globalmoto_kveten





Téma: EU politbyro naplánovalo spotřebu..
 
27.6.2013 v 08:05
... na 3 litry na sto! Panečku, to jsou pašáci. Tak si ještě ty vaše mašiny užívejte, dokud to jde

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EU politbyro naplánovalo spotřebu..

27.6.2013 v 16:35 | Nahoru | #1
vonZahn> Nejde jen o hmotu vozu, ale především i o výkon motoru. Uvažuj, že dříve byl pro cca 100k třeba dvoulitrový motor. Dnes takový výkon dostaneš z motoru 1400ccm i menšího, ale koukni se na ten rozdíl v konstrukci a hlavně složitosti obou motorů, zejména jejich příslušenství. A pak hlavně vem v potaz jejich spolehlivost a životnost. Ten starší bude mnohem odolnější, vydrží víc a spoustu věcí na něm opravíš na koleně.
A když zajdu ještě dál, tak uvažuj třeba Volhu 21... třílitrový motor 80k, s velkým krouťákem, takže bohatě stačil tříkvalt a co na tom, že spotřeba se pohybovala mezi 12 - 16l/100km, když to auto jelo jako tank, dokud nezačalo reznout, tak bylo nesmrtelné, motor vydržel tolik, o čem se dnešním motorům ani nezdá a hlavně náklady na údržbu a opravy byly směšné proti tomu, co dneska nacpeš jen do "garančních prohlídek". Jaký má nižší spotřeba ve finále význam, když peníze ušetřené na benzinu Ti pak stejně z kapsy vytáhnout prohlídky, opravy a údržba? Žádný.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EU politbyro naplánovalo spotřebu..

27.6.2013 v 16:59 | Nahoru | #2

J.M.K. píše: vonZahn> Nejde jen o hmotu vozu, ale především i o výkon motoru. Uvažuj, že dříve byl pro cca 100k třeba dvoulitrový motor. Dnes takový výkon dostaneš z motoru 1400ccm i menšího, ale koukni se na ten rozdíl v konstrukci a hlavně složitosti obou motorů, zejména jejich příslušenství. A pak hlavně vem v potaz jejich spolehlivost a životnost. Ten starší bude mnohem odolnější, vydrží víc a spoustu věcí na něm opravíš na koleně.
A když zajdu ještě dál, tak uvažuj třeba Volhu 21... třílitrový motor 80k, s velkým krouťákem, takže bohatě stačil tříkvalt a co na tom, že spotřeba se pohybovala mezi 12 - 16l/100km, když to auto jelo jako tank, dokud nezačalo reznout, tak bylo nesmrtelné, motor vydržel tolik, o čem se dnešním motorům ani nezdá a hlavně náklady na údržbu a opravy byly směšné proti tomu, co dneska nacpeš jen do "garančních prohlídek". Jaký má nižší spotřeba ve finále význam, když peníze ušetřené na benzinu Ti pak stejně z kapsy vytáhnout prohlídky, opravy a údržba? Žádný.


Tak nižší spotřeba znamená míň nedejchatelnej vzduch ve městech, ale jinak ty náklady na konci nebudou tak rozdílný jak píšeš.
A je fakt, dneska jsou ty motory dělané na daleko vyšší výkon z určitého objemu, což je částečně daný kvalitnějším zpracováním, lepšíma technologiema, lepšíma materiálama. Ale životnost asi nebude tak dobrá, je tam víc věcí co se můžou posrat.

Naposledy editováno 27.06.2013 17:01:22
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist