapila, jak je pohodlná. Pohodové ježdění.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 OHC - Yuki Vista trochu jinak

17.7.2013 v 14:32 | Nahoru | #52
Zdenalbenal>
Jenže to byl "NÁŠ" půlitr, vyrobený z 90% v českých podnicích a podmínkách. To, že to nebyla absolutní špička není příliš podstatné.

Nakonec - základ vlákna je přesný opak = česká nádrž a vše ostatní zaměstnalo zahraniční lid, ekonomiku...

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 OHC - Yuki Vista trochu jinak

17.7.2013 v 15:53 | Nahoru | #53
Franky> ...já jenom chtěl říct, že tovární voda byla odspodu horší, než vzduchová série...dokonce i ta bez klapek...
Čínský motor, 4T jednovál je za 9 tisíc. Dvouválec za čtrnáct... Obé vč. maloobchodní marže.
Za tuto cenu ho v Evropě nevyrobí nikdo.
Takže v současné době by asi bylo rozumné z konkurence udělat obchodního partnera...aby teda na našince vůbec nejaká práca zbyla...

Naposledy editováno 17.07.2013 15:58:59

(reakce na) Jawa 250 OHC - Yuki Vista trochu jinak

17.7.2013 v 21:16 | Nahoru | #54
Bert-Jawatesty>

zkus se poohlednout po babách skoro každá je svým způsobem nějaká a zaujme některá i po dvou litrech vína

zamilovat se dá i do staionu S11 a o tom ty motorky jsou

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 OHC - Yuki Vista trochu jinak

17.7.2013 v 22:17 | Nahoru | #55

Zdenalbenal píše: Franky> ...já jenom chtěl říct, že tovární voda byla odspodu horší, než vzduchová série...dokonce i ta bez klapek...
Čínský motor, 4T jednovál je za 9 tisíc. Dvouválec za čtrnáct... Obé vč. maloobchodní marže.
Za tuto cenu ho v Evropě nevyrobí nikdo.
Takže v současné době by asi bylo rozumné z konkurence udělat obchodního partnera...aby teda na našince vůbec nejaká práca zbyla...



To jsou ceny za kompletní motory i se zapalováním?

(reakce na) Jawa 250 OHC - Yuki Vista trochu jinak

17.7.2013 v 22:27 | Nahoru | #56

MartinED250 píše: To jsou ceny za kompletní motory i se zapalováním?


Čuchám dalšího stavitele....... Že by další motor do pulce????

(reakce na) Jawa 250 OHC - Yuki Vista trochu jinak

17.7.2013 v 22:38 | Nahoru | #57
Zdenalbenal> ..tohle uz jsem smerek k Jawe tvrdil uz pred lety.

(reakce na) Jawa 250 OHC - Yuki Vista trochu jinak

17.7.2013 v 23:02 | Nahoru | #58
Zdenalbenal>
To mi také napadlo již před časem jako jedno z reálných řešení = spojení s Číňanem.
Nabídnout jméno, zbytek servisní sítě po světě (Afrika, Jižní Amerika...), daňově výhodnou montovnu ve střední Evropě (později EU),státní podporu zaměstnanosti, k tomu možnost vybudování centrálního skladu ND pro Evropu a to nejen pro moto atd..

Když už naši "zemivůdcové" promrhali spojení s Hondou v 90.tých letech.
Totiž Bertovu retro Jawu 250/"634" ještě s origo motorem Honda byla již postavena někdy v roce 1991-2, respektive do podvozku 640.
U OD Kotva jsem tehdy potkal anketu jak se lidem líbí a kolik by měla stát.
Obchodní představa Jawa/Honda byla 75 000,-Kč(Kčs), ovšem v době, kdy se ještě prodávali nové MZ 150 za 17 000,-.

Naposledy editováno 17.07.2013 23:03:08

(reakce na) Jawa 250 OHC - Yuki Vista trochu jinak

18.7.2013 v 16:24 | Nahoru | #59
MartinED250> Kompletní se rozumí motor s bořními víky a chromovanýma deklama svíček..to je jako "oem" příslušenství jak by si každý soudruh přál, nebo s nápisem TMEC a jinak..v té ceně je to ale bez cdi jednotky / 650kc / a hlavně bez karburátorů - monoblok karburátorů dodávaných k motorům stojí 8990,- včetně DPH - ano devět tisíc za dva karbece k ceně motoru :)

(reakce na) Jawa 250 OHC - Yuki Vista trochu jinak

19.7.2013 v 12:31 | Nahoru | #60

Bert-Jawatesty píše: Přidal jsem do úvodu ještě dvě fotky, pro lepší představu. Dneska se konečně pořádně svezu a vychutnám si ten dokonalý zvuk, ty výfuky dokáží divy.



Ahoj, je už někde video s tím zvukem?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Jawa 250 VB Jawa 250 Travel suzu750 28 23.12.2022 v 11:17 jandaxx
Tovární známka Ing František Janeče... Jawa 250 Pérák, Jawa 175/356, Jawa 250 NTF, Jawa 250... Radouš5 5 8.11.2022 v 19:48 sardel
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 12 8.1.2022 v 17:43 Gahan37
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22


TOPlist